[PRNewswire] 리서치나우와 라쿠텐AIP, 아시아에서 데이터 파트너십 맺어

입력 2017-12-05 10:54
[PRNewswire] 리서치나우와 라쿠텐AIP, 아시아에서 데이터 파트너십 맺어

-- 본 파트너십을 통해 양사의 패널 데이터를 서로 사용하고 복수의 시장을 커버하는 솔루션을 확대

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(텍사스주 플라노 및 도쿄 2017년 12월 5일 PRNewswire=연합뉴스) 디지털 시장 조사 데이터 분야의 글로벌 리더인 리서치나우(Research Now)와 아시아 온라인 시장 조사 데이터 분야의 리더인 라쿠텐AIP(Rakuten AIP)는 상대방의 패널 데이터에 대한 상호 활용과 디지털 조사 제품과 서비스 개발을 위한 전략적 연합을 결성했다. 이 합의에 따라 리서치나우의 전 세계적인 영업망과 일본, 중국, 인도, 한국, 타이완, 태국, 인도네시아, 홍콩, 싱가포르, 말레이시아, 베트남과 필리핀 등 아시아 12개 나라에서 라쿠텐AIP가 확실히 가진 강점이 결합하게 된다.

본 파트너십을 통해 양사가 폭넓게 가지고 있는 개별 국가 및 복수 국가의 소비자 관련 조사 데이터베이스의 지리적 및 지역적 범위가 확대된다. 고객들은 리서치나우가 패널 데이터 관리를 위해 엄격한 품질 방법론을 통해 지원하는 전 세계 1,100만 이상의 소비자 및 기업 패널리스트와 아시아 시장 최대의 온라인 조사 패널과 전 세계 10억 명 이상의 소비자에 연결할 수 있는 라쿠텐그룹의 독자적인 네트워크 등 라쿠텐AIP가 보유한 업계 최고 패널과 데이터 자산의 데이터를 활용하고 샘플을 구매할 수 있다.

양사는 리서치나우의 기존 광고 측정 및 광고 시청자 평가 솔루션을 기반으로 라쿠텐AIP의 패널 데이터베이스를 활용할 수 있는 새로운 디지털 측정 솔루션 개발을 위해 협력할 계획이다.

이 솔루션을 통해 고객들은 확인된 개인들이 직접 제공한 데이터를 활용하여 측정하고 평가할 수 있다. 마케터와 그들의 광고 에이전시들은 리서치나우의 디지털 솔루션을 사용하여 자신들의 미디어 투자에 대한 성과를 측정하고 광고 진행을 최적화하며 목표 시청자들에 광고가 확실히 전달되었는지 확인한다.

게리 S. 라벤 리서치나우 CEO는 "이 특별한 파트너십을 통해 마케터와 시장 조사자들은 자신들이 연결하고 싶은 주요 글로벌 시장의 소비자들에 더 효율적으로 다가갈 수 있는 역량을 갖출 수 있다"면서 "소비자들 또한 자신들에게 가장 중요한 기업과 소통함으로써 혜택을 보게 된다"고 말했다.

아쓰시 타무라 라쿠텐AIP 회장 겸 대표이사는 "본 파트너십을 통한 양사 협력의 결정은 각자가 해당 분야의 리더임을 확인한 것"이라면서 "양사가 힘을 합침으로써 많은 고객이 특별한 온라인 전용 패널 리소스와 솔루션을 활용할 수 있게 되었다"라고 말했다.

리서치나우

리서치나우그룹(Research Now Group, Inc.)은 보다 나은 통찰과 사업상의 결정을 위한 디지털 조사 데이터 분야의 세계적인 리더이다. 1999년에 설립된 동사는 온라인 데이터 샘플링의 선구자였으며 최초의 B2B 패널을 만들었다. 동사는 40여 개 국가에 있는 1,100만 명 이상의 경험 많은 기업 전문가와 소비자들을 통해 동사의 3,000개에 달하는 시장 조사, 컨설팅, 미디어와 기업 고객들이 더 낳은 결정을 내리고 더 좋은 결과를 보게 하는 세계적 수준의 조사 데이터 솔루션을 제공한다. 리서치나우는 미주, 유럽, 중동, 아시아-태평양 등 전 세계 지역에서 사업을 영위하고 있으며 품질, 규모와 고객 만족 측면에서 시장 조사 분야의 리더로 인정받고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.researchnow.com을 방문하기 바란다.

라쿠텐 AIP

라쿠텐AIP는 지난 20년 동안 아시아 지역 소비자 시장 조사 데이터 수집 분야의 최선두에 서 왔다. 라쿠텐AIP의 온라인 패널은 12개의 아시아 주요 국가와 지역에서 개발되었으며 그 모두는 헌신적인 현지 지원팀이 관리하며 업계 최고의 기준을 충족하고 있다. 라쿠텐AIP 직원들은 전 세계 10개 장소에서 24시간 근무를 통해 전 세계 400개 이상의 고객들에게 최고의 서비스를 제공하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.aip-global.com을 방문하기 바란다.

라쿠텐

라쿠텐[Rakuten, Inc. (TSE: 4755)]은 개인, 커뮤니티, 기업과 사회를 지원하는 인터넷 서비스 분야의 글로벌 리더이다. 1997년 도쿄에서 온라인 장터로 설립된 라쿠텐은 전 세계 10억 명 이상의 회원들에게 e커머스, 핀테크, 디지털 콘텐츠와 광고 서비스를 제공하는 규모로 성장했다. 라쿠텐은 포브스 매거진이 매년 펴내는 "전 세계 가장 혁신적인 회사"리스트에서 2012년부터 상위 30개사에 랭크 돼왔다. 라쿠텐그룹은 14,000명 이상의 직원을 보유하며 29개 국가와 지역에서 사업을 영위하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 https://global.rakuten.com/corp/을 방문하기 바란다.

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/614805/Research_Now_Logo.jpg

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/614808/Rakuten_AIP_Research_Now_Logo.jpg

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/614807/Rakuten_Research_Research_Now_Logo.jpg

출처: 리서치나우(Research Now)

Research Now and Rakuten AIP Agree to Data Partnership in Asia

-- Covers mutual use of panel data and expansion of solutions across multiple markets

PLANO, Texas and TOKYO, Dec. 5, 2017 /PRNewswire/ -- Research Now, the global leader in digital market research data, and Rakuten AIP, the leader in online market research data in Asia, have entered into a strategic alliance that enables mutual access to each other's panel data and the development of digital research products and service. The agreement brings together Research Now's global reach and Rakuten AIP's recognized strength in twelve Asian countries: Japan, China, India, South Korea, Taiwan, Thailand, Indonesia, Hong Kong, Singapore, Malaysia, Vietnam and Philippines.

The partnership expands the geographic and regional reach of each company's extensive databases of consumers for country-market and multi-country surveys. Clients will benefit from the ability to access data and buy sample from both Research Now's more than 11 million consumer and business panelists worldwide, which are supported by rigorous quality methodology for panel data management, and Rakuten AIP's industry leading panel and data assets, which include the largest online research panel available across the Asian markets and unique access to the Rakuten group's reach of over 1 billion consumers worldwide.

The companies will work together to explore the development of new digital measurement solutions for Rakuten AIP's panel database, based on Research Now's existing advertising measurement and audience validation solutions.

These solutions arm clients with measurement and validation powered by first-party data from verified individuals. Marketers and their agencies use Research Now digital solutions to track the performance of their media investments, optimize advertising campaigns, and ensure the delivery of communications to target audiences.

Gary S. Laben, CEO of Research Now, says, "This unique partnership will advance the ability of marketers and market researchers to reach more effectively the consumers with whom they wish to engage, in a significant global market. It will also benefit consumers by connecting them with brands and communications that are most relevant for them."

Atsushi Tamura, Chairman and Representative Director of Rakuten AIP, commented, "The decision of both companies to work closely in this partnership confirms each of our positions as leaders in our respective fields. Our combined unique strengths allow us to offer many clients an outstanding online proprietary panel resource and solutions."

About Research Now

Research Now Group, Inc., is the global leader in digital research data for better insights and business decisions. Founded in 1999, the company was a pioneer in originating online data sampling and created the first B2B panel. The company provides world-class research data solutions that enable better decisions and better results for its 3,000 market research, consulting, media, and corporate clients through access to over 11 million deeply-profiled business professionals and consumers in more than 40 countries. Research Now operates globally with locations in the Americas, Europe, the Middle East, and Asia-Pacific, and is recognised as the quality, scale, and customer satisfaction leader in the market research industry. For more information, please go to www.researchnow.com.

About Rakuten AIP

Over the last two decades Rakuten AIP has been at the forefront of consumer market research data collection in the Asian region. Rakuten AIP's online panels have been developed throughout 12 major Asian countries and regions, all of which are managed by dedicated local support teams and meet the highest standard of the industry. The team at Rakuten AIP offers 24-hour coverage from 10 worldwide locations, providing exceptional service for our over 400 clients across the globe. Please visit www.aip-global.com for more information.

About Rakuten

Rakuten, Inc. (TSE: 4755) is a global leader in internet services that empower individuals, communities, businesses and society. Founded in Tokyo in 1997 as an online marketplace, Rakuten has expanded to offer services in e-commerce, fintech, digital content and communications to more than 1 billion members around the world. Since 2012, Rakuten has ranked in the top 30 of Forbes Magazine's annual "World's Most Innovative Companies" list. The Rakuten Group has over 14,000 employees, and operations in 29 countries and regions. For more information visit https://global.rakuten.com/corp/ .

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/614805/Research_Now_Logo.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/614808/Rakuten_AIP_Research_Now_Logo.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/614807/Rakuten_Research_Research_Now_Logo.jpg

Source: Research Now

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>