[PRNewswire] 세계적으로 유명한 이스포츠 팀들을 지원하는 마운틴듀 게임
-- 마운틴듀는 팀디그니타스, 스플라이스와 팀SK게이밍 등 전문 프랜차이즈 게임 팀에 대한 지원을 늘려
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(퍼체스, 뉴욕주 2017년 6월 7일 PRNewswire=연합뉴스) 마운틴듀(R)[http://www.mountaindew.com/ ]는 팀디그니타스, 스플라이스와 팀SK게이밍과 같은 3개의 세계적으로 유명한 이스포츠 팀을 그 규모가 커지는 동 제품의 이스포츠 플랫폼에 포함시켰다. 이 새로운 파트너십을 통해 전 세계의 게이머들은 마운틴듀 트위치 채널 www.twitch.tv/mtndew을 통해 마운틴듀만의 콘텐츠와 전 세계 최고의 게이머와 이스포츠 셀럽들을 만날 수 있다.
팀디그니타스[http://team-dignitas.net/ ]는 필라델피아세븐티식서스가 소유하고 운영하는 세계적으로 유명한 이스포츠 팀이다. 스플라이스[https://splyce.gg/ ]는 미국에 본부가 있고 델라웨어노스 및 보스턴브루인스의 파트너이며 팀SK게이밍[http://www.sk-gaming.com/ ]은 독일을 기반으로 하며 전 세계에서 가장 오래되고 가장 큰 이스포츠 팀이다. 마운틴듀는 그들의 혁신적인 스타일, 성적과 궁극적으로는 마운틴듀의 브랜드 정신을 상징한다는 이유로 이 팀들을 선정하였다.
마노스 스파노스 마운틴듀 글로벌 수석마케팅 이사는 "세계적 수준의 이 세 팀과의 파트너십을 통해 이스포츠에 대한 지원을 확대하게 되어 기쁘게 생각한다"면서 "마운틴듀의 핵심 가치와 그 궤를 같이하고 게이머들과 마운틴듀네이션이 서로 어울리는 업계 최초의 파트너십과 진정한 결합을 통해 우리는 사업상의 영감을 계속 느끼게 된다"고 말한다.
2016년 마운틴듀는 아마추어 게이머를 프로로 만든다는 하나의 목표로 준비한 프로 게임 리그인 마운틴듀리그(MDL)[http://www.pepsico.com/live/pressrelease/mtn-dew-and-esl-turn-amateur-gamers-into-pros-with-the-mountain-dew-league07132016 ]를 창설했다. 세계 최대의 이스포츠 회사인 ESL과의 파트너십을 통해 마운틴듀와 이스포츠엔터테인먼트협회리그(ESEA)는 아마추어 게임 팀에 ESL 카운터-스트라이크인 글로벌오펜시브(CS:GO) 프로 리그에 직접 참가할 기회를 준다.
MDL은 성공적인 첫 대회에 이어 더 많은 참가 팀, 특별한 콘텐츠, 트레이닝 세션과 선수에 대한 스포트라이트 등 그 모든 것이 선수들의 게임 실력을 향상하도록 만들어진 프로그램을 가지고 새로운 시즌을 맞게 되었다. 이번 시즌의 MDL은 매주 화요일부터 목요일까지 트위치 채널 https://www.twitch.tv/esea에서 시청할 수 있다.
마운틴듀는 동 제품의 대표적인 맛 게임퓨얼을 도입한 것은 물론 인기 있는 대회, 트위치와 같은 시스템과 게임 플랫폼과의 파트너십을 체결함으로써 2003년 이후 게임 업계에서 중요한 역할을 맡아 왔다. 마운틴듀는 게임 분야에서의 지경과 새로운 영역을 계속 확대하여 일반인, 아마추어 선수와 프로 게이머들에게 특별한 경험, 트레이닝과 기회를 줄 것이다.
펩시코
펩시코(NYSE: PEP)의 제품들은 전 세계적으로 200개가 넘는 나라와 지역에서 하루에 10억 번 소비자들이 애용한다. 펩시코는 2016년 약 630억 달러의 순매출을 기록했는데 이는 프리토레이, 게토레이, 펩시콜라, 퀘이커와 트로피카나를 포함하는 간식과 음료 포트폴리오에 힘입은 것이다. 펩시코의 제품 포트폴리오에는 사람들에게 사랑받는 다양한 식품과 음료를 포함하며 여기에는 연간 추정 소매 매출을 기준으로 각기 10억 달러 이상인 22개의 브랜드가 있다.
펩시코의 사훈은 목적 있는 성과로서 이는 당사의 성공이 우리가 사는 세계의 지속가능성에 불가분 연결되어 있다는 근본적인 신념이다. 우리는 판매 제품 개선과 지구 환경 보호 및 전 세계인들에 대한 책임을 지속해서 완수함으로써 펩시코가 사회와 주주들에게 장기적인 이익을 가져다주는 성공적인 글로벌 기업으로 운영될 수 있다는 사실을 확신하고 있다. 상세한 정보가 필요할 경우 www.pepsico.com을 방문하기 바란다.
팀디그니타스
팀디그니타스는 국제적인 이스포츠 팀으로서 프로 게임 업계에서 가장 유명한 브랜드이다. 게임 업계의 베테랑들인 그레그 리차드슨 회장, 조나단 켐프 최고경영책임자와 마이클 오델 사장이 경영하고 있는 팀디그니타스의 실력 있고 국제적인 프로 선수들은 각종 대회에서 우승하여 세계적으로 인정받고 있다. 팀디그니타스는 혁신적이며 탁월한 브랜드 입지를 통해 게임과 이스포츠 시장에 직접적인 진출을 희망하는 파트너들에게 최고의 기회를 제공한다. 팀디그니타스는 원래 두 개의 배틀필드 1942팀을 합병하여 2003년 9월에 결성되었다. 2016년 9월 리그오브레전드의 강력한 팀에이펙스와 합쳐 새로워진 팀디그니타스를 미국프로농구 필라델피아세븐티식서스가 인수했다. 팀디그니타스는 매니징제네럴파트너 조쉬 해리스와 공동 매니징파트너 데이빗 블리처가 이끄는 투자 그룹 산하의 혁신적이며 경쟁력 있는 지주회사로서 미국아이스하키리그 뉴저지데블스, 잉글랜드프레미어리그의 크리스탈팰리스, 뉴저지주 뉴악에 있는 18,000석 규모의 최첨단 다목적 행사장인 프루덴셜센터를 소유한 기업의 계열사로 편입되었다.
스플라이스
2015년에 세워진 스플라이스는 세계적인 최고의 프로 이스포츠 조직이다. 소속 선수들은 유럽, 북미, 남미와 한국 등에서 열리는 가장 큰 대회 중 아홉 군데에서 경쟁을 벌인다. 최근, 스플라이스는 전통적인 스포츠 자원을 활용함으로써 성장하고 있는 자기 조직을 더욱 강화하기 위해 델라웨어노스와 보스턴브루인스와 협력하였다. 스플라이스는 뉴잉글랜드 지역에 기반을 둔 최초의 팀이 된다는 사명감을 가지고 팬 참가 행사, 지역 행사 및 북미 보스턴에 집중한다는 전략을 통해 지역 팬들을 확보하고 있다. 스플라이스는 북미에 기반을 두고 있지만 전 세계적인 조직이다. 셀오브듀티(월드 그랜드 결승 진출, 현재 월드 리그 챔피언), 월드오브워크래프트(월드 챔피언), 리그오브레전드(유럽 그랜드 결승 진출) 그리고 스타크래프트2(세 개의 모든 프리미어 리그 월드 챔피언)와 같은 게임 대회에서 혁혁한 성적을 거둔 스플라이스는 게임의 경쟁 속에서 강력한 입지를 구축했다.
SK게이밍
SK게이밍은 선도적인 이스포츠 조직이며 프로 비디오 게임 분야에서 세계적으로 가장 유명한 브랜드이다. 게임에 열정을 가진 친구들이 모여 1997년에 세워진 슈로엣코만도(SK)는 독일 콜론과 캘리포니아 로스앤젤레스에 사무소를 둔 성공적인 이스포츠 기업으로 성장했다.
지난 20년 동안 SK게이밍은 60개 이상의 주요 챔피언 타이틀을 획득했으며 다양한 대회를 통해 수백만의 상금을 벌었다. SK는 전설적인 스웨덴 카운터-스트라이크 팀, 퀘이크 슈퍼스타 라파, FIFA트윈스, 장기간 잔류하고 있는 워크래프트 III 디비전 일명 브라질 글로벌 오펜시브 오늘의 히어로 및 기타 다수의 이스포츠 대회를 지배했다. 그동안 SK는 이스포츠 역사상 가장 유명한 선수들을 배출했으며 야심 있는 선수와 혁신적인 사업 모두를 통해 여러 면에서 업계의 선두에 서왔다.
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/519786/Mountain_Dew_Logo.jpg
Game on for Mountain Dew with Sponsorship of Three Powerhouse Global Esports Teams
출처: 펩시코(PepsiCo)
Game on for Mountain Dew with Sponsorship of Three Powerhouse Global Esports Teams
-- DEW increases gaming support with professional franchises Team Dignitas, Splyce and Team SK Gaming
PURCHASE, New York, June 6, 2017 /PRNewswire/ -- Mountain Dew(R) [http://www.mountaindew.com/ ] welcomed three global esports powerhouses - Team Dignitas, Splyce and Team SK Gaming - to its growing esports platform. These new partnerships will provide gamers around the globe with exclusive content and access to some of the best gamers and esports celebrities in the world via the Mountain Dew Twitch channel, www.twitch.tv/mtndew.
Team Dignitas [http://team-dignitas.net/ ] is the renowned, international esports team owned and managed by the Philadelphia 76ers. Splyce [https://splyce.gg/ ] is headquartered in the U.S. and partners with Delaware North and the Boston Bruins, and Team SK Gaming [http://www.sk-gaming.com/ ] is based in Germany and is one of the oldest and largest esports teams in the world. Mountain Dew selected these teams for their innovative style, achievements and ultimately their embodiment of the DEW brand ethos.
"We are excited to expand our support of esports through these partnerships with three world-class teams," says Manos Spanos, global senior marketing director, Mountain Dew. "Industry-first partnerships and authentic integrations that align with core Mountain Dew values and resonate with gamers and DEW Nation will continue to inspire us as a business."
In 2016, Mountain Dew created the Mountain Dew League (MDL) [http://www.pepsico.com/live/pressrelease/mtn-dew-and-esl-turn-amateur-gamers-into-pros-with-the-mountain-dew-league07132016 ], a professional competitive gaming league designed with one purpose in mind: helping amateur gamers become pros. In partnership with ESL, the world's largest esports company, Mountain Dew and E-Sports Entertainment Association League (ESEA) provide amateur gaming teams the opportunity to qualify directly for a place in the ESL Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) Pro League.
Following its successful inaugural year, MDL is back for another season with more teams, one-of-a-kind content, training sessions and player spotlights - all designed to help players elevate their gaming skills. This season of the MDL can be viewed on Twitch, https://www.twitch.tv/esea, every Tuesday through Thursday.
Mountain Dew has been a major player in the gaming world since 2003, not only by introducing its signature Game Fuel flavor but by initiating partnerships with popular titles, systems and gaming platforms such as Twitch. Mountain Dew will continue to push boundaries and explore new territories in gaming to be able to provide casual, amateur and professional gamers with unique experiences, trainings and opportunities.
About PepsiCo
PepsiCo (NYSE: PEP) products are enjoyed by consumers one billion times a day in more than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated approximately $63 billion in net revenue in 2016, driven by a complementary food and beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in estimated annual retail sales.
At the heart of PepsiCo is Performance with Purpose - our fundamental belief that the success of our company is inextricably linked to the sustainability of the world around us. We believe that continuously improving the products we sell, operating responsibly to protect our planet and empowering people around the world is what enables PepsiCo to run a successful global company that creates long-term value for society and our shareholders. For more information, visit www.pepsico.com.
About Team Dignitas
Team Dignitas is an international eSports team with one of the most iconic and recognizable brands in the professional gaming industry. Managed by gaming industry veterans Chairman Greg Richardson, Chief Executive Officer Jonathan Kemp and President Michael O'Dell, Team Dignitas' highly talented and dedicated international squad of players are recognized across the globe for tournament winning endeavors. Team Dignitas' innovative and authentic brand position offers a premier opportunity for partners seeking a direct portal into the gaming and eSports market. Team Dignitas was originally formed in September 2003 with the merger of two Battlefield 1942 teams. In September 2016, the new Team Dignitas merged with League of Legends powerhouse Team Apex and was acquired by the Philadelphia 76ers of the National Basketball Association. Team Dignitas joins a family of innovative and competitive holdings owned by an investor group led by Managing General Partner Josh Harris and Co-Managing Partner David Blitzer, which includes the New Jersey Devils of the National Hockey League, Crystal Palace of the Premier League and the Prudential Center, a 18,000 seat, state-of-the-art, multi-purpose arena in Newark, N.J.
About Splyce
Founded in 2015, Splyce is one of the top professional esports organizations in the world. Its players compete across nine of the biggest titles in Europe, North America, Latin America and South Korea. Recently, Splyce partnered with Delaware North and the Boston Bruins in order to utilize the resources of traditional sports to bolster the growing organization. With a mission to become the first locally based team in the New England region, Splyce is creating a local fanbase through fan engagement, local events and a Boston focused strategy in North America. Splyce is a North American organization with a true global reach. Bearing notable results in games such as Call of Duty (Worlds Grand Finalist, current World League Champions), World of Warcraft (World Champions), League of Legends (European Grand Finalists) and Starcraft 2 (World Champions in all three premier leagues), Splyce has cemented itself as a force to be reckoned with in competitive gaming.
About SK Gaming
SK Gaming is a leading eSports organization and one of the world's most recognized brands in competitive video gaming. Founded in 1997, Schroet Kommando has grown from a passionate group of friends into a successful eSports business with offices in Cologne, Germany, and Los Angeles, California.
In the past two decades, SK Gaming managed to win more than 60 major championship titles and millions in prize money earnings across a variety of disciplines. SK dominated several eSports titles with the legendary Swedish Counter-Strike team, Quake superstar rapha, the FIFA twins, its long-standing Warcraft III division or the Brazilian Global Offensive heroes of today, among others. Along the way, SK developed some of the most iconic personalities in eSports history and pioneered the industry on multiple frontiers, both as an ambitious competitor and an innovative business.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/519786/Mountain_Dew_Logo.jpg
Game on for Mountain Dew with Sponsorship of Three Powerhouse Global Esports Teams
Source: PepsiCo
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
뉴스