[PRNewswire] 부르즈 할리파, Emaar의 환상적인 새해 전야 쇼로 세계를 사로 잡아

입력 2020-01-08 21:15
[PRNewswire] 부르즈 할리파, Emaar의 환상적인 새해 전야 쇼로 세계를 사로 잡아

(두바이, 아랍에미리트 2020년 1월 8일 PRNewswire=연합뉴스) 부르즈 할리파(Burj Khalifa)의 마스터 개발업체 Emaar가 세계 최고층 건물 부르즈 할리파에서 2020년을 부르는 환상적인 불꽃 쇼를 선보이며, 전 세계 20억 명 이상이 감탄을 자아내게 했다. 보는 이의 넋을 빼놓은 이 이야기에서 부르즈 할리파는 애니메이션, 조명, 사운드 및 동기화된 분수쇼를 통해 변신을 거듭하며 새로운 10년이 시작되는 오늘 관객들의 여정을 안내했다.

부르즈 할리파 퍼사드에서 전통적인 10초 디지털 카운트다운이 끝나고 시계가 자정을 알리자, 두바이 시내 스카이라인은 불꽃과 다채로운 색으로 가득 찼다. 올해는 불꽃놀이가 8분 43초 동안 이어지면서 신기록을 세웠다. 이 불꽃쇼를 볼 만큼 운이 좋았던 사람들은 또 다른 행운도 누렸다. 바로 연속 불꽃놀이 시간이 5분을 넘기며, 부르즈 할리파 NYE 쇼 역사상 최장 기록을 세운 것이다. 올해 불꽃놀이에는 총 1,371kg에 달하는 폭죽이 사용됐고, 무려 207곳에서 폭죽이 터졌다.

Emaar는 새로운 10년의 시작을 기념하고자 부르즈 할리파 불꽃쇼를 기획했다. 올해 불꽃쇼는 예전 행사들만큼이나 매초 황홀한 광경을 선사했고, 불꽃놀이, 부르즈 할리파 LED 퍼사드 애니메이션, 음악 작곡 및 아름다운 분수쇼를 통합했다.

부르즈 할리파는 두바이 시내에 위치한 Emaar의 대표적인 메가 개발 프로젝트다. 큰 기대를 받았던 이 불꽃쇼를 보고자 100만 명 이상이 이 부르즈 할리파를 찾아 15,000건에 달하는 완벽하게 연출된 불꽃놀이를 감상했다. 48개의 불꽃 문양을 선보인 이 불꽃쇼는 새로운 10년의 시작을 알렸다. 이 불꽃쇼를 위해 모든 불꽃 효과를 특별히 선택하고 구성했으며, 진정으로 특별하고 독특한 불꽃 디자인과 효과를 보장했다.

이날 축하 행사에서는 2009년 두바이 분수가 만들어진 이후 가장 긴 두바이 분수쇼도 진행됐다. 올해 두바이 분수쇼는 물과 음악의 대장관을 보여주는 또 다른 훌륭한 이정표가 됐다. 세계적으로 유명한 두바이 분수쇼는 안무 연출을 위해 4주 동안 160시간을 투자했고, 무려 1,137개에 달하는 워터 슈터(water shooter)로 한 번에 113.5kl에 달하는 물을 공중으로 쏘아 올리고, 6,612개에 달하는 조명을 연출했다.

이 불꽃쇼의 특정 측면은 지역의 문화, 예술 및 음악을 참조했다. 시계가 12시를 알리기 전 부르즈 할리파는 애니메이션을 통해 전통 우드(Oud) 악기로 변신하고, 아라베스크 멜로디를 연주했다. 그 후에는 만개하는 꽃의 아름다운 앙상블과 이 불꽃쇼의 기교와 아름다움이 더욱 부각되었다. 이에 경의를 표하고, 파트너 국가들 간에 시너지를 부각시키고자 부르즈 할리파 퍼사드를 통해 GCC 국가의 국기를 보여주면서, GCC 국가 간의 강한 유대를 기념했다.

Emaar는 전례 없는 요구를 수용해 전 세계 사람들에게 일생일대의 기회를 제공했다. 바로 Emaar NYE 2020 행사 중에 부르즈 할리파 LED 퍼사드에 세계인들의 새해 소망을 띄운 것이다. 이 행사의 '부르즈 소원' 소셜 미디어 캠페인에 수만 명의 사용자가 참여해 Emaar의 트위터, 페이스북 또는 인스타그램 계정 @EmaarDubai에서 해시태그 #EmaarNYE2020를 통해 자신의 소원을 세계인들에게 보여주었다.

Emaar의 NYE 2020 소셜 미디어 캠페인은 틱톡과 손을 잡고 밀접한 브랜드 관계를 이어갔다. 바로 Emaar가 2020makeawish 틱톡 챌린지를 진행한 것이다. 새해 행사를 앞두고 무려 3천만 명이 이 챌린지에 참가했다.

Emaar Properties 상무이사 Ahmad Matrooshi 는 "자사는 세계가 즐길 수 있도록 이 행사를 개최하고 제작하면서 굉장한 자부심을 느낀다"라며 "새로운 10년이 시작되는 만큼, 당사는 이곳 아랍에미리트 두바이와 전 세계에서 혁신 도모, 진전 및 번영하는 미래를 이어가고자 하는 비전을 세웠다"고 말했다.

Emaar NYE 2020은 세계에서 가장 많은 사람이 시청하는 새해 전날 밤 행사 중 하나로서, 전 세계로 생방송 되고, mydubainewyear.com과 EmaarDubai 유튜브 채널에서 라이브 스트리밍됐다. 이 행사는 온라인 mydubainewyear.com에서 다시 볼 수 있다.

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출처: Emaar

The World's Tallest Building, Burj Khalifa, Captivates the Globe With Emaar's Spectacular New Year's Eve Show in Downtown Dubai

Dubai, United Arab Emirates, January 1st 2020 /PRNewswire/ -- Emaar, the master developer of the Burj Khalifa, wowed over 2 billion people across the globe with a breathtaking pyrotechnic show on the world's tallest building to ring in 2020. In a mesmerising story, the Burj Khalifa transformed through animation, light, sounds and a synchronized fountain show taking viewers on a journey at the onset of a new decade.

Following the traditionional 10 second digital countdown on the lit facade of Burj Khalifa, the clock struck midnight, signalling the Downtown Dubai skyline to be filled with a flurry of fireworks and colour for record-breaking eight-minute and fourty three seconds long show. Those lucky enough to view the show, were treated to the longest set of consecutive fireworks in the history of the Burj Khalifa NYE shows, timed at over five minutes The show featured a total of 1,371 kg of fireworks, which were placed across a colossal 207 firing locations.

To mark the dawn of a new decade the show on Burj Khalifa was conceptualized by Emaar. Every second of the show was as enchanting as previously billed and incorporated fireworks, animations on the Burj Khalifa LED facade, music compoisitions and a beautiful fountain show.

The highly anticipated event welcomed over one million onlookers in Downtown Dubai, Emaar's flagship mega-development, to witness 15,000 perfectly choregraphed fireworks showcasing 48 pyrotechnic patterns, signalling the start of a new decade. All pyrotechnic effects were specially selected and manufactured for the show ,ensuring the unique fireworks designs and effects were truly one-of-a-kind.

Celebrations also included the longest ever The Dubai Fountain Show since the fountains launched in 2009, adding yet another prestigious milestone of the water-music spectacle. The world-famous show took 160 hours across four weeks to choreograph and featured 113.5 kilolitres of water in the air at one time, released from an astounding 1,137 water shooters, and 6,612 lights.

Select aspects of the show referenced regional culture, art and music. Before the clock struck twelve, animations on the Burj Khalifa transformed the tower into the traditional Oud instrument and strummed to the beat of an arabesque melody, thereafter was a beautiful ensemble of blossoming flowers, add further finesse and beauty to the show. Complimentary to this and highlighting the synergy between partners, flags from GCC countries were shown on the facade of the iconic monument to celebrate the strong bond between these nations.

Following unprecedented demand, Emaar, granted people from all over the world, the once-in-a-lifetime opportunity to have their New Year wish displayed on the LED facade of Burj Khalifa during the Emaar NYE 2020 celebration. The show's 'Burj Wishes' social media campaigns reached tens of thousands of users, with those participating, posting their wish to the world on Emaar's Twitter, Facebook or Instagram accounts @EmaarDubai using the hashtag #EmaarNYE2020.

Emaar's NYE 2020 social media campaign, in partnership with TikTok, continued the close relationship between the brands, with Emaar's 2020makeawish TikTok challenge, engaging with over an astounding 30 million users in the lead up to the New Year celebrations.

Mr. Ahmad Matrooshi, Managing Director, Emaar Properties, said "We at Emaar are extremely proud to host and produce this event for the world to enjoy. As we enter a new decade, our vision is to continue driving innovation, progression and a prosperous future, here in Dubai, the UAE - and the world"

Emaar NYE 2020 was one of the world's most-watched New Year's Eve celebrations telecast live globally and live-streamed on mydubainewyear.com and EmaarDubai YouTube channel. The experience can be re-watched online at mydubainewyear.com.

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Source: Emaar

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