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[PRNewswire] SunExpress, IBS Software 플랫폼으로 디지털 판매 부문 입지 확보

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[PRNewswire] SunExpress, IBS Software 플랫폼으로 디지털 판매 부문 입지 확보

-- SunExpress, 승객 예약 위해 IBS의 iFly Res 채택



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(안탈리아, 터키 2017년 4월 28일 PRNewswire=연합뉴스) 터키 항공과 루프트한자의 합자투자사 SunExpress가 승객 예약, 매표 및 출발 관리 업무를 지원하고자 IBS Software의 PSS 플랫폼 iFly Res로 성공적으로 전환했다. 70대가 넘는 비행기를 보유한 SunExpress는 2016년 유럽, 터키 및 북아프리카 80개 도시로 800만 명의 승객을 수송했다.



(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170313/477770LOGO )

(로고: http://mma.prnewswire.com/media/495607/SunExpress_Logo.jpg )



IBS가 개발한 최첨단 소프트웨어인 iFly Res는 SunExpress와 SunExpress의 중요한 유통망인 유럽 여행사 간에 전반적인 커뮤니케이션을 크게 향상시킨다. 이 새 시스템은 티켓 판매를 위한 유통 표준인 ‘New Distribution Capability(NDC)’를 포함한다. NDC는 국제항공운송협회(International Air Transport Association, IATA)가 도입한 표준이다. 항공 요금과 기타 여행 서비스를 간단하고 쉽게 제시함에 따라, 여행업계 내 SunExpress 파트너의 일일 업무량뿐만 아니라 재단장한 웹사이트 sunexpress.com을 이용하는 고객의 수요까지 지원할 수 있다. 여행객은 직접 예약, 즉각적인 여행 변경, 모바일 기기를 통한 반응성 디자인 등을 이유로 SunExpress 웹사이트를 점점 더 집중적으로 사용하고 있다.



iFly Res는 유럽에서 중요한 메타검색 엔진인 116개 온라인 여행사를 비롯해 70개가 넘는 기술 제공업체와 조직의 통합도 지원한다. 이들 중 일부는 NDC 표준을 사용한다. 그 외에 모든 국제 역에서 사용되는 9개의 출발 관리 시스템과 9개의 티켓 결제 시스템도 포함되는데, 이들 시스템은 가장 중요한 5가지 GDS 시스템으로 결합 및 통합돼 있다. 1년 동안 진행된 시행 과정을 통해 1급 인터넷 예약 엔진과 B2B와 B2C 웹사이트를 구축하고, 1,000명이 넘는 직원과 대리인을 교육했다.



SunExpress 상업 이사 Peter Glade는 “새 플랫폼을 통해 여러 가지 사업 모델(좌석 전용 판매와 전세기 운영)을 관리하는 역량을 강화할 수 있게 됐다”며 “좌석 전용 판매 측면에서 살펴보면, 자사는 모든 판매 채널에서 혁신적인 보조 서비스를 판매하는 역량을 크게 증진시킬 수 있는 좋은 입지를 보유하고 있다”고 말했다. 이어 그는 “자사는 현대적이고 혁신적이며 유연한 이 시스템을 통해 의미있는 디지털 상호작용으로 여행사를 비롯해 승객에게 더 가까이 다가갈 수 있는 좋은 입지도 확보했다”면서 “패키지 전문 여행업자 파트너의 수요를 더 제대로 충족시키기 위해 다음 프로젝트 단계에서 이 시스템의 활용도를 더욱 높일 계획”이라고 설명했다.



IBS 선임 부사장이자 항공사 승객 서비스 책임자인 Paul Lynch는 “iFly Res는 항공사의 승객 서비스 업무의 변혁적 수요를 지원하는 견고하고 혁신적인 확장성 솔루션으로서 업계에서 명성을 크게 얻기 시작했다”며 “이 솔루션이 SunExpress에서 성공을 거둔 사례는 자사가 대형 항공사의 복잡한 PSS 이동을 지원할 수 있음을 나타내는 것”이라고 말했다. 이어 “이는 iFly RES 포트폴리오에 대한 자사의 막대한 투자를 인정하는 것은 물론 자사의 시행 역량을 증명하는 큰 성공 사례”라면서 “앞으로 SunExpress와의 파트너십에 큰 기대를 걸고 있다”고 말했다.



IATA의 NDC 프로그램 책임자인 Yanik Hoyles는 “NDC 지원 솔루션을 시행하고, 이를 바탕으로 여행사 네트워크를 통해 제품을 소개하는 방식을 현대화하기로 한 SunExpress의 결정을 환영한다”고 말했다.



IBS에 관한 추가 정보는 http://www.ibsplc.com을 참조한다.



추가 정보 문의:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com



SunExpress Media Relations:

Claasen Communication GmbH

Hindenburgstraße 2

64665 Alsbach

전화: +49(0)6257-68-781

팩스: +49(0)6257-68-382

http://www.claasen.de

sunexpress@claasen.de



출처: IBS Software Services



SunExpress Well Positioned in the Digital Sales World With IBS Software's Platform



-- Airline migrates to IBS' iFly Res for passenger reservation



ANTALYA, Turkey, April 28, 2017/PRNewswire/ -- SunExpress, the joint venture of Turkish Airlines and Lufthansa, has successfully switched over to IBS Software's PSS platform, iFly Res, to power its passenger reservation, ticketing, and departure control operations. SunExpress, with a fleet of over 70 aircrafts, carried 8 million passengers in 2016 to more than 80 destinations across Europe, Turkey and Northern Africa.



(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170313/477770LOGO )

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/495607/SunExpress_Logo.jpg )



iFly Res, the state-of-the-art software from IBS, enables a strongly enhanced general communication between SunExpress and its important distribution network, the European travel agencies. The new system contains the distribution standard for ticket sales, the 'NDC - New Distribution Capability' introduced by the International Air Transport Association (IATA). The simple and easy presentation of air fares and other travel services supports both the daily work volume of SunExpress partners within the travel industry and the demand of consumers using the newly redesigned website sunexpress.com. The SunExpress website is now being used more and more intensively for travelers' direct bookings, for immediate travel modifications, also in responsive design via their mobile devices.



iFly Res also enables the integration of 116 online travel agencies, among that important European metasearch engines, as well as over 70 technical providers and organizations, some of whom use the NDC standards. Included are also 9 Departure Control Systems used at all international stations and 9 systems for ticket payments, combined and integrated in the 5 most important GDS systems. The implementation, spread over a year, involved building a first class Internet booking engine, B2B and B2C websites as well as training of over 1000 staff and agents.



"The new platform further strengthens our company to manage different business models - seat only sales & charter operations. For the seat only side SunExpress is now well positioned to significantly increase its ability to sell innovative ancillary services across all sales channels. With this modern, innovative and flexible system, SunExpress is now well positioned to get closer to both, the travel agencies and the passengers, with meaningful digital interactions," says Peter Glade, Commercial Director of SunExpress. "We are now looking forward to leverage this system even further in the next project phase, so we can even better serve the needs of our tour operator partners."



"iFly Res is rapidly making a name in the industry as a robust, scalable and innovative solution to support the transformational needs of airline's passenger services operations. The successful cut over at SunExpress, proves that IBS is able to deliver complex PSS migrations in large airlines. This is a strong endorsement of our implementation capabilities as well as a validation of the significant investments made in our iFly RES portfolio. We look forward to the partnership with SunExpress," said Paul Lynch, Senior VP & Head of Airline Passenger Services, IBS.



"We welcome the decision by SunExpress to implement an NDC capable solution, enabling the airline to modernize the way products are presented through its network of travel agents," said Yanik Hoyles, Director NDC Program at IATA.



More information on IBS is available at http://www.ibsplc.com



For media enquiries, please contact:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com



SunExpress Media Relations:

Claasen Communication GmbH

Hindenburgstraße 2

64665 Alsbach

Phone +49(0)6257-68-781

Fax +49(0)6257-68-382

http://www.claasen.de

sunexpress@claasen.de



Source: IBS Software Services

(끝)





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