[PRNewswire] 셔터스톡, 2020년 크리에이티브 트렌드 리포트 발표
-- 데이터 분석 통해 올해 마케팅 캠페인, 광고 및 영상 프로젝트를 주도할 이미지, 영상, 음악 스타일 예측
(뉴욕 2020년 1월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 크리에이티브 플랫폼을 통해 고품질의 콘텐츠, 도구, 서비스를 제공하는 글로벌 IT기업인 셔터스톡(www.shutterstock.com)은 크리에이티브 트렌드 리포트[https://www.shutterstock.com/blog/trends/ko/2020-creative-trends ]를 발표했다. 올해로 아홉번째를 맞이하는 크리에이티브 트렌드 리포트는 2020년 디자인 미학 및 비주얼 컬처에 영향을 미칠 글로벌 및 지역별 트렌드를 전망한다.
시장조사기관 이마케터(eMarkerter)에 의하면 2018년 평균 영상 시청 시간은 11% 증가하여, '영상'이 가장 빠르게 성장한 디지털 미디어 활동으로 나타났다. 비주얼 미디어의 소비가 증가함에 따라 브랜드는 타겟 고객을 사로잡을 매력적인 비주얼 콘텐츠를 공유하는 데 어려움을 겪고 있다. 셔터스톡의 크리에이티브 트렌드 리포트는 브랜드, 마케터 및 크리에이티브 전문가들이 최신 콘텐츠를 공유하고 마케팅 캠페인의 퍼포먼스를 향상시키는 데 도움되는 데이터에 기반한 인사이트를 제공한다.
2020년 주요 트렌드 세 가지는 다음과 같다.
- 포효하는 2020년대- 화려했던 1920년대로부터 한 세기가 지난 현재, 20년대의 유행이 다시 돌아와 전 세계를 강타한다. '골드 패턴'에 대한 검색은 전년 대비 무려 4,223% 증가했으며, '20년대 레트로'는 전년 대비 189% 증가했다.
- 오컬트(Occulture)- 밀레니얼 세대, Z세대 및 알파 세대는 새로운 신념과 오래된 믿음에 매력을 느끼고, 특히 주류 채널과 소셜 미디어 네트워크에 새로운 관심을 보인다. 셔터스톡 이용자들의 '마술' 및 '영적'에 대한 검색은 전년 대비 각각 525% 및 289% 증가했다.
- 활짝 핀 꽃(In Full Bloom)- 우아한 꽃꽂이와 세심한 디스플레이의 트렌드는 지났다. 꽃무늬의 비주얼 콘텐츠는 앞으로 크고 밝으며 활짝 핀 모습의 경향을 보일 것이다. '꽃의 경관'에 대한 검색이 141% 증가했으며, '활짝 핀 꽃'에 대한 검색이 136% 늘어나 올해 뚜렷한 트렌드로 나타났다.
셔터스톡의 글로벌 CMO인 루 웨이스(Lou Weiss)는 "올해 불확실한 세계 분위기를 반영하듯, 데이터를 통해 새로운 크리에이티브 프로젝트들에서 의미, 행복 및 기회를 추구하는 경향이 있는 것을 볼 수 있다."며, "마케터, 소셜 미디어 관리자, 영상 프로듀서 및 디자이너들의 수십억 건의 키워드 검색 데이터에 기반한 분석을 통해 대규모 단위에서 소비자를 사로잡을 크리에이티브 트렌드를 엿볼 수 있다. 또한, 2020년 크리에이티브 프로젝트를 준비하는 셔터스톡의 고객과 기고자에게 영감을 제공하는 가이드가 된다."라고 말했다.
주요 트렌드 외에도 크리에이티브 트렌드 리포트에는 지역별 트렌드와 떠오르고 있는 5개의 트렌드가 포함되어 있다. 한국에서 인기를 얻을 트렌드로는 '한국 전통 생활' 및 '그라피티(Graffiti)'로 나타났다. 떠오르는 트렌드로는 디자인의 중심인 '미니멀리스트 블랙'과 전통 예술인 '수묵화'에서부터 세련된 사진 및 현대적인 비주얼 요소와 같은 '야생의 삶'과 스포츠 사진'을 포함한다. 올해 보고서에는 셔터스톡에서 직접 엄선한 트렌드별 이미지, 영상, 음악 컬렉션 뿐만 아니라 오프셋 및 셔터스톡 에디토리얼 이미지들도 포함되어 있다.
크리에이티브 트렌드 리포트는 수십억 명의 고객들이 이미지, 영상, 음악 콘텐츠를 검색한 데이터를 12개월간 수집해 이를 분석한다. 분석된 데이터와 셔터스톡의 내부 비주얼 인텔리전스 패널의 분석이 결합돼 주목할 만한 패턴 및 스타일들을 보여준다. 이러한 패턴과 스타일을 기반으로 테마가 나타남에 따라 패널들은 2020년에 크리에이티브 프로젝트를 주도할 것으로 예상되는 트렌드를 선정한다.
더 자세한 정보는 셔터스톡의 2020년 크리에이티브 트렌드 리포트[https://www.shutterstock.com/blog/trends/ko/2020-creative-trends ]에서 확인할 수 있다.
셔터스톡(Shutterstock, Inc. NYSE: SSTK[https://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=SSTK ])
셔터스톡은 고품질의 라이선스 이미지[https://www.shutterstock.com/ ], 사진, 일러스트[https://www.shutterstock.com/category/illustrations-clip-art ], 벡터 이미지[https://www.shutterstock.com/vectors ], 비디오[https://www.shutterstock.com/video ] 및 음악[https://www.shutterstock.com/music/ ]을 직접 또는 자회사들을 통해 전 세계의 기업, 마케팅 에이전시 및 언론에 제공한다. 셔터스톡은 100만 명이 넘는 참여자 커뮤니티와 협력해 매주 수십만 장의 이미지를 추가, 현재 3억 컷 이상의 이미지와 1천7백만 개 이상의 비디오 클립을 보유하고 있다.
전 세계에 지사를 둔 셔터스톡은 150개 이상의 국가에서 고객들을 관리하고 있다. 셔터스톡은 로열티 프리 스톡 미디어 에이전시인 빅스톡(Bigstock[https://www.bigstockphoto.com/ko/ ]); 맞춤형 콘텐츠 제작 플랫폼인 커스텀(Custom[https://custom.shutterstock.com/ ]); 고급 이미지 컬렉션 오프셋(Offset[https://www.offset.com/ ]); 로열티 프리 음악 라이브러리 프리미엄비트(PremiumBeat[https://www.premiumbeat.com/ ]); 전 세계 언론에 프리미엄 보도용 이미지를 제공하는 렉스 피쳐스(Rex Features[]https://www.rexfeatures.com/ ) 등을 보유하고 있다.
더 자세한 정보는 http://www.shutterstock.com 및 공식 트위터[https://twitter.com/shutterstock ], 페이스북[https://www.facebook.com/shutterstockkr/?ref=page_internal ]에서 확인할 수 있다.
로고 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120514/NY06418LOGO
Shutterstock Logo.
출처: Shutterstock, Inc.
Shutterstock Announces Top Creative Trends for 2020
-- The data-led report predicts image, video and music styles set to dominate marketing campaigns, advertising creative and video projects throughout the year
NEW YORK, Jan. 16, 2020 /PRNewswire/ -- Shutterstock, Inc. (NYSE: SSTK), a leading global technology company offering a creative platform for high-quality content, tools and services, today launched its ninth annual Creative Trends Report [https://www.shutterstock.com/blog/trends/ko/2020-creative-trends ], identifying global and local trends that will influence design aesthetics and visual culture in 2020.
According to eMarketer, growth in average daily time spent with video increased by 11% among users in 2018, making it the fastest-growing digital media activity. The increasing consumption of visual media challenges brands to keep up with sharing compelling visual content that engages their target audience. This report provides data-led insights for brands, marketers and creatives to keep their content fresh and relevant, and to drive better performance for their marketing campaigns.
The three major creative trends for 2020 include:
- The Roaring 2020s - a century after the loud and lavish 1920s, the look that defined an era is back and on the center stage globally in 2020. Searches for "gold pattern" are up 4223% year-over-year and ''20s retro" saw an increase of 189% from the previous year.
- Occulture - alternative faiths and age-old beliefs are enchanting Millennials, Gen Z and Gen Alpha, showing renewed interest in mainstream channels and on social media networks in particular. Customers are searching for keywords like "magic" and "spiritual" an impressive 525% and 289% more respectively over last year.
- In Full Bloom - forget elegant arrangements and delicate displays. The floral visuals of tomorrow are big, bright and in full bloom. The 141% surge in searches for "flowerscape" and 136% uptick for "bloom" make this a vivid trend for the year ahead.
"This year's data points toward the pursuit of meaning, happiness, and opportunity in new creative projects―traits that may be reflective of the uncertainty in our climate and the year ahead," said Lou Weiss, CMO at Shutterstock. "The analysis, which is grounded in data from billions of keyword searches made by marketers, social media managers, video producers and designers, provides a glimpse into the creative trends that we expect to engage consumers on a much bigger scale. It also serves as a source of inspiration for our customers and contributors as they develop creative projects in 2020."
In addition to the three major trends, the report outlines local favorites in 25 countries around the world, as well as, five rising trends that promise to gain traction in 2020. Rising trends range from design mainstays like "minimalistic black" and traditional arts including "Chinese ink painting" to elegant photography and modernized visuals such as "wild life" and sports photography. This year's report not only offers hand-curated collections for each of the trends from Shutterstock images, video and music, but also includes images from Offset and Shutterstock Editorial as well.
The annual report analyzes data gathered over a 12-month period from billions of customer searches for images, footage, and music content. The data, combined with analysis from Shutterstock's internal visual intelligence panel pinpoint patterns and styles that have the potential to stand out. As themes emerge, the panel confers to determine the trends they expect to command creative projects in 2020.
Explore the full 2020 Creative Trends Report here [https://www.shutterstock.com/blog/trends/ko/2020-creative-trends ].
About Shutterstock, Inc.
Shutterstock, Inc. (NYSE: SSTK [https://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=SSTK ]), directly and through its group subsidiaries, is a leading global provider of high-quality licensed photographs [https://www.shutterstock.com/ ], vectors [https://www.shutterstock.com/vectors ], illustrations [https://www.shutterstock.com/category/illustrations-clip-art ], videos [https://www.shutterstock.com/video ] and music [https://www.shutterstock.com/music/ ] to businesses, marketing agencies and media organizations around the world. Working with its growing community of over 1 million contributors, Shutterstock adds hundreds of thousands of images each week, and currently has more than 300 million images and more than 17 million video clips available.
Headquartered in New York City, Shutterstock has offices around the world and customers in more than 150 countries. The company's brands also include Bigstock [https://www.bigstockphoto.com/ko/ ], a value-oriented stock media offering; Shutterstock Custom, a custom content creation platform [https://custom.shutterstock.com/ ]; Offset, a high-end image collection [https://www.offset.com/ ]; PremiumBeat, a curated royalty-free music [https://www.premiumbeat.com/ ] library; and Shutterstock Editorial, a premier source of editorial images [https://www.shutterstock.com/editorial ] for the world's media.
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Source: Shutterstock, Inc.
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