코스피

2,416.86

  • 2.00
  • 0.08%
코스닥

685.42

  • 3.86
  • 0.57%
1/3

[PRNewswire] 새로운 연구, 비즈니스 출장자들의 가장 큰 관심사 공개

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
[PRNewswire] 새로운 연구, 비즈니스 출장자들의 가장 큰 관심사 공개

-- 에스에이피 컨커(SAP(R) Concur(R)) 설문조사에 따르면, 여성과 LGBTQ+(성소수자) 출장자들은 정기적으로 불쾌한 상황을 경험하고 있으며 출장이 안전하다고 느끼지 않아

(벨뷰, 워싱턴주 2019년 10월 30일 PRNewswire=연합뉴스) 에스에이피(SAP SE[https://www.sap.com/index.html ], NYSE: SAP)는, 출장을 간 여성들 4명 중 3명 이상이 불쾌한 상황을 경험했으며 2명 중 1명 이상이 안전을 문제로 출장 일정을 변경한 적이 있다는 새로운 에스에이피 컨커(SAP(R) Concur(R)) 설문조사 결과를 발표했다. 에스에이피 컨커는 여행, 경비 및 송장 관리 솔루션들을 제공하는 전 세계 최고의 브랜드다. 에스에이피 컨커 설문조사에 따르면, 직원들은 출장 시 개인 안전을 우려하고 있으며, 직원들의 안전 확보보다는 회사의 이익을 우인보이스선시하는 일부 회사들의 태도에 대한 좌절도 느끼고 있었다. 전 세계 19개 나라에서 7,850명의 출장자가 설문조사에 응답했으며 주목할 만한 결과는 아래를 포함한다.

- 출장자들은 종종 안전하지 않다고 느낌:
 * 응답자 중 58%는 출장이 안전하지 않다고 생각해 출장 일정을 변경했다고 응답했으며 출장자들의 52%는 회사가 제공할 수 있는 가장 중요한 교육으로 출장 중에서의 안전을 꼽았다.
 * 밀레니얼 세대는 현재 상황에 더 민감하다: 지난 12개월 동안 밀레니얼 세대 출장자 중 42%가 정치적 불안 또는 건강상의 위험으로 출장을 줄였으며 이는 X세대의 36%와 베이비 부머 세대의 23%와 비교해보면 높은 수치다. 거의 모든 밀레니얼 세대(40%)가 항공기 유형에 따라 출장을 선택했으며 이는 X세대(33%)와 베이비 부머 세대(21%)에 비해 높은 수치다.
 * 출장자들의 약 3분의 1(31%)이 출장 시 개인의 안전을 가장 중요시한다고 응답했지만 거의 절반 이상(54%)은 개인의 안전이 회사의 최우선 과제가 아닐 것이라고 생각한다고 응답했다.

- 여성 출장자들, 출장 중 높은 수준의 괴롭힘과 성차별을 경험:
 * 4명의 여성 출장자 중 3명 이상(77%)은 출장 중에 불쾌한 상황들을 경험했다고 보고했다. 여성들에게는 남편과 함께 출장하고 있는지에 대한 질문(42%)하는 경우가 많았고, 서비스 근로자들의 무시가 그 뒤를 이었으며(38%) 성희롱(31%)도 제법 높은 수치를 보였다.
 * 젊은 여성 출장자들의 거의 절반이 차별을 경험하고 있다는 응답이다. Z세대 여성들의 46%가 남편과 함께 여행하고 있는지에 대한 질문을 받았으며 이는 베이비 부머 세대(31%)에 비해 높은 수치를 나타냈다. 동시에 밀레니얼 세대 여성들의 41%는 서비스 근로자들에 의해 무시를 당한 경험이 있다고 보고했으며 이 역시 베이비 부머 세대(23%)에 비해 높은 수치를 보였다.

- LGBTQ+ 출장자들은, 출장 중 성적 지향을 숨긴다고 응답:
 * LGBTQ+여행객들의 대다수(95%)가 출장 중 성적 지향을 숨겼으며, 그 가장 일반적인 이유로 안전 확보(57%)를 꼽았다.
 * 85%가 안전에 대한 우려로 출장 일정을 변경한 적 있으며 비LGBTQ+ 출장자들의 경우 53%가 안전에 대한 우려로 출장 일정을 변경한 적 있다고 응답했다.

- 출장, 불편하고 스트레스 받는 경험:
 * 응답자들의 61%는 보다 편안한 출장 경험을 위해 본인 소속 회사가 최신 기술을 채택하는 데 뒤처져 있다고 생각한다고 응답했다.
 * 대다수의 비즈니스 출장자(94%)가 비즈니스 출장 경험 향상을 위해 기꺼이 개인 정보를 공유할 의사가 있다고 응답했다. 개인정보 이슈가 화두인 현시대에 94%는 매우 인상적이고 높은 숫자다.
 * 출장자들의 37%가 출장 전 출장을 계획, 예약 및 스케줄을 잡을 때, 가장 스트레스를 받는다고 응답했다. 반면에, 출장자들의 24%는 출장 후 경비 보고서를 작성하는 것보다 치과 의사에게 충치 치료를 받는 것이 더 나을 정도로 출장 경비 보고서 작성에 대한 스트레스가 크다고 응답했다.

"사회적 문제와 직원 경험은 출장 방식에 점차 더 많은 영향을 미치고 있다. 또한, 이러한 변화는 출장자들의 새로운 기대로 이어진다" 면서 "기업은 출장 만족도를 지속해서 높이고자 노력하지만, 직원들은 일반적인 좌절과 개인이 가지고 있는 우려들에 부딪히면서 보다 많은 공감, 지침 및 보다 나은 솔루션을 갈망하고 있어 모든 규모의 조직 간 개선의 여지가 필요하다고 보인다"고 에스에이피 컨커의 최고 제품 전략 책임자(Chief Product Strategy Officer)인 마이크 코이팅(Mike Koetting)은 전했다.

연구 보고서 다운로드 링크: https://www.concur.com/en-us/resource-center/whitepapers/business-traveler-report-2019

본 설문조사는 정량적, 정성적 그리고 하이브리드 시장조사 서비스를 제공하는 글로벌 선두 시장 조사 업체인 웨이크필드 리서치(www.wakefieldresearch.com)가 호주, 벨기에, 브라질, 캐나다, 중국, 홍콩, 대만, 덴마크, 핀란드, 프랑스, 독일, 인도, 일본, 룩셈부르크, 멕시코, 네덜란드, 노르웨이, 싱가포르, 말레이시아, 스웨덴, 영국, 미국으로 매년 3회 이상 비즈니스 여행을 다니는 7,850명의 사람을 대상으로 실시했다. 본 설문조사는 2019년 7월에서 8월 사이에 실시되었다.

에스에이피 컨커(SAP Concur)
에스에이피컨커(SAP(R) Concur(R))는 출장, 경비 그리고 인보이스 관리 솔루션을 제공하는 글로벌 유수의 소프트웨어 회사로, 일상 프로세스들을 능률화하고 자동화하기 위해 끊임없이 노력한다. 최고의 에스에이피 컨커 모바일 앱은, 비용을 손쉽게 경비처리 보고서에 기입하고 인보이스 승인을 자동화함으로써 출장 전반에 걸쳐 직원들을 지원한다. 거의 실시간으로 데이터를 통합하고 AI를 활용해 모든 트랜잭션에 대한 100% 감사를 실시함으로써 기업들은 예산 한도 내에서 오용되는 경비 처리 없이 지출 내역을 명확하게 확인할 수 있다. 에스에이피 컨커 솔루션들은 경비 처리 하는 데 있어 불필요한 시간 낭비 없이 직원들이 해야 할 중요한 일들에 보다 능률적으로 집중 할 수 있도록 하고이를 통해 비즈니스가 매일 최고의 성과를 거둘 수 있도록 지원한다. 에스에이피 컨커에 대한 보다 상세한 정보는 웹페이지(concur.com)나 블로그(blog)[https://www.concur.com/newsroom ]를 방문하면 확인할 수 있다.

에스에이피 (SAP)
에스에이피는 기업용 애플리케이션 소프트웨어 분야의 선도 기업이다. '인텔리전트 엔터프라이즈(Intelligent Enterprise)'를 추구하며, 최근에는 경험 중심의 비즈니스로 거듭나고 있다. 전 세계 거래 매출(transaction revenue)의 약 77%가 SAP 시스템을 통해 처리되는 등 광범위한 산업 분야에서 다양한 규모의 기업들을 지원하고 있다. 관련되어보다 상세한 정보는 당사 웹페이지(www.sap.com)를 방문하면 확인할 수 있다.

본 보도자료에 포함된 과거 사실이 아닌 진술들은 1995년 미국 민간증권소송 개정법에 정의된 미래 예측성 진술들이다. "예상하다," "믿다," "추측하다," "기대하다," "예측하다,"
"의도하다," "~일지 모른다," "계획하다," "추정하다," "예측하다," "~해야 한다," "~일 것이다"와 같은 단어들 그리고 이와 유사한 표현들은 그러한 미래 예측성 진술들을 식별하기 위한 단어들이다. 에스에이피는 미래 예측성 진술들을 공개적으로 업데이트하거나 수정할 법적 의무를 지지 아니한다. 모든 미래 예측성 진술들은 미래에 실제 발생할 결과가 현재의 예상과 실질적으로 다르게 발생할 수 있는 다양한 위험과 불확실성을 내포하고 있다. 에스에이피의 미래 재무 결과에 영향을 미칠 수 있는 요소들은 에스에이피가 미증권거래위원회(SEC)에 제출한 서류들에 상세하게 기술되어 있으며 이는 에스에이피가 미증권거래위원회에 제출한 폼 20-F 최신 연례 보고서를 포함한다. 독자들은 현재의 예상으로 작성된 미래 예측성 진술들에 과도하게 의존해서는 안 된다.

(c) 2019 SAP SE. All rights reserved. (복제 불허. 모든 권리는 에스에이피에 있다)
본 보도자료에서 언급된 에스에이피와 기타 에스에이피 제품 및 서비스들 그리고 각 로고들은 독일 및 기타 국가들에서 인정되는 에스에이피(SAP SE)의 상표 또는 등록상표들이다. 추가 상표 정보 및 공지는 해당 웹페이지(https://www.sap.com/copyright)를 방문하면 확인할 수 있다.

더 상세한 정보 문의:
알렉스 봇(Alex Vaught), concurpr@sap.com
에스에이피 뉴스 센터 프레스룸(SAP News Center press room[https://news.sap.com/ ]); press@sap.com
에스에이피 트위터(@sapnews[https://twitter.com/sapnews/ ])

개인정보 보호정책(privacy policy)[https://www.sap.com/corporate/en/legal/privacy.html ] 유의. 만일 본 보도자료를 이메일로 수신한 경우, 그리고 그 이메일 구독을 취소하고 싶은 경우, 'Unsubscribe(탈퇴)'라는 제목으로 이메일(press@sap.com)을 보내면 된다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1016593/female_travel_2.jpg
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1016595/lgbtq_travel_2.jpg
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1019870/traveler_safety_training.jpg
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1019869/traveler_personalization.jpg
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1019868/business_travel_stress.jpg
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/621763/Concur_Logo.jpg
SAP Concur

출처: SAP Concur



New Research Reveals Top Concerns Among Business Travelers

-- Business Travelers Report Feeling Unsafe, With Female and LGBTQ+ Travelers Regularly Experiencing Harassment According to an SAP(R) Concur(R) Survey

BELLEVUE, Washington, Oct. 30, 2019 /PRNewswire/ -- SAP SE [https://www.sap.com/index.html ] (NYSE: SAP) has announced the results of a new SAP(R) Concur(R) survey revealing that more than three in four female business travelers have suffered harassment while traveling and more than one in two change their plans because of safety concerns. SAP Concur is the world's leading brand for travel, expense and invoice management solutions. The SAP Concur survey results identified concerns of personal safety while on the road and frustration that some companies seem to put self-interest ahead of employee needs. Notable highlights of the responding 7,850 business travelers in 19 global markets include:

- Travelers often feel unsafe:
 * Of the respondents, 58% say they have changed their travel arrangements because they felt unsafe, while 52% of business travelers cite travel safety as the most valuable training their company could provide.
 * Millennials are more sensitive to current events: In the last 12 months, 42% of business travelers in this age range have reduced travel to a location because of political unrest or health hazards, compared to 36% of Gen X and 23% of Baby Boomers. Nearly as many of the Millennials (40%) selected a flight based on aircraft type, compared to 33% of Gen Xers and 21% of Boomers.
 * Nearly one third (31%) of business travelers prioritize their own safety as the most important factor when taking a business trip, yet over half (54%) believe safety is not their companies' top priority.

- Female travelers report high levels of harassment and sexism on the road:
 * More than three in four female business travelers (77%) have experienced some sort of harassment or mistreatment while traveling. Women are asked if they're traveling with their husband (42 %), ignored by service workers (38%), or catcalled on the job (31%).
 * Nearly half of young female business travelers face discrimination. Forty-six percent of Gen Z women report having been asked if they were traveling with their husband compared to 31% of Boomers. At the same time, 41% of female Millennials have been ignored by service workers compared to 23% of Boomers.

- LGBTQ+ travelers hide aspects of their identity when traveling for work:
 * The vast majority (95%) of LGBTQ+ travelers have hidden their sexual orientation while on a business trip, with the most common reasons being to protect their safety (57%).
 * Eighty-five percent have changed their travel arrangements out of concern for their safety, compared to just 53% of their non-LGBTQ+ colleagues.

- Business travel isn't getting easier or less stressful:
 * Sixty-seven percent believe their company lags behind when it comes to adopting the latest technologies to make business travel easier.
 * An overwhelming majority of business travelers (94%) are willing to share personal information to improve their business travel experience - an impressive number in an age of data privacy concerns.
 * Thirty-seven percent of business travelers feel the most stress before a trip when they're planning, booking and organizing travel. On the flip side, when a traveler returns home, 24% of business travelers say they would rather have a cavity filled at the dentist than complete an expense report.

"Societal issues and employee experiences are increasingly impacting the way we travel. With these shifts come new expectations from traveling employees that shouldn't go unnoticed," said Mike Koetting, Chief Product Strategy Officer, SAP Concur. "While companies continue to try and maximize traveler satisfaction, the reality is that employees are hungry for more empathy, guidance and better technology as they run into both common frustrations and unique individual concerns, leaving room for improvement among organizations of all sizes."

Download the full whitepaper report here: https://www.concur.com/en-us/resource-center/whitepapers/business-traveler-report-2019

The survey was conducted by Wakefield Research (www.wakefieldresearch.com), a leading independent provider of quantitative, qualitative and hybrid market research, among 7,850 business travelers, defined as those who travel for business three or more times annually from the following markets: Australia, Belgium, Brazil, Canada, Mainland China, Hong Kong, Taiwan, Denmark, Finland, France, Germany, India, Japan, Luxembourg, Mexico, Netherlands, Norway, Singapore, Malaysia, Sweden, United Kingdom and the United States. The survey took place July-August 2019.

About SAP Concur
SAP(R) Concur(R) is the world's leading brand for integrated travel, expense, and invoice management solutions, driven by a relentless pursuit to simplify and automate these everyday processes. The top-rated SAP Concur mobile app guides employees through every trip, charges are effortlessly populated into expense reports, and invoice approvals are automated. By integrating near real-time data and using AI to audit 100% of transactions, businesses can see exactly what they're spending without worrying about blind spots in the budget. SAP Concur solutions eliminate yesterday's tedious tasks, make today's work easier, and help businesses run at their best every day. Learn more at concur.com or the SAP Concur blog [https://www.concur.com/newsroom ].

About SAP
As the Experience Company powered by the Intelligent Enterprise, SAP is market leader in enterprise application software, SAP helps companies run better. SAP applications and services enable our customers to operate profitably, adapt continuously, and grow sustainably. For more information, visit www.sap.com.

Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as "anticipate," "believe," "estimate," "expect," "forecast," "intend," "may," "plan," "project," "predict," "should" and "will" and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.

(c) 2019 SAP SE. All rights reserved.
SAP and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP SE in Germany and other countries. Please see https://www.sap.com/copyright for additional trademark information and notices.

For more information, press only:
Alex Vaught, concurpr@sap.com
SAP News Center press room [https://news.sap.com/ ]; press@sap.com
Follow SAP on Twitter at @sapnews [https://twitter.com/sapnews/ ].

Please consider our privacy policy [https://www.sap.com/corporate/en/legal/privacy.html ]. If you received this press release in your e-mail and you wish to unsubscribe to our mailing list, please contact press@sap.com and write Unsubscribe in the subject line.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1016593/female_travel_2.jpg
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1016595/lgbtq_travel_2.jpg
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1019870/traveler_safety_training.jpg
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1019869/traveler_personalization.jpg
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1019868/business_travel_stress.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/621763/Concur_Logo.jpg
SAP Concur

Source: SAP Concur

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스