[PRNewswire] Artprice와 Artron, ‘Art Media Mogul’을 만들어
(파리 2018년 10월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 중국과 유럽 간에 7년에 걸친 협력, 문화교류 및 정기적인 방문 끝에, Artron과 Artprice 양사의 설립자 겸 대표인 WAN Jie와 thierry Ehrmann(둘은 동갑이고, 같은 포부를 갖고 있다)은 세계 미술시장이라는 동일한 비전과 충성스럽고 상호 존중하는 우정이라는 맥락으로 예술을 향한 동일한 열정을 공유한다.
(로고: https://mma.prnewswire.com/media/644091/Artprice_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/772761/Artprice.jpg )
양측은 이처럼 오랜 세월에 걸쳐 구축된 튼튼한 관계를 통해 문화적 장벽 없이 매우 신속하게 ‘Art Media Mogul’을 구축했다. 비유하자면 ‘Art Media Mogul’은 바이두와 구글이 각자의 지식을 결합한 결과물이다.
이달 12일(금요일), 프랑스 리옹의 Artprice 본사에서 Artron CEO 겸 설립자 WAN Jie와 직원들, 그리고 Artprice CEO 겸 설립자 thierry Ehrmann과 직원들이 양 그룹 간의 역사적인 계약에 서명했다.
12일(금요일) Artiprice 프랑스 본사에서 진행된 계약 체결식과 10건의 신규 개발 계약 대담을 담은 공식 영상:
https://vimeo.com/296010836
페이스북(340만 뷰)
https://www.facebook.com/228501370495445/posts/2201077099904519
트위터
https://twitter.com/artpricedotcom/status/1053538253192749056
중국어:
https://vimeo.com/296008906
이 자리에서는 일련의 원칙상 개발 계약(곧 진행될 10건의 계약)도 논의됐다. 이들 계약은 중국 내에서 Artron 그룹의 고객을 통해 중국 인트라넷으로 수백만 중국 미술 수집가에게 판매할 Artprice 구독 간행물에 대한 독점 유통 계약을 훨씬 넘어선다.
미술사학자들에 따르면, 12일에 논의된 10건의 신규 개발 계약의 범위는 어떤 누구도 상상하지 못한 방식으로 세계 미술시장과 미술사에 구조적인 영향을 미칠 전망이라고 한다. 동시에 Artprice와 Artron은 놀라운 진화를 코앞에 두고 있다. Artprice는 이 진화를 통해 내년부터 주주의 관점에서 경제, 재정 및 역사 등 여러 측면에 걸친 변화를 추진할 예정이다.
포괄적인 문화산업 그룹인 Artron Art Group (Artron)은 미술 가치를 물려받고 드높이며 확산시키는 데 전념한다. Artron은 풍부한 미술 데이터를 바탕으로 통합적인 IT 애플리케이션, 첨단 디지털 과학, 혁신적인 공예와 재료를 이용해 미술사와 미술 팬에게 전문적인 서비스와 양질의 제품을 제공한다. Artron은 세계 최대의 미술서적 출판업체로서 60,000권이 넘는 책과 경매 카탈로그를 출판했으며, 연간 총 출판량은 3억 권에 달한다. Artron.net는 중국 미술계에서 가장 존중받는 브랜드다. Artron.net은 미술 부문에서 전문가 회원 수가 300만 명이 넘고, 1일 평균 방문자 수는 1,500만 명에 달한다. 이는 Artron.net가 방문자 수 측면에서 세계 최고의 미술 웹사이트 중 하나라는 의미다. Artron.net는 미술 전문가, 투자자 및 팬이 미술 세계로 진입하는 주된 경로다. 1993년에 설립된 Artron Art Group이 설립 25주년을 맞이하면서, Artron은 올해 25주년을 기념하고 있다.
Artprice는 회원 수가 4,500,000명에 달하는 세계 최고의 미술시장 정보 공급업체다. 1987년 thierry Ehrmann(인증받은 Who's who(c) 약력 참조https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2018/10/bio-2019-whos-who-thierry-ehrmann.pdf )이 설립한 Artprice는 6,300명의 경매인이 제공하는 정보를 통해 자사의 데이터뱅크를 영구적으로 풍부하게 유지하며, 세계 주요 뉴스 기관과 약 7,200개에 달하는 국제 간행물을 위해 미술시장 동향의 정보를 끊임없이 출판한다. Artprice는 700,000명이 넘는 화가를 커버하는 3천만 개 이상의 지수와 경매 결과를 보유하고 있다. Artprice Images(R)는 세계 최대의 미술시장 자원에 대한 제한 없는 접근성을 제공한다. Artprice Images(R)는 1700년부터 현재까지 창작된 1.26억 개의 작품 이미지나 인쇄물을 포함해 Artprice 미술사학자의 논평까지 포함하는 라이브러리다.
Artprice는 미술 작품 판매와 구매를 위한 세계 굴지의 표준화된 시장에 대한 접근성을 제공한다. Artprice는 현재 미술시장용 블록체인을 준비 중이다. 이 블록체인은 BPI 레이블(과학적인 프랑스 국립 레이블)을 달았다.
1987년 Thierry Ehrmann이 설립한 Server 그룹 SAS가 Artprice를 관리한다.
프랑스 리옹 Contemporary Art Museum: Abode of Chaos/Demeure du Chaos 69270, Saint Romain au Mont d'Or에 본사가 위치한 Server 그룹 SAS는 지난 33년간 사법, 법률 및 경제 데이터베이스를 교정하고 배포하는 주요 업체로 활약했다. SAS의 주요 개발 라인 중 하나는 법률과 전자 미디어에 대한 심층적인 지식을 바탕으로, 지금까지 불투명했던 시장을 개방하는 것이다. SAS의 철학은 새로운 정보 기술을 통해 모두를 위해 정보 투명성과 접근성을 높이는 것이다.
Server 그룹 SAS는 기업인 동시에 데이터베이스와 종이 간행물을 출판하는 날인이기도 하다. SAS는 현재 9개 업체와 12개의 소수 지분을 관리하고 있다. Serveur 그룹은 수많은 자회사를 통해 프랑스에서 가장 역사가 오래된 ISP(Serveur SARL을 통해 1985년 3월 인터넷에 연결된 최초의 데이터베이스)로 거듭났다. 이를 통해 30년 넘게 인터넷 문화를 구축하고, 웹에 깊이 관여하게 됐다.
Artron은 중국 경매장의 모든 카탈로그를 제작하며, 이들 카탈로그를 최종 고객에게 우편 혹은 디지털로 배송하는 업무도 처리한다. 앞으로 중국에서 Artron을 통해 독점적으로 판매되는 Artprice 구독 간행물이 대상 소비층에 직접 배송될 전망이다.
마찬가지로, Artprice는 Artron.Net 홈페이지에도 등장한다. 수많은 조사에 따르면, Artron.Net는 중국 미술계에서 가장 존중받는 브랜드라고 한다. Artron.Net는 회원 수가 300만 명이 넘고, 1일 온라인 방문자 수는 900만 명(평균)이 넘는다. 월 방문자 수는 2.7억 명에 달한다.
Artron을 통해 Artprice 구독 간행물에 대한 거대한 잠재적 수요가 존재한다. 여기에는 Artprice만의 고유한 결정 지원 도구도 포함된다. 이들 도구는 중국의 수집가, 미술 전문가 및 박물관 산업이 서구 미술 작품을 인수하면서, 모든 관련 가격 정보, 미술가의 배경 및 ‘경제적 특징’을 완전히 파악했다고 안심하도록 지원한다.
Artprice는 Artron의 전문적인 자문 덕분에 중국 Great Electronic Firewall(법 CL97 (1997) et seq.)과 이 법의 Golden Shield 프로토콜(1998)의 사양과 조건을 완전히 준수한다.
이를 위해 Artprice는 인터넷으로 접속 가능한 자사의 데이터뱅크에서 표준 중국어로 5,400만 페이지를 작성(7년 소요)하고, 중국 구매자를 위해 의무적인 알리페이와 위챗 중국 결제 플랫폼(사용자 수 18억 명)을 설치했다.
Artprice는 법 CL97을 준수하기 위해 2년 동안 자사의 모든 데이터뱅크 코드를 재작성하고, 쿠키, 태그, 메타데이터 또는 백도어 요소(여러 요소 중)를 포함한 모든 미국 및 유럽 기업 소스 코드를 제거했다.
실제로 Artprice는 Artron의 지원과 자문 덕분에, GAFA가 여러 차례 시도했지만 결국엔 실패했던 것을 달성할 수 있었다. 바로 중국 인트라넷의 핵심으로 침투한 것이다.
12일(금요일)에 논의된 내용은 본래 계획보다 범위가 훨씬 넓다. 이 내용은 올 3월 베이징에서 Artprice와 Artron/AMA 임원진이 개최한 회담을 바탕으로 하며, 앞으로 두 기업의 시장을 확장시킬 것으로 예상된다.
Artron이 지닌 힘과 중국에서 피할 수 없는 Artron의 입지를 파악하려면, 아래 링크를 통해 영어 영상을 확인하도록 한다.
http://english.artron.com.cn/about/video/index
Artron의 공식 발표: http://english.artron.com.cn/about/introduction/index
양사는 지난 7년간 꾸준하게 파트너십을 이어왔으며, 그 결과 서로를 잘 파악하게 됐다. 양사는 이를 바탕으로 Artprice의 구독 간행물을 Artron 고객에게 배포하기 위한 독점 계약과 이번에 추가된 10건의 신규 원칙 계약도 신속하게 진행할 수 있을 것이다. 이는 장기적인 협력, 인내 및 근면이 성공의 열쇠임을 의미한다.
올해, 중국은 세계 온라인 미술 거래 중 45%를 차지했다. 중국의 온라인 거래량은 미국보다 12배나 많았다. 중국은 인터넷에서 바로 시장 경제를 구축하기 때문에 서구에 비해 큰 이점이 있다. 그뿐만 아니라 2020년에는 중국의 미술시장이 세계 미술시장의 70%를 차지할 것이라는 전망에 아무도 이의를 제기하지 않는다. 세계 최고의 미술시장 정보 제공업체 Artprice는 이 시장에서 중심적인 역할을 수행해야 한다. 프랑스가 2018년 전반기 실적에서 4%를 차지했다는 것을 잊어서는 안 된다.
Artprice와 Artron/AMMA 관계의 역사적 배경과 경제적 결과에 관한 추가 정보는 Artprice의 참조 문서 및 특히 2018년 6월 1일 AMF(프랑스 금융 시장 감독청)에 제출된 2017 등록 문서(AMF 일반 규정 제212-13조에 따라)와 Artprice의 배포 자료를 참조한다.
더 자세한 내용, 영상 클립, 계약 체결과 이어진 연설 사진은 조만간 Artprice와 Artron의 온라인 소셜 네트워크에 게재될 예정이다.
Artron 소개:
Artron Art Group (Artron)은 미술 분야에 뿌리를 둔 전반적인 문화산업 그룹으로서 ‘사람들의 미술을 공급’함으로써 ‘사람들에게 미술을 제공’하는 데 목표를 둔다. Artron의 또 다른 목표는 미술 가치를 물려받고, 드높이며, 확산하고, 실현하는 것이다. 또한, Artron은 우수한 미술과 문화를 이어받고, 전문 미술시장에서 그 가치를 높이며, 미술과 문화의 가치를 확산하고, 공공 미술시장에서 사람들의 일상생활에 미술의 아름다움을 부여하고자 한다.
중국 최대의 포괄적인 미술 서비스 플랫폼 Artron.net는 Smart Archive, Smart Show, Smart Deal, Smart Reading이라는 네 가지 솔루션을 제공한다. 그뿐만 아니라 Artron의 미술시장 모니터 기관(AMMA)의 자원과 전문 연구를 비롯해 미술 분야에서 거의 20년 동안 구축된 경험을 바탕으로 문화부 같은 정부 기관, 고궁 박물관 같은 문화 협회, 세계적인 미술 대학, 바이두 같은 인터넷 기업 및 해외 연구소 등과 장기적이고 전략적인 협력 관계를 구축했다.
Artron 웹사이트: http://www.artron.com.cn; http://www.artron.net.
Artprice 소개:
Artprice는 Eurolist by Euronext Paris, SRD long only 및 Euroclear: 7478 - Bloomberg: PRC - Reuters: ARTF에 상장돼 있다.
Artprice 소개 영상: https://www.artprice.com/video
Artprice는 미술품 가격과 미술품 인덱스 데이터뱅크의 글로벌 선두주자다. 이는 3천만 개가 넘는 지표와 662,000명이 넘는 화가의 경매 결과를 바탕으로 한다. Artprice Images(R)는 세계 최대의 미술시장 자원에 대한 무제한 접근성을 제공한다. 1700년부터 현재까지 1.26억 점에 달하는 그림 또는 판화 작품, Artprice 미술 역사가의 논평 등으로 구성된 라이브러리를 운영하고 있다.
2018년 10월 12일: Artprice와 Artron, ‘Art Media Mogul’ 구축
영상: https://vimeo.com/296010836
Artprice는 6,300명의 경매인에서 수집하는 정보를 통해 자사의 데이터뱅크를 영구적으로 풍부하게 유지하며, 세계 주요 신문사와 약 7,200개에 달하는 국제 간행물을 위해 미술시장 동향을 꾸준하게 추적하는 자료를 발간한다. Artprice는 4,500,000명의 회원에게 미술품을 매매할 수 있는 세계 굴지의 표준화된 시장에 대한 접근성을 부여한다. Artprice는 미술시장을 위한 블록체인을 준비 중이다. BPI 레이블(프랑스 국립 과학 레이블)이 붙은 Artprice의 2017년 세계 미술시장 연례 보고서. 2018년 3월 발간: https://www.artprice.com/artprice-reports/the-art-market-in-2017
Artprice의 현대 미술시장 연례 보고서 2017 무료 보기:
https://www.artprice.com/artprice-reports/the-contemporary-art-market-report-2017
Artprice 배포 자료:
http://serveur.serveur.com/Press_Release/pressreleaseen.htm
https://twitter.com/artpricedotcom
미술시장 소식:
https://twitter.com/artpricedotcom & https://twitter.com/artmarketdotcom
https://www.facebook.com/artpricedotcom & https://plus.google.com/+artpricedotcom/posts
http://artmarketinsight.wordpress.com/
웹사이트 http://web.artprice.com/video에서 Artprice의 신비한 힘과 세계를 탐험해볼 수 있다. Artprice 본사는 유명한 Museum of Contemporary Art, the Abode of Chaos(http://goo.gl/zJssd)에 있다.
https://vimeo.com/124643720
현대 미술 박물관 The Abode of Chaos의 페이스북: https://www.facebook.com/la.demeure.du.chaos.theabodeofchaos999
Artron 문의: 400-6690-999
Artprice 문의: thierry Ehrmann, ir@artprice.com
출처: Artprice.com
Artprice and Artron Have Just Created an "Art Media Mogul"
PARIS, October 22, 2018/PRNewswire/ -- After seven years of collaboration, cultural exchange and regular trips between China and Europe, the two founders and presidents of Artron and Artprice, WAN Jie and thierry Ehrmann (who are exactly the same age and share the same commitments), share the same vision of the Global Art Market and the same passion for Art within the context of a loyal and mutually respectful friendship.
(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/644091/Artprice_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/772761/Artprice.jpg )
This long and infallible relationship has allowed both groups to work extremely quickly without cultural barriers to build an "Art Media Mogul". By analogy, it's exactly as if Baidu and Google were merging their respective knowledge.
Last Friday, 12 October 2018, at Artprice's head office in Lyon, France, Artron CEO and founder, WAN Jie, along with his staff, and Artprice CEO and founder, thierry Ehrmann, along with his staff, signed a historic agreement between the two groups.
Official video of the Friday 12 October 2018 signing ceremony and talks about the 10 new development agreements at Artprice's head office in France:
https://vimeo.com/296010836
Facebook (3.4 million views)
https://www.facebook.com/228501370495445/posts/2201077099904519
Twitter
https://twitter.com/artpricedotcom/status/1053538253192749056
Chinese:
https://vimeo.com/296008906
A series of development agreements in principle (10, soon to be delivered) was discussed and they go far beyond the exclusive distribution contract allowing for Artprice subscriptions to be marketed through the Chinese Intranet to millions of Chinese art collectors - via Artron Group's customers - in China.
The scope of the 10 new development agreements discussed on 12 October 2018 will have a structural impact on the Global Art Market and on Art History, according to Art historians, in a way that no-one could have imagined. At the same time, Artprice and Artron are on the verge of an extraordinary evolution during which, from a shareholder perspective, Artprice will change in dimension - economically, financially and historically - as of 2019.
Artron Art Group (Artron), a comprehensive cultural industry group, is committed to inheriting, enhancing and spreading art value. Based on abundant art data, Artron provides art industry and art fans with professional service and experience of quality products by integrated IT applications, advanced digital science and innovative crafts and materials. Artron is the world's largest printer of art books with more than 60,000 books and auction catalogues and a total publication volume of 300 million a year. Artron.net is the most respected brand in the Chinese art world. Artron.net has more than 3 million professional members in the art sector and 15 million daily visits on average which rank the first among global art websites. It is the primary choice for art professionals, investors and followers to enter the world of art. Artron is celebrating its 25th anniversary. Established in 1993, Artron Art Group celebrates its 25th anniversary this year.
Artprice is the world leader in Art Market Information with 4,500,000 members. Founded by thierry Ehrmann (see certified Who's who(c) biography https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2018/10/bio-2019-whos-who-thierry-ehrmann.pdf ) in 1987, it permanently enriches its databanks with information from 6,300 auctioneers and it publishes a constant flow of art market trends for the world's principal news agencies and approximately 7,200 international press publications. It has over 30 million indices and auction results covering more than 700,000 artists. Artprice Images(R) gives unlimited access to the largest Art Market resource in the world: A library of 126 million images or prints of artworks from the year 1700 to the present day, along with comments by Artprice's art historians.
Artprice gives access to the world's leading Standardised Marketplace for buying and selling art. Artprice is preparing its blockchain for the Art Market. It is BPI-labelled (scientific national French label).
Server group SAS was founded in 1987 by Thierry Ehrmann and controls Artprice.
Headquartered in the Contemporary Art Museum: Abode of Chaos/Demeure du Chaos 69270, Saint Romain au Mont d'Or, Lyon, France, the Server group SAS has been a major collator and distributor of judicial, legal and economic databases for 33 years. One of its key lines of development has to open-up hitherto opaque markets using its in-depth knowledge of law and electronic media. Its philosophy is to promote information transparency and access for all through the new information technologies.
Server group SAS is both a company and a publishing imprint for databases and paper publications. It currently controls 9 companies and a dozen minority stakes. Serveur group is, among other things, one of France's longest-standing ISPs (first data bases connected to Internet in march 1985 with Serveur SARL), via a number of subsidiaries. This has given it a deep involvement in the web with an internet culture stretching back over thirty three years.
Artron produces all the catalogues of Chinese auction houses and handles the postal or digital mailing of these catalogues to their final customers. It will be possible for Artprice subscriptions, sold exclusively by Artron in China, to directly reach the target audience.
Similarly, Artprice will be featured on the homepage of Artron.Net which, according to many studies, is the most respected brand in the Chinese art world. Artron.net has more than 3 million members and receives more than 9 million online visitors per day (on average) or 270 million visitors per month to their website.
Via Artron, there exists a massive potential demand for Artprice subscriptions, including its unique decision support tools, because these tools allow China's collectors, art professionals and its museum industry to acquire Western artworks with total assurance that they have complete mastery of all the relevant pricing information, the artist's background and their 'economic profile'.
Thanks to Artron's expert advice, Artprice fully complies with the specifications and conditions of China's Great Electronic Firewall (Law CL97 (1997) et seq.) and its Golden Shield protocol (1998).
To do so, Artprice has deployed the obligatory Alipay and WeChat Chinese payment platforms (1.8 billion users) for Chinese buyers after developing no less than 54 million pages in Mandarin on its Internet accessible data banks (which took seven years).
In order to conform to Law CL97, Artprice spent two years rewriting all its data bank code in order to eliminate all US and European corporate source code containing cookies, tags, metadata or backdoor elements (amongst other elements).
In fact, thanks to Artron's assistance and advice, Artprice has managed to achieve what the GAFA's have tried on numerous occasions but failed. It has managed to penetrate the core of the Chinese Intranet.
What was discussed on Friday 12 October 2018 far exceeds what was originally planned. It follows on from a summit meeting held in March 2018 in Beijing between Artprice's and Artron/AMMA's executive teams, and should broaden the two companies' Marketplaces.
To understand the power of Artron and its unavoidable position in China, follow the link to this video in English:
http://english.artron.com.cn/about/video/index
Read Artron's official presentation: http://english.artron.com.cn/about/introduction/index
The exclusive contract for the distribution of Artprice subscriptions to Artron's customers and the ten new additional agreements in principle can be implemented rapidly on the basis of the two companies' mutual knowledge resulting from seven years of constant partnership, proving that long-term collaboration, patience and hard work are the keys to success.
In 2018, China accounted for 45% of global online art trade, conducting twelve times more online transactions than the United States. China has a huge advantage over the West because it is building its market economy directly on the Internet. Moreover, no-one doubts that China's Art Market will account for 70% of the global Art Market as of 2020. Artprice, as the world leader in Art Market information, had to be central to its market. It should not be forgotten that France accounted for 4% of H1 2018 results.
For further information regarding the historical background of relations between Artprice and Artron/AMMA and its economic consequences, please refer to Artprice's reference documents and, in particular, to its 2017 registration document filed with the AMF (France's Financial Markets Supervisory Authority) on 1 June 2018 (in accordance with the Article 212-13 of the AMF's General Regulations) and to Artprice's Press Releases.
More details, video clips and photos of the signing and accompanying speeches will be online shortly on Artprice's and Artron's social networks.
About Artron:
Artron Art Group (Artron) is a general cultural industry group rooted in the art field and aims to "serve the people with art" by "serving the people's art", inherit, enhance, spread and realize values of art, and inherit excellent art and culture and enhance their values in professional art markets; spread values of art and culture and convey the beauty of art to people's daily lives in public art markets.
As China's largest comprehensive art service platform, Artron.net delivers four solutions including Smart Archive, Smart Show, Smart Deal and Smart Reading. In addition, upon resources and professional studies of Artron's art market monitor agency (AMMA) and almost 20 years' of experience in the field of art, it has established long-term strategic cooperation with governmental bodies such as the Ministry of Culture, cultural institutions such as the Palace Museum, global art universities, internet companies such as Baidu and overseas research institutes.
Artron's Web: http://www.artron.com.cn; http://www.artron.net.
About Artprice:
Artprice is listed on the Eurolist by Euronext Paris, SRD long only and Euroclear: 7478 - Bloomberg: PRC - Reuters: ARTF.
Dicover Artprice in video: https://www.artprice.com/video
Artprice is the global leader in art price and art index databanks. It has over 30 million indices and auction results covering more than 700,000 artists. Artprice Images(R) gives unlimited access to the largest Art Market resource in the world: a library of 126 million images or prints of artworks from the year 1700 to the present day, along with comments by Artprice's art historians.
12 Oct. 2018: Artprice and Artron have just created an "Art Media Mogul":
Video: https://vimeo.com/296010836
Artprice permanently enriches its databanks with information from 6,300 auctioneers and it publishes a constant flow of art market trends for the world's principal news agencies and approximately 7,200 international press publications. For its 4,500,000 members, Artprice gives access to the world's leading Standardised Marketplace for buying and selling art. Artprice is preparing its blockchain for the Art Market. It is BPI-labelled (scientific national French label)Artprice's Global Art Market Annual Report for 2017 published last March 2018: https://www.artprice.com/artprice-reports/the-art-market-in-2017
Artprice's Contemporary Art Market Annual Report for 2017 - free access at: https://www.artprice.com/artprice-reports/the-contemporary-art-market-report-2017
Artprice's press releases:
http://serveur.serveur.com/Press_Release/pressreleaseen.htm
https://twitter.com/artpricedotcom
Artmarket News:
https://twitter.com/artpricedotcom & https://twitter.com/artmarketdotcom
https://www.facebook.com/artpricedotcom & https://plus.google.com/+artpricedotcom/posts
http://artmarketinsight.wordpress.com/
Discover the Alchemy and the universe of Artprice http://web.artprice.com/video, which headquarters are the famous Museum of Contemporary Art, the Abode of Chaos:
http://goo.gl/zJssd
https://vimeo.com/124643720
The Contemporary Art Museum The Abode of Chaos on Facebook: https://www.facebook.com/la.demeure.du.chaos.theabodeofchaos999
Artron Contact: 400-6690-999
Contact: thierry Ehrmann, ir@artprice.com
Source: Artprice.com
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>