코스피

2,501.24

  • 20.61
  • 0.83%
코스닥

677.01

  • 3.66
  • 0.54%
1/3

[PRNewswire] Johnnie Walker, 히트 TV 시리즈 ‘왕좌의 게임(R)’ 기념

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
[PRNewswire] Johnnie Walker, 히트 TV 시리즈 ‘왕좌의 게임(R)’ 기념

-- 왕좌의 게임에서 영감 받은 위스키 White Walker by Johnnie Walker 출시

(런던 2018년 10월 1일 PRNewswire=연합뉴스) “까마귀를 날려 보내 스코틀랜드 위스키가 공식적으로 왕국에 도착했음을 알려라.” Johnnie Walker가 HBO(R) 및 왕좌의 게임과 협력해 오늘 신제품 White Walker by Johnnie Walker를 공개했다. 이 한정 판매 스카치 위스키는 대히트 시리즈 ‘왕좌의 게임’에 나오는 가장 불가사의하고 두려운 캐릭터에서 영감을 받았으며, 마지막 시즌을 향한 기대를 키우고 있는 팬을 위해 출시됐다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/751352/WW_by_Johnnie_Walker_750ml_Frozen.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/751353/Game_of_Thrones_inspired_Whisky.jpg )

얼음처럼 차가운 파란 눈으로 알려져 있으며, 나이트 킹(Night King)을 따르는 백귀(White Walker)의 언데드 군대가 Frozen North에서 부상하여 추운 겨울과 더불어 얼음 세계를 상기시키는 한정 판매 위스키를 선보인다. 위스키 전문가 George Harper가 Johnnie Walker의 소규모 전문 블렌더팀과 공동으로 개발한 이 혁신적인 위스키는 백귀의 차가운 존재감을 느낄 수 있도록 냉장고에서 꺼내 바로 마실 때 최상의 맛을 낸다.

상징적인 Johnnie Walker Striding Man과 더불어, 차가운 흰색과 파란색의 디자인이 돋보이는 병을 열면 Frozen North가 느껴진다. Johnnie Walker Striding Man은 나이트 킹의 군대 계급에 맞도록 갑옷으로 무장한 상태다. 온도에 민감한 잉크 기술이 적용된 이 병을 얼리면 표면에 예상치 못한 그래픽 얼음이 형성되며, 팬들은 이를 보고 “겨울이 왔다”는 사실을 실감하게 된다.

이 스카치 위스키는 캐러멜을 입힌 설탕과 바닐라, 신선한 레드 베리에 약간의 과수원 과일 향을 가미했으며, 스코틀랜드 최북단 증류주 제조소 중 하나인 Cardhu와 Clynelish에서 만든 싱글 몰트를 선보인다. 블렌더 George Harper는 White Walker by Johnnie Walker를 만들기 위한 출발점으로 Frozen North를 이용했다. 그는 “Clynelish에서 만든 위스키는 오랜 세월 숙성된 것”이라면서 “스코틀랜드의 겨울은 북벽을 탐험하던 나이트 워치(Night's Watch)가 오랜 세월 견뎌온 겨울과 다르지 않다. 따라서 Clynelish에서 만든 위스키는 이 독특한 위스키를 만들기 위한 완벽한 출발점”이라고 설명했다.

HBO Licensing & Retail 부사장 Jeff Peters는 “팬들이 왕좌의 게임 위스키를 원한다는 것을 알고 있었다”라며 “Johnnie Walker의 비전을 통해 협력 방식을 파악하면서, 이 아이디어가 완벽하며, 팬들이 원하는 위스키를 선보일 때가 왔다는 것을 깨달았다”라고 말했다. 이어 그는 “Johnnie Walker는 자사가 무언가 특별한 것을 만들고자 한다는 사실을 처음부터 이해했으며, White Walker by Johnnie Walker라는 특별한 것을 만드는 데 성공했다”라면서 “팬들이 시즌 8과 그 이상을 기다리면서, 이 맛있는 위스키를 즐길 것으로 확신한다”라고 덧붙였다.

White Walker by Johnnie Walker는 이달부터 재고가 소진될 때까지 모든 주요 공항을 포함해 세계 곳곳에서 판매될 예정이다. 가격은 750ml에 영국 소매가격 32.00파운드(41.7% ABV)다.

White Walker by Johnnie Walker에 관한 추가 정보는 https://www.johnniewalker.com/en/our-whisky/limited-edition-whiskies/white-walker-johnnie-walker/을 참조하거나 아래 계정을 팔로우한다.
- 페이스북: Facebook.com /johnniewalker
- 트위터: @johnniewalker_
- 인스타그램: @johnniewalker
- 유튜브: youtube.com/johnniewalkerwhisky

편집자 주

Johnnie Walker
Johnnie Walker는 세계 제1의 스카치 위스키 브랜드(IWSR)로서 전 세계 180개가 넘는 나라의 사람들이 즐기고 있다. 창업자 John Walker의 시대 이래 동 위스키를 블렌딩한 사람들은 맛과 품질을 최우선으로 추구하고 있다.

수상 경력이 있는 현재의 위스키에는 Johnnie Walker 레드라벨, 블랙라벨, 더블블랙, 그린라벨, 골드라벨 리저브, 18년산과 블루라벨이 있다. 이들을 모두 합쳐 연간 약 1,800만 케이스가 판매(IWSR, 2017)됐으며, 이를 통해 Johnnie Walker는 전 세계에서 가장 인기 있는 스카치 위스키 브랜드로 자리매김했다.

Diageo 소개
Diageo는 주류 업계의 글로벌 리더로서 Johnnie Walker, Crown Royal, Bulleit과 Buchanan 위스키, Smirnoff, Ciroc 및 Ketel One 보드카, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray 및 Guinness 등의 유명 브랜드를 보유하고 있다.

Diageo는 뉴욕증권거래소(DEO)와 런던증권거래소(DGE)에 상장돼 있으며, 전 세계 180개국 이상에 제품을 판매한다. 회사, 직원, 브랜드 및 실적에 관한 상세 정보는 회사 웹사이트 www.diageo.com을 참조한다. 정보, 프로젝트 및 최고 관행 공유법은 Diageo의 책임감 있는 음주에 관한 국제 자원 http://www.DRINKiQ.com을 참조한다.

Celebrating life, every day, everywhere

HBO Licensing & Retail
Home Box Office, Inc.의 자회사 HBO Licensing & Retail은 전 세계 HBO 시청자가 자신이 선호하는 프로그램에 참여할 수 있는 새롭고 흥미진진한 방식을 제공하기 위해 세계 곳곳에서 동급 최고의 라이선시와 파트너십을 체결한다. HBO Licensing & Retail은 왕좌의 게임, VEEP, 섹스 앤 더 시티, 실리콘 밸리, Insecure, 소프라노, 빅 리틀 라이, 트루 블러드 등과 같이 수상 이력을 자랑하는 HBO 프로그램을 이용해 공식 라이선스 소비재, 혁신적인 머천다이즈 프로그램, 소매 활성 및 라이브 몰입형 체험 등을 제작한다. HBO Licensing & Retail은 수집품, 의류, 출판, 라이브 브랜드 체험, 디지털 게임, 패션과 미용 협력, 고급 액세서리 등을 포함해 다양한 제품 부문에서 활약한다. HBO의 공식 라이선스 머천다이즈는 전 세계 곳곳의 소매점, 미국 온라인 http://store.hbo.com 및 획기적인 HBO 소매 허브 HBO Shop(R)(주소: 뉴욕시 42번가와 6번가)에서 구매할 수 있다.

추가 정보 문의처:
Johnniewalker@smartscommunicate.com

출처: Johnnie Walker




Game of Thrones(R) Inspired Whisky is Here in Celebration of the Hit TV Series Introducing White Walker by Johnnie Walker

LONDON, October 1, 2018/PRNewswire/ -- Send a raven - Scotch has officially entered the realm. In collaboration with HBO(R) and Game of Thrones, Johnnie Walker has today unveiled the new White Walker by Johnnie Walker. This limited-edition Scotch Whisky is inspired by the most enigmatic and feared characters on the hit show - the White Walkers - and is here for fans to enjoy as anticipation builds towards the final season.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/751352/WW_by_Johnnie_Walker_750ml_Frozen.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/751353/Game_of_Thrones_inspired_Whisky.jpg )

Known by their icy blue eyes and led by the Night King, the undead army of White Walkers have emerged from the Frozen North bringing with them the chill of winter and now a limited-edition whisky that evokes their icy world. Created by whisky specialist George Harper, alongside the small team of expert blenders at Johnnie Walker, this innovative whisky is best served directly from the freezer, echoing the chilling presence of the White Walkers.

The bottling brings you right to the Frozen North with an icy white and blue design along with the iconic Johnnie Walker Striding Man now fashioned in armour to fit in among the ranks of the Night King's forces. Utilising temperature-sensitive ink technology, fans will be reminded that "Winter is Here" from an unexpected graphic icy reveal on the bottle when frozen.

The Scotch has notes of caramelised sugar and vanilla, fresh red berries with a touch of orchard fruit and features Single Malts from Cardhu and Clynelish - one of Scotland's most Northern distilleries. Blender George Harper used the Frozen North as his starting point for creating White Walker by Johnnie Walker. He said: "Whiskies from Clynelish have endured long, Scottish winters, not dissimilar to the long periods endured by the Night's Watch who have ventured north of the wall - so it was the perfect place to start when creating this unique whisky."

"We knew there was fan appetite for a Game of Thrones whisky and once we saw the vision from Johnnie Walker for a way to collaborate we knew the idea was perfect and the time was now. From the beginning, they understood that we wanted to create something special, and they've accomplished that with White Walker by Johnnie Walker. We're confident fans will enjoy sipping this delicious whisky as they wait for season eight and beyond," said Jeff Peters, Vice President, Licensing & Retail at HBO.

White Walker by Johnnie Walker will be available globally, including in all leading airports, starting October 2018 until supplies last with a U.K SRP: £32.00 for 750ml (41.7% ABV).

For more information on White Walker by Johnnie Walker, please visit https://www.johnniewalker.com/en/our-whisky/limited-edition-whiskies/white-walker-johnnie-walker/ and follow

- Facebook.com/johnniewalker
- Twitter: @johnniewalker_
- Instagram: @johnniewalker
- youtube.com/johnniewalkerwhisky

Notes to the Editors

About Johnnie Walker:
Johnnie Walker is the world's number one Scotch Whisky brand (IWSR), enjoyed by people in over 180 countries around the world. Since the time of its founder, John Walker, those who blend its whiskies have pursued flavour and quality above else.

Today's range of award-winning whiskies includes Johnnie Walker Red Label, Black Label, Double Black, Green Label, Gold Label Reserve, Aged 18 Years and Blue Label. Together they account for over 18 million cases sold annually (IWSR, 2017), making Johnnie Walker the most popular Scotch Whisky brand in the world.

About Diageo
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, Bulleit and Buchanan's whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.

Diageo is listed on both the New York Stock Exchange (DEO) and the London Stock Exchange (DGE) and our products are sold in more than 180 countries around the world. For more information about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best practice.

Celebrating life, every day, everywhere

About HBO Licensing & Retail
HBO Licensing & Retail, a division of Home Box Office, Inc., partners with best-in-class licensees around the world to give HBO's global audience new and exciting ways to engage with their favorite shows. The division leverages iconic, award-winning HBO programs such as Game of Thrones, VEEP, Sex and the City, Silicon Valley, Insecure, The Sopranos, Big Little Lies, True Blood and more to create officially licensed consumer products, innovative merchandise programs, retail activations and live immersive experiences. HBO Licensing & Retail works across a broad range of product categories, including collectibles, apparel, publishing, live branded experiences, digital gaming, fashion and beauty collaborations, luxury accessories, and beyond. Officially licensed HBO merchandise can be purchased in retail stores around the world, online in the US at http://store.hbo.com, and at the groundbreaking HBO retail hub, the HBO Shop(R), located at 42nd and 6th Avenue in New York City.

For further information, please contact:
Johnniewalker@smartscommunicate.com

Source: Johnnie Walker

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스