[PRNewswire] WPP 그룹 대행사 GEOMETRY, 새로운 글로벌 CEO 영입 발표

입력 2019-03-01 21:25
[PRNewswire] WPP 그룹 대행사 GEOMETRY, 새로운 글로벌 CEO 영입 발표

(런던 2019년 3월 1일 PRNewswire=연합뉴스) 세계 최대 광고그룹 WPP 산하 대행사 지오메트리(Geometry)가 새로운 글로벌 CEO 영입을 발표했다.

지난 6년간 지오메트리를 이끌어 온 스티브 하딩(Steve Harding)을 이어 현 칸타 컨설팅 아메리카 CEO인 베스 안 (Beth Ann Kaminkow)이 글로벌 CEO 자리를 맡기로 한 것이다.

지오메트리는 6년 전 WPP 그룹이 오길비액션, JWTAction, G2 등 3개 대행사를 병합하며 설립되었다. 스티브 하딩은 당시 3개 대행사 병합을 이끌며 세계 최대 규모의 브랜드 체험 (brand experience) 대행사를 탄생시킨 바 있다.

스티브는 향후 수개월 간 원활한 인수인계를 지원할 예정이며, 베스안은 4월 1일 공식 CEO로 부임한다. 그는 세계 2위 광고그룹 옴니콤, 글로벌 유통기업 Westfield의 글로벌 CMO 등을 거친 마케팅 전문가이다.

WPP그룹 CEO 마크 리드(Mark Read)는 "지오메트리는 2013년 탄생 이후 스티브의 리더십으로 인해 빠른 성장을 거듭해 왔으며, 따라서 그의 열정과 노력에 진심으로 박수를 보낸다. 칸타 컨설팅을 성공적으로 이끌어 온 베스 안은 지오메트리의 새로운 수장으로 최적의 인물로서 지오메트리 뿐 아니라 WPP그룹의 경쟁력을 강화하는 데 큰 도움이 될 것이라 믿는다"라고 말했다.

이에 스티브 하딩은 다음과 같이 밝혔다. "지오메트리에서의 6년을 포함, WPP 그룹에서 총 14년을 일하면서 많은 변화와 성장을 이끌어 왔고, 새로이 부임하는 글로벌 리더가 지오메트리를 한층 더 발전시킬 것이라 생각한다. 지오메트리의 뛰어난 인재들이 클라이언트의 비즈니스, 특히 리테일 마케팅 분야에서 더욱 빛을 발해 고객 경험을 극대화하기 바란다."

신규 CEO 베스 안은 "스티브에 이어 지오메트리를 이끌게 되어 진심으로 영광이다. 대행사에 가장 중요한 경쟁력은 빠르게 변하는 시대에 새로움을 수용하여 최고의 고객 경험을 창출하는 것이다. 지오메트리가 가진 최첨단 기술과 창의력을 접목하여 옴니채널 환경에서 클라이언트 및 최종 소비자에게 보다 나은 브랜드 경험을 제공하고자 최선을 다하고자 한다"라고 부임 소감을 밝혔다.

지오메트리(Geometry) 기업 소개:

지오메트리는 세계 최대의 광고그룹 WPP 산하 조직으로, 56개 도시에 거점을 둔 브랜드 체험 대행사이다. 옴니채널 환경에서 최종 소비자의 구매 결정에 긍정적 영향을 미치는 마케팅 활동에 중점을 두며, 전자상거래, 브랜딩 및 디자인, 리테일 마케팅 분야의 전문가들로 구성되었다. 한국 지점은 강남구 삼성동에 위치한다.

출처: 지오메트리(Geometry)

Geometry Announces Leadership Transition

-- CEO Steve Harding hands reins to Beth Ann Kaminkow after 14 years at WPP

LONDON, March 1, 2019/PRNewswire/ -- Geometry, the WPP brand experience and activation agency, today announces a change of leadership.

Steve Harding has decided to move on from the business after six years as Global Chief Executive Officer of Geometry and 14 years with WPP. He will be succeeded by Beth Ann Kaminkow, currently CEO of Kantar Consulting Americas.

Geometry was formed when WPP brought together OgilvyAction, G2 and JWTAction six years ago. Harding led the merger, which created the world's largest brand experience and activation network.

Kaminkow will commence her role at the beginning of April, and Harding will remain with the business until the summer to ensure a smooth handover. Kaminkow joined Kantar Vermeer as Global CEO in 2016 and has spent the last few years at Kantar Consulting. Prior to Kantar, she was Global Chief Marketing Officer of Westfield Corp and was previously at Omnicom, most recently as CEO of TracyLocke.

Mark Read, CEO of WPP, said: "Since Geometry was formed in 2013, Steve has led the company with passion and determination. I would like to thank him for his stewardship of the business, and for the central role he played in combining three separate entities to create a world leader in its field. Beth Ann has done an exceptional job at Kantar Consulting and I am delighted that she will be taking up the CEO role at Geometry. It's a real testament to the strength of our network and the talent we have across the business."

Steve Harding said: "After six years of leading Geometry and 14 years overall with WPP, I have decided the time is right to hand over the leadership reins. We have come a long way since the merger, and we have begun the process of transformation that will ensure Geometry's continued relevance and success. Geometry has the right talent and infrastructure to continue its journey, embracing the needs of brand owners and remaining at the forefront of consumer and shopper experiences."

Beth Ann Kaminkow said: "I am very much looking forward to joining Geometry and building on the success it has already achieved under Steve's leadership. Managing change needs to be a core competency for agencies in this time of rapidly shifting consumer behaviour - putting our clients' needs at the heart of all that we do, and their customers at the core of our services. This is an incredibly exciting time in commerce and creativity, and we will continue to partner with our clients to deliver superior omni-channel experiences for their customers."

About Geometry

Geometry is the world's largest and most international brand experience and activation agency. We help brands thrive in an omni-channel world by shaping and changing people's behavior at pivotal moments along the purchase decision journey. With teams in 56 markets, Geometry has expertise in physical retail, eCommerce, experiential, branding & design and consultancy. Geometry is a WPP company (NYSE: WPP). http://www.geometry.com

Source: Geometry

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