[PRNewswire] 장보고식자재마트, 질리언트아이큐™ 플랫폼 도입
-- 질리언트아이큐™ 플랫폼, AI 탑재하여 기업의 생산성 증대 및 고객 관리 강화
(오스틴, 텍사스주 2017년 12월 20일 PRNewswire=연합뉴스) B2B 고객과의 최선의 관계달성을 지원하는 최고의 AI 기반 SaaS 플랫폼인 질리언트(Zilliant[http://www.zilliant.com/ ])는 한국 리딩 식자재 유통 기업인 장보고식자재마트와의 파트너십을 오늘 발표했다.
장보고식자재마트는 CY & Partners와의 전략적 파트너십을 통해 질리언트아이큐(Zilliant IQ™) 플랫폼을 활용함으로써 세밀한 마진 관리와 함께 미래 시장에 대한 예측분석과 경영상의 주요 의사결정을 본사 차원에서 관리할 수 있었다.
장보고마트 서정권 대표는 "강력한 고객 관계 구축과 유지는 회사 성공의 핵심"이라고 하면서 "우리는 질리언트아이큐 플랫폼을 통해 당사 사업의 과거, 현재 및 미래를 더욱 분명하게 분석할 수 있었다. 이를 통해 우리는 더욱 효과적이고 전략적인 의사결정을 판단함으로 사업 및 고객 관계를 개선할 수 있었다"고 말했다.
전통적인 사업정보와 분석으로는 실질적인 사업개선에 한계가 있는 상황 속에서 질리언트의 사업 진단과제를 수행했으며, 놓치고 있는 많은 기회를 파악하였고, 관련 효과적인 툴의 필요성을 인식하게 되었다. 질리언트의 글로벌 세일즈 담당 수석부사장인 그렉 하웨는 "한국의 핵심 식자재 유통 기업인 장보고식자재마트와 함께 하게 되어 매우 기쁘다"면서 "전 세계적으로 장보고식자재마트와 같은 유통 기업들은 전례가 없는 거래 고객의 이탈을 경험하고 있다. 인수와 합병에서부터 시장 점유율을 잠식하는 새로운 경쟁자들로 인해 성장을 위한 명확한 전략과 고객과의 장기적인 관계 형성 등이 어려워지고 있다"라고 말했다.
질리언트
질리언트는 B2B 회사들이 고객 유지 기간을 최대화하면서도 시장 점유율과 수익을 늘릴 수 있는 유일한 인공지능형 SaaS 플랫폼을 공급한다. 당사의 첨단 지능 정보서비스는 질리언트아이큐™ 플랫폼을 통해 고객사에 제공되며 가격과 판매 정책 결정을 가이드하고 모든 B2B 고객 관계 확장을 위해 기존의 영업 판매 프로세스와 CRM 시스템, 전자상거래 채널에도 연계된다. 질리언트 웹사이트를 통해 추가적인 정보와 문의가 가능합니다. (www.zilliant.com)
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출처: 질리언트(Zilliant)
Jangbogo Mart Taps into Zilliant IQ™ Platform
-- Zilliant IQ™ Platform delivers AI to increase productivity, strengthen customer relationships
AUSTIN, Texas, Dec. 20, 2017 /PRNewswire/ -- Zilliant [http://www.zilliant.com/ ], a leading AI-driven SaaS platform for maximizing the lifetime value of B2B customer relationships, today announced its partnership with Jangbogo Mart (Jmart), a leading Korean food service distribution company.
Via a strategic partnership with CY & Partners, Jangbogo Mart utilizes the Zilliant IQ™ Platform to hold the line on margin erosion, deliver predictive analytics and centralize critical management decisions.
"Building and maintaining strong customer relationships is key to company success," said Seo Jungkwon, CEO, Jangbogo Mart. "The Zilliant IQ Platform has helped us see our business - past, present and future - more clearly. By doing so, we can make smarter, more strategic decisions to improve the business and customer relationship."
When traditional business intelligence and analytics failed to yield necessary business gains, Jmart engaged in Zilliant's proprietary data diagnostic process. Company leaders discovered there was an abundance of unclaimed opportunity available today - if only they had the right tools to capitalize on it.
"We're thrilled to have Jmart onboard as a key foodservice distribution company in the South Korean region," said Zilliant Senior Vice President of Worldwide Sales Greg Howe. "On a global scale, foodservice distributors like Jmart are experiencing unprecedented industry disruption. From mergers and acquisitions to non-traditional competitors eroding market share, it's become impossible for these distributors to maximize the lifetime value of each customer relationship, the most reliable, predictable and actionable driver of growth."
About Zilliant
Zilliant offers the only AI-based SaaS platform enabling B2B companies to grow share and profits while maximizing customer lifetime value. The company's advanced intelligence is delivered seamlessly through the Zilliant IQ™ platform, which is integrated within existing field sales workflows, CRM applications and ecommerce channels, to inform pricing and sales decisions and increase the value of every B2B customer interaction. Learn more about how Zilliant helps maximize the lifetime value of B2B customer relationships at www.zilliant.com.
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B2B leaders in the Chicago area are invited for a free, half-day event of peer networking, discussion and tangible solutions to drive business performance.
Source: Zilliant
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