[PRNewswire] 클레버탭과 소니LIV, 사용자 경험 개선 위해 협력

입력 2018-12-20 09:45
[PRNewswire] 클레버탭과 소니LIV, 사용자 경험 개선 위해 협력

- 동영상 푸시 알림 적용

- 소니LIV는 이 기능을 활용한 인도 최초의 OTT 사업자가 돼

(샌프란시스코 2018년 12월 19일 PRNewswire=연합뉴스) 최고의 모바일 마케팅 플랫폼인 클레버탭(CleverTap)은 인도 최고의 프레미엄 OTT 플랫폼 중 하나인 소니LIV(SonyLIV)가 푸시 알림에 다양한 미디어의 힘을 제공하는 클레버탭의 기술을 활용함으로써 OTT 업계의 퍼스트무버가 될 것이라고 오늘 발표했다. 사용자들은 소니LIV의 최신 업데이트를 통해 푸시 알림에 있는 동영상 프리뷰를 심지어 잠금 화면 상에서도 볼 수 있다. 소니LIV는 사용자들에게 적절한 콘텐츠를 연결해주는 강력한 링크 기능을 통해 동영상을 중간에 끊김 없이 시청할 수 있도록 하는 것이 목표이다. 결과는 지금까지 성공적이었는데 클릭률(CTR)이 3배 높아졌으며, 세션 체류가 늘어났고 시청 시간이 평균보다 길어졌다.

소니LIV는 클레버탭의 업계 최초 사이코그래픽 세그먼테이션[https://clevertap.com/blog/psychographic-segmentation-the-secret-behavioral-segmentation-doesnt-tell-you/ ] 기능을 활용함으로써 동사 전체 사용자들에 퍼져 있는 수백만 개의 데이터포인트를 처리하여 오디언스의 주요 관심 내용을 파악할 수 있다. 소니LIV는 사용자들이 어떤 특정 카테고리를 다른 카테고리에 비해 좋아하고 친밀감을 느끼는지를 파악함으로써 플랫폼 상의 동영상과 각 사용자의 선호도 사이에 유효한 연결 관계를 정립한다. 이에 따라 각 사용자는 자신이 선호하고 관심이 있는 분야의 동영상을 받아 보게 되는 것이다.

소니LIV는 클레버탭을 통해 과거 및 실시간 인앱 행동에 근거한 사용자 수준의 정보를 획득한다. 소니LIV는 고도로 개인화되었으며 시의적절한 사용자 유도 캠페인을 활용함으로써 사용자들에게 최신 추가된 콘텐츠를 업데이트하고 라이브 행사 정보를 제공하며 유료 구독을 권유하고 휴면 상태의 사용자를 다시 확보할 수 있다.

소니픽처스네트워크인디아의 디지털비즈니스 책임자 우다이 소디는 "소니LIV는 OTT 분야의 선구 기업으로서 인도에서 출시된 최초의 VOD 플랫폼이었다"면서 "우리 소니LIV는 OTT 분야의 한계를 확장해 오고 있다. 정확한 시간에 정확한 사용자에게 가장 중요한 콘텐츠를 동영상을 통해 제공하는 것이 우리가 열성을 가지고 임하는 일이다. 아이폰 사용이 늘고 다양한 미디어 활용 능력이 향상되고 있는 상황에서 우리는 푸시 알림을 더 직관적으로 만들고, 각 캠페인을 최종 사용자들에게 더 매력적으로 만들 수 있다. 우리는 이를 통해 우리의 사용자들을 더 효율적으로 유도하고 가능한 최고의 고객 경험을 제공할 수 있다"고 말했다.

수닐 토마스 클레버탭 CEO는 "OTT가 미디어 소비 패턴을 프라임 시간대에서 아무 시간대나 가능하도록 바꾸고 있기 때문에 선호도와 관련도가 중요해졌다"면서 "소니LIV가 더 쉽게 볼 수 있고 의미 있는 콘텐츠를 만드는 데 필요한 로드맵에 관해 그들과 협력하게 되어 기쁘다. 몇몇 고객들은 사이코그래픽 세그먼테이션을 통해 앞뒤 문맥과 관련이 없는 메시지를 보내는 것에 비해 5배 큰 전환 효과를 보고 있다. 우리는 데이터 과학 및 머신러닝을 똑똑하게 활용함으로써 소니LIV가 고객들에게 고도로 개인화되고 굉장한 경험을 만들어 줄 수 있음을 확신한다"고 말했다.

클레버탭

클레버탭은 소비재 기업들이 자신들의 사용자들을 평생 유지할 수 있도록 지원한다. 클레버탭은 온라인과 오프라인 채널을 통해 오는 사용자 데이터를 하나의 중앙 플랫폼에 취합하는 강력한 모바일 마케팅 솔루션이다. 수천 개의 기업이 매일 클레버탭의 머신러닝 모델을 사용하여 마케터들로 하여금 여러 채널에 걸친 성장을 추진할 수 있도록 지원하는 차별화된 고객 참여 전략을 수립하고 있다. 엄청난 고객 경험을 가능케 하며 행동에 옮길 수 있는 실시간 정보를 활용하여 소중한 고객 관계를 구축하기 바란다.

보다폰, 도미노피자, DC코믹스, 고젝, 클리어트립, 북마이쇼와 딜스플러스가 포함된 8천 개 이상의 글로법 앱과 웹사이트들이 사용자 라이프사이클의 가치를 더 크게 해주는 클레버탭을 신뢰하고 있다. 모든 규모의 기업들이 어떻게 더 의미 있는 고객 관계를 구축하고 있는지를 알고 싶으면 당사 고객 페이지[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp ]를 방문하기 바란다.

클레버탭은 샌프란시스코 외곽, 뉴욕, 런던, 싱가포르, 뭄바이와 벵갈루루에서 사업을 영위하고 있다. 클레버탭은 악셀과 세콰이아 등 최고의 벤처캐피털 기업들이 후원하고 있다. 상세한 정보가 필요할 경우 clevertap.com을 방문하거나 페이스북[https://www.facebook.com/clevertap/ ]과 트위터[https://twitter.com/clevertap ]를 팔로우하기 바란다.

소니 LIV

소니LIV는 소니픽처스네트워크(SPN)가 운영하는 최초의 프레미엄 비디오온디맨드(VOD) 서비스로서 모든 기기의 사용자들에게 멀티스크린 서비스를 제공하고 있다. 2013년 1월에 시작된 동 서비스를 통해 사용자들은 소니픽처스네트워크의 네트워크 채널들이 20년 동안 보유하고 있는 다양한 콘텐츠를 볼 수 있다. 소니LIV는 또한 다양한 영화, 모든 스포츠 경기, 쇼, 음악, 제품 리뷰 등의 풍부한 라인업을 제공한다.

지금까지 8천110만 이상의 앱 다운로드를 기록하고 있는 소니LIV는 오리지널 프레미엄 콘텐츠를 독점 제공하는 경쟁사 중 첫 번째 기업이다. 소니LIV는 동 분야의 진정한 선구 기업으로서 오리지널 쇼를 인도 최초로 온라인 플랫폼에서 독점 출시했다. 동사는 #LoveBytes를 통해 인도 최초의 디지털 비디오온디맨드(VOD) 플랫폼이 되었으며 동 분야의 혁신을 가져오고 있다. 소니LIV는 최대의 축구 경기인 러시아 2018 FIFA 월드컵을 스트리밍함으로써 축구 팬들이 가장 선호하는 온라인 사이트가 되었다. 또한 소니LIV는 남아공의 인도 크리켓 투어 경기, 영국의 인도 크리켓 투어 경기를 라이브로 스트리밍하였으며 2018년 11월 호주의 인도 크리켓 투어 경기에 만반의 준비를 갖추었다.

소니LIV는 더굿닥터, 미스터메르세데스, 대미지스, 카운터파트 등 수상 실적이 있는 영국의 쇼 콘텐츠를 다양하게 보유하고 있다. 최근 소니LIV는 구글플레이의 2018년 '가장 재미있는 앱'으로 선정되었다. www.sonyliv.com

언론사 연락처

Ketan Pandit

클레버탭 홍보 담당

ketan@clevertap.com

Sneha Iyer

소니LIV 홍보 담당

sneha.iyer@setindia.com

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

출처: 클레버탭(CleverTap)

CleverTap and SonyLIV partner to improve user experience with video push notifications

- SonyLIV becomes the first OTT player in India to leverage this feature -

SAN FRANCISCO, Dec. 19, 2018 /PRNewswire/ -- CleverTap, a leading mobile marketing platform, today announced that SonyLIV, one of India's leading premium OTT platforms, is leveraging its technology to bring the power of rich media to its push notifications, making them a first mover in the OTT space. SonyLIV's latest update will allow users to view video previews in push notifications, even on a locked screen. With deep linking that directs them to the appropriate content, SonyLIV aims to provide users with a seamless video viewing experience. The results have been exciting so far, with 3x higher click-through rates (CTR), increased session durations and higher than average view times.

By leveraging CleverTap's industry-first Psychographic Segmentation [https://clevertap.com/blog/psychographic-segmentation-the-secret-behavioral-segmentation-doesnt-tell-you/ ] feature, SonyLIV is able to process millions of data points across its entire user base to determine predominant interests of the audience. SonyLIV establishes an effective match between the videos on the platform and each user's preferences by determining the users' propensity or affinity towards a specific category over others. Thus, each user receives contextual and relevant videos.

With CleverTap, SonyLIV gains user-level insights based on past and real-time in-app behavior. Using hyper-personalized, timely user engagement campaigns, SonyLIV is able to update users on the latest content added, inform them of live events, encourage paid subscriptions, and win back dormant users.

Uday Sodhi, Head - Digital Business, Sony Pictures Network India, stated, "SonyLIV is a pioneer in the OTT space and was the first VOD platform to be launched in India. At SonyLIV, we have been pushing the boundaries in the OTT space. Being able to promote the most relevant content at the right time to the right user, through video, is something we are excited about. With the rise in the use of iPhones and the ability to use rich media, we can make push notifications more intuitive, and each campaign more compelling to the end user. This will help us effectively engage our users, and deliver the best possible customer experience."

Sunil Thomas, CEO of CleverTap, said, "As OTT changes media consumption patterns from prime time to anytime, context and relevance is critical. We're excited to work with SonyLIV on their innovation roadmap to help them make content more accessible and relevant. With Psychographic Segmentation, some customers have seen conversions up to 5x higher versus sending non-contextual messages. With smart use of data-science and machine learning, we feel confident that SonyLIV can effectively create highly personalized, incredible experiences for customers."

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful mobile marketing solution that brings together user data from online and offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help create amazing customer experiences.

Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, Domino's Pizza, DC Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap to create experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers page [https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp ].

CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including Accel and Sequoia. To learn more, visit clevertap.com or follow on Facebook [https://www.facebook.com/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].

About SonyLIV

SonyLIV is the first premium Video on demand (VOD) service by Sony Pictures Networks' (SPN) providing multi-screen engagement for users on all devices. Launched in January 2013, it enables users to discover 20 years of rich content from the network channels of Sony Pictures Networks' Pvt. Ltd. It also provides a rich array of movies, strong line-up of events across all sports, shows, music, product reviews.

With over 81.1 million app downloads so far, SonyLIV is the first amongst its competition to provide original exclusive premium content. As a true pioneer in its space, SonyLIV launched India's first-ever original show exclusively for the online platform. With #LoveBytes, it became the country's first digital video-on-demand (VOD) platform to introduce an innovation of this nature. Streaming the biggest football tournament, the 2018 FIFA World Cup Russia and making SonyLIV the most preferred online destination for football fans. SonyLIV also live streamed the India tour of South Africa, India tour of England and is all geared up for the India tour of Australia in November 2018.

SonyLIV has a wide array of English content with award winning shows like The Good Doctor, Mr. Mercedes, Damages, Counterpart and more. SonyLIV was recently chosen as Google Play's 'Most Entertaining App' for 2018. www.sonyliv.com

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

Sneha Iyer

PR for SonyLIV

sneha.iyer@setindia.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

CleverTap is a powerful mobile marketing solution that helps marketers create differentiated omnichannel customer engagement strategies that drive exponential growth. Every day, thousands of brands build valuable customer relationships using CleverTap's intelligent mobile marketing platform, which provides actionable, real-time insights to help create amazing customer experiences.

Source: CleverTap

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>