[PRNewswire] 전 세계의 반테러 조직, 테러리스트가 어떻게 생기는지에 대해 무지
-- 이질적인 예방 프로그램을 통해 개인적인 네트워크의 힘이 폭력을 예방하는 핵심 역할을 할 수도 있다는 사실을 보여줘
(워싱턴 2018년 11월 27일 PRNewswire=연합뉴스) 오르브미디어(Orb Media Inc.)의 새로운 보도[http://orbmedia.org/fightingblind ]와 데이터 분석을 통해 테러에 피해를 본 나라들의 숫자가 늘어나며, 민간인들을 노리는 폭력을 용인한다는 일반인들의 비율이 증가하고 있지만, 테러로부터 개인을 어떻게 보호할 것인지에 대한 전문 지식은 여전히 부족한 것으로 나타났다.
2001년 이후 반테러 활동에 수조 달러가 사용되었지만, 여전히 우리는 왜 사람들이 테러리스트가 되는지에 대해 거의 모르고 있다. 새로운 연구를 통해 개인 간의 관계와 사회적 서클이 사람들로 하여금 폭력 조직에 가담하거나 이를 막는 중요한 요소라는 사실이 밝혀졌다.
"테러에 이르는 길"을 이해하기 위한 자금 조성과 프로그램은 부족하고 지역적으로 분산되어 있다. 오르브미디어는 몇몇 조직들이 "현장에서" 어떤 활동을 하는지를 알아보기 위해 독일과 인도네시아의 프로그램을 조사했다.
오르브미디어는 메릴랜드대학 부설 스타트(START)[https://www.start.umd.edu/ ]의 정의와 데이터를 토대로 민간인들에 대한 공격을 용인한다는 비율이 전 세계적으로 증가했다고 결론지었다.
게다가 테러리스트의 숫자는 아주 적은 반면 그들의 정치, 심리, 경제적 영향력은 엄청나다. 테러에 대해 크게 우려하는 전 세계인들의 비율은 9/11 미국 테러 공격 이후 많이 증가해서 지난 5년 동안에는 65~85%에 달했다.
오르브미디어는 중요 이슈들에 대하여 전 세계인들의 대화를 촉진하기 위해 공동의 기사를 동시에 게재할 수 있도록 협업하며 정부, 산업계, 연구기관, 시민사회와 일반인들의 주목을 이끌어 가는 세계적인 의제 설정 미디어들의 모임인 오르브미디어네트워크(OMN)[https://orbmedia.org/orb-media-network ] 회원사들과 협력하여 기쁘게 생각한다.
OMN 회원사: CBC (캐나다), 채널스(나이지리아), 다카트리뷴(방글라데시), 폴라쥬사웅파울루(브라질), SVT (스웨덴), 템포미디아그룹(인도네시아), 더힌두(인도), 디자이트(독일), BBC(영국), 카데나SER-프리사(스페인), YLE (핀란드), 엘코메르시오(페루), 엘페이스(우루과이), 메일앤드가디언(남아공), 엘티엠포(콜롬비아), 라나시온(아르헨티나), eNCA (남아공), 사우스차이나모닝포스트(중국), 루이스빌퍼블릭미디어(미국).
오르브미디어
오르브미디어는 비영리 언론 조직으로서 전 세계 수십억 명의 사람들에게 영향을 주는 이슈에 대해 보고서를 내고 있다. 오르브미디어는 원천 연구, 데이터 분석, 현장 보도와 대중 참여를 융합하여 전 세계인이 함께 직면하는 문제들에 관한 것으로서 의제를 설정하는 사안들을 보도하고 있다. orbmedia.org/fightingblind.
미디어 연락처: Lara Kline, larak@orbmedia.org.
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/789184/CT_Lead_Image.jpg
Credit: Orb Media, Photo Identification: Joko Tri Harmanto, Solo, Central Java, Indonesia, Extended Caption: Joko Tri Harmanto helped build the bomb that killed 202 people in Bali in 2002. He has since rejected violence, except in self-defense. Today, he is helping deter others, including his neighbor, Wasiran, from joining violent groups.
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg
출처: 오르브미디어(Orb Media)
Global Counterterrorism Efforts Ignore How Terrorists Are Created
-- Disparate preventative programs show influence of personal networks may be key to preventing path to violence
WASHINGTON, Nov. 27, 2018 /PRNewswire/ -- New Orb Media Inc. reporting [http://orbmedia.org/fightingblind ] and data analysis shows the number of countries impacted by terrorism is up, public acceptance of violence targeting civilians is up, and yet expert knowledge of how to prevent individuals from being drawn into terrorism is limited at best.
Trillions of U.S. dollars have been spent on counterterrorism efforts since 2001, but we still know very little about why people become terrorists. New research shows individual relationships and social circles may be a major factor in attracting and preventing people from joining a violent organization.
Funding and programs for understanding the "pathway to terrorism" are limited and largely localized. Orb Media examined programs in Germany and Indonesia to understand what some organizations are doing "on the ground."
Drawing on data and definitions from START at the University of Maryland [https://www.start.umd.edu/ ], Orb Media concluded that the acceptability of attacks against civilians has increased worldwide.
Further, while the number of terrorists remains very small, their political, psychological and economical effect is monumental. The proportion of the global population that is very worried about terrorism has remained high since the 9/11 U.S. terror attacks, remaining between 65 - 85 percent for the past five years.
Orb Media is pleased to partner with members of the Orb Media Network (OMN) [https://orbmedia.org/orb-media-network ], a group of global agenda-setting media which collaborate to simultaneously publish stories together that catalyze global dialogue on critical issues, focusing the attention of government, industry, researchers, civil society, and the public.
OMN members: CBC (Canada), Channels (Nigeria), Dhaka Tribune (Bangladesh), Folha de Sao Paolo (Brazil), SVT (Sweden), Tempo Media Group (Indonesia), The Hindu (India), Die Zeit (Germany), BBC (United Kingdom), Cadena SER-Prisa (Spain), YLE (Finland), El Comercio (Peru), El Paiis (Uruguay), Mail & Guardian (South Africa), El Tiempo (Colombia), La Nacion (Argentina), eNCA (South Africa), South China Morning Post (China), Louisville Public Media (United States).
About Orb Media
Orb Media is a nonprofit journalism organization that reports on issues that matter to billions of people around the globe. Fusing original research, data analysis, on-the ground reporting, and an engaged public, Orb Media produces agenda-setting stories about the challenges we face together as one world. orbmedia.org/fightingblind.
Media Contact: Lara Kline, larak@orbmedia.org.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/789184/CT_Lead_Image.jpg
Credit: Orb Media, Photo Identification: Joko Tri Harmanto, Solo, Central Java, Indonesia, Extended Caption: Joko Tri Harmanto helped build the bomb that killed 202 people in Bali in 2002. He has since rejected violence, except in self-defense. Today, he is helping deter others, including his neighbor, Wasiran, from joining violent groups.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg
Source: Orb Media
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
뉴스