[PRNewswire] 갭, 디지털 변혁 가속
-- 마이크로소프트 클라우드 활용
(레드먼드, 워싱턴주 2018년 11월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 갭[Gap Inc. (NYSE: GPS)]은 동사의 디지털 변혁 전략을 추진하고 올드네이비, 갭, 바나나리퍼블릭, 애슬레타, 힐시티와 인터믹스 등 모든 브랜드에서 새로운 고객 경험을 지속해서 만들어 내기 위해 마이크로소프트(나스닥: MSFT)와의 전략적 파트너십[https://news.microsoft.com/transform/jeans-activewear-cloud-gap-inc-partners-microsoft-seamless-shopping/ ]을 체결했다고 금요일 발표했다. 갭은 마이크로소프트를 동사의 최우선 클라우드 공급사로 삼음으로써 마이크로소프트 애저와 마이크로소프트 365를 활용하여 새로운 사업 역량을 개발하고 전체 조직이 효율적으로 일할 수 있도록 기술 혁신, 속도와 유연함에 집중한다.
샐리 길리건 갭 최고정보책임자는 "우리가 회사의 가치와 진행 사업을 성장시키며 온라인과 모바일 활동을 가속함에 따라 이러한 성장을 수용할 수 있으며 보안성이 확보된 환경에서 우리의 기술을 확대할 수 있는 능력이 중요하다"면서 "마이크로소프트 애저 플랫폼은 우리 직원들에게 마이크로소프트 팀의 강력하고 폭넓은 전문 기술의 지원을 받아 혁신적이며 개인화된 정보를 고객들에게 빠르게 공급할 수 있는 역량을 제공한다"고 말했다.
갭은 수백 개의 애플리케이션을 애저에 마이그레이션하기 위해 마이크로소프트와 긴밀히 협력하고 있으며 고객들이 점포, 온라인과 모바일에 걸쳐 쇼핑함에 따라 중도에 끊기지 않고 개인화된 경험 제공에 초점을 맞추고 있다. 동사는 먼저 핵심적인 재고, 점포와 사이트 정보를 애저로 이동시켜 신뢰성 있으며 확장 가능하고 비용 효율적인 컴퓨팅을 구현한다. 이 중요한 정보들은 3천100개가 넘는 동사 직영 점포가 포함된 멀티채널을 통해 90여개 국가에서 구매 가능한 브랜드와 제품 포트폴리오를 지원한다. 갭은 마이크로소프트 애저 플랫폼 서비스를 활용하여 새로운 고객 서비스의 출시 소요 기간을 줄이며 고객들이 쇼핑을 원하는 장소와 방식에 대해 더 큰 유연성을 갖도록 하고 있다. 마이크로소프트 애저 클라우드는 엔지니어와 제품 관리팀들이 그것을 통해 새로운 능력을 빠르게 개발, 설치하고 테스트할 수 있는 동사의 데브옵스 모델을 지원한다.
갭은 동사의 데이터 플랫폼을 애저 상에 구축하고 중앙화함으로써 이제 첨단 분석 기법과 머신 러닝을 적용하여 여러 채널에 있는 고객들을 종합적으로 이해하고 동사 포트폴리오에 있는 모든 브랜드를 위해 개인화된 머천다이징, 마케팅과 서비스를 구현할 수 있다. 동사는 마이크로소프트 파워 BI를 활용하여 더 많은 갭 직원들이 정보를 시각화하고 그에 따라 행동함으로써 최선의 고객 경험을 만들어 내고 사업을 활성화할 수 있도록 지원하고 있다.
갭은 또한 마이크로소프트 365 솔루션을 도입하여 전 세계에 걸쳐 있는 브랜드와 조직에서 근무하는 직원들에게 서로 소통하고 협업하며 통찰을 공유하는 강력하고도 창조적인 방법을 제공하고 있다.
마이크로소프트의 전 세계 소매업 및 소비재 담당 법인 부사장인 쉘리 브랜스턴은 "갭은 1969년 샌프란시스코에서 첫 점포를 연 이후 소매 분야의 세계적인 선구자 겸 리더였다"면서 "동사의 고객 및 직원 애플리케이션을 한 층 더 현대화하고 데이터를 수익으로 연결하며 디지털 변혁을 견인하는 강력하고도 새로운 애플리케이션과 서비스를 구축하고 고객들을 동사 비즈니스의 핵심에 두기 위해 그들과 협력하게 되어 기쁘게 생각한다"고 말했다.
갭
갭은 남성, 여성 및 아동용 의류, 액세서리와 개인용품을 올드네이비, 갭, 바나나리퍼블릭과 애슬레타 브랜드를 통해 공급하는 세계적인 소매기업이다. 2017 회계 연도의 순매출액은 159억 달러였다. 갭 제품들은 회사 직영점, 가맹점과 전자 상거래 사이트를 통해 전 세계 90여개 국가에서 구매할 수 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.gapinc.com을 방문하기 바란다.
마이크로소프트
마이크로소프트(나스닥 "MSFT" @microsoft)는 지능형 클라우드와 지능형 엣지 시대로 가기 위해 디지털 변혁을 이끌고 있다. 동사의 사명은 지구상의 모든 사람과 조직들이 더 많은 것을 이루도록 지원하는 것이다.
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Gap Inc. distribution center in Fishkill, NY.
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Gap Inc. employees work on technology solutions." BORDER="0" alt="Gap Inc. employees work on technology solutions.
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Sally Gilligan, CIO, Gap Inc. and Rathi Murthi, CTO, Gap Inc.
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편집자용 노트: 마이크로소프트에 대한 상세 정보, 뉴스와 동사의 견해를 알아보려면 http://news.microsoft.com에 있는 마이크로소프트뉴스센터를 방문하기 바란다. 웹 링크, 전화번호와 직책은 자료 작성 시점의 것으로서 변경되었을 수도 있다. 언론인과 분석가들이 도움이 더 필요할 경우 마이크로소프트의 신속대응팀 혹은 http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts에 그 목록이 있는 담당자에 연락할 수 있다.
출처: 마이크로소프트(Microsoft Corp.)
Gap Inc. accelerates digital transformation with Microsoft Cloud
REDMOND, Wash., Nov. 9, 2018 /PRNewswire/ -- On Friday, Gap Inc. (NYSE: GPS) announced it has established a strategic partnership with Microsoft Corp. [https://news.microsoft.com/transform/jeans-activewear-cloud-gap-inc-partners-microsoft-seamless-shopping/ ] (Nasdaq: MSFT) to drive its digital transformation strategies and continue to create new customer experiences across all brands, including Old Navy, Gap, Banana Republic, Athleta, Hill City and Intermix. With Microsoft as its primary cloud provider, Gap Inc. is focused on technology innovation, speed and flexibility, using Microsoft Azure and Microsoft 365 to deploy new business capabilities and work more efficiently across the organization.
"As we grow our value and active business and accelerate online and mobile, the ability to scale our technology in a secure environment to accommodate this growth is critical," said Sally Gilligan, chief information officer, Gap Inc. "The Microsoft Azure platform provides our teams the ability to deliver innovative and personalized capabilities for our customers with speed supported by a strong depth of technology expertise from the Microsoft team."
Gap Inc. is working closely with Microsoft to migrate hundreds of applications to Azure, focusing on a seamless and personalized experience for customers as they shop across stores, online and mobile. Initially, the company is moving key inventory, stores and site capabilities to Azure for trusted, scalable and cost-effective computing. These critical capabilities support a portfolio of brands and products available for purchase in more than 90 countries, through multiple channels including over 3,100 company-operated stores. Using the Microsoft Azure platform-as-a-service offerings, Gap Inc. is accelerating its time to market for new customer services, empowering customers with greater flexibility in where and how they want to shop. The Microsoft Azure cloud supports the company's DevOps model through which engineers and product management teams rapidly develop, deploy and test new capabilities.
By building and centralizing its data platform on Azure, Gap Inc. can now apply advanced analytics and machine learning to gain a comprehensive understanding of customers across channels, and to deliver personalized merchandising, marketing and service for all brands in its portfolio. The company is using Microsoft Power BI to empower more employees at Gap Inc. to visualize and act on information to create the best customer experience and drive the business.
Gap Inc. is also deploying Microsoft 365 solutions to provide its employees across its brands and functions around the world with more powerful and creative ways to communicate, collaborate and share insights with one another.
"Gap Inc. has been a global pioneer and leader in retail since they opened their first store in San Francisco in 1969," said Shelley Bransten, corporate vice president for global retail and consumer goods at Microsoft. "We are thrilled to partner with them to further modernize their customer and employee applications, turn data into dollars, and build powerful new applications and services that drive digital transformation and put customers at the heart of their business."
About Gap Inc.
Gap Inc. is a leading global retailer offering clothing, accessories, and personal care products for men, women, and children under the Old Navy, Gap, Banana Republic, and Athleta brands. Fiscal year 2017 net sales were $15.9 billion. Gap Inc. products are available for purchase in more than 90 countries worldwide through company-operated stores, franchise stores, and e-commerce sites. For more information, please visit www.gapinc.com.
About Microsoft
Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) enables digital transformation for the era of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower every person and every organization on the planet to achieve more.
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Gap Inc. distribution center in Fishkill, NY.
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Gap Inc. employees work on technology solutions.
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Sally Gilligan, CIO, Gap Inc. and Rathi Murthi, CTO, Gap Inc.
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Note to editors: For more information, news and perspectives from Microsoft, please visit the Microsoft News Center at http://news.microsoft.com. Web links, telephone numbers and titles were correct at time of publication, but may have changed. For additional assistance, journalists and analysts may contact Microsoft's Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts.
Source: Microsoft Corp.
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