[PRNewswire] 카탈리스트, 국제 여성의 날 기념하며 캠페인 진행

입력 2020-03-05 09:30
[PRNewswire] 카탈리스트, 국제 여성의 날 기념하며 캠페인 진행

-- 직장 내 무의식적인 성 편견을 막기 위한 #BiasCorrect 캠페인

-- 남성들의 참여를 유도하고 슬랙 플러그인 및 기타 툴들에서 여러 언어를 제공

(뉴욕 2020년 3월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 카탈리스트(Catalyst[https://www.catalyst.org/ ])는 IWD (International Women's Day[https://www.internationalwomensday.com/ ], 국제 여성의 날) 2020을 기념하며 직장에서 여성들을 묘사하는 데 사용되는 단어들이 갖는 힘을 조명함으로써 무의식적인 편견을 막기 위한 성공적인 #BiasCorrect[https://www.catalyst.org/biascorrect/?utm_medium=press&utm_source=pr&utm_campaign=biascorrect&utm_content=bcpage ] 캠페인을 다시 한번 펼친다.

힐러리 클린턴과 셰릴 샌드버그와 같은 여성 지도자들 및 인플루언서들(영향력 있는 사람들)의 이미지들을 통해 직장에서 이들을 묘사하는데 사용된 편견이 담긴 단어들을 공유하고 슬랙(Slack) 플러그인을 사용해 성별에 따른 언어들을 수정한 2019년 IWD #BiasCorrect 캠페인의 성공적인 결과를 바탕으로, 올해의 캠페인은 남성들의 참여도 유도한다. 목표는, 같은 재능과 기술을 가진 여성과 남성이 종종 매우 다른 방식으로 묘사되어 여성들의 발전에 부정적인 영향을 줄 수 있는 장벽을 형성한다는 것을 보여주는 것이다.

작년 캠페인은, 여성 주도의 브랜드 혁신 기업인 번스 그룹(Burns Group[https://www.burnsgroupnyc.com/ ])과의 제휴로 약 1억8천850만 명에게 영향을 미쳤고 트위터에서 #BiasCorrect 해시태그는 3천2백만명 이상의 관심을 끌었다. #BiasCorrect 웹페이지는 6개 대륙 89개 국가들에서 114,000회 이상의 방문을 받았으며 2019년 이후 약 300개의 직장 팀들이 슬랙에서 #BiasCorrect 플러그인을 다운로드했다.

"지난해 #BiasCorrect 캠페인에 대한 반응은 많은 사람이 직장 내 무의식적인 성편견의 영향을 인식하지 못하고 있음을 확인했다는 것이었다. 따라서 언어가 포용에 어떻게 영향을 미치는지에 대해 모든 사람에게 지속적인 교육을 제공하는 것이 중요하다는 것을 알았다" 면서 "문제가 해결되지 않았음을 알고 있으며, 2020 #BiasCorrect 캠페인에서 편견을 막고 여성들의 발전을 돕는데 젠더 파트너로서 남성들의 참여를 유도하고 있다"고 카탈리스트의 대표(President) 겸 CEO인 로레인 해리톤(Lorraine Hariton)은 전했다.

올해의 #BiasCorrect 성별 편견 단어 사진 생성기는 영어, 프랑스어, 독일어, 스페인어, 일본어로 제공된다.

#BiasCorrect 슬랙 플러그인 툴은, 영어, 프랑스어, 독일어, 스페인어로 제공된다. 2020년 캠페인을 위해 윌로우트리(WillowTree[https://willowtreeapps.com/ ])가 업데이트한 이번 플러그인은, 유해한 성 고정 관념을 만드는 단어들을 식별하고 "감정적(Emotional)" 대신 "열정적(Passionate)" 그리고 "보스처럼 구는(Bossy)" 대신 "보스(Boss)"처럼 대안어를 제시하며 슬랙과 같은 업무 기반 채팅 플랫폼에서 이루어지는 실시간 대화에서 무의식적 편견들을 태그한다. 이는, 공개소스 코드로 제공되며 다른 인스턴트 메시징 플랫폼에 맞게 조정할 수 있다.

#BiasCorrect웹사이트는, 성별 편견에 직면한 리더들과 인플루언서들의 영상들, 다운로드를 위한 맞춤형 소셜 미디어 포스트들, 남성과 여성이 자신만의 #BiasCorrec t단어들을 추가할 수 있는 사진 업로더를 포함해 개인과 회사들이 무의식적 편견과 싸우는 방법에 대한 정보를 담고 있다.

"#BiasCorrect를 보다 포용적으로 만들기 위해 카탈리스트와 작업을 확장하는 것이 중요하다고 생각했다"면서 "성별 편견이 보편적으로 퍼져있다는 것은 불행한 사실이다. 또한 카탈리스트의 글로벌 영향력 덕분에 변화를 추진하는 광범위한 툴들을 만들 수 있었다"고 번스 그룹의 CEO인 조안 맥키니(Joanne McKinney)는 전했다.

카탈리스트는, 무의식중의 편견을 이해하고 중단하고 이를 수정하는 데 도움이 되는 자료들을 제공하는 #BiasCorrect[https://www.catalyst.org/biascorrect/?utm_medium=press&utm_source=pr&utm_campaign=biascorrect&utm_content=bcpage ] 웹페이지로 개인과 회사들을 초대한다. 이번 캠페인은 다양한 지역과 도시들의 버스 정류장과 엘리베이터에 포스터 형식으로 게재될 예정이다. 뱅크오브아메리카가 이번 캠페인의 주요 후원기업이다.

카탈리스트(Catalyst)

카타리스트는 전 세계에서 가장 강력한 CEO 그리고 주요 기업들과 협력해 여성들을 위한 직장을 구축하는 것을 지원하는 글로벌 비영리 단체다. 1962년 설립된 카탈리스트는 선구적인 연구, 실용적인 툴들, 입증된 솔루션들을 통해 변화를 주도하며 여성들의 리더십을 가속화하고 발전시킨다. 여성들의 발전은 나아가 모든 사람의 발전이기 때문이다.

번스 그룹(Burns Group)

번스 그룹은 젊은 그리고 오래된 브랜드들의 미래를 용감하게 공동 창조하는 브랜드 혁신 기업이다. 번스 그룹은 기존 브랜드들에 용기를 주고 스타트업들에 경험을 제공한다. 더 상세한 정보는 번스 그룹의 웹페이지(burnsgroupnyc.com)를 방문하면 확인할 수 있다.

미디어 문의:

미국: 스네파니 울프(Stephanie Wolf)

+1 732 322 3698

media@stephaniewolfpr.com

캐나다: 프랜신 벡(Francine Beck)

+1 416 725 3710

francine@fbstrategiesgroup.com

유럽: 프랜시스 녹스(Frances Knox)

+ 44 7850 470123

frances@frankly-pr.co.uk

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/732308/Catalyst_Tagline_Logo.jpg

출처: Catalyst

The Catalyst #BiasCorrect International Women's Day Campaign Returns To Interrupt Unconscious Gender Bias In The Workplace

-- Campaign Engages Men and Offers Multiple Languages in Slack Plugin and Other Tools

NEW YORK, March 4, 2020 /PRNewswire/ -- Catalyst [https://www.catalyst.org/ ] is celebrating International Women's Day [https://www.internationalwomensday.com/ ] (IWD) 2020 with a reboot of its successful #BiasCorrect [https://www.catalyst.org/biascorrect/?utm_medium=press&utm_source=pr&utm_campaign=biascorrect&utm_content=bcpage ] campaign to interrupt unconscious bias by highlighting the power of words used to describe women in the workplace.

Building on its 2019 IWD #BiasCorrect campaign success - which featured images of women leaders and influencers like Hillary Clinton and Sheryl Sandberg sharing biased words used to describe them in the workplace, along with a Slack plugin to correct gender-biased language - this year's campaign has expanded to include men. The goal is to demonstrate that women and men with the same talents and skills often are described in very different ways, creating barriers that can adversely impact women's advancement.

Last year's campaign, in partnership with women-led brand transformation company Burns Group [https://www.burnsgroupnyc.com/ ], reached an estimated 188.5 million people, and the hashtag #BiasCorrect attracted the interest of more than 32 million on Twitter. The #BiasCorrect webpage received more than 114,000 visits from 89 countries across six continents, and since 2019, nearly 300 workplace teams have downloaded the #BiasCorrect plugin in Slack.

"The response to last year's #BiasCorrect campaign confirmed that many people are unaware of the impact of unconscious gender bias in the workplace. Therefore, we knew it was important to continue to educate everyone about how language affects inclusion," said Lorraine Hariton, Catalyst President and CEO. "We know the problem isn't fixed, and we're engaging men as gender partners in our 2020 #BiasCorrect campaign to interrupt bias and help women advance."

This year's #BiasCorrect gender-biased word photo generator is available in English, French, German, Spanish, and Japanese.

The #BiasCorrect Slack plugin tool is available in English, French, German, and Spanish. The plugin, updated by WillowTree [https://willowtreeapps.com/ ] for the 2020 campaign, tags unconscious bias in real-time conversations on work-based chat platforms such as Slack, identifying words that create harmful gender stereotypes by suggesting alternatives, such as "passionate" to replace "emotional" and "boss" to replace "bossy." It is available as an open-source code and can be adapted for other instant-messaging platforms.

The #BiasCorrect website features video testimonials from leaders and influencers who have faced gender bias; customizable social media posts for download; and information on how individuals and companies can combat unconscious bias, including a photo uploader enabling men and women to add their own #BiasCorrect words.

"We felt it was important to extend our work with Catalyst to make #BiasCorrect even more inclusive," said Joanne McKinney, Burns Group CEO. "It's an unfortunate truth that gender bias is universal―and Catalyst's global footprint enables them to create wide-reaching tools that drive change."

Catalyst invites individuals and companies to visit the #BiasCorrect [https://www.catalyst.org/biascorrect/?utm_medium=press&utm_source=pr&utm_campaign=biascorrect&utm_content=bcpage ] webpage, which provides resources for both men and women to help understand, interrupt, and correct unconscious bias. The campaign will also be featured in various regions and cities in posters at bus stops and in elevators. Bank of America is the lead sponsor for this campaign.

About Catalyst

Catalyst is a global nonprofit working with some of the world's most powerful CEOs and leading companies to help build workplaces that work for women. Founded in 1962, Catalyst drives change with pioneering research, practical tools, and proven solutions to accelerate and advance women into leadership―because progress for women is progress for everyone.

About Burns Group

Burns Group is a brand transformation company that bravely co-creates the future of brands, young and old. We bring bravery to established brands and experience to startups. To learn more, visit burnsgroupnyc.com

Media Contacts:

U.S.: Stephanie Wolf

+1 732 322 3698

media@stephaniewolfpr.com

Canada: Francine Beck

+1 416 725 3710

francine@fbstrategiesgroup.com

Europe: Frances Knox

+ 44 7850 470123

frances@frankly-pr.co.uk

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/732308/Catalyst_Tagline_Logo.jpg

Source: Catalyst

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>