[PRNewswire] Comviva의 모비쿼티 머니, 1억 명의 모바일 머니 고객 찾아가

입력 2018-03-01 19:46
[PRNewswire] Comviva의 모비쿼티 머니, 1억 명의 모바일 머니 고객 찾아가

-- 제5세대 플랫폼 출시 및 커피 테이블 북 ‘The mobiquity Money: A Decade of Transforming Lives’ 발표

(바르셀로나, 스페인 2018년 2월 28일 PRNewswire=연합뉴스) 이동성 솔루션 부문의 글로벌 선도기업인 Comviva[http://www.mahindracomviva.com/]는 오늘, 자사의 대표적인 모바일 머니 제품인 ‘모비쿼티(R) 머니(mobiquity(R) Money)’[https://www.mahindracomviva.com/products/mobile-financial-solutions/mobiquity-suite/mobiquity-money.htm]가 45개국에 걸쳐 60곳 이상의 배포를 통해 1억 명 이상의 등록고객을 확보했다고 발표했다. 또한, 이를 통해 연간 600억 달러를 상회하는 36억 건의 모바일 머니 거래를 처리한다고 밝혔다.

(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

모비쿼티(R) 머니의 10년을 마치며, Comviva는 고객과 사회에 전 세계적으로 힘을 실어주면서 그동안 제품이 수행한 역할을 기록한 커피 테이블 북을 발표했다. 커피 테이블 북은 아시아, 아프리카, 중동 및 라틴 아메리카 지역의 모바일 머니 배포에서 얻은 다양한 공감을 불러일으키는 이야기를 제공한다. 이 책은 스페인 바르셀로나의 모바일월드콩그레스(Mobile World Congress)를 통해 오렌지 그룹(Orange Group)의 고객 경험 및 모바일 뱅킹 담당 부사장인 Marc Rennard가 발표했다.

Comviva의 CEO Manoranjan Mohapatra는 “모바일 결제의 역사가 기록될 때 규제 기관, 가맹점 네트워크, 은행, 소비자 신뢰 및 행동 면에서 3억 명이 넘는 은행에서 소외된 고객을 금융포용 안으로 끌어들이기 위해 다양한 도전을 극복한 많은 사람의 노력을 인정할 가치가 있을 것”이라며 “다가오는 수년 이내에, 사람이 모든 종류의 금융 서비스를 이용할 수 있게 될 때, 이 그룹이 중요한 역할을 했다고 할 수 있을 것이다. 모비쿼티(R) 머니를 통한 10년간의 변화된 삶을 맞이하면서, 이 여행을 통해 우리와 함께해온 파트너를 축하할 기회를 얻고 싶다”라고 말했다.

오렌지 그룹의 고객 경험 및 모바일 뱅킹 담당 부사장인 Marc Rennard는 커피 테이블 북을 공개하면서 “모바일 머니는 금융 서비스 소외 국가 사람의 복지를 향상시키는 엄청난 도구이며, 전 세계의 다른 어떤 곳에서 제공되는 뱅킹 서비스와도 보완 가능하다”라며 “오렌지 머니 및 기타 모바일 머니 서비스는 금융을 포함해서 여성 건강, 이주민 복지, 에너지 접근, 중소기업 개발 및 현금경색 경제의 진보적인 완성이라는 면에서 새로운 장을 열었다. 전 세계의 모바일 머니 배포에서 얻은 다양한 이야기를 포함한 커피 테이블 북을 출시하게 된 것을 기쁘게 생각한다”라고 말했다.

커피 테이블 북을 다운로드: http://www.10yearsofmobiquitymoney.com/

미디어 문의:

Sundeep Mehta

PR & Corporate Communications

pr@mahindracomviva.com

출처: Mahindra Comviva

Comviva's mobiquity Money Crosses 100 Million Mobile Money Customers

-- Launches its Fifth Generation Platform and Unveils 'The mobiquity Money: A Decade of Transforming Lives' Coffee Table Book

BARCELONA, Spain, February 28, 2018/PRNewswire/ -- Comviva [https://www.mahindracomviva.com/ ], the global leader in mobility solutions, today announced that its flagship mobile money product, 'mobiquity(R) Money' [https://www.mahindracomviva.com/products/mobile-financial-solutions/mobiquity-suite/mobiquity-money.htm ], has crossed the 100 million registered customers mark across 60 deployments in 45 countries. Moreover, the product processes 3.6 billion mobile money transactions, valuing over $60 billion annually.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

On the occasion of completing a decade of mobiquity(R) Money, the company also unveiled a coffee table book, chronicling the role the product has played in empowering customers and societies globally. The coffee table book provides a selection of human interest stories from mobile money deployments in Asia, Africa, Middle East and Latin America. The book was unveiled by Marc Rennard, Deputy Chief Executive Officer, Customer Experience and Mobile Banking, Orange Group at the Mobile World Congress, Barcelona.

Speaking at the launch, Manoranjan Mohapatra, Chief Executive Officer, Comviva said, "When the history of mobile payments is written, it will be worth recognizing the efforts of the many who overcame multiple challenges, in terms of regulators, the merchant network, banks, consumer trust and behavior, to bring in over 300 million unbanked customers into the financial inclusion fold. In the years to come, as people access all kinds of financial services, it is likely that this group would have played an important part. On the occasion of 10 years of transforming lives through mobiquity(R) Money, I would like to take the opportunity to congratulate our partners who have been with us through this journey."

Unveiling the coffee table book, Marc Rennard, Deputy Chief Executive Officer, Customer Experience and Mobile Banking, Orange Group said, "Mobile money is a tremendous tool that improves the welfare of people in underbanked economies, and that can complement banking offers elsewhere in the world. Orange Money and other mobile money services are constantly breaking new grounds in fields as diverse as financial inclusion, women's health, migrant's welfare, access to energy, development of small businesses and the progressive building of a cash-light economy. I am delighted to launch this coffee table book that contains a selection of life transforming stories from mobile money deployments across the world."

To download the coffee table book, please follow the link - http://www.10yearsofmobiquitymoney.com/

Media contact:

Sundeep Mehta

PR & Corporate Communications

pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>