[PRNewswire] 퓨전브랜즈아메리카, '클린뷰티컬렉티브'로 상호 변경

입력 2018-10-01 21:17
[PRNewswire] 퓨전브랜즈아메리카, '클린뷰티컬렉티브'로 상호 변경

-- 설립 15주년 맞이해 새로운 회사 이름과 사명 발표

-- 클린뷰티컬렉티브, 다른 미용 분야 진출 위해 회사의 초점을 클린 포트폴리오 제품에 맞춰

(뉴욕 2018년 10월 1일 PRNewswire=연합뉴스) 퓨전브랜즈아메리카(Fusion Brands America Inc.)는 회사의 이름을 클린뷰티컬렉티브(Clean Beauty Collective Inc.)로 바꿨다고 오늘 발표했다. 동사는 현재 "클린 뷰티" 운동의 진정한 선구자로서 자신의 클린(CLEAN(R))과 클린리저브(CLEAN RESERVE(R)) 향수 컬렉션이 15년 동안 거둔 성공을 지렛대 삼아 홈, 배스 & 바디, 헤어와 스킨케어 같은 새로운 분야에 진출한다. 한때 다수의 브랜드를 보유한 포트폴리오 회사였던 클린뷰티컬렉티브는 이제 단순하고, 신뢰성 높은 제품 생산에 전적으로 초점을 맞추며 품질은 그대로 유지하면서도 걱정할 필요가 없는 미용 제품을 원하는 소비자들을 염두에 둘 것이다. 기존 컬렉션들과 신제품들은 하나의 우산인 클린뷰티컬렉티브(Clean Beauty Collective™) 아래 모이게 되며 단순함, 투명함, 환경에 대한 생각과 사회적 책임이라는 회사의 비전을 완벽하게 실현한다.

클린 뷰티의 정의

클린뷰티컬렉티브™만의 특별한 판매 제안은 동사의 제품들이 단순하고 신뢰성 높으며 생각이 있다는 것이다. 제품들은 필수적인 물질 이외에는 아무것도 넣지 않아 단순하다. 소비자들이 원하지 않는 화학 물질이 없는 무독성이라 신뢰성 높은 포뮬라와 포장을 통해 마음의 평안을 준다. 동사는 지구와 세계인들을 생각한다. 동사는 친환경 제조 공법을 사용하고 환경을 생각한 포장을 통해 공급하며 전 세계의 지역 농민들에게 이익을 환원하는 재료를 책임감 있게 구해 사용하는 회사들과 협력하고자 한다.

컬렉티브

컬렉티브는 새로운 회사의 사명과 가치에 활기를 불러일으키는 일에 헌신하는 업계 전문가팀이다. 그들은 고급 미용 제품에 컬렉티브의 핵심 가치인 팀워크, 열정, 신뢰, 투명성과 책임을 접목한다는 자신들의 목표 안에서 서로 뭉쳐있다. 동 조직은 명칭 변경 외에도 전적으로 새로운 모습과 느낌을 갖고 있으며 최근 뉴욕 본사를 환경을 더 생각할 수 있는 장소로 이전했다.

제품 포트폴리오

클린클래식 (CLEAN CLASSIC™) 컬렉션: 2003년 클린(CLEAN(R)) 오리지널이 단순하고, 직선적인 향 구조와 환경을 생각한 포장을 통해 아이코닉하고 프레시한 향기를 소개하면서 출시되었다.

클린리저브 (CLEAN RESERVE(R)) 컬렉션: 이 맞춤형 "팜투프레이그런스" 컬렉션은 안전을 최우선으로 한 재료와 포뮬라를 통해 마음의 평안을 주며 환경을 생각한 포장과 지속가능한 재료를 사용하여 지구를 건강하고 행복하게 만들고 이 향수 컬렉션을 가능하게 한 농민들과 그 공동체에 이익을 환원하고 있다. 클린리저브(R) 셀산탈(Sel Santal)에 사용된 지속가능한 재료 때죽나무는 온두라스의 페치 부족이 수확하는데 이를 통해 그들의 농지를 보호하고 정당한 임금을 받고 있다.

미래

클린뷰티컬렉티브™의 현 공급 제품에는 고급 향수의 기둥인 클린클래식™과 클린리저브(R)가 있는데 이들 각 기둥 산하에 여러 컬렉션이 있다. 홈 명품들의 추정 출시 시점은 2019년으로 계획되고 있으며 동사는 역시 단순하며 신뢰성 높은 제품을 통한 다른 미용 분야 진출을 위해 작업 중으로서 동사의 이름에 걸맞은 가치를 구현하고 있다.

동사의 오너로서 인정받는 캐나다 출신 기업인, 사업가 겸 자선가인 유진 멜니크는 "깨끗한 생활과 웰니스는 언제나 내 열정의 대상이었는데 이러한 트렌드들이 미용과 개인용품 시장에 나타나는 것을 본 나는 그레그와 직원들에게 회사를 재상상하고 우리 클린(R) 브랜드를 위한 새로운 플랫폼을 개발하라는 과제를 주었다"라고 말했다.

그레그 블랙 사장은 "클린뷰티컬렉티브™의 시작을 위해 일했던 것은 무척 보람 있었다. 우리는 지난 15년 동안 우리 클린(R) 브랜드의 가치를 실현한다는 사명과 비전에 초점을 더 크게 맞춤에 따라 단순하며 걱정할 필요가 없고 지속가능하며 윤리적인 방법으로 재료를 구한 고품질 제품을 공급하게 되어 기쁘게 생각한다"고 말한다.

클린뷰티컬렉티브

클린뷰티컬렉티브는 부티크형 미용 회사로서 그 각각이 여러 컬렉션을 거느린 클린클래식™과 클린리저브(R)의 두 기둥을 포함하여 아이코닉한 브랜드 포트폴리오를 갖고 있다. 2003년에 캐나다 오타와에서 설립되었으며 2009년부터 뉴욕시에서 사업을 운영 중인 클린뷰티컬렉티브의 사명은 자신이 사용하는 미용 제품들의 품질을 중시할 뿐만 아니라 그들 제품이 단순하고 신뢰도 높으며 생각이 있다는 평안한 마음을 추구하는 사려 깊은 소비자들을 위한 제품을 개발하고 제조하는 것이다. 기존 컬렉션들은 친환경 제조 공법을 사용하고 환경을 생각한 포장으로 공급하며 농민들과 그 공동체에 이익을 환원하는 재료를 책임감 있게 구해 사용하는 파트너들과 함께 생산되기 때문에 동사의 핵심 가치를 완벽하게 구현하고 있다. 클린뷰티컬렉티브의 제품들은 전 세계 30여 개 국가에서 판매된다.

클린뷰티컬렉티브에 관한 상세 정보가 필요할 경우 CleanBeauty.com을 방문하기 바란다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/751852/Clean_Beauty_Collective.jpg

출처: 클린뷰티컬렉티브(Clean Beauty Collective Inc.)

Fusion Brands America Inc. Announces New Company Name, Clean Beauty Collective Inc. And Mission To Mark Its 15th Anniversary

-- CLEAN BEAUTY COLLECTIVE INC. REFOCUSES CLEAN PORTFOLIO AIMS TO EXPAND INTO OTHER BEAUTY CATEGORIES

NEW YORK, Oct. 1, 2018 /PRNewswire/ -- Fusion Brands America Inc., announces today that the company has changed its name to Clean Beauty Collective Inc. A true pioneer in today's "clean beauty" movement, the Company will leverage its 15 years of success from its CLEAN(R) and CLEAN RESERVE(R) fragrance collections and expand into new categories such as Home, Bath & Body, Hair and Skincare. Once a portfolio company of several brands, Clean Beauty Collective Inc., will now be entirely focused on manufacturing products that are simple, trusted, and conscious for consumers who want worry-free beauty products without compromising quality. The existing collections and new entries will come together under one umbrella―Clean Beauty Collective™. ― to fully embody the Company's vision of simplicity, transparency, eco-conscious and social responsibility.

Clean Beauty Defined

Clean Beauty Collective's™ unique selling proposition is that its products are simple, trusted, conscious. The products are simple by offering only the essentials and nothing more. They provide peace-of-mind with packaging and formulas that are trustedto be non-toxic and free of unwanted chemicals. The Company is conscious of the planet and the global community. It looks to partner with companies that use green manufacturing practices, supply eco-conscious packaging, and use responsibly sourced ingredients that give back to local farmers around the world.

The Collective

The Collective is a team of industry professionals dedicated to bringing to life the new Company mission and values. They are united in their goal to deliver prestige beauty products with the Collective's core values of teamwork, passion, trust, transparency and responsibility. In addition to changing its name, the organization has an entirely new look and feel, and recently moved its New York headquarters to a more eco-conscious working environment.

The Product Portfolio

CLEAN CLASSIC™ Collection: In 2003, CLEAN(R) Original launched introducing an iconic fresh scent with a simple, linear fragrance structure and eco-conscious packaging.

CLEAN RESERVE(R) Collection: This bespoke "farm to fragrance" collection offers peace-of-mind with ingredients and formulas that put safety first, uses eco-conscious packaging and sustainable ingredients to keep the planet healthy and happy and gives back to the farmers and their communities who help make this fragrance collection possible. Styrax, a sustainable ingredient used in CLEAN RESERVE(R) Sel Santal is harvested by the Pech tribe in Honduras, which helps protect their agricultural land and ensures fair wages.

The Future

Clean Beauty Collective's™ current product offering includes the prestige fragrance pillars―CLEAN CLASSIC™ and CLEAN RESERVE(R) with multiple collections under each pillar. Luxurious home products are being planned with an estimated roll out in 2019 and the Company is working on expanding into other beauty categories with products that are also simple, trusted and conscious, embracing the values of its namesake.

Company-owner, recognized Canadian entrepreneur, businessman and philanthropist, Eugene Melnyk stated, "Clean living and wellness has always been a passion of mine and after seeing these trends emerge in beauty and personal care I challenged Greg and the team to reimagine the Company and develop a new platform for our CLEAN(R) brand."

"It has been very rewarding working towards the launch of Clean Beauty Collective™. With a more focused mission and vision that embodies our CLEAN(R) brand's values for the past 15 years, we are excited to deliver high-quality products that are simple, worry-free and both sustainably and ethically sourced," says Greg Black, President.

About Clean Beauty Collective Inc.

Clean Beauty Collective Inc., is a boutique beauty company with an iconic portfolio of brands, including the CLEAN CLASSIC™ and CLEAN RESERVE(R) pillars, each with multiple collections. Established in Ottawa, Canada in 2003 and in NYC since 2009, Clean Beauty Collective Inc.'s mission is to create and manufacture products for mindful consumers seeking not only quality in their beauty products, but also peace-of-mind that their products are simple, trusted and conscious. The existing collections fully embody the company's core values as they are produced with partners that use green manufacturing practices, supply eco-conscious packaging, and use responsibly-sourced ingredients that give back to farmers and their communities. Clean Beauty Collective Inc.'s products are sold in over 30 countries world-wide.

For more information about Clean Beauty Collective Inc., please visit CleanBeauty.com.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/751852/Clean_Beauty_Collective.jpg

Source: Clean Beauty Collective Inc.

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>