[PRNewswire] 클레버탭, 중동 확장으로 글로벌 입지 더욱 강화
-- 사용자 참여와 유지 분야 선두 기업, 25명 이상의 고객들과 GCC 시장에서 추진력에 박차 가해
(마운틴뷰, 캘리포니아주 2020년 3월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 글로벌 최고의 AI 기반 고객 라이프사이클과 사용자 유지 플랫폼인 클레버탭(CleverTap[https://clevertap.com/ ])이 오늘, 25명의 고객과 함께 GCC(Gulf Cooperation Council, 걸프 협력 회의) 시장으로 확장한다는 소식을 전했다. 연료 공급 응용 프로그램인 카푸(CAFU[https://www.cafu.com/ ])와 선두 영상 스트리밍 플랫폼인 샤히드(Shahid[https://shahid.mbc.net/ar/ ]) 그리고 지역 텔레콤 리더인 오레두(Ooredoo[https://www.ooredoo.com.kw/ ])는 클레버탭의 플랫폼을 활용해 사용자들을 참여시키고 유지하며 성장시키는 데 도움이 되는 새로운 브랜드 중 일부다. 이번 시장을 확장함으로써 클레버탭은 글로벌 영향력을 토대로 전 세계 고객층에 서비스를 제공할 수 있는 능력을 한층 강화한다.
"주요 글로벌 시장들에서 클레버탭의 지속적인 성장은 글로벌 기업들과 지역 기업들 모두를 위해 마케팅 캠페인을 효과적으로 추진하고 성장 동력으로써 사용자 참여와 유지를 높이는 데 필요한 툴들을 제공하려는 노력을 조명한다" 면서 "중동 지역으로의 확장으로 클레버탭은, 현재와 미래 고객들이 수익 성장을 추진하는 충실한 관계를 구축할 수 있는 좋은 입지를 확보할 수 있게 된다"고 클레버탭의 중동, 터키, 아프리카 담당 마케팅 총괄(Head)인 말레이 하샤(Malay Harsha)는 전했다.
클레버탭은 기업을 위한 최고의 AI기반 옴니채널 마케팅 플랫폼으로서 마케팅 담당자들이 사용자들을 유지하고 사용자들 평생가치를 극대화할 수 있도록 설계되었다. 데이터 사일로와 같은 공통의 문제들을 해결하기 위한 통합된 접근 방식을 제공하는 클레버탭은, 정적인 사용자 프로필 대신 고객 행동을 기반으로 개별화된 실시간 마케팅 메시지를 제공하며 기업들은 사용자 참여와 유지를 향상시키기 위해 모바일 애플리케이션 전략을 신속하게 실험, 학습 및 최적화할 수 있다.
"크레버탭은 혁신적인 사용자 유지 솔루션의 범위를 확장하는 데 엄청난 진전을 이루었다" 면서 "증가하는 글로벌 고객들이 각 고객과 보다 효과적으로 연결되고 혁신적이고 변혁적인 고객 경험을 제공할 수 있는 새로운 방법들을 지속해서 제공하게 되어 기쁘다"고 클레버탭의 공동 창립자 겸 최고 전략 책임자인 아난드 제인(Anand Jain)은 전했다.
더 상세한 정보 및 맞춤형 데모를 예약하려면 클레버탭 웹페이지(clevertap.com)를 방문하면 된다.
클레버탭(CleverTap)
클레버탭은 기업들이 사용자 평생 가치를 최대화할 수 있도록 지원하는 최고의 고객 관여 및 유지 플랫폼이다. 보다폰, 스타, 소니, 디스커버리, 판당고LATAM, 카루셀과 고젝을 포함하는 전 세계 8천개 이상의 소비자 기업들이 클레버탭을 신뢰해 자사의 사용자 관여 및 유지를 개선토록 함으로써 장기적인 매출 증대를 꾀하고 있다. 클레버탭은 세쿼이아 인디아, 타이거 글로벌 매니지먼트, 엑셀, 리쿠르트 홀딩스 등 최고의 벤처캐피털 기업들의 후원을 받고 있으며 샌프란시스코, 시애틀, 런던, 싱가포르와 뭄바이에 사업장을 보유하고 있다. 보다 상세한 정보는, 당사 웹페이지(clevertap.com)를 방문하거나 링크트인(LinkedIn[https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ])과 트위터(Twitter[https://twitter.com/clevertap ])를 팔로우하면 확인할 수 있다.
문의
찰스 올란도(Charles Orlando)
클레버탭(CleverTap)
424-425-4384
press@clevertap.com
다나 고메즈(Dana Gomez)
월트 앤 컴퍼니(Walt & Company)
408-369-7200
dgomez@walt.com
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/1064423/CleverTap_Logo.jpg
CleverTap Logo
출처: 클레버탭(CleverTap)
CleverTap Strengthens Global Presence with Expansion into the Middle East
-- User Engagement and Retention Leader Drives Momentum in Gulf Cooperation Council Market with More Than 25 Customers
MOUNTAIN VIEW, California, March 9, 2020 /PRNewswire/ -- CleverTap [https://clevertap.com/ ], a leading AI-powered customer lifecycle and user retention platform, today announced its expansion into the Gulf Cooperation Council (GCC) market with more than 25 customers. Fuel delivery application CAFU [https://www.cafu.com/ ], leading video streaming platform Shahid [https://shahid.mbc.net/ar/ ], and regional telecom leader Ooredoo [https://www.ooredoo.com.kw/ ] are just a few of the new brands leveraging CleverTap's platform to help engage, retain and grow their users. By expanding into this new market, CleverTap builds upon its global footprint and strengthens its ability to serve its worldwide customer base.
"CleverTap's continued growth in key global markets underscores our commitment to providing both global enterprises and local businesses with the tools they need to effectively drive marketing campaigns and increase user engagement and retention as growth drivers," said Malay Harsha, head of marketing, Middle East, Turkey, and Africa, CleverTap. "With our expansion into the Middle East, CleverTap is well-positioned to enable current and future customers to build loyal relationships that drive revenue growth."
As the leading AI-powered, omnichannel marketing platform for the enterprise, CleverTap is designed to help marketers retain users and maximize user lifetime value. Offering a unified approach to address common challenges such as data silos, CleverTap delivers real-time, individualized marketing messages based on customer behavior―instead of merely a static user profile―and allows businesses to quickly experiment, learn and optimize mobile application strategies for increased user engagement and retention.
"CleverTap has made tremendous progress in expanding the reach of its innovative user retention solution," said Anand Jain, co-founder and chief strategy officer, CleverTap. "We are thrilled to continue to provide new ways for our expanding global customer base to better engage with their customers and deliver innovative and transformative customer experiences."
For more information or to schedule a customized demo, visit clevertap.com.
About CleverTap
CleverTap is the leading customer engagement and retention platform that helps brands maximize user lifetime value. Consumer brands around the world representing over 8,000 apps―including Vodafone, Star, Sony, Discovery, Fandango LATAM, Carousell, and Gojek―trust CleverTap to help them improve user engagement and retention thereby growing long term revenue. CleverTap is backed by leading venture capital firms, including Sequoia India, Tiger Global Management, Accel, and Recruit Holdings, and is headquartered in Mountain View, Calif. with regional offices in Amsterdam, Singapore, Dubai, and Mumbai. For more information, visit clevertap.com or follow us on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].
Contacts
Charles Orlando
CleverTap
424-425-4384
press@clevertap.com
Dana Gomez
Walt & Company
408-369-7200
dgomez@walt.com
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1064423/CleverTap_Logo.jpg
CleverTap Logo
Source: CleverTap
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
뉴스