[PRNewswire] 펀와인(R), 하드버블리컬렉션™ 출시 통해 주류 업계 혁신
-- 전에는 한 번도 사용하지 않았던 몽크프룻을 사용, 사상 최초로 일회용 330mL 알루미늄 와인 캔에 넣어 판매하기로 결정
-- 마이애미에 본사가 있는 브랜드가 새로운 "베터 포 유" 컬렉션을 2020년 4분기에 150개 이상의 미국 주류 도매상을 통해 출시하고 향후 전 세계 6개 대륙으로 유통망 확대
(마이애미 2020년 9월 10일 PRNewswire=연합뉴스) 혁신적인 향의 와인 브랜드 펀와인(FUN WINE(R))은 트렌드를 이끌 새로운 주류 컬렉션 하드버블리(Hard Bubbly™)에 전에는 동 업계에서 한 번도 사용하지 않았던 몽크프룻을 원료로 하여 출시한다고 오늘 발표했다. 탄산이 가볍게 들어 있으며 평상시에 마실 수 있는 이 와인들에는 피치패션모스카토(Peach Passion Moscato™), 카푸치노샤도네이(Cappuccino Chardonnay™)와 에스프레소카버네(Espresso Cabernet™)의 세 가지 새로운 향이 있으며, 수상 실적이 있는 기존의 코코넛샤도네이(Coconut Chardonnay™), 스트로베리로제모스카토(Strawberry Rose Moscato™)와 상그리아(Sangria)도 함께 출시된다.
여섯 종류 향의 펀와인은 모두 5온스당 59칼로리가 들어 있는데 이는 전통 와인의 절반 이하이며 5.5% ABV 와인으로는 전 세계에서 가장 적은 칼로리이다. 여섯 종류 모두 글루텐이 들어 있지 않은 천연 원료만 사용하며, 유럽연합 국가에 있는 베건 인증 공장에서 제조된다. 이 새로운 컬렉션은 2020년 4분기부터 150개 이상의 기존 및 신규 주류 도매상을 통해 미국에서 유통되며, 펀와인은 2021년에 미국과 전 세계 유통망을 계속 확장할 계획이다.
조 펠렉 펀와인 창업자 겸 CEO는 "우리가 이렇게 빠른 시간 안에 미국에서 가장 빠르게 성장하는 가향 와인 브랜드가 되었다는 것이 감격스럽다"면서 "향후에는, 미국에 있는 150개 이상의 기존 및 신규 대리점을 넘어 전 세계로 빠르게 확장함으로써 아시아, 아프리카, 호주, 유럽, 북미와 중미 등 6개 대륙에 있는 핵심 수입업자, 대리점 그리고 대형 소매체인들과 계속 관계를 맺어 나갈 것"이라고 말했다.
새로운 330mL 알루미늄 캔 또한 펀와인은 와인의 화학적 특성을 감안하여 특별하게 만든 330mL 재활용 알루미늄 캔을 와인 업계가 대체 용기로 사용할 수 있도록 1년 이상 개발해오고 있었던 혁신적인 개념의 포장 용기를 오늘 선보였다. 현재 펀와인은 750mL 유리병과 250mL 슬림 캔에 들어 있는 와인을 4분기에 출시 예정인 새로운 330mL 알루미늄 캔 와인에 앞서 판매하고 있다.
펀와인 펀와인(R)은 탄산이 가볍게 들어 있으며 평상시에 마시는 "베터-포-유", 저 ABV, 저 칼로리, 가향, 올내추럴 주류로서 마이애미의 유명한 그래피티 및 팝 아티스트 미구엘 파레데스가 마이애미 특유의 예술, 패션과 문화를 바탕으로 만들었으며 예술적 감흥을 불러일으키는 포장 용기를 통해 상을 받아 왔던 대담하고 청량감을 주는 향의 와인이다. 전 세계 확장을 꾀하고 있는 펀와인은 현재 미국에서 판매 중이며 해외로도 진출하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 @funwineofficial을 팔로우하거나 https://funwine.com을 방문하기 바란다.
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1251314/ALL_BOTTLES_HARD_BUBBLY.jpg
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1251313/FUN_STRIP_aluminum_bottles.jpg
출처: FUN WINE
FUN WINE(R) Set to DISRUPT the Beverage Industry with NEVER Before Used MONK FRUIT in its launch of HARD BUBBLY COLLECTION™ and Introduce First-Ever 330 mL Single-Serve Aluminum Wine Bottles
-- Miami-based brand to release new "Better for You" collection in Q4 2020 to 150+ US wholesalers with a global distribution footprint expanding into six continents
MIAMI, Sept. 10, 2020 /PRNewswire/ -- FUN WINE(R), the innovative flavored wine brand, announced today the launch of a trendsetting, new beverage collection, Hard Bubbly™ with an ingredient never seen before in the industry MONK FRUIT. The lightly carbonated, everyday wine drinks includes three new flavors - Peach Passion Moscato™, Cappuccino Chardonnay™ and Espresso Cabernet™, alongside current award-winning favorites - Coconut Chardonnay™, Strawberry Rose Moscato™, and Sangria.
All six FUN WINE flavors will have 59 calories per 5 oz. pour, less than half the calorie content of traditional wine and the lowest globally for a 5.5% ABV wine product. All six are produced with all natural, gluten-free ingredients, and all are manufactured in a vegan-certified plant in the European Union. The new collection will be distributed in the US starting in Q 4 2020 to over 150 existing and new FUN WINE wholesalers, and in 2021 FUN WINE will continue to expand its US and global footprint.
Joe Peleg, Founder & CEO of FUN WINE, stated, "We are thrilled that in such a short time we have become the fastest-growing flavored wine beverage brand in the US. Moving forward, in addition to our US expansion with over 150 existing and new distributors, we are on a fast track to grow overseas, where we are continuing to nurture relationships with key importers, distributors, and large retail chains on six continents - Asia, Africa, Australia, Europe, and North and Central America."
New 330 mL Aluminum Bottles FUN WINE also introduced today a disruptive packaging concept it has been working on for over a year for use by the wine beverage industry as an alternative to cans - a 330 mL recyclable aluminum bottle created specially to handle the chemical characteristics of the wine. FUN WINE is currently sold in 750 mL glass bottles and 250 mL slim cans ahead of its Q4 introduction of the new 330 mL aluminum bottles.
About FUN WINE FUN WINE(R) is a "Better-for-You," low ABV, low-calorie, flavored, all-natural, and lightly carbonated everyday wine beverage available in award-winning, bold and refreshing flavors that has been awarded for its artistically inspired bottles based on Miami's distinct art, fashion and music culture -- created by renowned Miami graffiti and pop artist, Miguel Paredes. With a growing global footprint, FUN WINE is now available in the US and is growing overseas. For more information, follow @funwineofficial or visit https://funwine.com.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1251314/ALL_BOTTLES_HARD_BUBBLY.jpg
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1251313/FUN_STRIP_aluminum_bottles.jpg
Source: FUN WINE
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
뉴스