[PRNewswire] 새 보고서, 180,000개가 넘는 소비재 제품이 새로 만들어졌다고 보고
-- 국제소비재포럼(CGF) 설문조사, 회원사가 더욱 건강한 삶 지원하고자 지역사회에서 어떤 식으로 서로 협력하는지 보여줘
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(파리 2017년 3월 14일 PRNewswire=연합뉴스) 국제소비재포럼(Consumer Goods Forum) [http://www.theconsumergoodsforum.com/ ] ("CGF")이 발표한 새 데이터에 따르면, 2016년에 180,000개가 넘는 새로운 소비재 제품이 만들어졌으며, 더욱 건강한 식이와 라이프스타일을 도모하는 업계 주도적인 프로그램에 참여한 지역사회의 수가 전 세계적으로 30,000개가 넘었다고 한다. 이번에 발표된 데이터는 CGF가 딜로이트와 공동으로 작성한 최신 CGF 건강&웰빙 진전 보고서[http://bit.ly/2017HWReport ]의 일환이다. 이 보고서는 CGF 회원들이 더욱 건강한 삶을 위해 전 세계 소비자와 직원에게 힘을 부여하고자 서로 협력하는 방식을 자세하게 소개한다.
(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151201/292056LOGO)
이 설문조사(올해로 4회를 맞은 이 설문조사는 소매업체를 비롯해 소비재 제조업체까지 포함하는 동종 유일의 국제적인 설문조사다)의 결과는 다음과 같다.
- 180,000개가 넘는 제품이 새로 만들어졌다. 응답 회원 중 75%가 자사 제품을 새로 만들었다고 답했다. 식음료 기업의 경우, 제품을 새로 만들 때 가장 많이 제거하는 성분이 나트륨과 당이고, 가장 흔히 추가하는 영양 성분이 미정제 곡물과 비타민이었다. 개인 관리와 위생 기업의 경우 가장 많이 제거하는 성분은 파라벤이었다.
- 업계 주도적인 건강과 웰빙 프로그램에 참여한 지역사회 수가 30,000개가 넘었다. 응답 회원 중 72%가 지역사회 이해관계자와 손을 잡았다고 답했다.
- 386,000개가 넘는 학교가 건강 및 웰빙에 관한 교육 프로그램에 참여했다.
- 응답자 중 93%가 직원 중 ‘거의 대다수’가 직원 건강 및 웰빙 프로그램에 참가할 자격이 된다고 답했다.
- 44%가 건강 및 웰빙 개선 사안과 관련해 국가 및/혹은 지역 정부로부터 문의받은 적이 있다고 답했다.
오늘날 세계에서 가장 큰 건강과 라이프스타일 문제를 해결하는데 동참하고자 하는 CGF 회원 약속[http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-resources/case-studies ]에서 영감을 받은 이 회원 중심 프로젝트는 네슬레와 아홀트 델하이즈가 주도하고, 세계 최대의 소비재 브랜드와 소매업체 [http://bit.ly/2017HWReport#page=4 ] 일부가 후원했다.
보고 기업 수, 사상 최대
2016년 보고를 한 기업의 수가 2015년보다 30% 넘게 증가했다. CGF 건강& 웰빙 결의안[http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-strategic-focus/resolutions ] 및 약속을 어떻게 시행하는지 보고하는 기업 회원 수가 100을 돌파한 가운데, 증가하는 비만 인구와 비감염성 질환을 줄이기 위해 업계가 긍정적인 조처를 하고 있는 것이 분명히 보인다. 그러나 이 보고서는 건강 및 웰빙에 대해 총체적이고, 업계 전반적인 접근법(식품, 음료, 개인 관리 및 위생 기업을 포함)을 수용하며, 예방 문화에 일조하는 측면에서는 아직 갈 길이 멀다고 지적한다.
네슬레 이사회 임원이자 지명 회장인 Paul Bulcke와 아홀트 델하이즈의 사장 겸 CEO인 Dick Boer(이 둘은 CGF Health & Wellness Pillar 이사회의 공동 후원자이기도 하다)는 “CGF 회원들은 세계인의 건강과 웰빙을 증진시키기 위해 가시적인 노력을 하고 있다”며 “그러나 이는 지속적인 여정이며, 모든 기업이 이 공동 노력에 합류하기를 바란다”고 말했다. 이어 “CGF 이사회[http://www.theconsumergoodsforum.com/about-the-forum/our-board-of-directors ]는 국가의 안정과 번영에 건강과 웰빙이 얼마나 중요한지 오래전부터 역설했다”면서 “매일 전 지역 모든 고객을 위해 긍정적인 조치를 이끌 수 있도록, 이를 CGF의 최우선순위 중 하나로 결정했다”고 설명했다.
시행 측면, 올바른 방향으로 내딛는 한 걸음 필요
2011년 CGF 이사회가 승인한 결의안과 2014년에 승인한 약속[http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-strategic-focus/commitments ]은 긍정적인 변화를 도모하고, 소비자가 정보를 바탕으로 건강한 식이와 라이프스타일 선택을 하도록 지원하고자 소매업체와 제조업체가 서로 협력할 수 있는 구체적인 분야를 주시한다. 전반적인 결과를 보면 긍정적인 진전이 엿보이지만, 구체적인 목표를 달성하는 속도는 아직 매우 빠르진 않은 상황이다.
79개 업체(77%)가 결의안 중 적어도 하나를 실천하고자 정책을 세우고, 프로그램을 시행했다고 보고했고, 55개 업체(54%)가 3개의 결의안을 모두 실천하고자 정책을 세우고, 프로그램을 시행했다고 보고했다.
올해 응답 기업 수는 작년보다 30% 증가했는데, 이처럼 참여 기업이 증가한 것은 긍정적인 징후다. CGF의 건강&웰빙팀은 내년에는 더 많은 기업이 참여할 것으로 예상하고 있다. 이와 같은 공동 노력에 대한 더욱 광범위한 업계의 참여는 CGF가 인정하는 고무적인 결과이며, 영향력을 발휘하는 긍정적인 결과를 내는 데 필요한 임계량에 도달할 때까지 계속 증가할 전망이다.
CGF 건강&웰빙 이사 Sharon Bligh[https://twitter.com/SharonBligh75 ]는 “CGF 회원들이 거둔 성과와 더욱 건강한 삶을 위한 회원들의 협력은 자부심을 느낄 만하다”며 “대기업이 우수한 국제적 리더십을 보여주고 있는 것이 분명하지만, 다른 기업은 이 공동 여정에 막 합류했을 뿐”이라고 지적했다. 이어 그는 “CGF는 툴킷, 사례 연구 및 워크숍 등을 통해 긍정적인 변화를 도모하고, 필요한 지원을 제공하도록 회원사를 고무하는 국제적인 플랫폼으로서 그 역할을 이어가야 한다”면서 “지금까지 달성한 진전이 전체 회원사에 영감을 불어넣기를 바란다. 그렇게 되면 더 많은 회원사가 지식과 최고 관행을 공유하고자 하는 지속적인 노력에 일조하고, 다른 기업이 이 전례를 따르는 것이 훨씬 더 쉬워질 것”이라고 설명했다.
건강&웰빙 진전 보고서 다운로드[http://bit.ly/2017HWReport ]
국제소비재포럼(CGF) 소개
국제소비재포럼(Consumer Goods Forum, CGF)은 국제소비재산업을 위한 관행과 표준을 채택하도록 장려하는 회원 중심의 동등한 국제 업계 네트워크다. CGF 회원은 70개국에서 약 400개에 달하는 소매업체, 제조업체, 서비스 공급업체 및 기타 관계 단체의 CEO와 선임 경영진으로 구성된다. CGF는 지리, 규모, 제품 부문 및 양식 측면에서 업계의 다양성을 반영한다. 회원사 매출액을 합하면 3.5조 유로에 달하며, 회원사의 직원을 합하면 약 1천만 명에 달한다. 가치사슬까지 그 범위를 확대하면 이들이 제공하는 관련 일자리 수는 9천만 개에 달한다. CGF는 50명 이상의 제조업체와 소매업체 이사회로 구성된 위원회가 관리한다. 추가 정보는 웹사이트 http://www.theconsumergoodsforum.com에서 확인할 수 있다.
출처: 국제소비재포럼(The Consumer Goods Forum)
New Report Shows Over 180,000 Consumer Goods Products Reformulated
-- The Consumer Goods Forum Survey Shows How Its Members are Working Collaboratively in Communities to Help Inspire Healthier Lives
PARIS, March 14, 2017/PRNewswire/ -- New data from The Consumer Goods Forum [http://www.theconsumergoodsforum.com/ ] ("CGF") shows more than 180,000 consumer goods products have been reformulated in 2016, while over 30,000 communities worldwide have been involved in industry-led programmes that promote healthier diets and lifestyles. The data is part of the latest CGF Health & Wellness Progress Report [http://bit.ly/2017HWReport ], developed in conjunction with Deloitte, which details how its members are working together to empower consumers and employees around the world to live healthier lives.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151201/292056LOGO)
Results from the survey - now in its fourth year and the only such global survey covering both retailers and consumer goods manufacturers - show that:
- Over 180,000 products have been reformulated, with 75% of responding members confirming they have reformulated products. For food and beverage companies, sodium and sugar were most often targeted for removal in reformulation and whole grains and vitamins were the most common nutrients to be added. For personal care and hygiene companies, the removal of parabens was the number one target in reformulation.
- More than 30,000 communities were reached through industry-led health and wellness programmes, with 72% of responding members having partnered with community stakeholders.
- Over 386,000 schools were involved in education programmes on health and wellness.
- 93% of respondents said a "strong majority" of employees are eligible for employee health and wellness programmes.
- 44% confirmed they were consulted by national and/or regional governments on the issue of improving health and wellness.
Inspired by CGF members' commitment [http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-resources/case-studies ] to being part of the solution to today's biggest health and lifestyle challenges, this member-driven initiative was led by Nestle and Ahold Delhaize and supported by some of the largest consumer product brands and retailers [http://bit.ly/2017HWReport#page=4 ] in the world.
More Companies Than Ever Reporting
The number of companies reporting in 2016 increased over 30% compared to 2015. With over 100 member companies now reporting on how they are implementing the CGF's Health & Wellness Resolutions [http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-strategic-focus/resolutions ] and Commitments, it is clear positive actions are being taken by the industry to help address the growing obesity epidemic and increase in non-communicable diseases. However, the report also notes that there is still much more to be done in embracing a holistic, industry-wide approach to health and wellness - including food, beverage, personal care and hygiene companies - and in contributing to a culture of prevention.
Paul Bulcke, Member of the Board and Chairman Designate, Nestle S.A., and Dick Boer, Ahold Delhaize President and CEO, and Board Co-Sponsors for the CGF's Health & Wellness Pillar, said, "We recognise that CGF members are making visible efforts to improve the health and wellness of people around the world. That said, this is an ongoing journey and we strongly encourage all companies to join the collective effort. The CGF Board of Directors [http://www.theconsumergoodsforum.com/about-the-forum/our-board-of-directors ] has long recognised how critical health and wellness are to the stability and prosperity of nations. We have made it one of our priorities so that we can lead positive action for the benefit of those we serve every day, everywhere."
Implementation Challenges a Step in the Right Direction
The Resolutions and Commitments [http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-strategic-focus/commitments ], approved by the CGF's Board of Directors in 2011 and 2014, respectively, look at specific areas where retailers and manufacturers can work together to drive positive change and help empower people to make informed choices for healthy diets and lifestyles. While results overall show positive progress, the speed of implementation of these specific targets has proven a challenge.
79 companies (77%) reported that they had established policies and implemented programmes towards at least one of the Resolutions while 55 companies (54%) reported they had established policies and implemented programmes towards all three Resolutions.
With a 30% increase in the number of respondents over last year, the addition of these newly engaged members is a positive, and the CGF's Health & Wellness team expect even more respondents in the next edition. A broader engagement of the industry in this collective effort is an encouraging result that the CGF acknowledges and will continue to work on increasing to reach the critical mass needed for an impactful, positive outcome.
Sharon Bligh [https://twitter.com/SharonBligh75 ], Director of Health & Wellness at The Consumer Goods Forum, said, "There is a lot to be proud of with regards to the achievements of our members and their commitment to collaboration for healthier lives. It's clear that larger companies are demonstrating excellent global leadership, but many other companies have only just joined us on our collective journey. The CGF must continue to be the global platform that inspires members to drive positive change and provide necessary support through things like toolkits, case studies and workshops. We are hopeful that the progress being seen now will inspire the entire membership and more and more members will then contribute to ongoing efforts to share knowledge and best practices, making it even easier for others to follow suit".
Download Health & Wellness Progress Report [http://bit.ly/2017HWReport ]
About The Consumer Goods Forum
The Consumer Goods Forum ("CGF [http://www.theconsumergoodsforum.com/ ]") is a global, parity-based industry network that is driven by its members to encourage the global adoption of practices and standards that serves the consumer goods industry worldwide. It brings together the CEOs and senior management of some 400 retailers, manufacturers, service providers, and other stakeholders across 70 countries, and it reflects the diversity of the industry in geography, size, product category and format. Its member companies have combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ nearly 10 million people, with a further 90 million related jobs estimated along the value chain. It is governed by its Board of Directors, which comprises more than 50 manufacturer and retailer CEOs. For more information, please visit: http://www.theconsumergoodsforum.com.
Source: The Consumer Goods Forum
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