[PRNewswire] 전자지갑의 구멍 - 클레버탭, 벤치마크 보고서 발표

입력 2019-01-24 10:01
[PRNewswire] 전자지갑의 구멍 - 클레버탭, 벤치마크 보고서 발표

-- 모바일 결제 앱, 사용자를 확보하고 유지해야만 하는 심각한 과제에 직면

-- 사용자들이 앱을 교체하는 비율이 77%에 달하는 상황에서 즉각적인 가치와 월등한 고객 경험이 필수적인 경쟁 차별 요소로 부각

(샌프란시스코 2019년 1월 23일 PRNewswire=연합뉴스) 모바일 마케팅 활용 및 분석 플랫폼 클레버탭(CleverTap)은 동사의 최근 모바일 결제 앱 업계 벤치마크 보고서[https://clevertap.com/insights/mobile-payment-apps-benchmarks-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ewalletbenchmark2019 ]를 오늘 발표했다. 5억8천300만 이상의 개별적인 사용자들이 보유한 7억 개가 넘는 기기로부터 취합한 수십억 건의 데이터포인트를 분석한 자료를 기반으로 한 이 보고서는 업계의 경쟁이 치열하기 때문에 앱 퍼블리셔들이 사용자들을 확보하고 유지하는 데 엄청난 노력을 하고 있다고 밝히고 있다.

이번 보고서 내용과 오버더탑 (OTT) 미디어 및 엔터테인먼트 앱[https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout ] 및 여행 앱[https://clevertap.com/travel-apps-industry-benchmark-report/ ]의 최근 상황에 대해 동사가 직전에 발표한 보고서 내용을 비교한 결과 모바일 결제 앱 제공사들이 현재 심각한 과제에 직면하고 있음을 분명히 보여주고 있다. 주요 내용은 다음과 같다.

- 모바일 결제 앱 사용자들이 다운로드 4주 후 이를 계속 유지하는 평균 비율은 단 8%에 그친다(비교 자료: OTT 앱: 20%[https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/ ], 여행 앱: 48.3%[https://clevertap.com/travel-apps-industry-benchmark-report/ ])

- 모바일 결제 앱의 평균 등록 시간은 1시간이다(비교 자료: OTT 앱: 8 분, 여행 앱: 18 분)

- 평균적으로 새로운 사용자의 35%가 모바일 결제 앱을 첫 한달 간 12일을 사용한다(비교 자료: OTT 앱: 26% 가 72시간, 여행 앱: 80%가 44분)

동 보고서는 사용자가 어떤 한 단계에서 다음 단계로 이동하는 것을 포함하여 앱 라이프사이클 기간 내의 사용자 행동에 대한 분석 자료 외에 어떤 메트릭스가 동 라이프사이클의 각 단계에서 사용자 경험의 건강성을 가장 잘 보여주는지에 관한 지침도 제공한다.

클레버탭의 마케팅 담당 글로벌 책임자 알미트라 카니크는 "앱 퍼블리셔들은 전 세계 결제 앱 시장이 지속적으로 성장함에 따라 자신들의 시장 점유율을 확보하고 유지해야만 하는 엄청난 과제에 직면하고 있다"면서 "우리는 당사 고객들이 자신의 앱 성능을 최적화하고 사용자들의 모든 터치포인트에서 중간에 끊기지 않는 사용자 경험 제공이 가능한 필수 메트릭스를 이해할 수 있도록 지원하는 일에 계속 초점을 맞추고 있다. 모바일 결제 앱에 대한 당사의 벤치마크 보고서는 데이터를 기반으로 하며 앱 다운로드, 유지 그리고 수익 창출을 증대시키기 위해 고객들을 각 단계마다 확보할 수 있도록 지원하는데 필요한 가이드라인인 '똑똑한 팁(CleverTips)'을 제공한다"고 말했다.

모바일 결제 앱 업계 벤치마크 보고서는 여기[https://clevertap.com/insights/mobile-payment-apps-benchmarks-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ewalletbenchmark2019 ]에서 볼 수 있다.

클레버탭

클레버탭은 소비재 기업들이 자신들의 사용자들을 일생 동안 유지할 수 있도록 지원한다. 클레버탭은 온라인과 오프라인 채널을 통해 오는 사용자 데이터를 하나의 중앙 플랫폼에 취합하는 강력한 모바일 마케팅 솔루션이다. 수천 개의 기업이 매일 클레버탭의 머신러닝 모델을 사용하여 마케터들로 하여금 여러 채널에 걸친 성장을 추진할 수 있도록 지원하는 차별화된 고객 확보 전략을 수립하고 있다. 엄청난 고객 경험을 가능케 하며 행동에 옮길 수 있는 실시간 정보를 활용하여 소중한 고객 관계를 구축하기 바란다.

보다폰, 도미노피자, DC코믹스, 고젝, 클리어트립, 북마이쇼와 딜스플러스가 포함된 8 천 개 이상의 글로법 앱과 웹사이트들이 사용자 라이프사이클의 가치를 더 크게 해주는 클레버탭을 신뢰하고 있다 . 모든 규모의 기업들이 어떻게 더 의미 있는 고객 관계를 구축하고 있는지를 알고 싶으면 당사 고객 페이지[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp ]를 방문하기 바란다 .

클레버탭은 샌프란시스코 외곽 , 뉴욕, 런던, 싱가포르, 뭄바이와 벵갈루루에서 사업을 영위하고 있다. 클레버탭은 악셀과 세콰이아 등 최고의 벤처캐피털 기업들이 후원하고 있다. 상세한 정보가 필요할 경우 clevertap.com을 방문하거나 페이스북[https://www.facebook.com/clevertap/ ]과 트위터[https://twitter.com/clevertap ]를 팔로우하기 바란다.

언론사 연락처

Ketan Pandit

클레버탭 홍보 담당

ketan@clevertap.com

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

CleverTap is a powerful mobile marketing solution that helps marketers create differentiated omnichannel customer engagement strategies that drive exponential growth. Every day, thousands of brands build valuable customer relationships using CleverTap's intelligent mobile marketing platform, which provides actionable, real-time insights to help create amazing customer experiences.

출처: 클레버탭

Hole in the eWallet: Mobile Payment Apps Face Significant Challenges Engaging, Retaining Users, Shows CleverTap Benchmark Report

-- With 77 percent average churn, immediate value and superior customer experience become critical competitive differentiators

SAN FRANCISCO, Jan. 23, 2019 /PRNewswire/ -- Mobile marketing engagement and analytics platform CleverTap today released its latest Industry Benchmarks for Mobile Payment Apps report[https://clevertap.com/insights/mobile-payment-apps-benchmarks-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ewalletbenchmark2019 ]. Based on the analysis of billions of data points aggregated from over 583 million unique users across 700+ million devices, the results reveal a highly-competitive landscape in which app publishers struggle to move users along the customer journey starting from user onboarding.

Comparing these results to previous entries in the company's most recent reports for over-the-top (OTT) media & entertainment apps[https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout ] and travel apps[https://clevertap.com/travel-apps-industry-benchmark-report/ ] provides a clear demonstration of the greater challenges facing mobile payment app providers today. Key findings include:

- The average retention rate for mobile payment app users is only 8% after 4 weeks (compared to OTT: 20%[https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/ ], Travel: 48.3%[https://clevertap.com/travel-apps-industry-benchmark-report/ ])

- The average registration time for mobile payment apps is 1 full hour (compared to OTT: 8 minutes, Travel: 18 minutes)

- On average, 35% of new users engage with mobile payment apps within the first month, on an average taking 12 days to engage (compared to OTT: 26% within 72 hours, Travel: 80% within 44 minutes)

In addition to insights into user behavior throughout the app's lifecycle, including transitions from one stage to the next, the report also offers guidance on which metrics best indicate the health of the user experience at each stage of the lifecycle.

"As the market for global payment apps continues to grow, app publishers face incredible challenges when trying to capture - and keep - their share," said Almitra Karnik, Global Head of Marketing at CleverTap. "We continue to remain focused on helping our customers understand the essential metrics that will enable them to optimize their app's performance and create a seamless user experience across all touchpoints. Our Benchmark Report for Mobile Payment Apps provides data-backed 'CleverTips,' which are specific guidelines to help engage customers at each stage to grow app engagement, retention and revenue."

The Industry Benchmarks for Mobile Payment Apps can be accessed here[https://clevertap.com/insights/mobile-payment-apps-benchmarks-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ewalletbenchmark2019 ].

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful mobile marketing solution that brings together user data from online and offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help create amazing customer experiences.

Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, Domino's Pizza, DC Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to create experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers page[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=ewalletbenchmark2019 ].

CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including Accel and Sequoia. To learn more, visit clevertap.com or follow on Facebook [https://www.facebook.com/clevertap/ ]and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

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Source: CleverTap

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