[PRNewswire] 클리어트립, 클레버탭의 고객 데이터 플랫폼 선정
-- 개인화된 경험을 하이퍼스케일로 제공
-- 첨단의 고객 참여 플랫폼을 통해 전 세계에 진출한 최고의 여행사가 전사적인 실험을 진행하고 경이적인 성장을 이루도록 지원
(샌프란시스코 2018년 12월 14일 PRNewswire=연합뉴스) 인도와 중동 지역 최고의 온라인 여행 정보 업체 클리어트립(Cleartrip)은 고객 여행 중의 모든 터치포인트를 통해 동사의 참여 전략 효과를 측정하기 위해 클레버탭(CleverTap)의 기업용 고객 데이터 플랫폼을 활용할 것이라고 오늘 발표했다. 클리어트립은 온라인과 오프라인 소스에서 오는 사용자 데이터를 통합하기 위해 클레버탭을 활용함으로써 여행 산업을 혁신적으로 바꾸는 최고의 경험을 창조한다.
클리어트립의 제품 관리 담당 디렉터 수만 디는 "클리어트립은 개인화된 경험을 대규모로 제공하기 위해 사용자를 단일 시각으로 볼 수 있도록 여러 방면의 데이터를 통합함으로써 디지털 기업으로 변모할 수 있는 문화를 구축하고 있다"면서 "우리는 클레버탭의 마케팅 성장 플랫폼을 활용함으로써 KPI를 기반으로 한 고객 참여 전략을 위해 여러 기기와 참여 채널에 있는 데이터의 연관성을 보여줄 수 있다. 우리는 이를 통해 3배의 ROI를 달성하고 고객의 라이프사이클 단계마다 사용자 수의 증가를 제고할 수 있다"고 말했다.
클리어트립은 고객이 검색, 예약 혹은 단순히 브라우징할 때 제안 내용을 즉시 발송하고 충성도, 관심도와 사용 기간에 따라 진행 과정을 커스터마이즈함으로써 사용자의 니즈를 실시간으로 파악할 수 있는 새로운 기준을 세우기를 원한다. 이를 위해 클리어트립은 클레버탭 플랫폼의 아래 기능을 활용한다:
- 고객 라이프사이클 전체 데이터의 연관성 파악: 클리어트립 성장추진팀은 클레버탭의 고객데이터플랫폼(CDP)을 활용하여 동 플랫폼이 아니었더라면 사일로 안에 있었을 기술 스택 내의 여러 소스에서 오는 데이터를 통합할 수 있다. 직원들은 또한 동 플랫폼의 오픈 이벤트 API와 웹후크를 통해 클레버팁에서 나오는 사용자 프로파일과 이벤트 데이터를 손쉽게 발송함으로써 외부 시스템에서 발생하는 복잡한 사용 사례를 용이하게 만들어 준다.
- 마케팅에 따른 비즈니스 결과를 예측하고 그 결과에 영향을 줌: 클리어트립은 클레버탭의 분할 엔진과 목적별 사용자 구분 기능을 통해 목표 기반의 마케팅 추진을 위한 머신러닝을 활용할 수 있다. 클리어트립의 성장추진팀은 모든 사용자의 목적을 파악함으로써 각각의 사용자 개인별로 만들어진 메시지 전술을 통해 관망하던 사람들을 구매자로 바꾸거나 탈퇴자를 방지하는 등 메시지 기능을 최적화할 수 있다.
- 규모 있는 사용자 유지와 성장 과제를 해결: 클레버탭의 통합 데이터 플랫폼은 하이퍼스케일로 구동되도록 개발되었다. 클리어트립에 있는 여러 기능의 팀들은 클레버탭의 목적 지향 마테크 플랫폼을 활용하여 캠페인의 전환, 수익과 전체 성적 등과 같은 핵심 매트릭스에 대한 다채널 고객 경험의 효과를 측정한다.
- 중요한 내용의 메시지에 대한 대량 전달을 용이하게 해줌: 클리어트립은 중요한 내용의 메시지를 사용자가 선호하는 시간과 채널을 통해 실시간으로 전달할 수 있다. 머신러닝과 실시간 분석 기능을 활용하여 발송된 각각의 제안 내용과 할인 쿠폰은 사용자 행동을 기반으로 개인화되며 ROI 최대화에 기여한다.
수닐 토마스 클레버탭 최고경영책임자는 "기업들은 사일로를 허물고 데이터 과학이 견인하며 규모 있는 참여 전략을 개발하기 위해 애써 왔다"면서 "클레버탭은 CDP 통합 기능 그리고 조직들이 데이터를 종합하고 최고의 다채널 고객 경험을 일관되게 제공할 수 있도록 해주는 분석 및 참여 기능을 통해 이 문제를 해결하고 있다"고 말했다.
클레버탭
클레버탭은 소비재 기업들이 자신들의 사용자들을 평생 유지할 수 있도록 지원한다. 클레버탭은 온라인과 오프라인 채널을 통해 오는 사용자 데이터를 하나의 중앙 플랫폼에 취합하는 강력한 모바일 마케팅 솔루션이다. 수천 개의 기업이 매일 클레버탭의 머신러닝 모델을 사용하여 마케터들로 하여금 여러 채널에 걸친 성장을 추진할 수 있도록 지원하는 차별화된 고객 참여 전략을 수립하고 있다. 엄청난 고객 경험을 가능케 하며 행동에 옮길 수 있는 실시간 정보를 활용하여 소중한 고객 관계를 구축하기 바란다.
보다폰, 도미노피자, DC코믹스, 고젝, 클리어트립, 북마이쇼와 딜스플러스가 포함된 8천 개 이상의 글로법 앱과 웹사이트들이 사용자 라이프사이클의 가치를 더 크게 해주는 클레버탭을 신뢰하고 있다. 모든 규모의 기업들이 어떻게 더 의미 있는 고객 관계를 구축하고 있는지를 알고 싶으면 당사 고객 페이지[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp ]를 방문하기 바란다.
클레버탭은 샌프란시스코, 뉴욕, 런던, 싱가포르, 뭄바이와 벵갈루루에서 사업을 영위하고 있다. 클레버탭은 악셀과 세콰이아 등 최고의 벤처캐피털 기업들이 후원하고 있다. 상세한 정보가 필요할 경우 clevertap.com을 방문하거나 페이스북[https://www.facebook.com/clevertap/ ]과 트위터[https://twitter.com/clevertap ]를 팔로우하기 바란다.
언론사 연락처
Ketan Pandit
클레버탭 홍보 담당
ketan@clevertap.com
출처: 클레버탭(CleverTap)
Cleartrip selects CleverTap's Customer Data Platform to Deliver Personalized Experiences at Hyperscale
-- Advanced customer engagement platform helps a leading travel brand with global presence to drive enterprise-wide experimentation and create phenomenal growth
SAN FRANCISCO, Dec. 13, 2018 /PRNewswire/ -- Cleartrip, the leading online travel aggregator in India and the Middle East, today announced that it is leveraging CleverTap's enterprise customer data platform to measure the impact of its engagement strategies through every touch point in the customer journey. Cleartrip leverages CleverTap to combine user data from online and offline sources to create exceptional experiences that revolutionize the travel industry.
"Cleartrip is building a culture of digital transformation by combining cross-functional data for a single view of the user in order to deliver personalized experiences that scale," said Suman De, Director of Product Management at Cleartrip. "CleverTap's marketing growth platform enables us to correlate data across devices and engagement channels for a KPI driven customer engagement strategy. In doing so, we are able to drive 3X ROI and improved user growth across customer lifecycle stages."
Whether it is searching, booking or simply browsing, Cleartrip wants to set a new bar in understanding user needs in real-time by delivering offers in the right micro-moments and customizing workflows based on loyalty, interests, and maturity. To do so, Cleartrip benefits from the following capabilities of the CleverTap platform:
- Correlate data throughout the customer lifecycle: CleverTap's customer data platform (CDP) gives Cleartrip's growth team an ability to unify data from multiple sources in their technology stack that would otherwise live in silos. Its open event API and webhooks also allow teams to easily send user profile and event data from CleverTap to facilitate complex use cases in external systems.
- Predict and influence business outcomes with marketing: CleverTap's segmentation engine and the creation of intent based user segments helps Cleartrip leverage machine learning for a goal-based marketing approach. Knowing the intent of every user allows Cleartrip's growth team to optimize messaging tactics personalized to each user - whether it is to convert fence-sitters into buyers or prevent uninstalls and more.
- Solve user retention and growth challenges at scale: CleverTap's unified data platform is engineered to perform at hyperscale. Cross-functional teams across Cleartrip leverage CleverTap's purpose built martech platform to measure the impact of omnichannel customer experiences on key metrics like conversions, revenue and overall performance of campaigns.
- Facilitate high-volume delivery of contextual messages: Cleartrip is able to trigger contextually relevant messages in real-time based on user's preferred time and channel. Using machine learning and real-time analytics, each offer or discount coupon sent is personalized based on user behavior and attributes to maximize ROI.
"Enterprises have struggled to break down silos and develop data science driven engagement strategies that scale. CleverTap is solving this problem with a combination of CDP, analytics and engagement that allows organizations to aggregate data and consistently deliver exceptional omnichannel customer experiences", said Sunil Thomas, Chief Executive Officer at CleverTap.
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful mobile marketing solution that brings together user data from online and offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help create amazing customer experiences.
Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, Domino's Pizza, DC Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap to create experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers page [https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=cltp ].
CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including Accel and Sequoia. To learn more, visit clevertap.com or follow on Facebook [https://www.facebook.com/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].
Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
Source: CleverTap
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