[PRNewswire] 클레버탭과 Phiture, 고객 참여 및 유지 높이는 프레임워크 개발
-- '인지, 흥미, 전환(Acknowledgment, Interest, and Conversion, AIC)' 프레임워크, 고객 생애 가치를 높이는 광범위한 관객 통찰을 소비자 브랜드에 제공
(마운틴 뷰, 캘리포니아주 2019년 8월 30일 PRNewswire=연합뉴스) 풀-스택 고객 유지 플랫폼 클레버탭(CleverTap)이 베를린 기반의 모바일 컨설턴시 Phiture와 공동 개발한 AIC 고객 참여 프레임워크를 발표했다.
클레버탭과 Phiture는 빠르게 성장하는 고객 앱 업체들이 사용자 상호작용의 깊이와 강도를 더 잘 파악하도록 지원하고자 이 AIC 프레임워크를 설계했다. 이 프레임워크는 사용자 활동을 '인지, 흥미, 전환'의 세 가지 참여 계층으로 분류한다. 사용자가 앱 내에서 할 수 있는 가장 가치 높은 행동이 바로 '전환'이다. 브랜드 마케터는 이 프레임워크를 이용해 앱 내에서 어떤 활동이 수익 증가에 기여하는지 파악함으로써, 전반적인 사용자 유지 전략을 개선할 수 있다.
이 AIC 프레임워크는 도시 차량 호출, 미디어 및 엔터테인먼트부터 여행과 티켓 예매까지 다양한 산업에 적용 가능하다. 각 A-I-C 계층의 규모를 정기적으로 모니터링하고, 이들 계층이 시간의 흐름에 따라 어떻게 변화하는지 분석함으로써, 앱의 건강과 성능에 관한 통찰을 제공한다. 이 프레임워크는 미래에 나타날 수 있는 잠재적인 위험을 부각하는 유용한 지표다.
클레버탭 CEO 겸 공동설립자 Sunil Thomas는 "일일 실사용자(daily active user, DAU)와 월간 실사용자(monthly active user, MAU) 같은 측정 기준은 사용자 참여에 관한 매우 높은 관점을 제시한다"라며 "이와 같은 광범위한 측정 기준은 실행이 불가능하다"고 말했다. 이어 그는 "그에 반해 AIC 프레임워크는 소비자 브랜드가 사용자를 실행 가능한 집단으로 분류하도록 돕고, 이들 사용자가 라이프사이클에 따라 앞서 나가도록 더 많은 관련 활동을 도모한다"면서 "인지 계층에서 흥미 계층으로, 그리고 흥미 계층에서 전환 계층으로 사용자를 이동시키면, 사용자의 생애 가치를 크게 높일 수 있다. 사용자가 전환 계층에서 흥미 계층으로 떨어지는 것을 파악한다면, 효과적인 재활성화 캠페인과 더 많은 조처를 할 수 있을 것"이라고 설명했다.
Sony Pictures Networks India 디지털 비즈니스 사장 Uday Sodhi는 "고객 유지와 고객의 앱 내 참여에 대한 이해는 OTT 사업 성장에서 필수적인 요소"라며 "기존 측정 기준은 연관성은 있지만 거시적인 사용자 참여 관점을 제공하는 데 반해, AIC와 같이 더 집중적이고 솔루션 지향적인 프레임워크는 OTT 업체가 향상된 사용자 전략을 구상하고, 강력한 수익 모델을 구축하도록 지원한다. 기존 사용자의 유지율을 높이면 고객 생애 가치도 높일 수 있다"고 말했다.
Phiture 파트너 Andy Carvell은 "AIC 프레임워크는 사용자가 취할 수 있는 행동의 상대적인 가치를 통합하고, 실사용자를 증가하는 참여도에 따라 세 단계로 계층화함으로써 KPI를 새롭고 매우 연관성 높은 방식으로 해석한다"라며 "자사의 연구 결과, 이 모델을 적용하면 사용자 참여 전략에 유의한 영향을 미치고, 성장 촉진을 보장하는 더욱 강력한 프로젝트에 우선순위를 부여할 수 있는 것으로 나타났다. 자사는 고성장 소비자 브랜드와 협력함으로써 앞으로도 AIC 프레임워크를 계속 진화시키고, AIC 프레임워크의 가치를 더욱 높일 추가적인 학습을 제시할 것"이라고 말했다.
AIC 프레임워크에 관한 추가 정보는 클레버탭 블로그[https://clevertap.com/blog/acknowledgement-interest-conversion-a-new-way-to-measure-engagement/ ]를 참조한다.
클레버탭 소개
클레버탭은 소비자 브랜드가 사용자 생애 가치를 최대한 높이도록 지원하는 고객 유지 플랫폼이다. 전 세계에서 8,000개가 넘는 소비자 브랜드[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=aicframework ]가 클레버탭이 사용자 참여와 유지율을 높이고, 이를 바탕으로 장기적인 수익을 증대시킬 수 있다고 믿고 있으며, 이는 보다폰, Star, 소니, 디스커버리, Fandango LATAM, Carousell 및 고젝 등을 포함한다. 클레버탭은 스콰이아 인도, 타이거 글로벌 매니지먼트, 액셀, 리크루트 홀딩스를 포함하는 주요 벤처 캐피탈 기업의 지원을 받으며, 샌프란시스코 외곽, 런던, 싱가포르, 뭄바이에서 사업을 영위하고 있다. 더 자세한 정보는 클레버탭 웹페이지(CleverTap.com)를 방문하거나 클레버탭 링크트인[https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ] 또는 트위터[https://twitter.com/clevertap ]를 팔로우하면 확인할 수 있다.
Phiture 소개
베를린에 위치한 Phiture는 주요 앱을 개발한 팀들과 협력하는 모바일 성장 컨설턴시다. Phiture는 업계에서 찬사를 받은 자사의 Mobile Growth Stack을 전략적 프레임워크로 삼아, 앱 스토어 최적화, 애플 검색 광고, 사용자 유지 서비스, 성장 컨설팅의 4가지 핵심 서비스를 제공한다. 추가 정보는 https://phiture.com/을 참조한다.
문의처:
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
로고: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
출처: 클레버탭(CleverTap)
CleverTap and Phiture Launch Framework for Improving Customer Engagement & Retention
-- The Acknowledgment, Interest, and Conversion (AIC) Framework provides consumer brands with extensive audience insights to increase customer lifetime value
MOUNTAIN VIEW, California, Aug. 29, 2019 /PRNewswire/ -- CleverTap, the full-stack customer retention platform, announced the launch of their AIC Framework for customer engagement, co-created with Phiture, a Berlin-based mobile consultancy.
Together, CleverTap and Phiture designed the AIC framework to enable fast-growing consumer app companies to better understand the depth and intensity of user interaction. The framework categorizes user activity into one of the three types of engagement layers: Acknowledgment, Interest, and Conversion ― with Conversion being the highest-value action a user can take within an app. This allows brand marketers to recognize which in-app activities contribute to revenue growth, thereby improving overall user retention strategies.
The AIC framework can be applied across a range of industries ― from urban ride-hailing, media, and entertainment, to travel and ticketing. Regularly monitoring the size of each of the A-I-C layers, and analyzing how the layers fluctuate over time, provides insight into the health and performance of the app. The framework is a useful dashboard metric, highlighting potential risks that could crop up in the future.
"Metrics like daily active users (DAU) and monthly active users (MAU) provide a very high view of user engagement. These broad metrics are not actionable. The AIC framework helps consumer brands segment their users into actionable cohorts and drives more relevant activity to move these users ahead in their lifecycle. Moving users forward from the Acknowledgment layer to the Interest layer, and from the Interest layer to the Conversion layer significantly improves their lifetime value. Looking at users dropping down from Conversion to the Interest layer will lead to effective reactivation campaigns and more," says Sunil Thomas, CEO and Co-founder of CleverTap.
"Customer retention and an understanding of their in-app engagement are integral to growth in the OTT business. While the existing metrics offer a relevant but macro view of user engagement, a more focused and solution-oriented framework like AIC will enable OTT players to curate enhanced user strategies and frame powerful revenue models. Better retention of existing users will also lead to improved customer lifetime value," says Uday Sodhi, Business Head - Digital, Sony Pictures Networks India.
"The AIC framework puts a new and highly relevant spin on dashboard KPIs by incorporating the relative value of actions a user might take and stratifying active users into 3 layers of increased engagement. In our research, we've found that applying this model can significantly inform the user engagement strategy and lead to the prioritization of more impactful initiatives that are guaranteed to drive growth. We will continue to evolve the AIC framework by working with high-growth consumer brands and generate additional learnings that will make the framework even more valuable," says Andy Carvell, Partner at Phiture.
To learn more about the AIC Framework, visit the CleverTap blog [https://clevertap.com/blog/acknowledgement-interest-conversion-a-new-way-to-measure-engagement/ ].
About CleverTap
CleverTap is a customer retention platform that helps consumer brands maximize user lifetime value. Over 8,000 consumer brands [https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=aicframework ] around the world, including Vodafone, Star, Sony, Discovery, Fandango LATAM, Carousell, and Gojek trust CleverTap to help them improve user engagement and retention thereby growing long term revenue. CleverTap is backed by leading venture capital firms including Sequoia India, Tiger Global Management, Accel, and Recruit Holdings, and operates out of San Francisco, Seattle, London, Singapore, and Mumbai. For more information, visit CleverTap.com or follow them on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].
About Phiture
Phiture is a Berlin-based mobile growth consultancy working with the teams behind leading apps. Using the company's industry-acclaimed Mobile Growth Stack as a strategic framework, Phiture offers 4 key services: App Store Optimization, Apple Search Ads, User Retention services, and Growth Consulting. For more information please visit https://phiture.com/
Press Contact:
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
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Source: CleverTap
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