[PRNewswire] 2018 U21 순위, 국가별 고등교육시스템 순위 보여
- Universitas 21[https://www.universitas21.com/ ](U21), 연구 집중 대학으로 구성된 세계 굴지의 네트워크
- 제7회 연례 U21 순위, 고등교육 부문에서 세계 최고 국가 선정
- 전체 순위 1~5위 국가: 미국, 스위스, 영국, 스웨덴, 덴마크
(멜버른, 호주 2018년 5월 11일 PRNewswire=연합뉴스) Universitas 21 순위는 세계 최고의 대학 순위에서 각 국가의 전반적인 최고 시스템으로 논의를 전환해야 한다는 오랜 요구에 따라, 국가별 고등교육시스템을 평가하는 세계 유일의 보고서다. 정부, 교육기관, 정책입안가 및 개인을 위한 기준으로 개발된 이 순위는 고등교육기관이 경제와 문화 발전에 기여하고, 학생들에게 양질의 경험을 제공하며, 기관이 해외 신청자를 놓고 효과적으로 경쟁하도록 지원하는 데 있어 강력한 조건을 구축하는 것이 얼마나 중요한지 강조한다.
(로고: https://mma.prnewswire.com/media/688993/Universitas_21_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/688994/U21_Ranking_National_Higher_Education_Systems_Infographic.jpg )
Universitas 21은 멜버른대학 연구진에 자금을 지원하고 있다. 멜버른대학 연구진은 2012년부터 매년 이 보고서를 발간했다. 2018 보고서에서는 네 영역(자원, 환경, 연결성, 산출량)과 전체 영역에 걸쳐 50개국의 순위를 선정했다. 이 순위에서는 각 측정 기준에 따라 세계 최고의 국가를 대상으로 각 국가의 실적을 비교했다. 상위 1~5위 국가는 미국, 스위스, 영국, 스웨덴, 덴마크였다. 2017년 순위에서 유일하게 달라진 점은 덴마크와 스웨덴의 순위 변화다. 보조 순위에서는 1인당 GDP가 비슷한 나라를 대상으로 국가별 실적을 비교했다.
올해 결과와 관련해 보고서의 주 저자 Ross Williams 교수(멜버른 연구소)는 협력과 상호연결성의 중요성을 인정했다. 그는 “가장 성공적인 국가 시스템은 고등교육기관, 정부 및 민간 부문 간에 강력한 연결성을 보인다”라고 말했다.
2018 순위는 두 가지 방향으로 확장됐다. 첫째로는 연구 집중도를 조사했고, 둘째로는 연구 교육의 중요성을 조사했다.
Universitas 21 회장 David Eastwood 교수는 “이 독특한 고등교육 순위는 풍부한 데이터를 바탕으로 국가별 고등교육시스템의 특징, 영향력, 연결성 및 효율성을 분석한다”라며 “올해로 제7회를 맞이한 이 순위는 국가별 고등교육시스템이 어떻게 변화하고 있는지와 관련해 특히 중요한 종단적 관점과 세계적 관점을 제시한다. 권위적이고 널리 찬사받는 작업을 해준 보고서 저자 Ross Williams 교수와 그의 동료들에게 감사드린다”라고 말했다.
U21 순위 2018 보고서와 국가별 요약 보기:
https://universitas21.com/rankings
문의처:
Ross Williams 교수
주 저자
멜버른대학(University of Melbourne)
이메일: rossaw@unimelb.edu.au
전화: +61-3-83442125
Jade Bressington
Director of Operations
Universitas 21
이메일: u21@universitas21.com
전화: +44(0)121-414-9596
출처: Universitas 21
U21 Ranking of National Higher Education Systems 2018
- Universitas 21 [https://www.universitas21.com/ ] (U21) is the leading global network of research intensive universities
- Seventh annual U21 Ranking reveals world's top countries for higher education
- Top Five Countries Overall: USA, Switzerland, UK, Sweden and Denmark
MELBOURNE, Australia, May 11, 2018/PRNewswire/ -- The Universitas 21 Ranking is the only report in the world to assess national higher education systems, meeting a long-standing need to shift discussion from the ranking of the world's best universities, to the best overall systems in each country. Developed as a benchmark for governments, education institutions, policy-makers and individuals, it highlights the importance of creating strong conditions for higher education institutions to contribute to economic and cultural development, provide a high-quality experience for students, and assist institutions to compete effectively for overseas applicants.
(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/688993/Universitas_21_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/688994/U21_Ranking_National_Higher_Education_Systems_Infographic.jpg )
Universitas 21 funds the research at the University of Melbourne, who have been publishing the annual report since 2012. The 2018 report ranks 50 countries across four areas (Resources, Environment, Connectivity and Output) and overall. The main ranking compares a country's performance against the best in the world on each measure. The top five countries are the USA, Switzerland, the UK, Sweden and Denmark. The only change from 2017 is an inversion of Denmark and Sweden's positions. A subsidiary ranking also compares how nations perform relative to countries at similar levels of GDP per capita.
Commenting on the results, lead author of the report Professor Ross Williams at The Melbourne Institute recognises the importance of collaboration and interconnectivity: "The most successful national systems exhibit strong connectivity between institutions of higher education, government and the private sector."
The 2018 Ranking has been extended in two ways: firstly, through examining the concentration of research and secondly, by investigating the importance of research training.
Professor Sir David Eastwood, Chair of Universitas 21, commented:
"This unique higher education ranking provides a data-rich analysis of the characteristics, impact, connectivity, and efficiency of national higher education systems. Now in its seventh year, it offers exceptionally important longitudinal and global perspectives on how national higher educational systems are changing. I would like to thank the report's author, Professor Ross Williams and his colleagues for their authoritative and widely-admired work."
U21 Ranking 2018 report and country specific summaries: https://universitas21.com/rankings
Contacts:
Professor Ross Williams
Lead Author
University of Melbourne
Email: rossaw@unimelb.edu.au
Tel: +61-3-83442125
Jade Bressington
Director of Operations
Universitas 21
Email: u21@universitas21.com
Tel: +44(0)121-414-9596
Source: Universitas 21
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