[PRNewswire] 아에로플로트, '세계에서 가장 강력한 항공사 브랜드'로 선정

입력 2019-04-06 17:03
[PRNewswire] 아에로플로트, '세계에서 가장 강력한 항공사 브랜드'로 선정

-- Brand Finance의 브랜드 순위에서 3년 연속으로 선정돼

(모스크바 2019년 4월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 아에로플로트(Aeroflot)가 굴지의 독자적인 브랜드 평가 컨설팅 업체 Brand Finance의 항공사 브랜드 순위에서 3년 연속으로 '세계에서 가장 강력한 항공사 브랜드(World's Strongest Airline brand)'로 선정되었다.

시상식은 이달 초 영국 런던의 Royal Automobile Club에서 열렸다. Royal Automobile Club은 세계에서 가장 역사가 오래되고, 가장 유명한 개인 회원 클럽 중 하나다.

다른 수상자 브랜드로는 페라리, 코카콜라, 힐턴 및 셸이 있다.

Brand Finance는 브랜드 인지도, 마케팅 투자, 고객 충성도, 직원 만족도 및 기업 명성을 포함해 수많은 요인을 바탕으로 항공사의 브랜드 파워를 측정한다.

아에로플로트는 100점 만점에서 89.9점을 획득하며, 가장 강력한 항공 브랜드로 선정됐다. 작년 한 해 아에로플로트의 브랜드 가치는 6% 증가한 미화 15억 달러를 기록했다.

아에로플로트 CEO Vitaly Saveliev는 "자사는 역사가 거의 100년이 된 항공사이며, 세계 운송 시장에서 러시아를 대표하는 항공사로서의 자부심이 있다"라며 "자사 브랜드는 세계에서 가장 강력한 항공 브랜드로 3년 연속으로 공식 인정받았다"라고 말했다. 이어 그는 "전 세계 여러 나라에서 수백만 명의 여행객들이 자사를 선택했다"면서 "자사가 매년 수십 개의 명예로운 상을 받고, 높은 점수를 획득하는 데 있어 중요한 요인은 바로 고객 피드백이다. 지정학적 환경이 어려운 시기임에도 불구하고, '먼저 항공 부문에서 러시아의 위상을 강화하고, 러시아를 위해 강력한 민간 항공 비행기단을 확보한다'는 자사의 전략적 목표를 향해 꾸준히 나아가고 있다"라고 설명했다.

Brand Finance CEO David Haigh는 "아에로플로트는 올해 브랜드 파워 등급을 엘리트 AAA+로 끌어올리며 수상을 영광을 안았다"라며 "아에로플로트는 항공기 갱신, 승객 충성도 유지 및 최고 수준의 기내 서비스 제공 등과 같은 중요한 기본 원칙을 꾸준히 잘 실행하고 있다"고 말했다. 이어 그는 "브랜드에 있어 지리적 표시가 그 어느 때보다 중요해진 만큼, 아에로플로트는 특히 맨체스터 유나이티드의 공식 항공사 계약과 같은 후원 계약을 통해 진정으로 세계적인 입지를 확보하며, 세계 무대에서 러시아를 대표하는 러시아산 브랜드를 보여주는 완벽한 사례"라고 덧붙였다.

아에로플로트 소개

아에로플로트는 러시아 국적기이자 자랑스러운 스카이팀 국제 항공사 연맹의 회원사다. 아에로플로트는 55개국 159개 목적지로 비행편을 운행하고 있다.

아에로플로트가 보유한 255대의 항공기는 100대가 넘는 항공기를 운항하는 전 세계 항공사 중 가장 연령이 젊다. 2018년 아에로플로트는 3천580만 명에 달하는 승객을 수송했다(아에로플로트 그룹의 자회사까지 합하면 그 수는 5천570만 명에 달한다).

아에로플로트는 스카이트랙스로부터 4성 항공사 등급을 받았으며, 2018 스카이트랙스 세계 항공사상에서 7번째로 동유럽 최고의 항공사로 선정됐다. 아에로플로트는 미국항공협회 APEX로부터 5성 국제 항공사 등급을 받기도 했다.

굴지의 브랜드 전략 컨설턴시 Brand Finance에 따르면, 아에로플로트는 세계에서 가장 강력한 항공사 브랜드라고 한다.

추가 정보는 http://www.aeroflot.com/을 참조한다.

로고: http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg

출처: 아에로플로트(Aeroflot)

Aeroflot Named World's Strongest Airline Brand for the Third Year Running by Brand Finance

(MOSCOW, April 5, 2019 PRNewswire=연합뉴스) Aeroflot has been named the world's strongest airline brand for the third year in a row by Brand Finance, the leading independent brand valuation consultancy.

The award ceremony was held in early April 2019 at the Royal Automobile Club in London (UK), one of the oldest and most famous private members' clubs in the world.

Among the winners were leading global brands such as Ferrari, Coca-Cola, Hilton and Shell.

Brand Finance measures airline brand strength by a number of factors, including brand recognition, marketing investment, customer loyalty, staff satisfaction and corporate reputation.

Aeroflot ranks as the strongest aviation brand with a score of 89.9 points out of a possible 100. Aeroflot's brand value also grew over the last year, increasing by 6% to USD 1.5 billion.

"Aeroflot is an airline possessing nearly a century of history, and we are proud to represent Russia in the global transportation market. Our brand has been officially recognised for the third year in a row as the world's strongest aviation brand," said Aeroflot, CEO, Vitaly Saveliev. "Millions of travellers hailing from countries around the world have chosen to fly with Aeroflot. Customer feedback is the most important factor in helping Aeroflot secure dozens of prestigious awards and high ratings every year. Despite a challenging geopolitical environment, we are steadily moving towards achieving our strategic goals, which are first and foremost to strengthen Russia's status in aviation and to ensure the country has a powerful civil aviation fleet."

"Aeroflot is to be commended this year for its upgrade in brand strength rating to the elite AAA+. The brand continues to get the pivotal fundamentals right, such as renewing the fleet of aircraft, retaining passenger loyalty and providing a top-class service on board," said David Haigh, CEO of Brand Finance. "As the importance of geographic indication on brands becomes ever more vital, Aeroflot is a perfect example of a Russian origin brand which presents itself on the world stage with a truly global presence, especially through sponsorship commitments such as its agreement as the official carrier of Manchester United."

About Aeroflot

Aeroflot is Russia's flagship carrier and a proud member of the SkyTeam global airline alliance. Aeroflot serves 15 9 destinations in 55 countries.

Aeroflot's 255-strong fleet is the youngest of any airline worldwide that operates more than 100 aircraft. In 2018, Aeroflot carried 35.8 million passengers (55.7 million passengers as Aeroflot Group including subsidiaries).

Aeroflot holds 4-Star Airline status from Skytrax and was named Best Airline in Eastern Europe for the seventh time at the 2018 Skytrax World Airline Awards. Aeroflot has also been awarded a five-star global airline rating by US aviation association APEX.

Aeroflot is the world's strongest airline brand according to leading brand strategy consultancy, Brand Finance.

Find out more at http://www.aeroflot.com/

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg

Source: Aeroflot

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