코스피

2,435.93

  • 48.50
  • 1.95%
코스닥

684.36

  • 13.21
  • 1.89%
1/4

[PRNewswire] The European Art of Taste, 이탈리아산 청과 부문의 지원 재개

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
[PRNewswire] The European Art of Taste, 이탈리아산 청과 부문의 지원 재개

-- 유럽연합과 CSO Italy의 지원 자금 370만 유로를 기반으로 중국, 일본, 대만 등 아시아 시장에 집중하며, 활동 첫해에 중요한 성과를 달성

(볼로냐, 이탈리아 2020년 5월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 코로나19로 인해 복잡해진 현 상황에도 불구하고, 'The European Art of Taste: European Art of Taste: Italian Fruit & Veg Masterpieces' 프로젝트가 중국, 일본 및 대만에서 이탈리아산 신선 및 가공 청과를 홍보하는 활동을 이어가고 있다. 유럽연합과 CSO Italy가 자금을 지원하는 이 프로젝트는 Origine Group, Oranfrizer, RK Growers, Mazzoni Group, Kingfruit, Joinfruit, Jingold 및 Conserve Italia 등 이탈리아에서 가장 중요한 여러 기업이 지지하고 있다.

이 프로젝트는 활동 첫해에 이탈리아산 키위, 레드 오렌지 및 가공된 청과의 가치와 품질을 홍보하고 확산하는 데 중점을 뒀으며, 2019년에 6억 건 이상의 접촉을 달성했다.

이와 같은 성과는 중요한 커뮤니케이션 작업 덕분이다. 이 커뮤니케이션 작업에는 언론인, KOL(Key Opinion Leader), 소비자, 청과 전문가들이 참여했다. 4,000건이 넘는 언론 접촉과 더불어 언론 사무소 업무와 우편발송의 명단 효능을 바탕으로 중국에서 800건의 기사를 게재했고, 여기에 5억 건에 달하는 접촉(Cision/Alexa 조사)이 발생했다. 그 수치가 일본에서는 20건, 대만에서는 14건이었다. 소비자와 인플루언서들은 소셜 미디어(웨이보와 위챗)를 통해 100만 명이 넘는 사용자에게 영향을 미쳤다. 또한, 공식 웹사이트(www.europeanartoftaste.com과 europeanartoftaste.cn)에서도 좋은 결과를 얻었다.

토마토, 키위 및 레드 오렌지 수확 캠페인이 열리는 9월, 11월 및 1월에 이탈리아에서 진행될 언론 투어에는 언론인과 전문가들이 초청됐다. 이 기회를 통해 이탈리아산 청과의 재배 및 생산을 직접 체험할 수 있을 것으로 기대된다.

이 프로젝트에는 바이어들도 참여했다. 4건의 무역박람회에 참가한 바이어들은 2,300건이 넘는 매장 내 활동과 750,000건에 달하는 접촉 외에 B2B 회의에도 참석했다.

다만, 코로나19의 응급 사태로 키위와 레드 오렌지를 수확하는 12월과 1일 행사 수가 축소됐다. 그래도 첫해에 거둔 고무적인 성과 덕분에, 향후 생산적으로 협력할 토대가 마련된 것으로 보인다.

추가 정보 및 세부 내용 참조
www.europeanartoftaste.com
www.europeanartoftaste.ch

보도자료 문의: RP Circuiti Multimedia - press@rpcircuiti.it - info@rpcircuiti.it

출처: THE EUROPEAN ART OF TASTE



The European Art of Taste, the Project of CSO Italy Dedicated to Asian Markets, Restarts to Support Italian Fruit and Vegetables Sector

-- The project, funded for 3.7 millions of euros by the European Union and CSO Italy and dedicated to China, Japan and Taiwan, has achieved important results in its first year of activity.

BOLOGNA, Italy, May 5, 2020 /PRNewswire/ -- Despite the current situation complicated by Covid-19 consequences, The European Art of Taste: Italian Fruit & Veg Masterpieces continues its activities to promote Italian fruit and vegetables, fresh and processed, in China, Japan and Taiwan. The project, funded by European Union and CSO Italy, is supported by the most important companies in Italy as Origine Group, Oranfrizer, RK Growers, Mazzoni Group, Kingfruit, Joinfruit, Jingold and Conserve Italia.

In its first year, the project has focused on the promotion and diffusion of the values and the quality of Italian kiwifruit, red oranges and processed fruit and vegetables, achieving more than 600 million contacts reached for 2019.

Those numbers are the result of an important work of communication, which has involved journalists, KOL (Key Opinion Leaders), consumers and fruit and vegetables professionals. The press office work and the mailing list efficacy, with more than 4000 press contacts, has permitted the publication of 800 articles in China with 500 millions of estimated contacts (as detected by Cision/Alexa), 20 in Japan and 14 in Taiwan. Consumers and influencers have been involved via social medias (Weibo and Wechat) reaching more than one million users. Good results have been reached also by the official websites (www.europeanartoftaste.com and europeanartoftaste.cn).

Journalists and professionals have been also invited to Italy for a series of press tours in September, November and January, during the harvest campaign of tomatoes, kiwifruits and red oranges to have a direct experience of the cultivation and production of Italian fruit and vegetables.

The project has involved buyers with the participation in 4 trade fairs where they have been organised B2B meetings in addition to more than 2300 instore activities with 750.000 estimated contacts.

The Covid-19 emergency, however, has reduced the number of events during December and January, the harvest period of kiwifruit and red oranges, but the encouraging results of the first year has established the base for productive collaborations for the future.

For further information and details: www.europeanartoftaste.com; www.europeanartoftaste.ch

Press office: RP Circuiti Multimedia - press@rpcircuiti.it - info@rpcircuiti.it

Source: THE EUROPEAN ART OF TASTE

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스