[PRNewswire] 5억 달러 규모의 벤처 Mall.Global, 온라인 쇼핑 변화시켜

입력 2018-07-02 09:52
[PRNewswire] 5억 달러 규모의 벤처 Mall.Global, 온라인 쇼핑 변화시켜

-- 진정한 하이브리드 소매의 미래

(두바이, 아랍에미리트 2018년 7월 2일 PRNewswire=연합뉴스) Mall.Global 출시로 온라인 쇼핑이 더욱 더 흥미진진해질 전망이다. 두바이에 기반을 둔 미화 5억 달러 규모의 신생 벤처 기술업체가 몰입형 기술과 운영 관행을 통합함으로써 기존의 전자상거래를 변화시킬 프로젝트 개요를 발표했다.

로고: https://mma.prnewswire.com/media/713500/mall_global_Logo.jpg

이 플랫폼은 가상 세계 내 각각의 사용자에게 개인화된 체험을 제공하고, 브랜드 몰입, 가상 현실, 지상 AR 단서, 마이크로-인플루엔서 평가, AI & 머신 러닝, 교차 플랫폼 로열티 및 여러 가지 암호 화폐 수용 등을 통해 고객 체험을 향상시키고자 혁신적인 통합과 기술을 도입할 예정이다. 그 목적은 이 개발업체가 진정한 하이브리드 체험이라고 부르는 것을 제공하는 것이다.

이 플랫폼은 2,500개가 넘는 브랜드 매장을 바탕으로 2020년 출시될 예정이며, 차후 GCC 국가, 인도, 북아프리카, 유럽, CIS 및 중국에 걸쳐 차례대로 출시될 예정이다. Mall.Global은 내년 초 라이브 고객 집합을 이용한 테스트에 들어갈 예정이다.

세계 여러 신흥 시장에는 전 세계 밀레니얼 인구 중 90%가 살고 있으며, 2030년 이들의 연간 수입은 4조 달러를 돌파할 전망이다. Mall.Global의 진정한 하이브리드 체험은 이들 디지털 원주민의 라이프스타일과 매치되도록 설계된다.

Mall.Global의 목적은 브랜드가 단순한 제품 판매를 넘어 지상과 온라인을 연결하는 완벽한 다리를 제공하는 소매 경험을 재현하는 디지털 몰의 진정한 정의를 내리는 것이다.

Mall.Global은 브랜드가 전통적인 소매는 물론 온라인 환경에서도 개성을 전달하고, 캠페인을 시행할 수 있도록 지원한다. 이 플랫폼에서는 모든 브랜드가 자체적인 VR 매장 설계 툴킷을 통해 캠페인, 컬렉션 및 시즌에 따라 온라인 매장을 설계, 창출 및 지속적인 업데이트를 할 수 있다.

국제 전자상거래와 기술 전문가로 구성된 전문팀으로부터 지원을 받는 연쇄 기업가인 Mall.Global CEO Sofya Shamuzova는 “우리 시대 최고의 혁신 중 일부는 필요에 의해 탄생했다”라며 “이 경우에는 더 높은 수준의 가치와 편리성을 달성하고, 소비자가 익숙해 하는 모든 온라인 쇼핑 측면을 유지하며, 전통적인 소매에서와 마찬가지로 브랜드 페르소나의 정수를 간직해야 하는 필요가 작용했다”라고 말했다. 이어 그는 “이 플랫폼의 목적은 ‘입어보고 구매하는 것’과 같은 기능을 통해 고객 사이에서 가장 공통적인 소원을 들어주는 것”이라면서 “‘입어보고 구매’하는 기능은 모든 측면에서 100% 만족도를 보장하고자 쇼핑객이 선택한 치수보다 한 사이즈 더 크고 작은 의류와 신발 같은 특정 제품을 받아볼 수 있는 선택권을 제공한다. 전자상거래야말로 모든 소매의 미래라는 말을 종종 듣는다. 내가 보기에 전자상거래는 기껏해야 소매의 현재다. 미래에는 고객이 단순히 검색하고 제품을 구매하는 것이 아니라, 그 이전에 브랜드를 실제로 체험하게 될 것이다. Mall.Global이 그런 체험을 제공할 것”이라고 설명했다.

그녀는 “더불어 Mall.Global이 독창성 및 진품 보장 & 국제 브랜드 약속과 관련해 모든 제품을 지원한다는 사실이 더욱 이해되기 시작한다”라고 덧붙였다.

URL: http://www.mall.global

출처: Mall.Global

500 Million Dollar Venture Mall.Global to Give Online Shopping a Facelift: True Hybrid the Future of Retail

DUBAI, UAE, June 25, 2018/PRNewswire/ -- Online shopping will become a lot more exciting with the launch of Mall.Global. The USD 500 Million debut venture of the Dubai based tech firm revealed the project outline that is all set to give traditional e-commerce a facelift by incorporating immersive technologies and operational practices.

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/713500/mall_global_Logo.jpg

The platform will offer a personalized experience to each user within a virtual world and employ innovative integrations and technologies to enhance the customer's experience with; Brand Immersion, Virtual Reality, On-Ground AR Cues, Micro-Influencer Reviews, AI & Machine Learning, Cross-Platform Loyalty and multi Cryptocurrency acceptance; to offer what the developer refers to as a True Hybrid experience.

The platform is due to go live by 2020 with over 2500 brand stores and sequential launches across the GCC, India, North Africa, Europe, CIS and China. Mall.Global will undergo testing with live customer sets early next year.

Emerging markets are home to 90% of the world's millennials, with an annual income expected to surpass 4 trillion dollars by 2030, Mall.Global's True Hybrid experience is designed to match the lifestyle of these Digital Natives.

Mall.Global is designed to be the true definition of a digital mall, where brands can do much more than just sell products and in fact recreate the retail experience to deliver the perfect bridge between on-ground and online.

Mall.Global will enable brands to deliver their personality and communicate their campaigns in an online environment as well as they do them in traditional retail. Every brand on the platform will have its own VR Store Design Toolkit that will enable them to design, create and constantly update their online stores in sync with their campaigns, collections and seasons.

Aided by a tech team of global e-commerce and technology professionals, serial entrepreneur and CEO of Mall.Global Sofya Shamuzova said, "Some of the best innovations of our time have come as a result of need. The need, in this case, was to attain a higher level of value and convenience, maintain all aspects of online shopping that consumers are used to and retain the essence of brand personas as in traditional retail. The platform is designed to address the most common wishes of customers with features like 'Try & Buy' where shoppers have the option of receiving certain products like apparel and footwear in a size above and below their chosen order to ensure 100% satisfaction in every sense of the word. We often hear that e-commerce is the future of all retail; I say it is it's present, at best. The future is a place where customers don't just browse and buy products but actually experience the brand before they do so, and Mall.Global will offer just that."

"Add to it the fact that Mall.Global will back all its products for originality and our Genuine Guaranteed & Global brand promise begins to make more sense," she added.

Visit http://www.mall.global

Source: Mall.Global

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>