[PRNewswire] 싱가포르포스트 e커머스 부문, 2018아시아e커머스어워드 수상

입력 2018-12-18 11:41
[PRNewswire] 싱가포르포스트 e커머스 부문, 2018아시아e커머스어워드 수상

-- 에이전시 프로젝트가 "최고 e커머스 머천트 어워드 - 패션 및 뷰티 부문" 수상

(싱가포르 2018년 12월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 전 세계 최고의 엔드투엔드 전자상거래 솔루션 공급자 싱가포르포스트(SP) e커머스와 세계적 아이콘인 라이프스타일 브랜드 캘빈클라인이 초대 2018아시아전자상거래어워드에서 "최고 e커머스 머천트 어워드 - 패션 및 뷰티" 부문상을 수상한다. 동 행사는 2018년 11월 29일 인터콘티넨탈호텔에서 열렸다.

싱가포르포스트 e커머스는 또한 최고 e커머스 솔루션 부문과 최고 고객 유지 프로젝트, 소셜미디어 및 애드워즈 캠페인에서 입상했다.

폴 드미르지안 싱가포르포스트 e커머스 최고경영책임자는 "캘빈클라인과 함께 최고 e커머스 머천트에 선정되어 영광이다. 우리는 동남아시아 지역의 e커머스가 엄청나게 성장함에 따라 세계화 및 이 지역에서 우리 e커머스 상품의 확대에 집중해왔다"면서 "우리는 사람들이 싱가포르포스트를 생각할 때 완벽한 숍투숍 솔루션을 만들어 그들의 비즈니스를 전 세계로 확장하는 원-소스 e커머스 서비스 제공사로 여겨주기를 바란다"라고 말했다.

싱가포르포스트의 e커머스 부문인 SP e커머스는 유명 기업과 소매업체들이 자신들의 e커머스 사업을 세계적 차원으로 출범하고 성장시킬 수 있도록 지원하는 혁신적인 솔루션을 공급하고 있다. 웹스토어 디자인, 디지털 마케팅, 마켓플레이스 관리 및 크로스보더 솔루션에서부터 다채널 주문 관리 소프트웨어와 유연한 처리 솔루션에 이르기까지 동사 상품들은 고객의 특정 목표를 충족하기 위해 개인 혹은 집단으로 구동될 수 있도록 설계되었다. SP e커머스는 의류, 소비재, 헬스 및 뷰티, 식품 및 음료 업계 기업들에 세계적 수준의 솔루션을 공급했던 대단한 경험을 보유하고 있다.

캘빈클라인은 아시아태평양 지역의 온라인 쇼핑 시장에 성공적으로 진출하기 위해 SP e커머스와 협력했다. 캘빈클라인은 SP e커머스의 디지털 커머스 능력, 기술 전문성과 광범위한 물류 인프라를 활용함으로써 현재 한국, 홍콩, 싱가포르, 말레이시아, 타이완, 일본, 호주와 뉴질랜드 등 8개국의 온라인 쇼핑객들을 상대하고 있는데 이는 SP e커머스가 시작하고 관리할 수 있도록 지원하였으며 현지화된 웹스토어들을 통해서 이루어진 것이다.

SP e커머스는 캘빈클라인과 긴밀히 협력하여 동사 홍콩 허브에서 국제 발송을 직접 진행할 뿐만 아니라 고객들의 구매 건에 대한 질문과 관심 사항에 고객들 각자의 모국어를 통해 대처할 수 있는 고도로 훈련된 고객 관리팀을 조직함으로써 원활한 사업 운영을 기했다.

동사의 엔드투엔드, 글로벌 e커머스 능력에 대한 상세 정보가 필요할 경우 www.specommerce.com을 방문하기 바란다.

SP e커머스

싱가포르포스트그룹의 e커머스 부문은 세계적인 기업과 지역 조직들이 온라인 사업을 확장하고 아시아태평양 지역에서 물류 운영을 강화할 수 있도록 지원하고 있다.

우리는 최첨단 e커머스 기술, 중간에 끊김이 없는 유통 능력과 광범위한 처리 및 물류 네트워크를 통해 엔드투엔드 솔루션을 제공함으로써 우리 고객들이 확장 가능하며 효율적인 e커머스 사업을 시작할 수 있도록 지원한다.

싱가포르포스트

싱가포르포스트(싱포스트)는 지난 160여년 동안 싱가포르의 우체국으로서 싱가포르의 가정과 기업들을 위해 신뢰도 높고 믿을만한 서비스를 제공해왔다. 싱포스트는 현재 e커머스 분야를 개척하며 이끌고 있을 뿐만 아니라 싱가포르와 전 세계의 19개 지역에서 메일과 물류 솔루션을 제공하고 있다.

국내 및 국제 우체 서비스를 통해 신뢰도 높은 자신의 성가를 구축한 싱포스트는 엔드투엔드 통합 및 디지털 메일 솔루션 분야를 리드하고 있다. 싱포스트 e커머스 물류 솔루션 상품군에는 프론트엔드 웹 관리, 저장 및 오더 처리, 라스트마일 배송과 국제 복합 운송 등이 있다.

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Singapore Post eCommerce Division Recognised at the 2018 Asia eCommerce Awards

출처: 싱가포르포스트(Singapore Post)

Singapore Post eCommerce Division Recognised at the 2018 Asia eCommerce Awards

-- Agency Project Wins "Best eCommerce Merchant Award - Fashion & Beauty Category"

SINGAPORE, Dec. 18, 2018 /PRNewswire/ -- Singapore Post (SP) eCommerce, a leading provider of global end-to-end eCommerce solutions, and iconic global lifestyle brand Calvin Klein wins the "Best eCommerce Merchant Award - Fashion & Beauty" category at the inaugural Asia eCommerce Awards 2018. The event was held on 29 November 2018 at the InterContinental Hotel.

Singapore Post eCommerce was also a finalist in the categories for Best eCommerce Solution and projects for Best Customer Retention, Social Media and Adwords Campaign.

"We are honored to be recognised as the Best eCommerce Merchant together with Calvin Klein. With the exponential growth of eCommerce in Southeast Asia, we've been very focused on globalising and expanding our eCommerce offering in the region," said Paul Demirdjian, Chief Executive Officer, SingPost eCommerce. "When people think of SingPost, we want them to think of us as a one-source eCommerce service provider that forms a complete shop-to-ship solution - bringing their business across borders."

SingPost's eCommerce division, SP eCommerce, delivers innovative solutions to help brands and retailers launch and grow their eCommerce operations on a global scale. From webstore design, digital marketing, marketplace management and cross-border solutions, to omnichannel order management software and flexible fulfillment solutions - offerings are designed to work individually or collectively to meet client specific goals. SP eCommerce has strong experience delivering world-class solutions to companies in the apparel, consumer goods, health and beauty, and food and beverage industry.

Calvin Klein partnered with SP eCommerce to spearhead its entry into the Asia Pacific online shopping scene. Leveraging on SP eCommerce digital commerce capabilities, technological expertise and extensive logistics infrastructure network, Calvin Klein now serves online shoppers across 8 countries in Hong Kong, Singapore, Malaysia, Taiwan, Korea, Japan, Australia and New Zealand through localized web storefronts that SP eCommerce helped to launch and manage.

SP eCommerce worked closely with Calvin Klein to streamline business operations by providing direct international shipping out of its Hong Kong Hub as well as assembling a highly trained customer care team of officers who are able to address customers queries and concerns on their purchases in their respective native languages.

To learn more about their end-to-end, global eCommerce capabilities visit, www.specommerce.com.

About SP eCommerce

The eCommerce Division of the Singapore Post Group of Companies enables global brands and regional organizations to expand their online business and strengthen their logistics operations in Asia Pacific.

Backed by cutting-edge eCommerce technology, seamless distribution capabilities and extensive fulfilment and logistics network, we offer end-to end solutions, enabling our clients to roll out scalable and efficient eCommerce operations.

About Singapore Post Limited

For over 160 years, Singapore Post (SingPost) as the country's postal service provider has been delivering trusted and reliable services to homes and businesses in Singapore. Today, SingPost is pioneering and leading in eCommerce logistics as well as providing innovative mail and logistics solutions in Singapore and around the world, with operations in 19 markets.

Building on its trusted communications through domestic and international postal services, SingPost is taking the lead in end-to-end integrated and digital mail solutions. The suite of SingPost eCommerce logistics solutions includes front end web management, warehousing and fulfilment, last mile delivery and international freight forwarding.

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Source: Singapore Post

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