[PRNewswire] 러시아 철도청, PRO//Motion.EXPO에서 무인 열차 라스토치카 시범

입력 2019-08-30 18:50
[PRNewswire] 러시아 철도청, PRO//Motion.EXPO에서 무인 열차 라스토치카 시범

(쉬체르빈카, 러시아 2019년 8월 30일 PRNewswire=연합뉴스) 맥심 아키모프 러시아 부총리와 러시아 철도청(Russian Railways, RZD) 회장 Oleg Belozyorov가 이달 28일 국제 철도 살롱 PRO//Motion.EXPO 기간에 쉬체르빈카에 위치한 시험 철도 링에서 러시아 최초의 무인 전기열차 라스토치카(Lastochka)의 시험 주행에 참여했다.

아키모프 부총리는 "오늘 우리가 본 것은 중대한 기술 혁신"이라며 "이는 러시아 엔지니어들이 러시아 철도청과 협력하는 여러 파트너와 함께 러시아 기술센터에서 작업한 결과물"이라고 말했다.

Belozyorov 회장은 "오늘은 러시아 철도청에 있어 역사적인 날"이라며 "우리는 무인 기술을 완성하는 데 아주 많이 가까워졌다"고 말했다. 이어 그는 "모든 개발자들에게 감사드린다"면서 "우리는 오직 러시아 시스템만 사용한다. 그뿐만 아니라, 이로 인해 러시아는 경쟁국보다 일 년 앞설 수 있게 됐다. 러시아 철도청은 무인 주행 기술에 전념하고 있는데, 이는 무인 주행 기술이 특히 승객을 위해 운송 안전과 신뢰도를 높일 것이기 때문"이라고 설명했다.

또한, Belozyorov 회장은 기관사가 직장을 잃을까 걱정할 필요는 없다고 언급했다.

그는 "책임 내용이 바뀌겠지만, 시스템을 모니터링할 인력은 여전히 필요하다"라며 "우리가 모두 함께 바뀌는 것"이라고 덧붙였다.

라스토치카는 자동 모드로 주행하기 위해 특수 장치를 장착했다. 이 특수 장치는 기반시설 내에서 라스토치카의 위치를 파악하고, 배송 센터와 연락하며, 장애물을 감지한다. 열차는 무인 모드에서 일정을 준수하고, 장애물 감지 시 자동으로 브레이크를 작동시킨다.

ES2G 라스토치카는 운전석에서 기관사에 의해 또는 운송 제어 센터에서 운전자에 의해 자동으로 제어 가능한 무인 전기열차다. 제어 센터는 무인 열차를 운영하고, 긴급 상황 시 결정을 내리는 역할을 한다. 예를 들어, 필요한 경우, 운전자는 열차의 자동 제어 모드를 중지하고 원격으로 열차의 움직임을 제어할 수 있다.

러시아 철도청은 다양한 기반시설에서 무인 열차 시스템을 개발 중이다. 이를 위해 철도 차량, 기차역 기반시설 및 기술 시설을 점점 구비하고 있으며, 원격 모니터링과 트래픽 제어를 위한 특별 장비도 갖추고 있다. 내년에는 기관사의 제어 하에 자동 모드에서 일련의 테스트를 진행할 예정이다.

관련 법률이 마련될 경우, 미래에는 트래픽량이 많고, 여객 열차는 물론 화물역(입환 기관차) 간 환승 간격이 작은 철도(예: 모스크바 중앙 순환선)에 무인 기술을 도입할 전망이다.

출처: JSC Russian Railways (RZD)

Russian Railways Demonstrated Driverless Lastochka Train at the PRO//Motion.EXPO

SHCHERBINKA, Russia, Aug. 29, 2019 /PRNewswire/ -- Deputy Prime Minister of Russia Maxim Akimov and the Chairman of Russian Railways (RZD) Oleg Belozyorov took a test trip on Russia's first unmanned electric train Lastochka on the experimental railway ring in Shcherbinka during the International Railway Salon PRO//Motion.EXPO on August 28th.

"What we saw is a major technological breakthrough, because it was made by our engineers, in our technical centers together with different partners who worked on it with Russian Railways," Akimov said.

"It is a historic day for Russian Railways. We are very close to perfecting unmanned technology. I want to say thanks to all of our developers: we use only Russian systems. Moreover, I can say that we are one year ahead of our foreign colleagues. Russian Railways is committed to unmanned driving technology, primarily because it will increase safety and reliability in transportation, especially for passengers," said Belozyorov.

Belozyorov noted that train drivers should not worry about being made redundant:

"Their responsibilities will change, but people will still monitor the systems. We will all change together."

So that it could travel in the automatic mode, special equipment was added to the Lastochka that made it possible to position it on the infrastructure, communicate with the dispatch center, and detect obstacles. The train is able to follow its schedule in unmanned mode and, when it detects an obstacle, it automatically brakes.

The ES2G Lastochka is an unmanned electric train that can be controlled automatically, from the cockpit by a driver, or from the transportation control center by an operator. The control center is designed to operate unmanned trains and make decisions during emergencies. For example, if necessary, the operator can take the train out of automatic control and remotely control its movement.

Russian Railways is developing unmanned train systems at various infrastructure facilities. For this, the rolling stock, infrastructure of stations, and technological facilities are gradually being equipped with special equipment for remote monitoring and traffic control. In the coming year, a series of tests in automatic mode under the control of drivers will be carried out.

In the future, unmanned technologies, if the appropriate laws will be passed, may be introduced on railway lines with a large volume of traffic and a small transit interval between passenger trains (for example, the Moscow Central Circle), as well as at freight stations (shunting locomotives).

Source: JSC Russian Railways (RZD)

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>