[PRNewswire] 맨체스터 시티와 넥센타이어, 파트너십 연장

입력 2020-09-16 20:47
[PRNewswire] 맨체스터 시티와 넥센타이어, 파트너십 연장

-- 이번 발표로 2015년에 시작된 파트너십이 세 번째 주기에 돌입

-- 넥센타이어, 모든 대회에서 남성팀과 여성팀뿐만 아니라 남성 훈련 키트와 맨체스터 시티 e-스포츠팀의 공식 소매 파트너

-- 양측 간의 파트너십은 축구와 대담한 디지털 마케팅 캠페인을 통해 청년들에게 힘을 부여하는 데 집중

(맨체스터, 잉글랜드 2020년 9월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 맨체스터 시티가 한국의 타이어 대기업 넥센타이어와 전략적 파트너십을 갱신하고, 새로운 다년 간 계약을 통해 세 번째 파트너십을 시작한다고 발표했다. 양측 간의 파트너십은 2015년에 시작돼 남성팀과 여성팀, 엘리트 발전 선수단 및 e-스포츠 선수 후원을 비롯해 디지털 콘텐츠 캠페인과 세계 곳곳에서 진행되는 풀뿌리 축구 프로그램 전반에 걸친 광범위한 협력까지 포함하는 규모로 성장했다.

2017년 3월, 맨체스터 시티가 프리미어 리그 클럽으로는 최초로 소매 파트너를 발표하면서 양측 간의 파트너십이 새로운 역사를 썼다. 그에 따라 2017/18 시즌이 시작할 때부터 경기 셔츠에 넥센타이어 브랜드가 등장하게 됐다. 곧 시작되는 2020/21 시즌부터는 넥센의 소매 스폰서십이 맨체스터 시티 여성팀의 모든 국내 대회, 남성팀의 훈련 키트 및 맨체스터 시티 e-스포츠팀으로 확대된다. 그에 따라 넥센타이어는 모든 팀과 대회 전반에 걸쳐 맨체스터 시티 클럽의 일관된 소매 파트너가 됐다.

경기장 밖에서도 넥센타이어의 존재감이 이어진다. 제1호 팀 버스와 에티하드 캠퍼스 곳곳의 주요 위치(맨체스터 시티 축구 학교와 에티하드 경기장을 연결하는 넥센타이어 교량도 포함)에서 넥센타이어 브랜드를 볼 수 있다.

양측 간의 파트너십은 풀뿌리 축구를 지원하고, 이를 청년들의 삶을 개선하는 플랫폼으로 이용하는 측면에서도 큰 영향을 미쳤다. 이 중 가장 주목할 만한 프로젝트는 LA 동쪽에 위치한 맨체스터 시티 축구 재단의 지역사회 축구장에 대한 넥센타이어의 후원이다. 이 축구장은 지역 아동이 축구를 하고, 사회화를 할 수 있는 안전한 장소를 제공한다. 넥센타이어는 미국에서 가장 큰 유소년 축구 대회 중 하나인 넥센 맨시티 컵의 프레젠팅 파트너가 됐다.

또한, 넥센타이어는 일련의 대담한 디지털 마케팅 캠페인의 시작에 맨체스터 시티와의 파트너십을 이용하고 있다. 넥센타이어의 캠페인은 회사의 핵심 시장과 소비자 전반에 걸쳐 높은 참여 수치를 기록했다. 수개월 이내에 흥미진진한 콘텐츠 시리즈가 시작될 예정인 가운데, 새로 갱신된 파트너십도 여기에 계속 초점을 맞출 예정이다.

Ferran Soriano 맨체스터 시티 축구 그룹 CEO는 "맨체스터 시티는 넥센타이어와 함께 수많은 이정표를 구축했다"라며 "맨체스터 시티는 프리미어 리그 클럽 최초로 소매 파트너를 선정한 후, 유니폼 소매에 등장하는 넥센타이어와 더불어 연속으로 프리미어 리그 타이틀을 자축했다"고 말했다. 그는 "흥미진진한 디지털 콘텐츠 캠페인을 만드는 것은 물론 전 세계 청년들이 사랑하는 축구를 할 수 있는 기회를 제공하고자 하는 맨체스터 시티의 열정을 공유하는 넥센타이어의 야심에서 깊은 인상을 받았다"면서 "넥센타이어는 우리 구단과 함께 성장하면서 맨체스터 시티의 일부가 됐다. 앞으로 양측 간의 성공적인 파트너십의 세 번째 일정이 기대된다"라고 말했다.

강호찬 넥센타이어 글로벌 CEO는 "맨체스터 시티 축구 클럽의 엄청난 잠재력과 수많은 미래 기회를 보고, 2015년에 맨체스터 시티와 첫 파트너십을 체결했다"라며 "지난 5년 동안 양측 관계는 점점 더 성장했고, 당사는 세계 시장에서 회사의 입지를 촉진할 수 있었다"고 언급했다. 이어 그는 "이번에 연장된 파트너십을 통해 전략적 파트너로서 시너지 효과를 계속 발휘하고, 일련의 디지털 캠페인과 흥미진진한 유소년 프로그램 시리즈를 시작함으로써 회사의 기업 가치를 공유할 계획"이라고 덧붙였다.

맨체스터 시티 축구 클럽 소개

맨체스터 시티 FC는 St 마크의 웨스트 고턴으로 1880년에 처음 설립된 영국 프리미어 리그 클럽이다. 1894년에 공식 명칭을 맨체스터 시티 FC로 변경했으며, 이후 유럽 위너 컵 우승과 네 번의 프리미어 리그 우승(2012, 2014, 2018, 2019)을 포함한 여섯 번의 리그 챔피언십 우승, 그리고 여섯 번의 FA 컵 우승을 이뤄냈다. 맨체스터 시티 FC는 뉴욕 시티 FC 및 멜버른 시티 FC를 포함한 시티 축구 그룹의 10개 클럽 중 하나다.

세계 축구에서 가장 유명한 감독 중 한 명인 펩 과르디올라 감독하에, 클럽은 2003년부터 맨체스터 시티가 홈구장으로 칭하며 55,000명의 관중석을 자랑하는 에티하드 스타디움에서 국내 및 UEFA 챔피언스 리그 홈 경기를 치른다. 현재 스타디움은 광범위한 에티하드 캠퍼스에 위치하며, 캠퍼스는 맨체스터 동부의 심장에 있는 시티 축구 아카데미, 최첨단 기술 훈련소 및 유소년 개발 시설을 포함한다. 7,000석의 아카데미 스타디움을 가지고 있는 시티 축구 아카데미는 맨체스터 시티 여성 축구 클럽과 엘리트 개발 선수단이 매일 훈련을 하며, 홈 경기를 치르는 장소다.

자세한 내용은 웹사이트 www.mancity.com을 참조한다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1274845/Nexen_Man_City.jpg

The Manchester City team sporting the official 20-21 kit with Nexen Tire, their official sleeve partner

출처: Manchester City FC

Manchester City And Nexen Tire Extend Partnership

-- Announcement marks the start of a third term for the partnership which began in 2015

-- Nexen Tire is the official sleeve partner for the men's and women's teams across all competitions, as well as the men's training kit and Manchester City esports team

-- Partnership focuses on empowering young people through football and bold digital marketing campaigns

MANCHESTER, England, Sept. 16, 2020 /PRNewswire/ -- Manchester City has announced it has renewed its strategic partnership with Korean tyre giant, Nexen Tire, taking the partnership into its third term through the new multi-year deal. The partnership began in 2015 and has grown to include sponsorship of both the men's and women's teams, elite development squad and esports players as well as extensive collaborations across digital content campaigns and grassroots football programmes around the world.

The partnership made history in March 2017 when City became the first Premier League club to announce a sleeve partner, with Nexen Tire branding appearing on the playing shirts since the start of the 2017/18 season. Starting from the upcoming 2020/21 season, Nexen's sleeve sponsorship will extend to the City women's team for all domestic competitions, the men's team's training kits and Manchester City esports team, making Nexen Tire the Club's consistent sleeve partner across all available teams and competitions.

Off the pitch Nexen Tire's presence continues with branding on the first team bus and throughout key locations across the Etihad Campus, including the Nexen Tire bridge that connects the City Football Academy to the Etihad Stadium.

The partnership has also been significant for its impact on supporting grassroots football and using that as a platform to enhance the lives of young people. The most notable of these projects are Nexen Tire's support of the City Football Foundation's community pitch in East Los Angeles that provides a safe place for local children to play and socialise, as well as Nexen Tire being the presenting partner of one of the biggest youth football tournaments in the United States - the Nexen Man City Cup.

Nexen Tire has also leveraged its partnership with Manchester City to launch a series of bold digital marketing campaigns which have seen huge engagement figures across Nexen Tire's key markets and consumers. This will continue to be a focus for the next term of the partnership with exciting content series to be launched over the coming months.

Ferran Soriano, Chief Executive Officer at City Football Group, said: "Manchester City has marked many milestones alongside Nexen Tire and after becoming the first Premier League club to launch a sleeve partner we were delighted to then celebrate back to back Premier League titles with Nexen Tire on our sleeves. We have been impressed by Nexen Tire's ambition for creating exciting digital content campaigns, as well as sharing City's passion for providing young people around the world with opportunities to play the sport that they love. Nexen Tire has grown with us to be part of the fabric of Manchester City and we look forward to entering the third term of our successful partnership."

Travis Kang, Global CEO of Nexen Tire, said: "We first partnered with Manchester City in 2015 after seeing the immense potential of the club and many opportunities ahead. Over the past five years, our relationship has grown from strength to strength, and we have also been able to boost our presence in the global market. We will use this partnership extension to continue building synergy as a strategic partner while sharing our company values by rolling out a series of digital campaigns and exciting youth programmes."

About Manchester City Football Club

Manchester City FC is an English Premier League club initially founded in 1880 as St Mark's West Gorton. It officially became Manchester City FC in 1894 and has since then gone onto win the European Cup Winners' Cup, six League Championship titles, including four Premier League titles (2012, 2014, 2018, 2019), and six FA Cups. Manchester City FC is one of ten clubs comprising the City Football Group and counts New York City FC and Melbourne City FC among its sister clubs.

Under manager Pep Guardiola, one of the most highly decorated managers in world football, the Club plays its domestic and UEFA Champions League home fixtures at the Etihad Stadium, a spectacular 55,000 seat arena that City have called home since 2003. Today, the Stadium sits on the wider Etihad Campus, which also encompasses the City Football Academy, a state-of-the-art performance training and youth development facility located in the heart of East Manchester. Featuring a 7,000 capacity Academy Stadium, the City Football Academy is also where Manchester City Women's Football Club and the Elite Development Squad train on a daily basis and play their competitive home games.

For more information, please visit www.mancity.com

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1274845/Nexen_Man_City.jpg

The Manchester City team sporting the official 20-21 kit with Nexen Tire, their official sleeve partner

Source: Manchester City FC

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