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[PRNewswire] 시세이도, 새로운 메이크업 컬렉션 재출시

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[PRNewswire] 시세이도, 새로운 메이크업 컬렉션 재출시

-- 네 가지 혁신적인 텍스처 중심
-- 아름다움의 재상상. 영혼이 있는 아름다움.

(뉴욕 2018년 7월 31일 PRNewswire=연합뉴스) 시세이도 메이크업의 재출시는 다양한 브랜드 역사에서 가장 최근에 보인 감동적이며 혁신적인 장면이다. 1872년에 창업한 미용 업계의 선구자 시세이도는 모던하고 미니멀하며 미래지향적이고 다양한 표현력의 창의적인 화장품 컬렉션을 통해 '전 세계를 향한 일본의 선물'로 미용 산업에 다시 한 번 혁신을 일으키고 있다. 베어미네랄스, 벅섬과 글로벌디벨롭먼트시세이도메이크업의 사장인 질 스칼라만드레는 "본 제품들의 초점은 단순히 비범한 색상 혹은 믿기 어려운 퍼포먼스가 아닌 독특한 감각 텍스처"라고 말한다.

동사의 새로운 만트라 "아름다움의 재상상. 영혼이 있는 아름다움."이 전체 컬렉션에 반영되어 있다. 그 결과 잉크, 젤, 파우더와 듀로 구성된 네 가지의 감각 텍스처로 나눌 수 있는 무중력의 21개 제품과 125개 색조가 만들어졌다.

잉크는 그래픽한 정밀함과 극한의 강렬함을 주는 제품들로 컬렉션을 재정의하고 있으며 젤은 깃털처럼 가벼운 느낌과 함께 완벽함이 오래 가는 피니시 제품들을 재발견하고 있다. 파우더는 피부가 숨 쉴 수 있고 건강하며 부드럽게 해주는 포뮬러를 통해 과거의 전통적인 색조를 재발명했으며 새로운 카테고리인 듀는 빛을 재창조함으로써 피부의 표면을 바꿔주고 있다. 또한, 동 컬렉션에는 고대 일본의 서예용 붓을 연상시키는 수제품 브러시 5종이 들어 있다.

가벼운 포장 용기가 본 컬렉션이 동일하게 갖고 있는 경쟁력이다. 가장 슬림한 용기들을 출시한 시세이도의 최고 디자인 아키텍트 마오 코마이는 엔지니어들과 협력하여 모던한 디자인에 영원한 아름다움을 접목시켰다.

동사는 시세이도 메이크업 컬렉션에 활력을 더하기 위해 뜨고 있는 아티스트들을 기용하여 각각의 텍스처 카테고리 광고마다 한 명의 아티스트를 출연시켰다. 유명 메이크업 아티스트 카라요시모토 -부아는 듀의 얼굴이며 세계적인 멀티미디어 아티스트 이조우가 젤에 출연하고 있고 발레 댄서 소노야 미즈노는 파우더 광고에 나서고 있으며 싱어/송라이터 뱅크스가 잉크를 대표하고 있다. 스칼라만드레는 "본 컬렉션은 아름다움에 대한 우리의 경험을 변화시키기 때문에 우리는 자신의 분야에서 창의성의 한계를 넓힌 업적을 이룬 아티스트를 찾아 왔다"면서 "첫 단계부터 적용한 핵심적인 우선순위는 시세이도 브랜드뿐만 아니라 동사가 가진 일본의 유산과의 연결성을 그들 자신의 근원 혹은 예술을 통해 갖고 있는 아티스트들과의 협력"이었다고 말한다.

시세이도 메이크업은 이 특별한 면면들 외에도 전 세계에 새로운 컬렉션을 함께 선보인 유수의 미용 분야 권위자 그룹인 글로벌아티스트컬렉티브를 구성했다. 이 그룹에는 세계적인 칼라 아티스트 패트릭 타, APAC 대사 포니, 일본 칼라 아티스트 히로 오다기리, 북미의 칼라 아티스트 빈센트 오쿠엔도와 로티, EMEA 칼라 아티스트 그레고리스 피르필리스가 있다. 이들 각 아티스트들은 서로 다른 문화와 나라에서 주목을 받는 동시에 국제적인 이들 그룹의 모든 일원은 일본과의 특별한 연결성을 갖고 있다는 공통점이 있다. 스칼라만드레는 "우리가 이 다양한 그룹의 아티스트들을 선정한 것은 그들이 각 분야의 장인이기 때문만 아니라 시세이도가 항상 추구했던 예술적인 표현, 창의성과 혁신이라는 가치를 대표하기 때문"이라고 말한다.

시세이도는 뉴욕시를 본 컬렉션의 개발 지역으로 선정함으로써 이 아이콘 브랜드의 메이크업 재출시에 대한 특별한 전 세계 전략에 착수한 바 있다. 시세이도 도쿄 본사와의 협력뿐만 아니라 전 세계에 퍼져 있는 수많은 동사 직원들의 재능을 활용하여 탄생한 본 컬렉션은 언어, 시간대와 국경의 한계를 극복하였으며 현재도 진행되고 있는 국제 협업의 결과물이다.

새로운 시세이도 메이크업에 대한 상세 정보가 필요할 경우 하기를 접촉하기 바란다 :

Alice Hampton, 시세이도 메이크업 및 베어미네랄스 글로벌 홍보 담당 부사장, 이메일 AHampton@sac.shiseido.com 혹은 전화 +1 (646) 919-0566

Desiree Lestingi, 시세이도 메이크업 글로벌 홍보 담당 이사, 이메일 DLestingi@sac.shiseido.com 혹은 전화 +1 (732) 757-2552

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/724061/VisionAiry_Gel_Lipstick_Ginza_Red.jpg
VisionAiry Gel Lipstick (Ginza Red) (PRNewsfoto/SHISEIDO)

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/724060/Kajal_InkArtist_Sumi_Sky.jpg
Kajal InkArtist (Sumi Sky) (PRNewsfoto/SHISEIDO)

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/724062/WhippedPowder_Blush_Sonoya.jpg
WhippedPowder Blush (Sonoya) (PRNewsfoto/SHISEIDO)

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/724064/Aura_Dew_Cosmic.jpg
Aura Dew (Lunar, Solar, Cosmic) (PRNewsfoto/SHISEIDO)

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/724065/DAIYA_Fude_Brush.jpg
DAIYA Fude Brush (PRNewsfoto/SHISEIDO)

출처: 시세이도(SHISEIDO)



SHISEIDO Relaunches New Makeup Collection Centered Around Four Innovative Textures

BEAUTY REIMAGINED. BEAUTY MADE WITH SOUL.

NEW YORK, July 30, 2018 /PRNewswire/ -- The relaunch of SHISEIDO Makeup is the latest exciting and innovative chapter in the brands extensive history. A pioneer in the beauty industry since 1872, SHISEIDO is disrupting the beauty space yet again by 'Gifting Japan to the World' with a cosmetics collection that is modern, minimalistic, visionary, expressive and creative. "The focal point of the range isn't simply the extraordinary colors or its incredible performance, but the unique, sensorial textures," says Jill Scalamandre, President, bareMinerals, BUXOM and Global Development Shiseido Makeup.

The brand's new mantra―"Beauty Reimagined. Beauty Made With Soul."―is reflected in the entire collection. The result is a weightless range of 21 products and 125 shades that are classified into four sensorial textures comprising of Inks, Gels, Powders and Dews.

Inks redefine the collection with products that provide graphic precision and extreme intensity, while Gels rediscover products that juxtapose a durable, high-impact finish with a featherweight feel. Powders reinvent traditional pigments of the past via breathable, buildable, and bendable formulas, while Dews, a new category, recreates light to transform the surface of the skin. The collection also includes five handcrafted brushes reminiscent of ancient Japanese calligraphy.

The lightweight packaging is equally as cutting-edge as what's inside. Featuring some of the slimmest componentry on the market, SHISEIDO's premiere design architect Mao Komai, along with a team of engineers, fused modern design with a timeless aesthetic.

To bring the SHISEIDO makeup collection to life, the brand enlisted emerging artists to feature in the campaign with each artist representing a different texture category. Renowned makeup artist KaraYoshimoto-Bua is the face of Dews; International multimedia artist YiZhou embodies Gels; Ballet dancer Sonoya Mizuno personifies Powders; and singer/songwriter Banks represents Inks. "This collection changes how we experience beauty, so we sought out artists whose work has reshaped the creative boundaries of their industry," says Scalamandre. "A key priority from the start was to work with artists who have a genuine connection to the SHISEIDO brand, as well as the company's Japanese heritage, either through their origin or their art."

In addition to these unique faces, SHISEIDO Makeup established the Global Artist Collective, an esteemed group of beauty authorities brought together to present the new collection to the world. The collective includes Global Color Artist Patrick Ta; APAC Ambassador Pony; Japan Color Artist Hiro Odagiri; North America Color Artists Vincent Oquendo and Lottie; and EMEA Color Artist Gregoris Pyrpylis. While each artist hails from a different culture or country, a special tie to Japan is what unites every member of the international collective. "We chose this diverse group of artists not only because they are masters of their craft, but also because they are representative of what SHISEIDO has always stood for: artistic expression, creativity and innovation," says Scalamandre.

By choosing to develop the range in New York City, SHISEIDO has taken a unique global approach to the makeup relaunch of this iconic brand. Working in tandem with the company's headquarters in Tokyo as well as tapping into SHISEIDO's vast team around the world, this collection is the result of an ongoing international collaboration that defies languages, time zones and borders.

For further information on NEW SHISEIDO Makeup please contact:

Alice Hampton, Vice President Global Communications SHISEIDO Makeup and bareMinerals, at AHampton@sac.shiseido.com or +1 (646) 919-0566

Desiree Lestingi, Director Global Communications SHISEIDO Makeup, at DLestingi@sac.shiseido.com or +1 (732) 757-2552

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724061/VisionAiry_Gel_Lipstick_Ginza_Red.jpg
VisionAiry Gel Lipstick (Ginza Red)

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724060/Kajal_InkArtist_Sumi_Sky.jpg
Kajal InkArtist (Sumi Sky)

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724062/WhippedPowder_Blush_Sonoya.jpg
WhippedPowder Blush (Sonoya)

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724064/Aura_Dew_Cosmic.jpg
Aura Dew (Lunar, Solar, Cosmic)

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724065/DAIYA_Fude_Brush.jpg
DAIYA Fude Brush

Source: SHISEIDO

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
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