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[PRNewswire] 오르브미디어, 전 세계 홍수의 개인 경제적 비용에 관해 보고

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[PRNewswire] 오르브미디어, 전 세계 홍수의 개인 경제적 비용에 관해 보고

-- 유엔 IPCC는 해수면 상승이 초래하는 재앙에 관한 새로운 보고서를 통해 신속하고 광범위하며 전례 없는 변화를 촉구

(워싱턴 2018년 10월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 오르브미디어(Orb Media Inc.)는 새로운 보고서[https://orbmedia.org/underwater ]를 통해 재앙적인 해수면 상승과 더 빈번해진 홍수가 전 세계적으로 발생한다고 밝히고 있다. 본 연구 보고서는 홍수로 인해 인류가 부담해야 할 비용은 종전에 추정했던 것 보가 훨씬 크고 장기간에 걸쳐 발생한다고 설명한다.

홍수는 전 세계적으로 가장 빈번하게 발생하는 자연재해[https://www.unisdr.org/we/inform/disaster-statistics ]이다. 경제학자들이 전 세계 공급체인, 국가 GDP, 가구 소득과 불평등에 끼치는 장기적 영향들을 추계한 결과, 기후 변화로 발생하는 홍수의 영향이 점점 더 분명해지고 있다.

현재 전 세계 인구의 40%[http://www.un.org/esa/sustdev/natlinfo/indicators/methodology_sheets/oceans_seas_coasts/pop_coastal_areas.pdf ]는 해안선으로부터 100킬로미터(63마일) 이내에 살고 있으며 그 수는 늘고 있다. 기후 변화 및 낙후된 인프라와 결합된 이 도시화를 통해 홍수 피해가 더욱 심해진다.

시카고대학의 아미르 지나 교수는 "우리가 홍수로 인해 침수된 가옥의 직접 피해액, 가옥 복구 비용, 인프라 보수 비용과 기타 그와 같은 종류의 비용만을 합할 경우, 엄청나게 숨겨진 홍수 피해 비용을 간과할 가능성이 크다"고 말한다.

재앙적 홍수로 인해 기업과 사람들 모두가 입는 최대의 손실은 기회비용이다. 오르브미디어는 이 보고서를 통해 생계 수단, 소득과 기타 생활 수단의 손실 비용에 대해 집중 조명하고 있다.

오르브미디어는 정부, 기업, 연구소, 시민 사회와 일반인들의 관심 사항에 초점을 맞춘 주요 이슈들에 대한 전 세계인들의 대화를 촉진하는 사안을 동시에 보도하기 위해 서로 협업하는 세계적 아젠다 결정 미디어 그룹인 오르브미디어네트워크(OMN) 회원사들과 협력하게 되어 기쁘게 생각한다.

OMN 회원사: 사우스차이나모닝포스트(중국), 디자이트(독일), 채널스(나이지리아), 다카트리뷴(방글라데시), 폴라쥬사웅파울로(브라질), 더힌두(인도), 템포미디어그룹(인도네시아), eNCA(남아공), 라나시온(아르헨티나), 엘코메르시오(페루), SVT(스웨덴), 엘페이스(우루과이), 메일앤드가디언(남아공), 엘티엠포(콜롬비아), BBC(영국), 카데나세르프리사(스페인), CBC(캐나다), YLE (핀란드).

오르브미디어
우리는 비영리 언론 조직으로서 전 세계 수십억 명의 사람들에게 영향을 주는 이슈에 대해 보고서를 내고 있다. 오르브미디어는 원천 연구, 데이터 분석, 현장 보도와 대중 참여를 융합하여 전 세계인이 함께 직면하는 문제들에 관한 것으로서 아젠다를 결정하는 사안들을 보도하고 있다. Orbmedia.org/underwater.

연락처 :
Lara Kline
larak@orbmedia.org
202-905-8370

동영상 - https://mma.prnewswire.com/media/765709/Orb_Media_Underwater_Explainer_Video.mp4

출처: 오르브미디어(Orb Media)



Orb Media Reports on Personal and Economic Toll of Climate Change-Related Flooding Worldwide

-- Catastrophic impact of rising sea levels confirmed in new UN IPCC report calling for rapid, far-reaching and unprecedented changes

WASHINGTON, Oct. 9, 2018 /PRNewswire/ -- New Orb Media Inc. reporting [https://orbmedia.org/underwater ] illuminates the catastrophic impact rising sea levels and more extreme rainfall are having globally. New research suggests that the human and financial costs of flooding are already much higher and longer-lasting than previously suspected.

Worldwide, floods are the most frequent form of natural disaster [https://www.unisdr.org/we/inform/disaster-statistics ]. As economists strive to calculate the long-term effects on global supply chains, national GDPs, household income, and inequality, the consequences of climate change related flooding are becoming increasingly clear.

Today, 40 percent of the world's population [http://www.un.org/esa/sustdev/natlinfo/indicators/methodology_sheets/oceans_seas_coasts/pop_coastal_areas.pdf ] lives within 100 kilometers (63 miles) of a coastline - and that number is increasing. This urbanization, combined with climate change and outdated infrastructure, compound to make floods more intense and damaging.

"If we're only adding up the direct cost of a flood on the houses that were inundated, and the price it took to bail those out, and the price it takes to repair infrastructure, and other things like that, then we're potentially missing large hidden costs associated with those floods," observes Professor Amir Jina, University of Chicago.

The biggest loss from any catastrophic flood, to both businesses and people, is opportunity cost. Through this story, Orb Media focuses on showing the costs associated with loss of livelihood, income, and other life opportunities.

Orb Media is pleased to partner with members of the Orb Media Network (OMN), a group of global agenda-setting media which collaborate to simultaneously publish stories together that catalyze global dialogue on critical issues, focusing the attention of government, industry, researchers, civil society, and the public.

OMN members: South China Morning Post (China), Die Zeit (Germany), Channels (Nigeria), Dhaka Tribune (Bangladesh), Folha de Sao Paolo (Brazil), The Hindu (India), Tempo Media Group (Indonesia), eNCA (South Africa), La Nacion (Argentina), El Comercio (Peru), SVT (Sweden), El Pais (Uruguay), Mail & Guardian (South Africa), El Tiempo (Colombia), BBC (United Kingdom), Cadena SER-Prisa (Spain), CBC (Canada), YLE (Finland).

About Orb Media
We are a nonprofit journalism organization that reports on issues that matter to billions of people around the globe. Fusing original research, data analysis, on-the- ground reporting, and an engaged public, Orb Media produces agenda-setting stories about the challenges we face together as one world. Orbmedia.org/underwater.

Contact:
Lara Kline
larak@orbmedia.org
202-905-8370

Video - https://mma.prnewswire.com/media/765709/Orb_Media_Underwater_Explainer_Video.mp4

Source: Orb Media

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
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