[PRNewswire] MCM월드와이드, 전 세계 대표하는 점포 오픈
-- 캘리포니아주 베벌리 힐스 로데오드라이브
(베벌리 힐스, 캘리포니아주 2019년 3월 15일 PRNewswire=연합뉴스) 최고급 여행 및 액세서리 브랜드 MCM월드와이드는 전 세계를 대표하는 동사 최초의 점포를 로스앤젤레스에 오픈한다고 오늘 발표했다. 412 제곱미터 면적의 이 새로운 점포는 2019년 3월 14일 성대하게 오픈하며 캘리포니아주 베벌리 힐스의 로데오드라이브 중심가에 위치한다.
케네스 파크가 전면부를 윤택이 나는 황동으로 디자인한 2층짜리 이 점포는 동 브랜드의 최고급 안젤리노 스타일 유산을 여전히 간직하면서도 로데오드라이브 거리에 광채를 선사하는 MCM 상품의 시그니처 격인 스터드 장식과 보석을 본뜬 것이다. 이 디자인 요소는 점포의 전면 상부를 황동 절단면으로 마감함으로써 특별히 빛나는데 이는 전형적인 MCM 로고 플레이트의 클래식한 디자인을 반영한 것이다. 점포 전면의 양측은 다이내믹하게 계속 변화하는 영상을 보여주는 대형 LED 디스플레이로 처리되었다.
패트릭 발레오 미주 MCM 사장은 "MCM이 베벌리 힐스에 여는 이 전 세계 대표적인 점포는 동 브랜드의 럭셔리한 독일의 유산, 혁신적인 디자인, 사려 깊은 아키텍처와 첨단 기술을 전 세계에서 가장 유명한 쇼핑 거리인 로데오드라이브에 선보인다"면서 "로데오드라이브에 진출함으로써 미국 사업에 대한 공격적인 확장을 계속하게 되어 무척 기쁘다. 이 점포는 우리의 캘리포니아주 다섯 번째 점포"라고 말한다.
동 브랜드는 점포 내에 히프노의 쌍방향 포토부스를 설치하여 기술적 요소를 가미했다. 동 브랜드는 "인스타그래머블 모멘트"라는 새로운 개념을 가져와 초대형 맞춤 MCM 비세토스 베어를 포토부스 프레임에 접목함으로써 고객들이 촬영 즉시 자신의 인스타그램 계정에 사진을 업로드할 수 있도록 했다. 그 외에도 동 브랜드 로고를 흉내 내어 이탈리아에서 수공으로 만든 유리 모자이크가 주 계단부 벽면에 장식되어 있다. 음악, 특히 힙합 문화에 대한 자신의 역할에 충실하기 위해 DJ부스와 바가 2층에 자리 잡고 있으며 호젓한 VIP 행사 공간의 빈티지한 감성을 만들어 내고 있다. 마지막으로 본 로데오드라이브 점포는 MCM 비세토스 베스파, 비세토스 탁구 라켓과 브랜드가 인쇄된 탁구공, 비세토스 체스 세트와 MCM/로데오드라이브 벨트백, 백팩, 티셔츠, 폴로셔츠와 스웨터 등의 독점 제품을 취급한다.
본 점포는 미국 내 17번째 점포로서 동 브랜드는 현재 전 세계 40여개 나라에서 650개 이상의 점포를 운영하고 있다. MCM과 새로운 베벌리 힐스 로데오드라이브 점포에 대한 상세 정보가 필요할 경우 www.MCMWorldwide.com을 방문하고 트위터와 인스타그램에서 @MCMWorldwide로 동 브랜드를 팔로우하기 바란다.
WWW.MCMWORLDWIDE.COM
MCM (Modern Creation Munchen)
MCM은 문화적 시대정신과 첨단 기술의 활용 등 기능적 혁신에 초점을 맞추는 독일의 유산이 정의하는 철학을 갖고 1976년 설립된 최고급 라이프스타일 상품과 액세서리 브랜드이다. 현재 MCM은 음악, 미술, 여행과 기술과의 연계를 통해 대담하고, 도발적이며 의욕적인 것을 구현해 내고 있다. 디스럽티브한 것에 늘 주목하는 MCM의 추동력은 미래지향적인 소재와 혁명적인 클래식 디자인의 중심에 자리한다. 전 세계의 21세기 노마드 세대 즉, 몽상가, 창조자와 디지털 세대에 어필하고 있는 MCM의 밀레니얼 및 Z세대 오디언스들은 성과 나이를 초월하고 유능하며 규칙과 한계에 얽매이지 않는다.
MCM은 현재 뮌헨, 베를린, 취리히, 런던, 파리, 뉴욕, 서울, 홍콩, 상하이, 베이징, 도쿄 등 40개 국가의 650개 점포와 중동 및 기타 국가에서 영업 중이다. MCM에 대한 상세 정보는 www.mcmworldwide.com에서 구할 수 있다.
출처: MCM
MCM Worldwide Opens Global Flagship Rodeo Drive Retail Location Located In Beverly Hills, California
BEVERLY HILLS, California, March 14, 2019 /PRNewswire/ -- MCM Worldwide, the luxury travel and accessories brand, announced today the opening of its first global flagship retail location in Los Angeles. The new 4,427 square-foot store is celebrating its grand opening on March 14th, 2019 and will be located in the heart of Rodeo Drive in Beverly Hills, California.
The two-story polished brass facade designed by Kenneth Park, derives from the signature studs and gems on MCM merchandise bringing flare to Rodeo Drive while still utilizing the brand's heritage in a luxurious Angelino style. This design element is especially highlighted by the brass facets on the upper portion of the storefront, mirroring the classic design of the quintessential MCM logo plate. Flanking the facade on either side are large LED displays with dynamic ever-changing imagery.
"MCM Beverly Hills Global Flagship location brings the brand's luxury German Heritage, innovative design, thoughtful architecture and cutting-edge technology to one of the most iconic shopping destinations in the world, Rodeo Drive" says Patrick Valeo, President, MCM, the Americas. "We are so excited to be on Rodeo Drive as we continue our aggressive US expansion. This is our 5th location in California alone."
Inside, the brand has integrated technology with an interactive photobooth by Hypno. Bringing a new meaning to "Instagrammable moment" the brand has incorporated an oversized custom MCM Visetos bear into the photobooth frame, giving customers the option of uploading their photo to their own Instagram account at that very moment. In addition, a glass mosaic handcrafted in Italy, mimicking the brands logo is featured on the wall by the main staircase. In keeping with the brand's dedication to music, more specifically, their role in Hip-Hop culture, a DJ booth and bar are located on the second floor; creating a vintage feel to a secluded VIP event space. Finally, the Rodeo Drive store will carry exclusive products including a MCM Visetos Vespa, Visetos Ping Pong Rackets and branded ping pong balls, a Visetos Chess Set, and MCM/Rodeo Drive belts bags, backpacks, Tee-shirts, polo's and sweatshirts.
This is MCM's 17th store in the U.S and the brand currently operates more than 650 stores worldwide with locations in over 40 countries. For more updates on MCM and their new Rodeo Drive, Beverly Hills retail location, visit www.MCMWorldwide.com and follow the brand at @MCMWorldwide on Twitter and Instagram.
WWW.MCMWORLDWIDE.COM
About MCM (Modern Creation Munchen)
MCM is a luxury lifestyle goods and accessories brand founded in 1976 with an attitude defined by the cultural Zeitgeist and its German heritage with a focus on functional innovation, including the use of cutting edge techniques. Today, through its association with music, art, travel and technology, MCM embodies the bold, rebellious and aspirational. Always with an eye on the disruptive, the driving force behind MCM centers on revolutionizing classic design with futuristic materials. Appealing to the 21st Century Global Nomad generation - dreamers, creatives and digital natives - MCM's millennial and Gen Z audience is genderless, ageless, empowered and unconstrained by rules and boundaries.
MCM is currently distributed in 650 stores in 40 countries including Munich, Berlin, Zurich, London, Paris, New York, Hong Kong, Shanghai, Beijing, Seoul, Tokyo, Middle East and other countries. For further information about MCM: www.mcmworldwide.com.
Source: MCM
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>