[PRNewswire] 케민, 미래를 위해 새로운 비전과 로고를 채택

입력 2019-06-17 10:18
[PRNewswire] 케민, 미래를 위해 새로운 비전과 로고를 채택

-- 세계적인 원료 제조 기업인 동사가 2042년까지 전 세계의 80%를 지속가능하게 변모시키는 일에 초점을 맞춰

(디모인, 아이오와주 2019년 6월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 세계적인 원료 제조 기업 케민인더스트리즈(Kemin Industries)는 2042년과 그 이후에까지 동사에 전략적으로 적용될 새로운 글로벌 비전과 로고를 오늘 공개했다.

"케민은 우리 제품과 서비스를 통해 전 세계 80% 사람들의 매일의 삶의 질을 지속가능하게 변모시키기 위해 노력한다"는 동사의 새로운 비전을 통해 6개 대륙에서 영위하는 사업과 500종 이상의 특수 원료로 구성된 포트폴리오를 가진 동사의 전략적 성장과 우선순위에 대한 기반을 구축한다. 직전에 케민은 사람, 가축 및 애완동물들을 위한 제품과 서비스를 통해 전 세계 인구의 절반이 넘는 38억 명에게 다가갔다. 이 비전은 2019년을 목표 연도로 해서 1998년에 수립되었다. 케민은 이 목표를 2년 앞당겨 달성했다.

전 세계 인구는 2042년 약 100억 명에 이를 것이다. 케민이 전 세계 인구의 80% 즉 약 80억 명의 삶의 질을 변모시키기 위해서는 사람들이 케민 제품을 매일 다섯 번 접해야만 한다. 즉 한 사람이 해가 뜰 때부터 질 때까지 아침에 달걀을 먹고 애완동물에 사료를 주며 청바지를 입고 건강보조제를 섭취하며 시장에서 베이커리 제품 혹은 육류를 구매하는데 이 모든 것에 케민의 원료가 들어간다.

케민의 사장 겸 CEO 크리스 넬슨 박사는 "우리가 직전의 비전을 20년 전에 수립했을 때 그 비전은 야심 찼으며 우리 사업의 모든 부분을 아우른 것이었다. 케민은 그 이후 10배로 성장했으며 이제 우리의 영향력은 그 보다 훨씬 더 크다"면서 "당사는 우리의 분자 수준의 과학적 전문성을 활용하고 혁신을 계속함으로써 빠르게 변하고 성장하는 시장에서 세계적인 규모로 변모해갈 수 있었다. 당사는 우리를 인도할 새로운 비전을 통해 전 세계 사람들의 삶의 질을 진정으로 변모시킬 수 있는 당사의 제품과 서비스로 더 많은 사람에게 다가가기 위해 다시 힘을 얻게 될 것"이라고 말했다.

이 비전과 함께 채택된 새로운 케민 로고는 케민 브랜드 정체성의 사려 깊은 진화를 통해 동사의 역사에 경의를 표하는 동시에 미래 성장에 맞춘 동사의 초점을 반영하고 있다.

케민의 전 세계 마케팅 담당 선임 부사장 헤일리 스톰프는 "우리의 직전 로고는 케민의 시그니처 색상인 짙은 적색의 원형 테두리 속에 들어있었다. 이제 테두리가 없어진 새로운 로고는 투명성과 혁신을 의미한다"면서 "철자 스타일을 바꾼 'K'는 그대로 남아 종전 두 개의 케민 로고에 경의를 표한다. 적색의 아치는 전진을 의미하며 케민의 혁신을 강조하는 'I'에 주목하도록 한다. 적색 아치 뒤에 있는 "N"은 이제는 케민의 뒤에 존재하는 넬슨 가족들을 의미하는데 그들은 동사 설립 이래 그래 왔으며 앞으로도 새로운 세대들을 위해 계속 그렇게 존재할 것이기 때문"이라고 말했다.

R.W. 넬슨과 메리 넬슨이 1961년에 설립한 케민의 최우선 관심 사항은 혁신적인 농업 제품들을 개발하는 것이었다. 현재 케민은 넬슨 가족들이 소유 및 경영하는 비상장 회사로서 사람과 동물의 건강 및 영양, 농업, 애완동물 사료, 기능 식품, 식품 기술, 작물 기술과 섬유 산업 분야로 사업을 확장해왔다. 케민은 성장과 사업 다각화를 통해 소비자들이 매일 접하는 수많은 제품 안에 있는 과학적 존재로서 전 세계 인구의 절반 이상에 다가갈 수 있었다.

케민의 주요 혁신 제품:

- 항산화제: 사료 업계 최초의 항산화제 중 두 개인 엔독스(Endox(R))와 렌독스(Rendox(R))는 동물 사료의 신선도를 유지한다. 케민은 이 혁신 제품들을 통해 전 세계 농업 시장에 진출했다. 수십 년이 지난 후 케민은 산화 작용, 유통 기한 연장, 색상 보존을 돕는 인헨스(EN-HANCE(R))와 포시움(FORTIUM(R) )제품 라인 등의 소비자 식품 솔루션을 개발했다.

- 항균제: 케민은 가축 사료, 인간 식품 및 애완동물 사료에 유해한 세균이 침입할 가능성을 줄이기 위해 살커브(Sal CURB(R)), 박토시즈(BactoCEASE(R)) 그리고 부패를 예방하는 기타 제품들을 출시했다.

- 항곰팡이제: 비부식성 사료 방부제인 마이코커브(Myco CURB(R))는 상업용 곡물에서 발견되는 전형적인 곰팡이의 성장을 억제하며 또한 토티야 제품 속의 곰팡이 성장을 막는 쉴드(SHIELD(R))의 개발을 이끌었다. 케민의 전설적인 제품으로 여전히 인정 받고 있는 마이코커브(R)는 전 세계에서 가장 폭넓게 팔리는 항곰팡이제이다.

- 케민 식물제제:

  * 천수국: 케민은 이 꽃에서 항산화 분자들을 분리해서 정제하는 공정의 선구자이다. 오로글로(ORO GLO(R))는 천수국 올레오레진을 닭 사료에 첨가하여 달걀노른자의 색을 자연스럽게 짙게 한다. 플로라글로(FloraGLO(R)) 루테인은 눈 건강을 돕고 노화로 인한 시력 감퇴의 위험성을 줄여주는 건강보조제에 사용된다. 플로라글로(R) 는 의사들이 가장 많이 추천하는 루테인 브랜드로서 세계 시장에 처음으로 출시된 제품이다.

  * 로즈마리: 이 식물에서 추출된 활성제는 포시움(R) R에 사용되어 소비자 식품의 맛과 색의 손실을 막아주며 내추록스(NATUROX(R))에 사용되어 애완동물 사료의 신선도를 자연스럽게 유지시킨다.

  * 오레가노: 카바크롤과 티몰 분자 등 항균, 항염 및 항산화 기능이 있는 천연 재료 오레가노는 동물 사료에 첨가되는 항생제의 대체제로서 효과를 보인다.

  * 스피어민트: 케민은 천연 스피어민트 추출물을 사용하여 만들었으며 수면을 방해하지 않으면서도 인지 능력, 민첩성 및 반응 능력을 향상시키는 항정신 건강보조제 원료인 뉴먼틱스(Neumentix(R))를 통해 주의력, 집중력 및 생산성을 담당하는 뇌 부위인 작동기억부에 작용한다.

  * 감자: 이 덩이줄기 식물은 포만감을 크게 증대시키는 자연 추출물을 제공하는데 케민은 이를 사용하여 사람들이 건강하게 체중을 관리할 수 있도록 돕는 슬렌데스타(Slendesta(R))를 개발했다.

케민은 새로운 비전을 통해 전 세계 사람들의 삶의 질을 지속가능하게 변모시키기 위해 노력한다. 케민은 새로운 비전과 변형된 로고 채택을 통해 동사의 전 세계 사업 확장에 집중함으로써 이러한 목표를 달성한다. 케민은 세계적인 규모로 양성하고 보호하며 혁신하는 방법에 대한 동사의 전문성을 통해 동사 사업의 모든 면에 이 세 가지 기본 원칙을 적용함으로써 건강한 인류, 건강한 지구와 건강한 사업을 함양하는 데 헌신하고 있다.

넬슨 박사는 "우리는 우리가 거래하는 기업들과 우리가 추구하는 과학이 우리가 환경에 끼치는 영향을 줄이고 우리의 공헌을 늘리기 위한 기회를 끊임없이 제공하는 동시에 전 세계 사람들의 삶의 질을 변모시키기 위해 고객들에게 지속해서 봉사하고 있다고 확신한다"면서 "탁월한 분자 솔루션들을 보유하고 있는 우리는 과학을 활용하여 사람과 동물들을 위한 식품, 사료 및 건강보조제에 관련된 전 세계 과제들에 해답을 주고 있다. 우리는 케민이 현재 하는 것이 더 나은 미래를 만들 수 있다는 확신에 주목해왔다"고 말했다.

케민인더스트리즈

케민인더스트리즈(www.kemin.com)는 동사의 제품과 서비스를 통해 전 세계 80% 사람들의 매일의 삶의 질을 지속가능하게 변모시키기 위해 노력하는 세계적인 원료 제조 기업이다. 동사는 사람과 가축의 건강 및 영양, 애완동물 사료, 농업, 기능 식품, 식품 기술, 작물 기술과 섬유 산업 등에 500종 이상의 특수 원료를 공급하고 있다.

케민은 반세기 이상 응용과학을 활용하여 산업들이 안고 있는 과제에 대처하고 120여개 국가의 고객들에게 제품 솔루션들을 공급하기 위해 헌신해왔다. 케민은 식품, 사료 및 건강 관련 제품들의 품질, 안전성 및 효능에 대한 동사의 다짐을 통해 증가하고 있는 세계 인구를 먹이기 위한 원료를 공급하고 있다.

1961년에 설립된 케민은 가족들이 소유 및 경영하는 비상장 기업으로서 전 세계에 2천800 명 이상의 직원을 보유하며 벨기에, 브라질, 중국, 인도, 이탈리아, 러시아, 산마리노, 싱가포르, 남아공 및 미국에 있는 제조 시설을 포함하여 90개 나라에서 사업을 영위하고 있다.

미디어 연락처: Lauren M.G. Burt, 전 세계 홍보 담당 매니저, lauren.burt@kemin.com,

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Kemin Industries

출처: 케민인더스트리즈(Kemin Industries)

Kemin Launches New Vision and Logo for the Future

-- Global ingredient manufacturer sets sights on sustainably transforming 80 percent of the world by 2042

DES MOINES, Iowa, June 16, 2019 /PRNewswire/ -- Today Kemin Industries, a global ingredient manufacturer, unveiled its new global vision and logo to align the company strategically for 2042 and beyond.

The new vision, "Kemin strives to sustainably transform the quality of life every day for 80 percent of the world with our products and services", lays the groundwork for strategic growth and priorities for the company with operations on six continents and a portfolio of more than 500 specialty ingredients. Previously, Kemin reached 3.8 billion lives - more than half the world's population - every day through its products and services for humans, animals and pets. This vision was set in 1998, with a target goal of 2019. Kemin achieved the milestone two years early.

By 2042, the world's population will reach approximately 10 billion people. For Kemin to transform 80 percent of the world's population - approximately 8 billion - people must encounter Kemin products five times each day. From sunrise to sunset, a person may have eggs for breakfast, feed their pet, wear jeans, take a supplement and purchase bakery items or meat at the market - all opportunities that include Kemin ingredients.

"When we created our previous vision 20 years ago, it was ambitious and encompassed all aspects of our business. Since then, Kemin has grown ten-fold, and now the impact we can create is even greater," said Dr. Chris Nelson, President and CEO, Kemin. "By using our scientific expertise at the molecular level and continuing to innovate, we have the ability to be transformative on a global scale in a rapidly changing and growing marketplace. With a new vision to guide us, we are reenergized to reach more people with our products and services to truly transform the quality of life around the world."

Along with this vision, the new Kemin logo reflects the company's focus on future growth while respecting its history through a thoughtful evolution of the Kemin brand identity.

"Our previous logo was encased with a thick, red circle in the signature Kemin red. Now without a border, the new logo represents transparency and innovation," said Haley Stomp, Senior Vice President - Worldwide Marketing, Kemin. "The stylized 'K' remains, paying homage to the two previous Kemin logos. The red arch represents forward movement and calls attention to the 'I', emphasizing Kemin's innovation. The 'N' behind the red arch represents the Nelson family who stand behind Kemin now, as they have since the company's founding, and will continue to do so for generations to come."

Established in 1961 by R.W. and Mary Nelson, Kemin's primary focus was to develop innovative agricultural products. Today, Kemin remains privately owned-and-operated by the Nelson family and has expanded into the human and animal health and nutrition, aquaculture, pet food, nutraceutical, food technologies, crop technologies and textile industries. With its growth and diversification, Kemin has been able to reach more than half the world's population by being the science inside countless products consumers interact with every day.

Major Kemin Product Innovations:

- Antioxidants: Two of the first antioxidant products in the feed industry, Endox(R) and Rendox(R) preserve freshness in animal feed. These innovative products launched Kemin into global agricultural markets. Decades later, Kemin created consumer food solutions, including EN-HANCE(R) and the FORTIUM(R) product line to assist with oxidation, shelf life and color preservation.

- Antimicrobials: To reduce the likelihood of harmful bacterial contamination in animal feed, human food and pet food, Kemin launched Sal CURB(R), BactoCEASE(R) and other products to help prevent spoilage.

- Mold Inhibitors: Myco CURB(R), a non-corrosive feed preservative, inhibits typical mold growth found in commercial grain, which also led to the creation of SHIELD(R) to prevent mold growth in tortilla products. Still a legacy product for Kemin, Myco CURB(R) remains the world's most widely sold mold inhibitor.

- Kemin Botanicals:

  * Marigolds: Kemin pioneered the process of isolating and purifying antioxidant molecules from this flower. ORO GLO(R) adds marigold oleoresin to chicken feed to naturally enhance egg yolks' yellow color. FloraGLO(R) Lutein is used in health supplements to support eye health and reduce the risk of age-related macular degeneration. FloraGLO(R) is the #1 doctor-recommended lutein brand and was the first introduced into the global marketplace.

  * Rosemary: Actives from this plant are used in FORTIUM(R) R to protect against flavor and color loss in consumer food, and in NATUROX(R) to naturally keep pet food fresh.

  * Oregano: A natural source of the molecules carvacrol and thymol, which have antimicrobial, anti-inflammatory and antioxidant benefits, oregano is shown to work as an antibiotic alternative in animal feed.

  * Spearmint: Kemin uses naturally sourced spearmint extract to target working memory - the part of the brain that supports attention, focus and productivity - with Neumentix(R), a nootropic found in health supplements that improves cognitive function, agility and reaction performance without disrupting sleep.

  * Potato: The tuber provides a natural extract that significantly enhances satiety and which Kemin uses to create Slendesta(R) to assist with healthy weight management in humans.

With the new vision, Kemin strives to sustainably transform the quality of life around the world. By forming a new vision and transformed logo, Kemin is focused on expanding its global reach to achieve this goal. By incorporating a triple-bottom-line approach into all aspects of the Kemin business, and with its expertise on how to nourish, protect and innovate on a global scale, the company is dedicated to fostering healthy people, a healthy planet and a healthy business.

"We believe the industries we serve and the science we stand behind offer endless opportunities to reduce our environmental impact and increase our contribution - all while continuing to serve our customers to transform the quality of life around the world," said Dr. Nelson. "With inspired molecular solutions, we are using science to provide answers to the world's challenges related to food, feed and health for humans and animals. We've turned our attention to ensuring that what we do at Kemin today creates a better tomorrow."

About Kemin Industries

Kemin Industries (www.kemin.com) is a global ingredient manufacturer that strives to sustainably transform the quality of life every day for 80 percent of the world with its products and services. The company supplies over 500 specialty ingredients for human and animal health and nutrition, pet food, aquaculture, nutraceutical, food technologies, crop technologies and textile industries.

For over half a century, Kemin has been dedicated to using applied science to address industry challenges and offer product solutions to customers in more than 120 countries. Kemin provides ingredients to feed a growing population with its commitment to the quality, safety and efficacy of food, feed and health-related products.

Established in 1961, Kemin is a privately held, family-owned-and-operated company with more than 2,800 global employees and operations in 90 countries, including manufacturing facilities in Belgium, Brazil, China, India, Italy, Russia, San Marino, Singapore, South Africa and the United States.

Media Contact: Lauren M.G. Burt, Worldwide Communications Manager, lauren.burt@kemin.com,

+1 (515) 249-4219

Media Kit: www.kemin.com/mediakit

(c) Kemin Industries, Inc. and its group of companies 2019. All rights reserved. (R) ™ Trademarks of Kemin Industries, Inc., U.S.A.

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Logo - https://mma.prnewswire.com/media/901853/New_Kemin_Logo.jpg

Kemin Industries

Source: Kemin Industries

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