[PRNewswire] Miral, 아부다비 야스 아일랜드서 개인화된 디지털 방문객 체험 개척
-- 이 플랫폼은 엔터테인먼트와 레저의 국제적 관광지를 목표로 하는 야스 아일랜드의 열망을 뒷받침하며, 세계 일류의 명소를 끊김 없이 연결하고, 벽이 없는 관광체험을 제공
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(아부다비, 아랍에미리트 2017년 11월 15일 PRNewswire=연합뉴스) 아부다비 개발업체 Miral은 야스 아일랜드에 세계적 수준의 테마공원과 관광지를 끊김 없이 연결하기 위한 거대한 디지털 전환 프로젝트에 착수했다. 특별하고 몰입감을 주는 체험을 만들어내고자 하는 Miral의 비전을 진전시키는 이 프로젝트는 레저 혹은 사업 목적으로 야스 아일랜드에 방문하는 전 세계 고객에게 야스 아일랜드의 매력을 더욱 부각하며, 고도로 개인화된 디지털 여행으로 방문객을 안내한다.
(로고: http://mma.prnewswire.com/media/605003/Miral_Logo.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/605004/Miral_Cognizant_SapientRazorfish.jpg )
이 기반시설은 아부다비 야스 아일랜드의 테마공원 전역에 걸친 플랫폼의 디지털 자산을 출시하게 하고 벽이 없는 리조트를 만들고자 하는 비전을 실현하기 위해 올해 초 개발됐다. 이 디지털 전환 프로젝트는 Miral이 국내, 지역 그리고 국제 방문객을 유치하고자 하는 노력으로서 Miral의 독특한 관광지로 구성된 포트폴리오를 최상의 방문객 체험과 결합하려는 광범위한 계획의 다음 단계를 보여주는 것이다.
이 프로젝트의 첫 단계는 2018년 상반기에 공개되며, 페라리 월드 아부다비 테마공원, 야스 워터월드, 야스 아일랜드 관광지, 그리고 내년에 계획된 새로운 테마공원과 관광명소로의 온라인과 모바일 방문객의 참여를 도모할 예정이다.
Miral의 CEO Mohamed Abdalla Al Zaabi는 “방문객에게 몰입감 있고 벽이 없는 체험을 제공하는 일은 항상 야스 아일랜드 비전의 중심”이라며 “당사 파트너의 지원을 받아, 이 프로젝트는 야스 아일랜드의 국제적 엔터테인먼트와 레저를 위한 목적지로서의 위치를 더욱 굳건히 하는 데 주요한 역할을 할 것이다. 또한, 당사의 관광지를 방문객에게 특별하고 기념할만한 경험을 제공해 줄 개인맞춤형 기술과 결합하도록 해줄 것”이라고 설명했다.
방문객의 여정이 야스 아일랜드에서 시작되자마자, 그들은 필요에 맞춰 연결된 ‘벽이 없는’ 관광지 체험을 할 수 있는 디지털 ‘열쇠’인 개인 ID를 받게 된다.
벽이 없는 체험은 방문객이 야스 아일랜드에 체류하는 동안 스마트폰 혹은 디지털 기기를 사용해 가족과의 소통을 개인의 취향에 맞춰 즐길 기회를 누리며, 다수의 몰입감 있는 체험을 끊김없이 즐길 수 있게 해준다.
이 디지털 전환 프로젝트는 Miral이 고객의 체험 관리 도구를 통해 야스 아일랜드 방문객 및 사업 파트너의 필요사항을 더욱 잘 이해하고 충족시킬 수 있게 해주는 통합 클라우드 기반 플랫폼의 지원을 받는다.
Miral은 디지털 전환 및 고객 체험관리 부문의 선두 전문업체와 파트너십을 구축했다. 현재는 야스 아일랜드 현지에 파견된 개발팀과 프로젝트의 근간을 형성하고 있는 Publicis.Sapient의 자회사 SapientRazorfish 및 Cognizant와의 전략적 파트너십을 발표하고 있다.
Publicis.Sapient International의 CEO Nigel Vaz는 “SapientRazorfish는 야스 아일랜드와의 파트너십을 통해 전 세계 방문객에게 가치를 창출하고 전달해줄 디지털 전환의 여정에 Miral과 함께하게 된 것을 매우 기쁘게 생각한다”고 말했다.
이어 그는 “기술이 급속도로 빠르게 발달하고 고객의 기대가 변화하는 세상에서, Miral은 세계적 수준의 미래의 테마공원 체험을 다시 상상해볼 수 있는 야심과 능력을 입증했다”라며 “당사의 사업 컨설팅, 창의성, 기술 그리고 데이터 과학 부문에서의 전문성을 보태어 Miral이 진정으로 연결되고 몰입감 있는 체험을 통한 최고의 관광 서비스로 방문객의 체험을 바꿔주는 데 도움을 주고자 고대하고 있다”고 덧붙였다.
Cognizant의 아시아태평양, 중동, 인도 담당 부사장 Narayan Iyer는 “우리는 함께 Miral이 해협을 가로질러 레저와 엔터테인먼트 서비스의 물리적 및 가상적 측면을 통합해 스마트하고 개인화한 몰입적 체험을 통해 나아갈 수 있도록 디지털 플랫폼을 구축했다”라며 “당사는 Miral이 우수한 통찰력과 즐거워하는 방문객을 기반으로 기술환경의 힘을 확인시켜주고, 시장의 차별화를 견인하는 데 당사의 분석력, 클라우드 그리고 민첩 개발력을 활용해 도움을 주게 되어 기쁘게 생각한다”고 말했다.
Miral이 차후의 관광지를 아부다비에 조성하는 데 초점을 두고 있기에, 이 플랫폼은 Miral이 고객과 방문객의 경험을 더욱 발전시키고 확장시키는 데 무한한 기회를 부여할 것이다.
이는 Miral이 야스 아일랜드에서 확대 중인 테마공원 포트폴리오를 통해 방문객의 경험을 더욱 풍부하게 해줄 또 다른 핵심 프로젝트다. 야스 아일랜드에는 페라리 월드 아부다비, 야스 워터월드가 있으며, 2018년에는 워너 브러더스 월드 아부다비를 포함해 CLYMB가 개장하며, 2022년까지 차세대 해저 테마공원인 씨월드 아부디비가 개장할 예정이다. 또한, 야스 아일랜드는 야스 마리나 서킷, 7개의 호텔, 연중행사, 라이브 공연 및 콘서트장, 18홀 챔피언십 골프장, 정박지, 해변 및 점점 인기를 얻고 있는 야스 쇼핑몰, 그리고 최근 발표된 혼합 용도의 개발지 야스 베이 등 다양한 스포츠 및 엔터테인먼트 체험을 선사한다.
Miral 소개
Miral은 독특하고 흥미진진한 몰입형 체험을 통해 사람과 장소를 하나로 연계시키는 아부다비의 관광지 개발업체다. 야스 아일랜드 개발 및 관리를 맡은 Miral은 엔터테인먼트, 환대, 여가, 스포츠, 외식, 소매 및 부동산 같은 다양한 자산을 보유하고 있다. 오늘날 야스 아일랜드에는 페라리 월드 아부다비, 야스 워터월드, 야스 링크 골프 코스, 야스 몰, 야스 마리나 서킷, 야스 마리나 및 플래그십 호텔인 야스 비세로이를 포함해 7개의 호텔이 들어서 있다. 추가 정보는 http://www.miral.ae를 참조한다.
출처: Miral Asset Management
Miral Paves the Way for Personalized Digital Visitor Experiences on Yas Island, Abu Dhabi
-- Boosting Yas Island's ambition to become a global destination for entertainment and leisure, the platform will seamlessly connect world-class attractions and offer a wall less destination experience
ABU DHABI, UAE, November 15, 2017/PRNewswire/ -- Abu Dhabi-based developer, Miral, has embarked on a major digital transformation project to create a seamlessly connected destination of world-class theme parks and attractions on Yas Island. Advancing Miral's vision to create unique and immersive experiences, the project will take visitors on a highly personalized digital journey, enhancing Yas Island's destination appeal to global leisure and business travellers.
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/605003/Miral_Logo.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/605004/Miral_Cognizant_SapientRazorfish.jpg )
The infrastructure was developed earlier this year to enable the launch of the platform's digital assets across its theme parks on Yas Island, Abu Dhabi and to deliver a wall-less resort vision. The digital transformation project represents the next chapter in Miral's wider plans to combine its portfolio of unique attractions with unrivalled visitor experiences as it seeks to attract domestic, regional and international visitors
The first phase of the project will roll out during the first half of 2018, and will transform online and mobile visitor engagement with the iconic Ferrari World Abu Dhabi theme park, Yas Waterworld, the Yas Island destination and the new theme park and attractions planned for next year
"Providing guests with immersive wall-less experiences has always been at the heart of Yas Island vision," commented Mohamed Abdalla Al Zaabi, CEO of Miral. "With the support of our partners, this project will play a major role in reinforcing Yas Island's position as a global entertainment and leisure destination of choice, and will allow us to combine our attractions with personalized technology enabled that will provide guests with unique and memorable experiences," added Al Zaabi.
As soon as the guests' journey starts with Yas Island, they will receive a personal ID that becomes their digital 'key' to open a connected 'wall-less' destination experience tailored to their needs.
The wall-less experience will allow visitors to enjoy multiple immersive experiences seamlessly on their smartphone or digital device, with the opportunity to personalize their interaction with the family during their stay on Yas Island.
The digital transformation project is supported by an integrated cloud-based platform allowing Miral to better understand and meet the needs of Yas Island's visitors and business partners through customer experience management tools.
Miral has partnered world leading specialists in digital transformation as well as customer experience management, and today announces its strategic partnerships with SapientRazorfish, part of Publicis.Sapient and Cognizant who together have forged the backbone of the project with development teams deployed on-site at Yas Island.
"SapientRazorfish is excited to partner with Miral on its digital transformation journey, which will create and deliver value for the Yas Island destination and its global visitors," said Nigel Vaz, CEO of Publicis.Sapient International.
"In a world driven by the exponential pace of technology advancement and changing customer expectations, Miral has demonstrated the ambition and ability to reimagine the world-class theme park experience of the future. By bringing our expert capabilities in business consulting, creativity, technology and data science, we look forward to helping Miral truly transform the visitor experience to its unrivalled attractions through connected and immersive experiences ," added Vaz.
"Together, we have created a digital platform that enables Miral to lead the way in smart, personalized and immersive experiences by uniting the physical and virtual aspects of its leisure and entertainment offerings across channels. We are pleased to leverage our analytics, cloud and agile development capabilities to help Miral unlock the power of its technology environment and drive market differentiation based on superior insights and delighted visitors," said Narayan Iyer, Vice President, Asia-Pacific, Middle East and India, Cognizant.
The platform provides Miral with a limitless opportunity to further evolve and expand its customer and guest experiences as it focuses on creating tomorrow's destinations in the emirate of Abu Dhabi.
This is another key project by Miral to enrich visitors' experiences on Yas Island and its growing portfolio of theme parks which includes Ferrari World Abu Dhabi, Yas Waterworld and upcoming 2018 attractions Warner Bros. World Abu Dhabi, and CLYMB, as well as, the next-generation marine themed park, SeaWorld Abu Dhabi set to open by 2022. Yas Island also offers a range of sporting and entertainment experiences such as Yas Marina Circuit, seven hotels, year-round events, a live performance and concert arena, an 18-hole championship golf course, a marina, a beach, and the increasingly popular shopping destination, Yas Mall, and the recently announced mixed-use development, Yas Bay.
About Miral
Miral is Abu Dhabi's creator of destinations, uniting people and places through unique, immersive and exciting experiences. Responsible for the development and management of Yas Island, Miral's assets encompass entertainment, hospitality, leisure, sport, dining, retail, and real estate destinations. Today, Yas Island is home to Ferrari World Abu Dhabi, Yas Waterworld, Yas Links Golf Course, Yas Mall, Yas Marina Circuit, Yas Marina and seven hotels, including the flagship Yas Viceroy. For more information, visit http://www.miral.ae.
Source: Miral Asset Management
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>