[PRNewswire] World Gold Council의 새 설문조사, 상당한 금 기회 강조

입력 2019-11-12 18:46
[PRNewswire] World Gold Council의 새 설문조사, 상당한 금 기회 강조

(런던 2019년 11월 12일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘, World Gold Council이 소매 투자를 비롯해 보석 시장 종사자를 위한 금 기회를 강조하는 새로운 소비자 리서치 보고서를 발표했다. 표본이 18,000명이나 되는 이 리서치는 상당 부분을 다양한 시장(중국, 인도, 북미, 독일 및 러시아를 포함)에 할애했으며, 사람들이 금을 사는 방식과 이유와 금을 사지 않는 이유 등, 금에 대한 태도와 인식에 관한 독특한 통찰을 강조했다.

새로운 리서치에 따르면, 금은 주류 투자 선택이라고 한다. 금은 세 번째로 가장 꾸준하게 구매가 이어지는 투자 상품이다. 세계 소매 투자자 중 46%가 금 상품을 선택한다. 이는 예금 계좌(78%)와 생명 보험(54%)에 이어 세 번째로 높은 비율이다. 보석 부문을 살펴보면, 56%의 소비자가 고급 금 보석을 구매하고, 34%의 소비자가 백금 보석을 구매했다고 한다.

그뿐만 아니라 소매 투자자와 패션 애호가 중 3분의 1(38%) 이상이 지금까지 금을 구매한 적은 없지만, 금 구매에 흥미가 있다고 한다. 따라서, 아직 개발되지 않은 수요 원천을 전환하면, 금 시장의 성장 잠재력이 클 것으로 예상된다.

이 보고서에서는 다섯 가지 핵심 주제를 요약했다.

사람들은 금에 대한 확신과 충성심이 있다. 전체 소매 투자자 중 3분의 2(67%) 이상이 "금은 인플레이션은 물론 환율 변동에 대비할 수 있는 좋은 안전장치"라고 응답했다. 61%는 화폐보다 금을 더 신뢰했다. 업계는 이와 같은 확신을 이용하는 한편, 더 취약한 영역을 계속 경계해야 한다.

그러나 불신의 영역도 있다. 사람들은 금에 대한 확신이 있지만, 한 번도 금을 구매한 적이 없는 사람들은 금에 대한 불신이 어느 정도 있으며, 그와 동시에 앞으로 금 구매에 대해 열린 자세를 취하고 있다. 모든 잠재적인 투자 및 보석 소비자 중 금에 대한 신뢰 부족을 큰 장벽이라고 답한 비율은 각각 48%와 28%였다. 가짜 또는 위조 금괴나 금화, 상품 순도 또는 일부 소매업자의 신뢰 등에 대한 불신이 있는 것으로 나타났다.

금은 젊은 소비자 사이에서 더 큰 공감을 얻을 수 있다. 금에 대한 밀레니얼의 태도는 기성세대와 크게 다르지 않다. 그러나 젊은 Z 세대 소비자는 지각적 의혹을 갖고 있다. 이는 특히 중국 보석 시장에서 두드러진다. 예를 들어, 중국에서 18~24세 패션 구매자 중 금이 행운을 가져온다고 믿는 비율은 40%였지만, 55~65세에서는 그 비율이 88%에 달했다.

기술 혁신을 통해 새로운 고객으로 향하는 경로를 만들 수 있다. 금 시장에 선구적이고 기술 적응력이 높은 업체가 몇몇 있기는 하지만, 데이터를 살펴보면 그 수가 너무 적다. 디지털 유통, 마케팅 및 커뮤니케이션 측면에서 볼 때, 금은 다른 소매 투자나 패션 제품에 뒤처진다. 금 소매 투자자가 온라인에서 구매하는 금화와 보석은 각각 9%와 6%에 불과하다. 그에 반해 금을 기반으로 하는 ETF는 25%에 달한다.

잠재적인 금 구매자 간의 지식 간극을 메워야 한다. 전 세계 잠재적인 금 소비자 중 3분의 2(66%)가 금 구매에 필요한 지식이 부족하다고 응답했다. TV, 인쇄 및 소셜 미디어를 통해 금에 대한 인식을 높여야 하며, 금 소유가 주는 혜택에 관한 양질의 교육을 제공해야 한다. 아직은 주류 이슈가 아니지만, 잠재적인 차세대 금 구매자는 업계의 윤리적 자격에 대해서도 더 많이 숙지해야 할 필요가 있다.

World Gold Council CEO David Tait는 "소매 금 시장은 견실하며, 금은 주류 투자 선택으로 인식된다"라며 "그러나 정말 기대되는 것은 이 시장에서 아직 개발되지 않은 부분이다. 한 번도 금을 구매한 적이 없는 사람이 금 구매에 대해 흥미를 보이고 있다"고 말했다.

이어 그는 "이와 같은 잠재적인 금 구매자를 사로잡으려면 '신뢰'와 '인식'이라는 두 가지 이슈를 해결해야 한다"면서 "판매되는 광범위한 금 상품 스펙트럼에서 신뢰를 구축하고, 사람들의 재산을 보호하는 데 있어 금이 수행하는 긍정적인 역할에 대한 인식을 높인다면, 시장이 더 번성할 수 있을 것"이라고 설명했다.

새롭고 포괄적인 소비자 통찰 데이터를 포함하는 이 소비자 리서치 보고서는 웹사이트 www.retailinsights.gold에서 확인할 수 있다.

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편집자 주:

World Gold Council 소개

World Gold Council은 금 산업계에 대한 시장 개발을 담당하는 조직이다. 본 조직의 목적은 금에 대한 수요를 진흥하고, 이를 유지하며, 산업계에 대한 리더십을 제공하고, 금 시장에서 전 세계적인 기관이 되도록 하는 것이다.

본 기관은 시장에 대한 권위 있는 통찰을 바탕으로, 금을 통해 이루어지는 솔루션, 서비스, 제품을 개발하며, 이러한 아이디어를 실현하기 위해 다양한 협력사와 업무를 수행한다. 그 결과, 핵심시장에서 금에 대한 수요에서 구조적인 변화를 이뤄냈다. 또한, 국제 금 시장에 대한 통찰력을 제공하며, 부의 보존에 있어 금의 품질을 이해하고, 사회적 환경적인 요구를 만족시키는 데 있어 금의 역할을 이해하는 데 도움을 주고 있다.

World Gold Council 회원사에는 전 세계의 선도적이며, 가장 진보적인 사상을 가진 금광 기업이 포함돼 있다.

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이메일: stephanie.mackrell@gold.org

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Edelman

전화: +44-203-047-2587

이메일: gold@edelman.com

출처: World Gold Council

New World Gold Council Survey Highlights Substantial Opportunities for Gold

LONDON, Nov. 12, 2019 /PRNewswire/ -- The World Gold Council today launched its new consumer research report highlighting opportunities for gold for those working in both retail investment and jewellery markets. The significant piece of research, with an 18,000-strong sample, looks at a range of markets including China, India, North America, Germany and Russia, and highlights unique insights into attitudes towards and perceptions of gold; how and why people buy gold, and also their reasons for not buying.

The new piece of research reveals gold is a mainstream choice - the third most consistently bought investment, with 46% of global retail investors choosing gold products, which is just behind saving accounts (78%) and life insurance (54%). Looking at jewellery, the survey shows that 56% of consumers have bought fine gold jewellery, compared to 34% who have bought platinum jewellery.

In addition, the new research reveals that more than a third (38%) of retail investors and fashion enthusiasts have never bought gold in the past but are warm to the idea. This shows a huge potential for the gold market to grow if untapped sources of demand can be converted.

In summary, five key themes emerged in the report:

People have confidence in - and are loyal to - gold. More than two-thirds (67%) of all retail investors believe that gold is a good safeguard against both inflation and currency fluctuations, and 61% trust gold more than fiat currencies. The industry should build on that confidence, while staying alert to areas where it is weaker.

But there are areas of mistrust. While people have confidence in gold, there is some mistrust among those that have never bought gold in the past, but are open to the idea of buying it in the future, with 48% and 28% of all potential investment and jewellery consumers respectively citing lack of trust as a significant barrier. That could be mistrust around fake or counterfeit bars and coins, product purity, or the trustworthiness of some retailers.

Gold can resonate more deeply among younger consumers. Millennials' attitudes towards gold are not so different to those of older generations. But there are perceptual misgivings among the younger Gen Z audience, misgivings which are particularly pronounced in China's jewellery market. For example, 40% of 18-24 fashion buyers in China agree that gold can bring good luck compared to 88% for those aged between 55-65.

Technological innovation can create a route to new audiences. We know there are some pioneering, tech-savvy players in the gold market. But our data suggests there are too few. Gold compares poorly to other retail investments and fashion items when looked at through the lens of digital distribution, marketing and communications. Global retail investors only buy 9% of gold coins and 6% of jewellery online, compared with 25% of gold-backed ETFs.

There are knowledge gaps in the minds of potential gold buyers that need to be filled. Two thirds (66%) of potential gold consumers globally say they lack the necessary knowledge to buy gold. Greater awareness of gold needs to be created through TV, print and social media; quality education is required on the benefits of owning gold; and, while it is not a mainstream issue now, the next generation of potential gold buyers need to know more about the industry's ethical credentials.

David Tait, Chief Executive Officer at the World Gold Council, commented: "The retail gold market is healthy, with gold being considered a mainstream choice. But what really excites me is the untapped part of the market: those people who have never bought gold but are warm to the idea of doing so in the future.

"Two issues need to be addressed to engage with these potential gold buyers: trust and awareness. This market can flourish if we can build trust across the broad spectrum of gold products being sold and raise awareness around the positive role gold can play in protecting people's wealth."

The Consumer Research report, which includes new comprehensive consumer insights data, can be viewed at www.retailinsights.gold.

You can follow the World Gold Council on Twitter at @goldcouncil [https://twitter.com/goldcouncil ] and Like on Facebook [https://www.facebook.com/worldgoldcouncil ].

Note to editors:

World Gold Council

The World Gold Council is the market development organisation for the gold industry. Our purpose is to stimulate and sustain demand for gold, provide industry leadership and be the global authority on the gold market.

We develop gold-backed solutions, services and products, based on authoritative market insight and we work with a range of partners to put our ideas into action. As a result, we create structural shifts in demand for gold across key market sectors. We provide insights into the international gold markets, helping people to understand the wealth preservation qualities of gold and its role in meeting the social and environmental needs of society.

The membership of the World Gold Council includes the world's leading and most forward-thinking gold mining companies.

For further information please contact:

Stephanie Mackrell

World Gold Council

T +44-207-826-4763

E stephanie.mackrell@gold.org

Eloise Cazalet

Edelman

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E gold@edelman.com

Source: World Gold Council

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