[PRNewswire] Taste Festivals & Diageo - 술, 요리 및 문화가 만나는 곳

입력 2018-05-14 12:46
[PRNewswire] Taste Festivals & Diageo - 술, 요리 및 문화가 만나는 곳

-- 모든 식도락가와 술 애호가를 부르는 축제: 2018년 5월부터 세계에서 가장 사랑받는 증류주 브랜드의 소유주 Diageo와 요리 선두주자 Taste Festivals가 손잡고 궁극적인 맛의 경험을 선사

(런던 2018년 5월 14일 PRNewswire=연합뉴스) 세계인이 좋아하는 요리 축제인 IMG Taste Festivals가 Diageo와 독점적인 국제 파트너십을 체결했다고 발표했다. Diageo는 Johnnie Walker, Tanqueray, Ketel One, Ciroc, Don Julio, Bulleit 및 Zacapa 등 세계에서 가장 사랑받는 일부 브랜드를 보유한 증류주 업체다. 이번 발표는 런던 Margo 레스토랑 행사에서 축하를 받았으며, 행사에 참석한 세계적으로 유명한 셰프 Alex Atala와 유명 음식 작가 Andrea Petrini, Manoella Buffara 및 Lauren Mote 등 업계 리더들이 동종 최초의 협력 관계인 이 파트너십에 건배하고, 음식과 술 간의 한계에 도전했다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/689421/Diageo_and_Taste_Festivals.jpg )

세계 최고의 믹솔로지스트들이 세계 굴지의 셰프들과 힘을 모아 새로운 경험을 만들고, 요리 및 칵테일 애호가를 대상으로 모든 행사에 어울리도록 음식과 증류주를 다양한 재료, 맛 및 레시피와 결합하는 방식에 관해 교육할 예정이다.

전 세계 축제 참가자들은 상징적인 스코틀랜드 Johnnie Walker, 풍부한 유산의 Ketel One 보드카 및 바텐더들이 가장 선호하는 Tanqueray 진 등을 바탕으로 구축된 몰입 경험을 하게 될 것이다. Johnnie Walker 1호 식료품점을 그대로 재현한 곳에서 앞치마를 두르고, Johnnie Walker의 자연 그대로의 맛을 드높일 칵테일 재료를 만드는 법을 배우기도 하고, Ketel One 보드카 부엌에 앉아 집에서 친구들과 재현할 완벽하고 변덕스러운 Bloody Mary를 만들기도 하고, Tanqueray 바에서 아페리티프를 마신 후 도시 최고의 셰프와 바텐더들이 나란히 서서 시범 보이는 장면을 구경할 수도 있다.

Taste Festivals 외에도 칵테일과 요리가 만들어지는 방법을 체험할 수 있는 새롭고 흥미진진한 기회가 제공될 예정이다. Taste Tuesdays는 매월 열리는 새롭고 국제적인 레스토랑 행사 시리즈이며, Taste Residences는 독점적인 셰프 테이블 체험을 선사한다.

Diageo Reserve 스카치 이사 겸 상무이사 Cristina Diezhandino는 “Taste와의 파트너십을 발표하게 되어 무척 기쁘다. 이 파트너십은 음식 세계와 주류 세계가 그 어느 때보다 가까워지는 새로운 시대를 탐험하고 축하할 것”이라며 “전 세계적으로 요리와 주류에서 더 많은 것을 요구하는 사람들이 점점 증가하고 있다. 이들은 어떤 재료가 있는지, 재료는 어디에서 왔는지를 알고자 한다. 또한, 음식과 술이 어떻게 제조되는지 파악하고, 집에서 그리고 전반적으로 음식과 술을 만드는 법을 배우며, 더욱 몰입적인 경험을 하기를 원한다”고 말했다. Diageo Global Reserve 상업 이사 Anya Haarhoff는 “앞으로 여러 해 동안 이어질 이 파트너십은 한 장소에서 음식과 주류 마니아에게 전혀 새로운 경험을 선사할 것”이라며 “그 중심에 Johnnie Walker, Zacapa 및 Tanqueray 같은 가장 사랑받는 자사 브랜드를 놓게 돼 기쁘게 생각한다. Taste Festivals와 손을 잡고, 전 세계 수백만 명의 음식 애호가에게 이와 같은 흥미진진한 경험을 제공하게 된 것은 감동적인 일”이라고 말했다.

IMG SVP 겸 요리 부문 상무이사 Justin Clarke는 “맛을 분석하고, 증류주와 식사 간의 실험에 점점 관심을 두는 사람이 증가하고 있다”라며 “Diageo의 가장 사랑받는 브랜드에 자사의 세계적인 Taste Festivals 플랫폼을 결합해 최고의 음식과 술을 동시에 찬미하는 흥미진진하고 새로운 몰입 경험을 선사할 예정”이라고 말했다.

이어 그는 “우리 축제를 통해서, 또는 새로운 행사인 Taste Tuesdays와 Taste Residence를 통해서 전 세계 청중과 최고 셰프와 믹솔로지스트의 최신 레시피, 팁 및 경향을 탐색하고 공유할 것”이라고 덧붙였다.

런던, 밀라노, 아테네, 암스테르담, 더블린, 모스크바, 로마, 시드니, 상파울루 및 홍콩 등 전 세계 도시에서 매년 500,000명 이상이 Taste Festivals에 참가한다.

이달 11일(금요일)에는 런던에서 양사 간의 파트너십을 축하하는 행사가 열렸다. 이 행사에는 음식과 주류 업계의 주요 전문가가 다수 참석했다. Manoella Buffara가 요리를 만들고, Diageo의 국제 칵테일 전문가 Lauren Mote가 칵테일을 만들어 손님들에게 대접했다.

편집자 주

DIAGEO 소개

DIAGEO는 주류 업계의 글로벌 리더로서 Johnnie Walker, Tanqueray, Zacapa, Buchanan’s와 Windsor 위스키, Smirnoff, Ciroc 보드카, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Ketel One 및 Guinness 등의 유명 브랜드를 보유하고 있다.

Diageo는 런던증권거래소(DGE)와 뉴욕증권거래소(DEO)에 상장돼 있으며, 전 세계 180개국 이상에 제품을 판매한다. 회사, 직원, 브랜드 및 실적에 관한 상세 정보는 회사 웹사이트 www.diageo.com을 참조한다.

최고 관행을 공유하기 위한 정보, 정책 및 방법에 관한 정보는 Diageo의 책임감 있는 음주 운동 웹사이트 www.DRINKiQ.com을 참조한다.

Celebrating life, every day, everywhere.

IMG 소개

IMG는 30개가 넘는 국가에서 스포츠, 패션, 행사 및 미디어 부문의 세계 최고 기업으로 활약하고 있다. IMG는 세계 최고의 스포츠 선수와 패션 아이콘 중 일부를 관리하고 있으며, 매년 수백 건에 달하는 라이브 행사와 브랜드화된 엔터테인먼트 체험을 선보이고 있다. IMG는 스포츠와 엔터테인먼트 미디어를 제작하고, 배포하는 굴지의 독자적인 기업이다. IMG는 또한 스포츠 훈련과 리그 발전은 물론 브랜드, 스포츠 단체 및 대학 기관을 위한 마케팅, 미디어 및 라이선싱까지 전문으로 하고 있다. IMG는 Endeavor (전 WME | IMG) 네트워크에 속한다.

출처: Diageo and Taste Festivals

Taste Festivals & Diageo: Where Drinks, Cuisine and Culture Collide

-- Calling all foodies and drink lovers: from May 2018 owner of some of the most-loved spirits, Diageo and culinary leader, Taste Festivals, come together to deliver the ultimate taste experience.

LONDON, May 14, 2018/PRNewswire/ -- IMG’s Taste Festivals, the world’s favourite culinary celebration, announced an exclusive global partnership with Diageo, the spirits company behind some of the world’s most-loved brands including Johnnie Walker, Tanqueray, Ketel One, Ciroc, Don Julio, Bulleit and Zacapa. The announcement was celebrated with an event at London’s Margot restaurant with industry leaders including world-renowned chef Alex Atala, celebrated food writer Andrea Petrini, Manoella Buffara and Lauren Mote toasting to this first-of-its-kind collaboration, pushing the boundaries between food and drink.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/689421/Diageo_and_Taste_Festivals.jpg )

Top mixologists will join forces with the world’s leading chefs to create experiences like never before, educating culinary and cocktail lovers on combining food and spirits with diverse ingredients, flavours and recipes for every occasion.

Festival-goers around the world will be treated to immersive experiences from iconic Scotch Johnnie Walker, legacy-rich Ketel One vodka and bartender’s favourite gin Tanqueray, to name a few. One moment they’ll be donning an apron in a replica of Johnnie Walker’s original grocery store, learning how to build cocktail ingredients to enhance the natural flavours of the spirit. The next they’ll be sitting in the Ketel One Vodka Kitchen shaking up the perfect quirky Bloody Mary to recreate at home with friends, or stepping into the Tanqueray bar for an aperitif before watching the city’s best chefs and bartenders demo side by side.

As well as at Taste festivals, there will be exciting new opportunities to experience how cocktails and dishes come together at Taste Tuesdays - a new monthly international in-restaurant event series, and Taste Residences - exclusive chef’s table experiences.

Scotch Category Director and Managing Director of Diageo Reserve, Cristina Diezhandino said: “We are excited to announce a partnership between Diageo and Taste, which explores and celebrates a new age where the worlds of food and drink come closer together than ever before.

“I’ve increasingly seen people from across the world demand more from their food and drink. They want to know what their ingredients are and where they have come from. They want to know how their food and drink has been prepared, learn how to do it at home and overall, be offered a more immersive experience.” Diageo Global Reserve Commercial Director, Anya Haarhoff said: “This partnership, which will run over multiple years, offers both food and drink aficionados experiences like never before, all in the same venue, and we’re excited to place some of our most loved brands like Johnnie Walker, Zacapa and Tanqueray at the very centre of it. We’re thrilled to work with Taste Festivals and bring these exciting experiences to millions of food lovers across the world.”

Justin Clarke, SVP & Managing Director of Culinary, IMG, said: “People are becoming increasingly interested in flavour profiling and experimentation of spirits with meals. We’re combining Diageo’s most-loved brands with our global Taste Festivals platform to unlock exciting, immersive new experiences that celebrate the very best of food and drink together.

“Whether through our festivals or new Taste Tuesdays and Taste Residence events, we cannot wait to explore and share top chefs and mixologists’ latest recipes, tips and trends with audiences all over the world.”

Taste Festivals are attended by more than 500,000 people annually across cities such as London, Milan, Athens, Amsterdam, Dublin, London, Moscow, Rome, Sydney, Sao Paulo and Hong Kong.

The launch event to celebrate the partnership was held in London on Friday 11th May and was attended by some of the food and drink industry’s leading experts, with food created by Manoella Buffara and cocktails by Diageo Global Cocktailian, Lauren Mote.

NOTES TO EDITORS

ABOUT DIAGEO

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of brands including Johnnie Walker, Tanqueray, Zacapa, Buchanan’s and Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Ketel One and Guinness.

Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries around the world. For more information about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at www.diageo.com.

Visit Diageo’s global responsible drinking resource, www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best practice.

Celebrating life, every day, everywhere.

ABOUT IMG

IMG is a global leader in sports, fashion, events and media, operating in more than 30 countries. The company manages some of the world’s greatest sports figures and fashion icons; stages hundreds of live events and branded entertainment experiences annually; and is a leading independent producer and distributor of sports and entertainment media. IMG also specializes in sports training and league development, as well as marketing, media and licensing for brands, sports organizations and collegiate institutions. IMG is part of the Endeavor (formerly WME | IMG) network.

Source: Diageo and Taste Festivals

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>