[PRNewswire] 클레버탭, 2018년 두 배 이상의 매출 올리며 전 세계 고객 크게 증가
-- 동사는 더 많은 제품 혁신과 핵심 시장들에서의 사업 확대를 통해 2019년에도 성장 가속
(샌프란시스코 2019년 2월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 모바일 마케팅 및 분석 플랫폼 클레버탭(CleverTap[https://clevertap.com/?utm_source=mta&utm_campaign=11278&utm_term=the mta newsdesk ])은 머신러닝 기반 사업 실적 예측, 인텐트 기반 세그먼테이션, 고객 라이프사이클 관리 등과 같이 기업을 최우선으로 하는 특성이 포함된 동사의 제품 혁신을 가속하면서도 매출과 고객을 크게 늘렸던 해인 2018년의 사업 실적을 오늘 공개했다.
2018년 클레버탭은 모바일 마케팅 목표 달성을 위한 플랫폼을 활용하여 판당고LATAM, 디스커버리키즈, 카즈24, 렌즈카트, 오레두, 트루콜러, 비디오 등을 증가하고 있는 기업체 리스트에 추가함으로써 거래 고객을 50% 이상 늘렸다. 클레버탭은 또한 전략적 지역 확대 계획을 집행했다. 동사는 싱가포르와 뭄바이에 새로운 사무실을 열고 미주 사무실을 확장함으로써 크게 성장을 하고 있는 이 주요 지역의 시장 점유율을 늘릴 수 있었다. 지난 12월 클레버탭은 이콘텐트매거진으로부터 디지털 분야 100대 기업에 선정되었다.
클레버탭은 8천 개 이상의 모바일 애플리케이션을 구동하여 전 세계 10억 개 기기에 탑재하고 있다. 동사의 경험 최적화 능력을 통해 성장 팀들은 온라인과 오프라인 채널들에서 나오는 엄청난 양의 데이터를 하나의 고객 데이터 플랫폼에서 취합할 수 있다. 견고한 세그먼테이션 엔진으로 구동되는 동사의 통합 제품은 목표 최적화를 기반으로 모든 라이프사이클 단계에서 전체 오디언스에 대해 정확하게 파악할 수 있도록 지원한다. 이를 통해 인지, 관심, 결정에서부터 지지에 이르는 고객 라이프사이클의 모든 단계에서 지속가능한 성장이 가능하다.
기업들은 클레버탭과 함께 풍부한 통찰을 기반으로 실시간 행동함으로써 그들 앱의 기능을 최적화하고 의미 있는 다채널 고객 경험을 견인할 수 있다. 이 경험들은 모두 합쳐 20억 달러 이상의 동사 고객 매출 증가로 이어진다. 2019년 동사는 제품 및 엔지니어링 가속도를 거의 두 배로 늘릴 계획이며 이에 따라 고객들은 핵심 사업 매트릭스 진행을 계속하고 장기적인 매출 증가를 구현할 수 있다.
공동설립자 겸 CEO 수닐 토마스는 "클레버탭은 고객들에 대한 가치 구현에 전념함으로써 엄청난 속도로 계속 성장해왔다"면서 "이는 제품 혁신에 대한 당사의 일관된 헌신과 결합되어 우리로 하여금 계속 기대치를 높이게 만들어 왔다. 2019년 당사는 고객들을 우리의 중심에 계속 두면서도 최첨단 솔루션 개발, 직원 능력 향상과 시장 진출 확대에 지속해서 전념할 것"이라고 말했다.
클레버탭
클레버탭은 소비재 기업들이 자신들의 사용자들을 평생 유지할 수 있도록 지원한다. 클레버탭은 온라인과 오프라인 채널을 통해 오는 사용자 데이터를 하나의 중앙 플랫폼에 취합하는 강력한 모바일 마케팅 솔루션이다. 수천 개의 기업이 매일 클레버탭의 머신러닝 모델을 활용하여 마케터들로 하여금 여러 채널에 걸친 성장을 추진할 수 있도록 지원하는 차별화된 고객 확보 전략을 조율하고 있다. 엄청난 고객 경험을 가능케 하며 행동에 옮길 수 있는 실시간 정보를 활용하여 소중한 고객 관계를 구축하기 바란다.
스타, 소니, 보다폰, 고젝, 도미노피자, DC코믹스, 북마이쇼와 딜스플러스 등 8천 개 이상의 세계적인 브랜드들이 유저들과 연결해주고 자신들의 모바일 앱을 발전시키는 클레버탭을 신뢰하고 있다. 클레버탭에 대한 상세 정보가 필요할 경우 clevertap.com을 방문하거나 페이스북과 트위터를 팔로우하기 바란다.
클레버탭은 서니베일, 샌프란시스코, 싱가포르, 뉴욕, 런던, 뭄바이와 벵갈루루에 사무실을 갖고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 클레버탭 웹사이트를 방문하기 바란다. 모든 규모의 기업들이 어떻게 더 의미 있는 고객 관계를 구축하는지를 알고 싶으면 당사의 고객 페이지를 방문하기 바란다.
언론사 연락처
Ketan Pandit
클레버탭 홍보 담당
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출처: 클레버탭(CleverTap)
CleverTap More Than Doubles Revenue, Realizes Significant Customer Growth Globally in 2018
-- Company to accelerate growth in 2019, with more product innovation, expansion in key markets
SAN FRANCISCO, Feb. 6, 2019 /PRNewswire/ -- Mobile marketing and analytics platform CleverTap [https://clevertap.com/?utm_source=mta&utm_campaign=11278&utm_term=the mta newsdesk ] today revealed business results from 2018, a year during which the company significantly increased revenue and customers while accelerating its product innovation to include industry-first features like machine-learning driven predictions on business outcomes, Intent-based segmentation, Customer Lifecycle Management and more.
During 2018, CleverTap grew its customer base by over 50 percent, adding Fandango LATAM, Discovery Kids, Cars24, Lenskart, Oredoo, Truecaller, Vidio and more to the growing list of businesses leveraging the platform to achieve their mobile marketing goals. CleverTap also executed on strategic geographic expansion plans. With new offices in Singapore and Mumbai and growing presence in the Americas, it enabled the company to seize a larger market share in these important, high-growth regions. In December, CleverTap received recognition from EContent Magazine as one of the 100 Companies that Matter in Digital.
CleverTap powers over 8,000 mobile applications to reach 1 billion devices globally. Its experience optimization capabilities help growth teams bring together enormous quantities of data from online and offline channels in one customer data platform. Powered by a robust segmentation engine, its unified offering helps create a complete, more accurate picture of an audience based on targeted optimization across lifecycle stages. This results in sustainable growth at every step of the customer lifecycle - from awareness, interest, decision to advocacy.
With CleverTap, businesses are able to act on rich insights in real time to optimize the performance of their apps and drive meaningful, omnichannel customer experiences. Collectively, these experiences represent over $2 billion in incremental revenue for its customers. In 2019, the company plans to nearly double its product and engineering momentum so its customers can continue to drive key business metrics and grow long-term revenue.
"CleverTap has continued to grow at a remarkable pace thanks to our focus on driving value to our customers," said co-founder and CEO Sunil Thomas. "This combined with our constant dedication to product innovation has ensured we keep raising the bar. In 2019, we will continue to focus on creating cutting-edge solutions, building our team and expanding our presence, while keeping customers at the heart of everything we do."
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful mobile marketing solution that brings together user data from online and offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands leverage CleverTap's machine learning models to orchestrate differentiated customer engagement strategies that help marketers drive omni-channel growth. Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help create amazing customer experiences.
Over 8,000 global brands, including Star, Sony, Vodafone, Go-Jek, Domino's, DC Comics, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to help them connect with users and grow their mobile apps. To learn more about CleverTap, visit clevertap.com or follow on Facebook and Twitter.
CleverTap has offices in Sunnyvale, San Francisco, Singapore, New York, London, Mumbai, and Bengaluru. For more information, visit the CleverTap website. To see how businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customer's page.
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Ketan Pandit
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Source: CleverTap
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