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[PRNewswire] 클레버탭의 새 추천 엔진으로, 맥락 고려한 제품·서비스 추천 가능

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[PRNewswire] 클레버탭의 새 추천 엔진으로, 맥락 고려한 제품·서비스 추천 가능

-- 새로운 기능, 독점 데이터 과학 모델들을 활용해 진화하는 소비패턴을 기반으로 실용 가능한 제품 추천 및 제안 서비스 제공

(샌프란시스코 2019년 3월 29일 PRNewswire=연합뉴스) 모바일 마케팅 자동화 플랫폼인 클레버탭(CleverTap)은 오늘, 마케팅 담당자들이 고객들에게 시기적절하고 관련성 높은 콘텐츠들을 제공할 수 있도록 지원하며 70%까지 데이터 변환을 추진하는 것으로 입증된 최첨단 추천 엔진을 발표했다[1][https://www.emarketer.com/content/the-impact-of-product-recommendations ]. 이 기능은 클레버탭의 급속도로 확장하는 고객 라이프사이클 관리 기능들에 대한 목록들을 최신 버전으로 유지한다.

해당 새로운 기능을 활용하면, 이전에는 별도의 작업이었던 고객 참여 전략들을 결합할 수 있다. 한 예로, 고객이 장바구니에 무언가를 추가하면 마케터는 고객이 자주 검색했거나 장바구니에 담긴 제품과 자주 함께 구매되는 마진이 높은 제품들을 추천 및 제안하는 자동 인앱 메시지를 보낼 수 있다.

기업 성장을 책임지는 팀들은, 푸시, 인앱, 웹훅, SMS, 및 앱 인박스를 통해 타겟 마케팅을 실시할 수 있다. 클레버탭의 추천 엔진을 통한 이점을 아래를 포함한다.

- 수개월이 아닌 수 분 만에 추천제품 및 서비스 셋업: 클레버탭의 권장엔진은 수개월이 아닌 단 몇분 이내에 셋업이 가능하며 개발팀들의 지원을 요구하지도 않는다. 마케팅 담당자들을 위해 설계되었기 때문에 실행 및 작동 시 특별한 기술적 노하우를 필요로 하지도 않는다.
- 맥락에 초점: 추천 및 권장은 구매주기에 있어 사용자의 단계에 따라 실시간으로 달라진다. 사용자는 브라우징, 숏리스트, 심지어는 체크아웃(계산) 단계에서도 서로 다른 권장 사항들을 볼 수 있다. 예를 들어, 신발을 검색하는 경우 탐색하는 동안 다른 브랜드들의 신발을 보게 된다. 숏리스트 단계에서는 다른 브랜드들의 신발들을 보게 되고 체크아웃 하는 동안에는 신발용 가방이나 신발용 청소키트 등을 보게 된다.
- 평균 주문가치 증가: 구매 행동, 구매패턴 및 사용 경향에 근거한 관련 1:1 권장 및 추천 서비스는 고객들이 놓치기 쉬운 제품들을 추천해 평균 주문가치를 증가시킨다.
- 제품 검색의 최적화: 클레버탭은 데이터과학을 사용해 고객들이 관심을 가질만한 새로운 제품들을 추천해, 집계가 낮은 제품들에도 관심을 갖게 하고 제품 판매 분배를 더욱 용이하게 한다.
- 조화로운 옴니채널로 고객 유지력 향상: 사용자정의 필드들을 사용해 영상, 이미지, 심층 및 외부링크들과 같은 리치 미디어를 포함하는 마케팅 커뮤니케이션을 개인하고, 보다 인터랙티브하고 상호관련성이 높은 제품들을 권장함으로써 고객 유지력을 향상시킨다.
- 영향력 활용 및 습관구축: 관련 제품을 권장 서비스는, 고객들이 제품을 구매한 후 또 다른 영상을 시청하거나 또 다른 제품을 구매하거나 또 다른 기사들을 읽는 것과 같은 행동들을 취하도록 유도함으로써 보다 높은 재구매율을 유지할 수 있다.

"기업의 성장과 유지를 담당하는 팀들은 장기적 관점에서 비즈니스의 성장에 지대한 영향을 미칠 수 있는 제품구매 관련 경험을 제공하기 위해 진력하고 있다. 데이터 과학에 기반을 둔 제품 권장 서비스를 마케팅 활동들에 직접 통합함으로써 기업들은 각 고객의 상호작용을 개인화 할 수 있다. 또한 이는 결국 기업의 수익증대와 브랜드 로열티 향상이라는 결과로 나타난다"고 클레버탭의 CEO인 선일 토마스(Sunil Thomas)는 전했다.

클레버탭(CleverTap)
클레버탭은 소비재 기업들이 평생 고객들을 유지할 수 있도록 지원한다. 기업 성장을 담당하는 팀들은 클레버탭의 자동화, AI/ML과 개인화된 능력을 활용하고 모든 접점에서 가장 일관된 경험을 구현함으로써 고객 라이프 사이클을 관리하고 개선한다. 클레버탭은 통일된 데이터 플랫폼, 자동화된 분획과 통찰력 그리고 옴니채널 참여 전략을 독특한 방법으로 결합함으로써 기업들이 고객 경험을 실시간 및 대규모로 최적화할 수 있도록 지원한다.

보다폰, 소니리브, 도미노피자, DC코믹스, 고젝, 클리어트립, 북마이쇼와 딜스플러스를 포함하는 8천 개 이상의 글로법 앱과 웹사이트들이, 사용자 라이프사이클의 가치를 보다 크게 확장해주는 클레버탭을 신뢰하고 있다. 크고 작은 다양한 규모의 기업들이 어떻게 보다 의미 있는 고객 관계를 구축하고 있는지를 알고 싶으면 당사 고객 페이지(customers page[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=productreco ])를 방문하면 된다.

클레버탭은 샌프란시스코 외곽, 뉴욕, 런던, 싱가포르, 뭄바이와 벵갈루루에서 사업을 영위하고 있다. 클레버탭은 악셀(Accel)과 세콰이아(Sequoia)를 포함하는 최고의 벤처캐피털 기업들로부터 후원을 받고 있다. 클레버탭의 웹페이지(clevertap.com)을 방문하거나 클레버탭의 링크드인(LinkedIn[https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ]) 그리고 트위터(Twitter[https://twitter.com/clevertap ])를 팔로우하면 보다 상세한 정보를 확인 및 최신 소식들을 받아볼 수 있다.

언론문의
케탄 팬딧(Ketan Pandit)
클레버탭 PR
ketan@clevertap.com

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

출처: 클레버탭(CleverTap)



Enable Contextual Recommendations in Minutes with CleverTap's New Recommendation Engine

-- New feature leverages proprietary data science models to provide actionable suggestions based on evolving consumption patterns

SAN FRANCISCO, March 28, 2019 /PRNewswire/ -- Mobile marketing automation platform CleverTap today announced the release of their new product, Recommendation Engine, giving marketers a data science-driven way to reach customers with timely and relevant content, proven to drive conversions by up to 70 percent [1] [https://www.emarketer.com/content/the-impact-of-product-recommendations ]. The feature is the latest in a rapidly-expanding list of CleverTap's customer lifecycle management capabilities.

With the new feature, growth teams can combine engagement tactics that were previously separate actions. For example, when a customer adds something to their cart, the marketer can deliver a single, automated in-app message with suggestions of high-margin items that are frequently searched for and purchased together.

Growth teams can target customers with recommendations via push, in-app, webhooks, SMS and app inbox. The key benefits of CleverTap's recommendation engine are:

- Set up Recommendations in Minutes, not Months: CleverTap's Recommendation Engine can be set up in minutes as opposed to months, and does not require support from development teams. Since it has been designed for marketers, no tech know-how is necessary to have recommendations up and running.
- Focus on Context: Recommendations vary in real time as per the user's stage in the purchase cycle. A user will see different recommendations while she is browsing, shortlisting, and even in the checkout stage. For example, if someone is searching for shoes, they will see different brands of shoes while browsing; in the shortlist stage they would see different types of shoes from the shortlisted brand, and while checking out, they will see recommendations such as shoe bags, or cleaning kits for shoes.
- Increase Average Order Value: Relevant, 1:1 recommendations based on purchase behaviors, buying patterns and usage trends increase order values from products that customers would otherwise miss.
- Optimize Product Discovery: Using data science, CleverTap recommends new products that customers are likely interested in, which brings low count items to their attention and better distributes product sales.
- Improve Retention with Omnichannel Orchestration: Using custom fields to personalize marketing communications that include rich media such as videos, images, deep or external links, recommendations are more interactive and relevant to increase long-term retention.
- Influence Usage and Build Habits: Relevant recommendations keep customers coming back for more by motivating them to take the next best actions such as watching another video, purchasing another product or reading another article.

"Growth and retention teams struggle to deliver a relevant experience that also generates long-term impact on business growth. By directly incorporating data science-driven recommendations into marketing campaigns, our customers are able to personalize their consumers' interactions. This eventually results in improved revenue and brand loyalty," said Sunil Thomas, Chief Executive Officer at CleverTap.

About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. Growth teams use CleverTap's automation, AI/ML and personalization capabilities to manage and improve customer lifecycle by delivering the most consistent experience across all touchpoints. With a unique combination of a unified data platform, automated segmentation and insights, and omnichannel engagement, CleverTap enables brands to optimize customer experiences in real time and at scale.

Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, SonyLiv, Domino's Pizza, DC Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap to create experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships, visit the customers page [https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=productreco ].

CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including Accel and Sequoia. To learn more, visit clevertap.com or follow on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].

Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

Source: CleverTap

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
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