코스피

2,564.63

  • 1.12
  • 0.04%
코스닥

733.52

  • 9.79
  • 1.32%
1/3

[PRNewswire] NFL과 Perform Group, 전략적 매체 관계 체결

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
[PRNewswire] NFL과 Perform Group, 전략적 매체 관계 체결

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(런던 2017년 5월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 내셔널 풋볼 리그(National Football League, NFL)와 Perform Group이 체결한 계약에 따라, Perform은 미국과 유럽을 제외한 다양한 지역에서 NFL 텔레비전 방송권 및 고급 디지털 구독상품 NFL Game Pass를 판매할 수 있게 됐다. 또한, 이 계약은 모든 매체 플랫폼에 걸쳐 열렬한 팬층의 풋볼(미국에서 가장 많이 시청하는 스포츠) 소비를 진작시키는 데 일조할 것으로 기대된다.



이 다년간 계약에 따라 Perform은 선별된 시장에서 오후 1시 및 4시(미국 동부 시간)에 시작하는 일요일 오후 경기, 목요일 밤 경기, 일요일 밤 경기, 월요일 밤 경기, 슈퍼볼을 포함한 플레이오프 등을 포함한 라이브 경기의 방영권을 전략적으로 판매할 예정이다. Perform은 우선 2017년 시즌에 앞서 브라질, 아시아 전력 및 중동에서의 방영권에 집중할 예정이다.



그뿐만 아니라 Perform은 미국과 유럽 외 다른 지역에서 NFL Game Pass를 가속화 할 예정이다. NFL Game Pass는 모든 라이브 경기를 소비자에게 직접 제공하는 디지털 상품이다. 그 외에 NFL RedZone, NFL Network 및 수상 이력을 자랑하는 NFL 프로그램 등도 가속화 할 예정이다. NFL이 전 세계적으로 팬층을 꾸준히 확대하고 있는 가운데, Perform은 자사의 지역 전문지식을 활용해 열렬한 NFL 팬들 사이에서 Game Pass 구독을 도모할 예정이다.



양사 간의 전략적 매체 관계는 아르헨티나, 호주, 브라질, 캐나다, 홍콩, 인도, 이스라엘, 일본, 멕시코, 뉴질랜드, 한국 및 터키 등과 같은 대형 시장을 포함해 100개가 넘는 국가와 지역을 포함한다.



Perform Group CEO Simon Denyer는 “NFL과의 관계를 확장하게 돼 기쁘게 생각한다”며 “자사는 풋볼뿐만 아니라 풋볼 팬들에게도 유익한 장기적 협력 관계를 구축하는 데 전념하고 있다. 전 세계 팬들을 위해 NFL 브랜드를 키우는 데 일조하게 돼 기대가 크다”고 말했다.



NFL 국제&행사 EVP Mark Waller는 “다양한 플랫폼에 걸쳐 자사의 핵심적인 매체 상품의 유통과 소비를 도모하고자 자사의 집중 국제 시장에서 Perform Group과 협력하게 된 것을 기쁘게 생각한다”며 “이는 증가하는 NFL의 국제 팬층에 더 나은 서비스를 제공하며, 양측에서 흥미진진한 기회가 될 것”이라고 말했다.



Perform Group 소개:

Perform은 굴지의 디지털 스포츠 콘텐츠 및 매체 그룹이다.



Perform의 사명은 가장 신속하고 자세하게, 그리고 가장 매력적인 콘텐츠를 제공하는 것이다. 또한, 완전 소유한 국제 매체 브랜드 네트워크를 관리하며, 팬들에게 직접 최상의 스포츠 콘텐츠를 제공함으로써 스포츠 세계를 연계하는 것이다.



Perform은 국제 팬층을 키우고, 궁극적으로 스포츠에 장기적 이익을 안겨줄 투명하고 장기적인 상업적 관계를 구축하고자 WTA, FIBA 및 NFL 같은 주요 국제 권리보유 단체와 협력한다.



Perform은 최근 독일, 스위스 및 일본에서 라이브 스포츠 스트리밍 서비스 DAZN을 출시했다.



http://www.performgroup.com



추가 정보 문의:

Sarah Butler, Perform Group PR Manager: Sarah.butler@performgroup.com, +44-7432631237



출처: 내셔널 풋볼 리그(The National Football League, NFL) 및 Perform Group



NFL and Perform Group Enter into Strategic Media Relationship



LONDON, May 9, 2017/PRNewswire/ -- The National Football League (NFL) and Perform Group have reached an agreement for Perform to market the NFL's television broadcast rights in various global territories and the premium digital subscription product NFL Game Pass outside the United States and Europe. The agreement will further drive global consumption of the United States' most-watched sport amongst its avid fanbase, across all media platforms.



Under the multi-year agreement, and in select markets, Perform will strategically market live game television rights, including Sunday Afternoon games played at 1pm and 4pm (US EST time), Thursday Night Football, Sunday Night Football, Monday Night Football and the Playoffs including Super Bowl. The immediate focus around the television rights will be in Brazil, Pan-Asia and the Middle East ahead of the 2017 season.



Additionally, Perform will further accelerate outside of the US and Europe NFL Game Pass, a direct-to-consumer digital product offering all live games, NFL RedZone, NFL Network and award-winning NFL programming. As the NFL continues to expand its fanbase globally, Perform will use their local expertise to drive Game Pass subscriptions among the NFL's avid fanbase.



This strategic media relationship covers over 100 countries and territories, including larger markets such as Argentina, Australia, Brazil, Canada, Hong Kong, India, Israel, Japan, Mexico, New Zealand, South Korea, and Turkey.



Simon Denyer, Perform Group CEO said, "Perform is delighted to be broadening our relationship with the NFL. We are committed to a long-term collaboration that will benefit both the sport and its fans. We are excited to work together to grow the brand for audiences across the globe."



Mark Waller, NFL EVP of International & Events said, "We are thrilled to be collaborating with the Perform Group in some of our priority global markets to drive distribution and consumption of our key media offerings across a range of platforms. This is a mutually exciting opportunity to better serve the NFL's growing global fan base."



About Perform Group:



Perform is a leading digital sports content and media group.



Our mission is to connect the world of sport by supplying some of the quickest, most detailed and most engaging content, managing a network of wholly-owned global media brands and delivering premium sports content directly to fans.



Perform works with major global rights holders such as WTA, FIBA and NFL to create long-term, transparent commercial relationships that help grow global audiences and, ultimately, benefit the long-term good of the sports.



Perform recently launched its live sports streaming service, DAZN, in Germany, Austria, Switzerland and Japan.



http://www.performgroup.com



For media enquiries, please contact:

Sarah Butler, Perform Group PR Manager: Sarah.butler@performgroup.com, +44-7432631237



Source: The National Football League (NFL) and Perform Group

(끝)





<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스