코스피

2,464.00

  • 36.10
  • 1.44%
코스닥

677.15

  • 13.65
  • 1.98%
1/4

[PRNewswire] 아우토슈타트, 1개월 방문자 수 기록 경신하며 2017년 마무리

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
[PRNewswire] 아우토슈타트, 1개월 방문자 수 기록 경신하며 2017년 마무리

-- 2017년 방문자 222만 명 기록, 12월 방문자 수는 2000년 개장 이후 사상 최고 기록
-- 2017년 142,770대의 차량 공급
-- 여름과 겨울 프로그램이 수십만 명의 열광적인 방문자 유치
-- UNESCO, 아우토슈타트 교육과정에 상 수여

(볼프스부르크, 독일 2018년 1월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 폭스바겐 그룹의 커뮤니케이션 플랫폼 아우토슈타트(Autostadt) 역사상 처음으로 1개월 방문자 수가 400,000명을 넘었다. 아우토슈타트 CEO Roland Clement는 “12월 한 달에만 방문자 수가 405,000명을 기록하는 등, 2017년 말에 대대적인 성공을 거뒀다”라며 “아우토슈타트는 작년에 환상적으로 성공적인 해를 보낸 것”이라고 말했다. 전 포르쉐 사장 Clement는 Claudius Colsman과 함께 2017년 9월 Otto F. Wachs로부터 아우토슈타트를 이어받았다. 2017년 총 222만 명이 자동차 테마파크 아우토슈타트를 찾았으며, 이는 전년의 220만 명을 약간 넘은 수치다. 아우토슈타트는 142,770대의 차량을 고객에게 공급하며, 2017년 굴지의 자동차 목적지로서 입지를 재확인했다. 2017년 독일 고객에게 공급된 전체 폭스바겐 자동차의 총 시장 점유율은 24.9%로 안정세를 유지했다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/630458/Autostadt_Car_Towers.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/630459/Autostadt_Winter_Wonderland.jpg )

대규모 계절 행사인 여름 Cirque Nouveau와 겨울 Winter Wonderland는 수많은 방문객에게 영구 행사가 됐다. 지금까지 2회를 맞은 여름 축제 Cirque Nouveau는 340,000명을 맞이했다. 올겨울(12월 1일~1월 7일)에 아우토슈타트 찾은 방문객 수는 490,000명이 넘는다. 아우토슈타트가 개최하는 Movimentos 축제는 여름 및 겨울 행사와 더불어 표가 거의 매진(94%)됐다. 아우토슈타트 교육 프로그램의 참가자 수는 사상 처음으로 500,000명을 돌파했다. 연방 교육연구부와 독일 UNESCO 위원회는 공동으로 아우토슈타트 교육 프로그램에 상을 수여했다.

아우토슈타트 CEO Roland Clement는 “이곳 아우토슈타트에서 Claudius Colsman과 함께 폭스바겐 그룹에서 가장 흥미진진한 과제 중 하나를 맡고 있다”라며 “아우토슈타트를 세계 굴지의 자동차 플랫폼으로 발전시킨 Otto F. Wachs에 감사를 표한다. 우리는 동기 부여 수준이 높은 팀과 협력하며, 이 독특한 장소에서 고객에 대한 현재와 미래의 주제 발표를 강화하고자 아우토슈타트를 다음 단계로 발전시킬 계획”이라고 덧붙였다.

2017년 하이라이트 세부 정보: http://www.presse.autostadt.de

문의처:
Autostadt Press Department
전화: +49(0)5361-40-1444
이메일: pressestelle@autostadt.de

출처: Autostadt GmbH



Autostadt Completes Successful Year in 2017 with a Record Number of Visitors in a Single Month

-- 2.22 million visitors in 2017, December sets new visitor record since opening in 2000
-- 142,770 vehicle deliveries in 2017
-- Summer and winter programmes attract enthusiastic visitors in the hundreds of thousands
-- UNESCO presents award for Autostadt educational curriculum

WOLFSBURG, Germany, January 18, 2018/PRNewswire/ -- For the first time in Autostadt history, the Volkswagen Group communication platform attracted more than 400,000 visitors in a single month. According to Autostadt CEO Roland Clement: "The end of the year with 405,000 guests in December alone was a great success and a fantastic end to a successful year for the Autostadt." Together with Claudius Colsman, the former Porsche manager took over the Autostadt in September 2017 from Otto F. Wachs. In total, 2.22 million guests visited the theme park in 2017, slightly exceeding the previous year's figure of 2.2 million. The Autostadt reconfirmed its position as the leading automotive destination in 2017 with 142,770 vehicles delivered to customers. The total market share of all Volkswagen cars delivered to customers in Germany in 2017 remained stable at 24.9 %.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/630458/Autostadt_Car_Towers.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/630459/Autostadt_Winter_Wonderland.jpg )

The big seasonal events, Cirque Nouveau in summer and Winter Wonderland, have become permanent fixtures for many visitors. In its second year, the summer festival attracted 340,000 visitors. This winter, more than 490,000 people visited the Autostadt (from 1 December to 7 January). Along with the summer and winter events, the Movimentos Festival presented by the Autostadt was nearly sold out (94% occupancy rate). The educational programmes reached more than 500,000 participants for the first time. The Federal Ministry of Education and Research, together with the German UNESCO Commission, presented awards for the Autostadt educational programmes.

According to Autostadt CEO, Roland Clement: "Here in the Autostadt Claudius Colsman and I have taken on one of the most exciting tasks in the Volkswagen Group. We would like to express our thanks to Otto F. Wachs, who developed this place into the world's leading automotive platform. Together with a highly motivated team, we now have the opportunity to take the Autostadt to the next phase in order to strengthen the presentation of current and future themes to our guests at this unique location."

Details on highlights in 2017 at http://www.presse.autostadt.de

Contact:
Autostadt Press Department
Phone: +49(0)5361-40-1444
E-Mail: pressestelle@autostadt.de

Source: Autostadt GmbH

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스