[PRNewswire] 투미, 레니와 조 크라비츠가 출연하는 글로벌 광고 공개
(뉴욕 2019년 1월 28일 PRNewswire=연합뉴스) 최고의 국제 여행 및 라이프스타일 브랜드 투미(TUMI)는 음악의 레전드, 디자이너 겸 배우 레니 크라비츠와 그의 딸이자 배우이며 뮤지션인 조 크라비츠가 출연하여 개인 여정의 의미를 예시하는 동사의 최신 글로벌 광고를 공개했다.
엘리엇 로쉬가 감독을 맡은 이 광고는 크라비츠 가족의 영혼을 살찌운 사랑의 안식처 바하마에서 찍었다. 전통의 흐름, 스토리텔링과 세대와 세대를 이어 전해지는 가족의 가치에 경의를 표하는 투미는 크라비츠 부녀가 그 모든 것이 시작된 곳으로 친밀한 여행을 떠나는 그들의 첫 필름 프로젝트에 함께 함으로써 개인들이 만들어 내는 유대감 그리고 의미가 강해지는 것과 투미의 도움 역할을 실제로 보여주면서 여행은 목적지가 중요한 것이 아니며 그 여정에서 생기는 소중한 순간이 중요하다는 사실을 이해한다.
조 크라비츠는 "나에게 이 광고는 우리 자신, 우리의 뿌리와 서로 간의 연결을 의미한다"면서 "투미와 같이 일한 것 그리고 여행, 가족과 사람의 뿌리와의 연결에 대해 이야기한다는 아이디어가 마음에 들었다. 바하마 섬의 다른 쪽에 처음으로 여행을 떠나 우리 가족이 유래한 곳을 구경하고 연장자들과 우리보다 먼저 이곳에 온 사람들에게 경의를 표한 것은 대단한 일이었으며 아버지와 같이 이를 경험한 것은 엄청난 사건"이었다고 말한다.
레니 크라비츠는 "나 자신 투미 고객이었으며 내가 여행을 다녔던 내내 이 브랜드의 애호가였다"면서 "우리가 여행을 떠나 늘 밖에 있을 때는 가방이 집의 연장이 되며 그로 인해 우리 자신이 된다. 가방은 비행기, 여행 버스에 탔을 때와 호텔 룸, 무대 뒤편에 있을 때 혹은 출발할 때 늘 우리와 함께 하는 유일한 물건이다. 그래서 우리는 가방이 믿을 만하고 튼튼하며 자신을 드러내주기를 원한다. 나에게 투미는 그 모든 속성을 완벽히 갖춘 물건이다. 이 광고 작업은 무척 보람찼다. 위대한 제품을 대표할 기회를 갖게 되었을 뿐만 아니라 이 광고의 많은 창의적인 장면에 출연한 것은 무척 협업적인 경험이었다"라고 말한다.
1983년 투미는 여행 업계를 혁명적으로 바꾼 소재 벌리스틱 나일론으로 만든 대표 상품을 출시했다. 투미는 원래 포탄의 파편으로부터 세계 제2차대전 참전 군인들을 보호하던 엄청나게 질긴 군용 소재를 사용하여 평생의 여행 동안 마모되거나 찢어지지 않는 여행용 가방을 만들었다. 투미는 엄격한 시험을 거쳐 그 견고함을 증명한 뒤 동사가 특허를 받았으며 여행을 더 편리하게 해주도록 설계된 가방의 내외부 기능인 유집(U-zip) 포켓, 텔레스코핑형 핸들, 듀얼 휠 시스템, 애드어백(Add-a-Bag), 확장 시스템, 투미 트레이서(TUMI Tracer(R))를 추가했다. 이 모든 기능을 한데 결합함으로써 동 업계에서 가장 믿을 만하고, 시간이 증명해준 여행의 동반자가 탄생했다. 35년이 지난 지금 투미는 알파3(Alpha 3)를 통해 동사의 유명한 컬렉션 품질을 향상시키고 있다.
투미의 크리에이티브디렉터 빅터 산즈는 "당사는 A3의 출시를 통해 우리 브랜드가 의미하는 모든 것을 담았으며 한 걸음 더 나아갔다"면서 "우리 제품들이 여행에 관한 이야기들을 이어지도록 한다는 사실을 기억하는 것이 언제나 우리의 동기 요인이었으며, 레니와 조 크라비츠 두 사람 모두 우리와 함께 그들의 완벽한 여정을 나누기 원한다는 사실에 감동했다"고 말했다.
알파 3 는 다양한 여행 제품, 백팩, 데이백, 액세서리 등으로 출시될 예정이다. 동 컬렉션은 전 세계의 투미 소매 스토어와 TUMI.com에서 소매가 35달러-1,175달러에 판매된다. 이번 광고는 페이스북과 인스타그램과 같은 동사의 소셜채널, OOH와 디지털을 통해 전 세계적으로 방영될 계획이다.
투미
1975년에 설립된 투미는 세계적인 수준의 비즈니스 및 여행 필수품을 만들어 왔으며 동 제품들은 여행의 모든 측면을 업그레이드하고 단순화하며 아름답도록 디자인된다. 당사는 독창성에 완벽한 기능성을 결합한 제품을 통해 자신의 열정을 추구하는 여행자와 개척자들의 평생 파트너로서 그들의 여정을 지원한다고 다짐하고 있다. 동 브랜드는 전 세계적으로 75여개 국가의 약 2천개 판매점에서 판매 중이다. 투미에 대한 상세 정보가 필요할 경우 www.TUMI.com을 방문하기 바란다.
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Photo courtesy of TUMI. Photo credit: Alan Silfen
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출처: 투미
TUMI Unveils Global Campaign Starring Lenny & Zoe Kravitz
NEW YORK, Jan. 28, 2019 /PRNewswire/ -- TUMI, the leading international travel + lifestyle brand, released its latest global campaign; exemplifying the meaning of personal journeys featuring music legend, designer and actor, Lenny Kravitz and his daughter, actress and musician Zoe Kravitz.
The campaign, directed by Eliot Rausch, captured in the Bahamas, the beloved haven that established the soul of the Kravitz family. While honoring the passing of tradition, storytelling, and family values from generation to generation, TUMI joins the Kravitzs on their first film project together, on an intimate quest to where it all began; illustrating the strengthening of the bonds individuals create, and the significant, supporting role TUMI plays - understanding it's not about the destination, but the invaluable moments created along the way.
"To me, this campaign is about connecting with ourselves, our roots, and with each other," says Zoe Kravitz. "I loved working with TUMI and the idea of telling a story about travel, family and connecting with one's roots. It was amazing to travel to the other side of the island for my first time to see where my family originated from and to pay respect to our elders and those who came before us - to experience that with my father was monumental."
"I've been a TUMI customer and admirer of the brand for as long as I've been touring," says Lenny Kravitz. "When you're traveling and living out of a suitcase, your luggage becomes an extension of your home―and yourself for that matter. It's the one thing that's always with you: on the plane, on the tour bus, in the hotel room, backstage, or on set. So, you want it to be reliable, durable, and make a statement. For me, TUMI embodies all of those qualities to the fullest. Working on the campaign was very gratifying. Not only did I get the opportunity to represent a great product, but it was a very collaborative experience as I was involved in many creative aspects of the campaign."
In 1983, TUMI introduced its signature Ballistic Nylon, a material that revolutionized the travel market. Originally used by the military to protect WWII troops from shrapnel, TUMI incorporated the ultra-tough material into its luggage designs to make bags that would withstand the wear and tear of a life well-traveled. After rigorous testing proved it held up, TUMI added its patented functionality: U-zip pockets, telescoping handles, dual wheel systems, Add-a-Bag, expansion systems, TUMI Tracer(R)―interior and exterior features designed to make life on the move easier. The combination created the most reliable, time-tested travel companion the industry had seen. Now, 35 years later, TUMI remasters its iconic collection with Alpha 3.
"With the launch of A3, we took everything we stand for as a brand and pushed it one step further," says Victor Sanz, Creative Director of TUMI. "It's always been a motivator for us to remember our products are what enable these travel stories to continue, and we were thrilled that both Lenny and Zoe Kravitz wanted to share their perfect journey with us."
Alpha 3 will be offered in a wide range of travel products, backpacks, day bags, accessories and more. The collection will retail for $35-$1,175 at TUMI retail stores worldwide and on TUMI.com. The campaign will run globally across the brands' social channels, including Facebook and Instagram, OOH and Digital.
About TUMI
Since 1975, TUMI has been creating world-class business and travel essentials, designed to upgrade, uncomplicate, and beautify all aspects of life on the move. Blending flawless functionality with a spirit of ingenuity, we're committed to empowering journeys as a lifelong partner to movers and makers in pursuit of their passions. The brand is sold globally in over 75 countries with approximately 2,000points of sale. For more about TUMI, visit www.TUMI.com
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Photo courtesy of TUMI. Photo credit: Alan Silfen
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Source: TUMI
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