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[PRNewswire] 인컴저팬, 위챗페이와 협력

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[PRNewswire] 인컴저팬, 위챗페이와 협력

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(애틀랜타 2017년 4월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 선불 제품과 거래 서비스 회사로서 업계를 선도하는 인컴(InComm[http://www.incomm.com/ ])은 인컴저팬이 중국 선전에 본부가 있는 위챗페이 서비스 제공사이자 텐센트그룹 계열사인 텐센트FiT(금융기술)와 협력한다고 오늘 발표했다.



위챗페이는 중국 내에서 매월 849만 명 이상이 실제로 사용하며 매일 5억 건 이상의 거래가 이루어지는 SNS "위챗(웨이신)" 결제 서비스이다. 이 서비스는 중국 모바일 결제 수단의 주류 중 하나로 부상하고 있다. 본 협력과 인컴의 POSA 기술[1]을 통해 일본을 방문하는 중국인 유저들은 자국 내에서 이미 해왔던 대로 자신의 스마트폰을 사용하여 구매한 제품과 서비스에 대해 결제할 수 있다.



인컴저팬의 POSA 네트워크는 일본 내 50,000개 이상의 소매점포에 연결되어 있으며 구매자들은 위챗페이가 발행한 바코드를 통해 점포에서 손쉽게 결제할 수 있다. 위챗페이 고객 계좌에 대한 청구는 이 POSA 기술을 활용하여 구매 시점에서 바로 이루어진다. 전용 터미널을 설치할 필요가 없으며 모든 인컴 소매점포에서 위챗페이의 서비스를 받을 수 있다.



인컴저팬의 사업개발 담당 이사인 주니치 기토는 "당사의 POSA 기술이 또 다른 결제 목적으로 사용된다는 사실을 발표하게 되어 기쁘며 위챗과 협력하게 되어 기대가 크다"면서 "2020년 도쿄 올림픽을 바라보는 시점에서 일본의 소매점들이 세계적인 결제 수단과 연결되어 여행자들이 손쉽게 사용할 수 있다는 점은 중요하며 그것을 지원하는 것이 우리의 사명이다. 이를 통해 소매점과 전 세계 선불카드 사업자들에게 엄청난 혜택이 돌아갈 수 있다고 확신한다"고 말했다.



2016년, 일본을 방문한 중국인은 5백만 명을 초과했는데(exceeded 5 million[http://www.jnto.go.jp/jpn/news/press_releases/pdf/20161019_2.pdf ]) 이는 이 섬나라를 방문한 최대 여행자 숫자였다. 여행자들의 형태 또한 단체 여행에서 개별 여행으로 바뀌고 있으며 여행자들은 더는 사전에 계획된 목적지만을 방문하지 않는다. 이번의 새로운 협력을 통해 종래의 면세판매점뿐만 하니라 모든 소매점이 포스 등록기를 통해 결제할 수 있다.



인컴

소매점의 포스 시스템에 깊게 통합함으로써 인컴은 소비자들이 500,000개 이상의 소매점에서 행하는 일상 거래가 가능하도록 다양한 서비스 제공사들을 서로 연결한다. 소비자들이 선불 제품의 활용, 결제 청구, 회원카드를 통한 실시간 할인 혜택, 점포에서 디지털 상품을 구매하든 혹은 온라인 계좌로 송금하든 상관없이 인컴은 특별한 기프트 카드 사용, 단골손님의 응대, 로열티 프로그램을 통한 추가 서비스와 현금 구매 소비자 상대 업무를 어디서나 가능하도록 해준다. 206건의 전 세계 특허를 보유한 인컴은 애틀랜타에 본부가 있으며 30여 개국에서 사업을 진행하고 있다. 상세한 정보는www.incomm.com에서 구하거나 www.twitter.com/incomm, www.facebook.com/incomm, www.linkedin.com/company/incomm 혹은 www.incomm.com/blog에서 당사와 연결하기 바란다.



인컴저팬

인컴저팬은 미국에 본부가 있는 전 세계 최대 POSA 카드 유통사의 일본 자회사이다. 당사는 다수의 POSA 카드 특허 기술을 보유하고 있으며 이를 일본 내 약 50,000개의 소매점에 설치하였다.



텐센트(텐센트홀딩)

텐센트는 홍콩증시에 상장된 기업(회사코드: 00700)이며 2016년 시가총액 기준 중국 최대 기업이다(1조6,080억 중국 위안)



[1] 일본에서, "POSA" 및 "POS Activation"은 인컴저팬의 등록상표이다.



로고 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20110525/CL09221LOGO



연락처: Nilce Piccinini, 법인마케팅홍보 담당 매니저, 이메일 npiccinini@incomm.com, 전화 404-935-0377



출처: 인컴(InComm)



InComm Japan Partners with WeChat Pay



ATLANTA, April 4, 2017 /PRNewswire/ -- InComm [http://www.incomm.com/ ], a leading prepaid product and transaction services company, announced today that InComm Japan is partnering with Tencent FiT (Financial Technology), the provider of WeChat Pay services and part of the Tencent group of companies headquartered in Shenzen, China.



WeChat Pay is a payment service for users of SNS "WeChat (Weixin)" that boasts more than 849 million monthly active users in China, handling more than 500 million transactions a day. The service is becoming one of the main streams of Chinese mobile payment methods. With this partnership, InComm's POSA technology[1] will enable Chinese visitors in Japan to use their smartphone to pay for products and services, just as they already do in their home country.



InComm Japan's POSA network, which connects with more than 50,000 retail stores in the country, will facilitate customer purchases at the point of sale utilizing WeChat Pay issued barcodes. By leveraging this POSA technology, WeChat Pay customer account billing can be applied at the point of sale. This makes it unnecessary to set up a dedicated terminal and makes WeChat Pay services possible at all InComm retailers.



"We are pleased to announce our POSA technology is now available for alternative redemption purposes and very excited to have WeChat joining us," said Junichi Kito, Director of Business Development at InComm Japan. "In looking forward to the Tokyo Olympics in 2020, it is critical for Japanese retailers to prepare for global payment methods, which are convenient for travelers, and it is our mission to support that. We believe this will bring a great additional value for retailers and prepaid issuers in the global market."



In 2016, the number of Chinese visitors to Japan exceeded 5 million [http://www.jnto.go.jp/jpn/news/press_releases/pdf/20161019_2.pdf ], the largest number of tourists ever to visit the island nation. The type of travel undertaken is also shifting from group travel to personal travel, and travelers no longer visit only preplanned destinations. This new partnership will allow all retail stores, not just those which typically handle tax-free sales, to process payments through registers at the point of sale.



About InComm

Leveraging deep integrations into retailers' point-of-sale systems, InComm provides connectivity to a variety of service providers that allow consumers to conduct everyday business at more than 500,000 points of retail distribution. Whether those consumers are activating prepaid products, paying bills, enjoying real-time discounts through a membership card, purchasing digital goods in-store or adding funds to an online account, InComm is there to provide unique gift-gifting opportunities, cater to on-the-go shoppers, deliver added value through loyalty programs and serve cash-based consumers. With 206 global patents, InComm is headquartered in Atlanta with a presence in more than 30 countries. Learn more at www.incomm.com or connect with us on www.twitter.com/incomm, www.facebook.com/incomm, www.linkedin.com/company/incomm or www.incomm.com/blog.



About InComm Japan

InComm Japan is a Japanese subsidiary of the world's largest POSA card distributor headquartered in the United States. We have multiple patented technologies of POSA cards and we are deploying them to approximately 50,000 retail stores in Japan.



About Tencent (Tencent Holdings Limited)

Tencent is a publicly traded company on the Hong Kong Stock Exchange (company code: 00700) and is the largest company in China in terms of market capitalization in 2016 (1.608 trillion Chinese yuan).



[1] In Japan, "POSA" and "POS Activation" are registered trademarks of InComm Japan.



Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20110525/CL09221LOGO



CONTACT: Nilce Piccinini, Corporate Marketing Communications Manager, npiccinini@incomm.com, 404-935-0377



Source: InComm

(끝)





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