[PRNewswire] 트루팩터(TruFactor), 데이터 플랫폼 론칭
-- MWC에서 공개된 트루팩터, 통신회사들이 사용자 프라이버시와 고객 경험을 향상시키고 비즈니스를 성장시키는 것을 지원
(샌프란시스코 2019년 2월 25일 PRNewswire=연합뉴스) 엔터프라이즈와 소비자들을 위한 지능형 모바일 우선 경험을 제공하는 인모비 그룹이 오늘, 통신회사들 전문의 독립 사업부인 트루팩터(TruFactor[https://www.tru-factor.com/ ])를 공개했다. 트루팩터의 사명은 고객 통신회사들이 디지털 자산들을 전략적 지식으로 변환하고 연결된 장치 및 기기들 업계에서 우수한 경쟁우위를 갖도록 지원하는 것이다.
인모비가 스프린트의 완전 소유 자회사인 핀사이트 미디어(Pinsight Media[https://www.inmobi.com/company/press/inmobi-acquires-u.s.-based-advertising-and-data-company-pinsight-media/ ])를 인수하면서, 통신기업들이 트루팩터의 데이터 플랫폼을 활용해 사용자 프라이버시와 고객 경험을 향상시키며 비즈니스를 성장시키기위해 데이터를 수집, 큐레이트 및 분석할 수 있게 되었다. 트루팩터의 플랫폼은 로(raw) 네트워크 수준의 모바일 데이터를 실행 가능한 인텔리전스로 변환해, 고객 경험과 유지력을 향상시킨다.
트루팩터는 기업급 보안, 동급최고의 머신러닝 API들, 글로벌 규모를 특징으로 하는 마이크로 아주(Microsoft Azure)를 기반으로 작동되는 안전한 데이터 플랫폼을 시장에 출시하고자 마이크로소프트와 협력관계를 맺고 있다. 트루팩터는 모든 아주르 애널리스틱(Azure Analytics) 서비스와 긴밀하게 통합된 안전하고 대량으로 확장 가능한 데이터 레이크 기능을 제공하기 위해 그 기반으로 아주르 데이터 레이크 스토리지(Azure Data Lake Storage)를 활용할 예정이다.
"통신기업들은 치열한 경쟁, 빠른 속도의 기술변화, 신뢰할 수 있는 프라이버시 관행들로 인해, 전 세계에 신뢰할 수 있는 안전한 데이터 관리 서비스를 제공해야 한다는 과제에 직면해 있다" 면서 "트루팩터는 소비자와 비즈니스들을 염두해두고 설계되어 있으며 진실과 사실의 그 교차점에 존재하면서, 기업이 성장하기 위해 신뢰할 수 있는 하나의 진실된 요소로서 떠오르고 있다"고 트루팩터와 마케팅 클라우드 담당 대표(President) 겸 인모비 그룹의 공동 창립자인 피유시 샤(Piyush Shah)는 전했다.
인모비의 파트너이자 트루팩터의 첫 고객으로서, 스프린트는 이미 플랫폼의 이점들을 경험하고 있다. 신뢰와 데이터의 토대 위에 구축된 트루팩터는 철저한 익명 프로세스를 통해 소비자 정보의 프라이버시와 보안을 보장하기 위해 최고 수준의 거버넌스, 정책 및 규정을 준수한다.
트루팩터 플랫폼은 소비자 애드보커시 그룹들과의 적극적 협력을 통해 개발되었으며 프라이버시 규제기관들이 발행한 지침들에 부합한다. 사용자에게 데이터 사용 방식에 대한 완전한 투명성, 선택 및 제어 기능을 제공하도록 설계된 해당 플랫폼에는 안전한 소비자 중심의 프라이버시 우선 정책 프레임워크오 확장 가능한 데이터 관리 레이어가 함께 제공된다.
"인모비 그리고 트루팩터와 협력해, 통신기업들을 위한 개방적이고 확장 가능한 플랫폼을 출시하게 되어 매우 기쁘다" 면서 "마이크로소프트의 목표는 기업들이 데이터에서 더 많은 가치를 창출하고 전 세계 일류 수준의 우수한 고객 경험을 제공할 수 있도록 지원하는 것이다. 트루팩트와의 협력은, 인모비와의 기존 작업을 기반으로 하여 이루어졌으며 클라우드, AI 및 사용자 프라이버시와 관련된 3가지 핵심 비즈니스 측면들을 통합한다"고 마이크로소프트(Microsoft Corp.)의 OCP(One Commercial Partner), CVP(Corporate Vice President)인 가브리엘라 슈스터(Gavriella Schuster)는 전했다.
현재, 통신기업들은 트루팩터를 통해 다양한 비즈니스 사례들로부터 통찰력 있고 실행 가능한 재료들로 데이터를 변환할 수 있다.
인모비 그룹(InMobi Group)
인모비 그룹의 사명은 기업과 소비자들에게 지능형 모바일 우선 경험을 제공하는 것이다. 광고, 마케팅, 데이터, 콘텐츠 플랫폼들 전반에 걸친 인모비의 비즈니스들은 연결된 장치 및 기기들 업계에서 소비자 경험을 만들어가고 있다. 인모비 그룹은 2018년 CNBC 디스럽터(CNBC Disruptor) 50과 패스트 컴퍼니의 2018 전 세계 가장 혁신적인 기업들(World's Most Innovative Companies) 중 하나로 선정된 바 있다.
트루팩터 (TruFactor)
인모비 그룹의 사업부인 트루팩터의 사명은 통신기업들이 자사의 디지털 자산을 전략적 지식으로 변환하고 연결된 장치 및 기기 업계에서 우수한 경쟁우위를 가질 수 있도록 지원하는 것이다.
미디어 문의:
pr@inmobi.com
InMobi Group's mission is to power intelligent, mobile-first experiences for enterprises and consumers. Its businesses across advertising, marketing, data and content platforms are shaping consumer experience in a world of connected devices. InMobi Group has been recognized as a 2018 CNBC Disruptor 50 and one of Fast Company's 2018 World's Most Innovative Companies.
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/825640/TruFactor_logo_Logo.jpg
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/266030/inmobi_logo.jpg
출처: 인모비
TruFactor, a New Business Unit of InMobi, Launches a Secure Data Platform for Telcos Powered by Microsoft Azure
-- Announced at Mobile World Congress, TruFactor delivers increased user privacy, improves the customer experience and helps drive growth for telcos
SAN FRANCISCO, Feb. 25, 2019 /PRNewswire/ -- The InMobi Group, which powers intelligent, mobile-first experiences for enterprises and consumers, today unveiled TruFactor[https://www.tru-factor.com/ ], an independent business unit for telcos. TruFactor's mission is to enable telcos to transform their digital assets into strategic knowledge and provide competitive advantage in a world of connected devices.
Derived from InMobi's acquisition of Pinsight Media[https://www.inmobi.com/company/press/inmobi-acquires-u.s.-based-advertising-and-data-company-pinsight-media/ ], a formerly wholly-owned subsidiary of Sprint, TruFactor's data platform enables telcos to ingest, curate and analyze data to increase user privacy, improve customer experience and drive growth. It transforms raw, network-level mobile data into actionable intelligence to improve customer experience and retention.
TruFactor is partnering with Microsoft to bring its secure data platform to market through Microsoft Azure, which delivers enterprise-grade security, best-in-class machine learning APIs and global scale. TruFactor will use Azure Data Lake Storage as its foundation for delivering secure, massively scalable data lake functionality that is tightly integrated with all Azure Analytics services.
"Telcos are increasingly under pressure to deliver responsible and secure data management in a world driven by intense competition, rapid technological changes and accountable privacy practices," said Piyush Shah, Co-Founder, InMobi Group and President, Marketing Cloud and TruFactor. "Built with consumers and businesses in mind, TruFactor exists at the intersection of truth and fact - emerging as the one true factor that enterprises can trust for growth."
As InMobi's partner and TruFactor's first customer, Sprint is already experiencing the platform's benefits. Built on the foundation of trust and data, TruFactor upholds the highest standard of governance, policy and regulation to ensure the privacy and security of consumer information through a robust anonymization process.
The TruFactor platform has been developed through active collaboration with consumer advocacy groups and takes into consideration guidelines issued by privacy regulators. Designed to provide the user with complete transparency, choice and control over how their data is used, the platform comes with a secure and consumer focused, privacy-first policy framework and a scalable data management layer.
"We're pleased to be working with InMobi and TruFactor to bring to market an open and extensible platform for telcos," said Gavriella Schuster, Corporate Vice President, One Commercial Partner (OCP), Microsoft Corp. "Our aim at Microsoft is to empower enterprises to derive more value from their data and deliver world-class customer experiences. This announcement builds on our existing work with InMobi and brings together three of our core business aspects around cloud, AI and user privacy."
Available today, TruFactor helps telcos transform data into insightful and actionable ingredients across a variety of business cases.
About InMobi Group
InMobi Group's mission is to power intelligent, mobile-first experiences for enterprises and consumers. Its businesses across advertising, marketing, data and content platforms are shaping consumer experience in a world of connected devices. InMobi Group has been recognized as a 2018 CNBC Disruptor 50 and one of Fast Company's 2018 World's Most Innovative Companies.
About TruFactor
TruFactor's mission, as part of InMobi Group, is to enable telcos to transform their digital assets into strategic knowledge and provide a competitive advantage in a world of connected devices.
Media Contact:
pr@inmobi.com
InMobi Group's mission is to power intelligent, mobile-first experiences for enterprises and consumers. Its businesses across advertising, marketing, data and content platforms are shaping consumer experience in a world of connected devices. InMobi Group has been recognized as a 2018 CNBC Disruptor 50 and one of Fast Company's 2018 World's Most Innovative Companies.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/825640/TruFactor_logo_Logo.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/266030/inmobi_logo.jpg
Source: InMobi
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>