코스피

2,520.36

  • 13.98
  • 0.55%
코스닥

693.15

  • 3.68
  • 0.53%
1/2

[PRNewswire] 엑솔라, 종합 솔루션 신규 서비스 출시

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
[PRNewswire] 엑솔라, 종합 솔루션 신규 서비스 출시

-- 게임 개발자들이 게임을 만들고 수익을 올리며, 전 세계적으로 스케일업 가능
-- 동사는 게임 개발자 커뮤니티를 대상으로 하는 최대 B2B 캠페인을 통해 신규 서비스 출시

(로스앤젤레스 2018년 6월 13일 PRNewswire=연합뉴스) 개발자들이 비디오 게임을 만들고 수익을 올리며 전 세계적으로 스케일업할 수 있는 원스톱 숍인 엑솔라(Xsolla)는 이번 주 로스앤젤레스에서 열리는 전자게임엑스포(E3) 2018에서 신규 서비스를 출시한다. 업계 최고의 결제 솔루션인 엑솔라페이스테이션에 추가하는 이들 신제품 엑솔라파트너네트워크, 엑솔라사이트빌더, 엑솔라스토어, 엑솔라로그인과 엑솔라런처를 통해 모든 규모의 업계 구성원들이 성공하는 데 필요한 툴과 서비스를 활용할 수 있는 완벽한 생태계가 구현된다.

그들 모두가 열정적인 게이머들인 엑솔라 팀은 게임 업계 전용 솔루션 개발에 전념하고 있다. 이를 통해 동사는 개발자, 퍼블리셔와 플랫폼 파트너들이 가장 많은 전 세계 오디언스들을 상대로 게임 수익을 올리고자 할 때 직면하는 특별한 문제를 해결할 수 있는 시야와 경험 및 데이터를 확보한다. 파트너들은 본 올인원 제품 세트를 활용하여 계열 및 인플루언서 프로그램을 관리하며, 게임 플레이어들에게 다가가기 위해 브랜드화된 웹사이트를 구축하고 관리하며, 중앙집권화된 인터넷 점포에서 가상 및 물리적 상품을 판매하고, 로컬화된 원클릭 인증을 제공하며 콘텐츠 공급 비용과 속도의 균형을 맞춘다.

알렉산더 아가피토프 엑솔라 CEO 겸 창업자는 "가장 작은 독립업체에서부터 최대 기업에 이르기까지의 아주 많은 비디오 게임 개발사들은 자신들의 게임을 출시 첫날 전 세계에 공급하는 데 필요한 제품과 전문가들을 쉽게 활용할 수 없다"면서 "우리는 지난 13년 동안 게임 서비스를 편리하게 할 수 있도록 도왔으며 우리의 신규 서비스는 우리 조직과 업계를 위해 앞으로 내딛는 하나의 거대한 발걸음을 의미한다"고 말했다.

또한, 동사는 이정표 격인 본 제품 출시를 지원하기 위해 게임 개발 커뮤니티를 대상으로 업계 최대의 B2B 마케팅 캠페인을 시작한다. 세계적으로 800만 달러를 지출하게 될 동 캠페인에는 인쇄물과 온라인 마케팅이 섞여 있으며 전 세계에서 열리는 25~30개의 게임 산업 전시회에 대한 후원이 포함된다.

나탈리 루벤스키 엑솔라 최고마케팅책임자는 "기술의 활용이 쉬워진 요즘 상황에서는 업계의 진입 장벽이 낮지만, 성공 장벽은 전보다 높아졌다. 엑솔라는 공평한 경쟁의 장을 만들고 있으며 누구라도 자신이 개발한 게임의 전체 라이프사이클에서 성공할 수 있도록 지원하는 툴을 제공한다"면서 "파트너들은 또한 자기 조직의 빈틈을 메워주는 제품을 우리 제품 목록에서 쉽게 선택할 수 있으며 그 모든 것에 선행 비용은 없다. 엑솔라 솔루션들을 통해 모든 팀이 게임을 출시하고 판매하여 성장할 수 있는 역량을 키울 수 있다"고 말했다.

엑솔라는 E3 2018 (2018년 6월 12~14일)이 열리는 로스앤젤레스컨벤션센터 콘코스홀 8605번 룸과 JW 메리어트L.A. 라이브, 플래티넘볼룸에서 신제품 세트를 전시한다. 상세 정보가 필요할 경우 www.xsolla.com을 방문하기 바란다.

엑솔라
엑솔라는 비디오 게임 개발자, 퍼블리셔와 플랫폼 파트너들이 자신들의 게임과 제품을 만들고 수익을 올리며 전 세계로 스케일업하는 데 필요한 툴, 서비스를 활용하고 협업을 쉽게 진행할 수 있도록 지원한다. 비디오 게임 업계만을 대상으로 하는 엑솔라 서비스는 독립사에서부터 기업 규모에 이르는 게임사들을 페이스테이션과 최고의 사기 방지 솔루션, 파트너네트워크, 사이트빌더, 스토어, 로그인과 런처를 통해 지원한다. 로스앤젤레스에 본사가 있으며 전 세계에 지사를 보유하고 있는 엑솔라는 밸브, 트위치, 유비소프트, 에픽게임즈와 PUBG주식회사와 같은 주요 게임 업체들을 위한 Merchant 및 Seller of record이며, 상세 정보가 필요할 경우 www.xsolla.com을 방문하기 바란다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/704598/Xsolla_E3.jpg
Everything you need to up your game. Create, monetize and scale with Xsolla tools and services. See our new product suite at xsolla.com.

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/701930/Xsolla_Logo.jpg
Xsolla gives video game developers, publishers, and platform partners access to the flexible tools, services, and collaboration needed to create, monetize, and scale their games and products globally.

출처: 엑솔라(Xsolla)



Xsolla Launches New Product Suite, A Comprehensive Solution For Game Developers To Create, Monetize And Scale Globally

-- Company Goes to Market With the Largest B2B Campaign Targeting the Game Developer Community

LOS ANGELES, June 12, 2018 /PRNewswire/ -- Xsolla, the one-stop-shop for developers to create, monetize and scale video games globally, will launch its new product suite this week at the Electronic Entertainment Expo (E3) 2018 in Los Angeles. Adding to Xsolla Pay Station, the industry's leading payments solution, the new products - Xsolla Partner Network, Xsolla Site Builder, Xsolla Store, Xsolla Login and Xsolla Launcher - enable a seamless ecosystem where any size industry player can access the tools and services necessary for success.

The team at Xsolla, all avid gamers themselves, focus on creating solutions exclusively for the gaming industry. This gives the company the perspective, experience and data to solve the unique challenges developers, publishers and platform partners face when trying to monetize games with the broadest possible audience worldwide. The all-in-one suite lets partners manage affiliate and influencer programs; build and manage branded websites for reaching players; sell virtual and physical goods from a centralized storefront; offer localized one-click authentication; and balance the cost and speed of content delivery.

"So many video game creators - from the smallest independents to the largest enterprises - lack easy access to the products and expertise they need to deliver games globally on day one," said Aleksandr Agapitov, CEO and founder of Xsolla. "We have worked for the last 13 years to democratize gaming, and our new suite represents a huge step forward for our organization and for the industry."

To support this milestone release, the company is also launching the industry's largest B2B marketing campaign targeting the game development community. The $8 million global spend will blend print and online buys, along with sponsorships at 25-30 gaming industry shows around the world.

"Given the easier access to technology these days, the barrier to entry is low, but the barrier to success is higher than ever. Xsolla is here to level the playing field, providing anyone access to the tools for success for their games' entire life cycle" said Nathalie Lubensky, Chief Marketing Officer of Xsolla. "Partners can also choose products a la carte to fill gaps in their organizations, all for no upfront costs. Xsolla solutions extend any team's ability to launch, sell and grow."

Xsolla will share the new product suite at E3 2018 (June 12-14, 2018), at the Los Angeles Convention Center, Concourse Hall room #8605 and at the JW Marriott L.A. Live, Platinum Ballroom. For more information, please visit www.xsolla.com.

About Xsolla
Xsolla gives video game developers, publishers, and platform partners access to the flexible tools, services, and collaboration needed to create, monetize, and scale their games and products globally. Serving only the video game industry, the Xsolla product suite caters to businesses from indie to enterprise, with: Pay Station and its #1 Anti-fraud solution, Partner Network, Site Builder, Store, Login, and Launcher. Headquartered in Los Angeles, with offices worldwide, Xsolla operates as a merchant and seller of record for major gaming entities like Valve, Twitch, Ubisoft, Epic Games, and PUBG Corporation. For more information, visit www.xsolla.com.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/704598/Xsolla_E3.jpg
Everything you need to up your game. Create, monetize and scale with Xsolla tools and services. See our new product suite at xsolla.com.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/701930/Xsolla_Logo.jpg
Xsolla gives video game developers, publishers, and platform partners access to the flexible tools, services, and collaboration needed to create, monetize, and scale their games and products globally.

Source: Xsolla

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스