[PRNewswire] 스피너커서포트, 새로운 아시아 태평양 지역 사업 책임자 선임

입력 2018-05-16 11:43
[PRNewswire] 스피너커서포트, 새로운 아시아 태평양 지역 사업 책임자 선임

-- 전 SAP 코리아 부사장 겸 유지보수 사업부문 책임자가 스피너커서포트의 아시아 태평양 지역 사업 확장을 견인

(서울, 한국 2018년 5월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 신뢰받는 최고의 오라클 및 SAP 제삼자 유지보수 업체인 스피너커서포트(Spinnaker Support)는 이재삼(경영학 박사) 본사 부사장을 아시아 태평양 지역 사업 책임자로 선임한다고 오늘 발표했다. 서울에 주재하게 될 이 부사장은 이 지역의 사업 확장, 서비스 제공 및 고객 만족 분야를 책임지게 된다. 현재 스피너커서포트는 아시아 태평양 지역에 본사가 있거나 사업을 영위하고 있는 클라이언트 141개사를 지원하고 있다.

이재삼 부사장은 가장 최근 SAP코리아 부사장 겸 유지보수 사업부문 책임자로 재직하면서 고객들의 디지털 전환과 혁신을 견인하는 동시에 그들이 영위하는 사업의 효율성 제고를 위해 설계된 전략을 이끌었다. 그는 SAP 유지보수 영업의 확장을 책임졌었다.

이재삼 부사장은 SAP코리아의 첫 직원으로서 입사 당시인 1995년 동 법인을 설립했다. 그는 2008년 동사의 유지보수 영업부문 사업 책임자가 되었으며 그 이후 중국, 대만과 홍콩에 유지보수 영업 조직을 구축하고 발전시키는 데 공헌했다. 이 부사장은 SAP에 합류하기 전 몬산토와 모토로라 등에서 재무 및 인사 분야의 책임자로 일한 바 있다.

이재삼 부사장은 "Digital Transformation은 기업 비즈니스 환경의 혁신을 가지고 올 것이기에 기업들은 오라클을 운용하든 SAP를 운용하든 상관없이 온 프레미스 IT 환경의 유지보수에 과도한 비용을 계속해서 지불할 필요가 없다"면서 "나는 스피너커서포트가 떠오르고 있는 아시아 태평양 시장의 현재와 미래 수요를 대처하는데 최상의 입지를 확보하고 있다고 믿고 있기 때문에 다른 회사가 아닌 이 회사를 선택했다"고 말했다.

매트 스타바 스피너커서포트 CEO는 "우리는 작년 한국에서 대단한 성공을 거두었다"면서 "이 부사장은 아시아 태평양 지역의 성장을 이끌고 동 지역의 진취적인 CIO들과 당사만의 특별한 가치 제안을 통해 효율적으로 소통할 수 있는 이상적인 인물이다"라고 말했다.

스피너커서포트

스피너커서포트는 오라클 및 SAP의 서포트 서비스를 외부에서 지원하는 세계적으로 신뢰받는 최고의 제삼자 유지보수 업체이다. 스피너커서포트는 고객들에게 종합적이고 빠른 서비스를 제공하면서, 평균 62%의 유지보수 비용을 절감시키고 소유하고 있는 소프트웨어를 최상의 성능으로 지속해서 사용할 수 있게 고객들을 지원하고 있다. 스피너커서포트는 늘어 나는 고객들의 수요에 대처하기 위하여 애플리케이션 관리, 기술 관리 서비스와 컨설팅을 통합적으로 제공하고 있다. 기업용 소프트웨어 기능을 최상의 성능으로 유지시켜 주면서, 온 프레미스 환경이나 클라우드 환경 또는 하이브리드 환경 구축에 대한 방향을 제시하는 데 도움을 주고 있는 스피너커서포트를 고객들은 신뢰하고 있다.

스피너커서포트의 수상 실적이 있는 서비스에는 SAP, 비즈니스오브젝트, 오라클 E-비즈니스 스위트, JD 에드워즈, 시벨, 오라클 데이터베이스, 오라클 테크놀로지 및 미들웨어 제품군, 하이페리온, 디맨트라, 애자일 PLM, ATG/엔데카 등이 들어 있다. 스피너커서포트에 대한 상세 정보가 필요할 경우 http://www.spinnakersupport.com/ 을 방문하시기를 권한다.

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연락처: Michelle Wilkinson, 전화 720-457-5442

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Spinnaker Support is the fastest growing provider of third-party maintenance and managed services for Oracle and SAP applications

출처: 스피너커서포트(Spinnaker Support)

Spinnaker Support Appoints New Asia-Pacific Operations Executive

-- Former Vice President and Head of SAP Korea Maintenance Go-To-Market to Drive Next Stage of Regional Expansion

SEOUL, South Korea, May 16, 2018 /PRNewswire/ -- Spinnaker Support, a leading and trusted provider of Oracle and SAP third-party support, today announced the appointment of Jae Sam (JS) Lee as Vice President of Asia-Pacific Support Operations. Based in Seoul, Mr. Lee will assume responsibility for regional expansion, service delivery, and customer satisfaction. Spinnaker Support currently supports 141 clients with headquarters or operations in the Asia-Pacific region.

Mr. Lee most recently served as Vice President and Head of Maintenance Go-to-Market for SAP Korea, leading strategies designed to support customer operational excellence while driving their digital transformation and innovations. JS was responsible to protect and grow SAP support revenue.

Mr. Lee was the first employee of SAP Korea, where he established the legal entity in 1995. He took over the business in 2008 and since has contributed in establishing and growing Maintenance Go-to-Market businesses in China, Taiwan, and Hong Kong. Prior to joining SAP, Mr. Lee served in senior level Finance and HR positions with Monsanto and Motorola.

"Digital transformation is inevitable and there's no need for organizations to continue to overpay for on-premise support, whether they run SAP or Oracle," said JS Lee. "I chose Spinnaker Support over other options because I believe they are best positioned to address current and future support demand in emerging Asia-Pacific markets."

"We've enjoyed tremendous success in Korea over the past year. JS is the ideal choice to lead our Asia-Pacific operations through the next growth stage and to effectively communicate our unique value proposition to the progressive CIOs in the region," stated Matt Stava, CEO at Spinnaker Support.

About Spinnaker Support

Spinnaker Support is a leading and trusted global provider of Oracle and SAP third-party support. Spinnaker Support customers get more comprehensive and responsive service, save an average of 62% on their annual maintenance fees, and can remain on their current software releases indefinitely. A rising number of our third-party support customers are utilizing incremental services we provide. We remain the only third-party support vendor to deliver application managed services, technology managed services, and consulting when customers prefer to consolidate with a single vendor. They trust Spinnaker Support to keep their enterprise applications running at peak performance, while helping them navigate from on-premise to hybrid to cloud.

Spinnaker Support's award-winning blend of services span SAP, BusinessObjects, Oracle E-Business Suite, JD Edwards, Siebel, Oracle Database, Oracle Technology and Middleware products, Hyperion, Demantra, Agile PLM, ATG/Endeca, and more. To learn more about Spinnaker Support, visit http://www.spinnakersupport.com/. Follow us on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/spinnaker-support ], Twitter [https://twitter.com/SpinnakerSupprt ], Facebook [https://www.facebook.com/spinnakersupportservices/ ], or Google+ [https://plus.google.com/u/1/+Spinnakersupport/posts ].

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Source: Spinnaker Support

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