[PRNewswire] 스트라이크소셜, 디지털 광고 캠페인에 암호화폐 'Dash' 도입

입력 2018-01-19 10:18
[PRNewswire] 스트라이크소셜, 디지털 광고 캠페인에 암호화폐 'Dash' 도입

-- 미국 Inc. 500[https://www.inc.com/inc5000/list/2017 ]에서 가장 빠르게 성장 중인 기업 17위로 선정된 스트라이크소셜은 원활한 글로벌 사업 확장을 위해 암호화폐 대쉬(Dash)를 지불수단에 포함하기로 했다.

(시카고 2018년 1월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 미국 시카고에 본사를 둔 인공지능 광고 솔루션 기업 스트라이크소셜은 지난 18일 디지털 광고 캠페인의 지불수단으로 암호화폐(가상통화) 대쉬(Dash)를 도입한다고 발표했다.

스트라이크소셜은 유튜브 광고 최적화 분야에서 세계 최고 기업으로, 유튜브 트루뷰 캠페인에서 매출의 절반을 일으키고 있으며, 페이스북 및 다른 디지털 광고 플랫폼(예:Amazon, DoubleClick, Snap, Twitter, LinkedIn, Instagram)에서 나머지 수익의 절반을 얻고 있다. 현재까지 14개국의 통화를 사용하여, 미국 외 40여 개 국가에서 광고 캠페인 운영이 가능하다.

스트라이크소셜의 대표이자 공동 설립자인 패트릭 맥 케나(Patrick McKenna)는 "기업이 국가별 화폐 단위로 국경을 넘나들며 광고를 운영하기 위해서는 막대한 노동력과 비용이 요구된다"며, "회계 및 재무 부서에서 글로벌 운영을 관리하는 데에 드는 비용이 만만치 않다. 대부분의 경우 은행 업무를 위해 각국의 세무 전문가를 고용해야 한다"고 덧붙였다.

스트라이크소셜(Strike Social[https://strikesocial.com/kr/ ])은 지난 4년 동안 4개의 해외 자회사를 설립했고, 8개국 10개 은행에서 거래하고 있다. 그러나 빠른 글로벌 성장에도 불구하고 국가별 통화 이슈로 인해 브라질과 인도 같은 몇몇 주요 시장에는 도달하지 못한 상태다.

패트릭 맥 케나 대표는 "대쉬(Dash)를 지불수단으로 추가하는 것은 그동안 우리가 도달하지 못했던 시장까지 진출할 수 있다는 것을 의미하며, 적은 거래 수수료로 인해 우리와 고객 모두에게 홈런인 셈이다"라고 강조했다.

전 세계 디지털 광고 지출액은 내년에 2,690억 달러, 2020년까지는 총 3350억 달러를 달성할 것으로 예측된다. 패트릭 맥 케나 대표는 "대쉬(Dash)를 사용함으로써 얻을 수 있는 장점을 온전히 활용할 것"라며 암호화폐 도입에 대한 기대를 내비쳤다.

About Strike Social :

스크라이크소셜은 인공지능(AI) 머신러닝 기술을 활용하여 동영상 광고효율을 극대화하는 솔루션으로, 국내에서는 주로 유튜브 트루뷰와 페이스북 동영상 광고에 최적화된 서비스를 제공하고 있습니다.

미디어 바잉 소프트웨어 및 24/7 운영서비스를 통해 Beats, Xbox, Honda, Mattel 및 KFC를 비롯한 세계 유수의 에이전시 및 브랜드의 캠페인을 1만5천여 개 이상 매일 관리하고 있습니다. 미국 시카고에 본사가 있으며, 서울을 포함한 전 세계 19개 도시에 진출해 있습니다

스트라이크소셜 한국 페이지(https://strikesocial.com/kr/)에서 자세히 알아보세요.

문의처:

Ligia Aguilhar

laguilhar@strikesocial.com

로고: https://mma.prnewswire.com/media/134531/strike_social_logo.jpg

Strike Social, the No. 17 fastest-growing private company in the United States.

출처: 스트라이크소셜(Strike Social)

Strike Social starts accepting Dash as payment for digital advertising campaigns

-- No. 17 fastest-growing private company in the United States will use the new currency to facilitate international expansion

CHICAGO, Jan. 18, 2018 /PRNewswire/ -- Strike Social [https://strikesocial.com/ ] ― the No. 17 fastest-growing private company in the United States, according to the Inc. 500 [https://www.inc.com/inc5000/list/2017 ] ― is happy to announce the inclusion of Dash as a form of payment for digital advertising campaigns.

Strike Social holds the distinct honor of being the largest YouTube ad optimization firm, with half of its revenue coming from Facebook and other digital ad platforms, such as Amazon, DoubleClick, Snap, Twitter, LinkedIn and Instagram. Strike Social operates in 14 different fiat currencies, which can access 40 countries outside the U.S.

"It's hard to express how labor intensive, painstaking and expensive it is for companies to operate across borders in fiat currencies," says Patrick McKenna, Strike Social's [https://strikesocial.com/ ] chairman and co-founder. "The cost to manage a global operation in your own accounting and finance departments is tough, and in most cases, you have to hire local tax specialists in each country to help you stay in compliance with laws to keep banking."

It was a four-year march by Strike Social to establish four separate foreign subsidiary entities and set up 10 different traditional banking relationships in eight countries. Still, the company couldn't reach a few major economies, such as Brazil and India.

"Adding Dash as a payment gets us the rest of the world, and with their negligible transaction fees, it's a home run for us and our customers," McKenna adds.

The global digital ad spend [https://www.statista.com/statistics/237974/online-advertising-spending-worldwide/ ] is expected to hit $269 billion next year, reaching a total of $335 billion by 2020. "We'll take the whole thing in Dash if we have to," says McKenna.

For more information about Strike Social, visit strikesocial.com.

About Strike Social

Strike Social harnesses the power of artificial intelligence to drive the best outcomes in YouTube and social media advertising. Through media-buying software and service, Strike Social manages 15,000+ campaigns each day for the world's leading agencies and brands, including Beats, Xbox, Honda, Mattel and KFC. With global operations, Strike Social is headquartered in Chicago. Learn more at strikesocial.com.

Media contact

Ligia Aguilhar

laguilhar@strikesocial.com

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Strike Social, the No. 17 fastest-growing private company in the United States.

Source: Strike Social

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