[PRNewswire] 전 세계 최초의 K뷰티 소셜 네트워크, KCON에서 시작
-- 도널드 트럼프의 어프렌티스에서 최초로 결승진출자가 된 아시아계 미국인이 한국의 미에 관한 페이스북을 구축
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(로스앤젤레스 2017년 8월 21일 PRNewswire=연합뉴스) 한국의 수출품은 전 세계인을 열광시키지만 그중에서도 흔히 K뷰티로 불리는 한국의 화장품은 가장 인기가 높고 수익성이 큰데 2016년 미국 내 판매액이 2억2,500만 달러에 달했다[http://www.post-gazette.com/life/fashion/2017/05/22/K-Beauty-skincare-cosmetic-products-from-South-Korea-popular-in-United-States/stories/201705220006 ].
K뷰티의 부상에 대응하여 기술 사업가 제임스 선은 아시아계 미국인 미디어 리더들과 유력 인사들을 모아 세계 최초의 K뷰티 소셜 네트워크 W2Beauty.com을 만들었다. 소셜 네트워크 W2Beauty는 편집 및 쇼핑 사이트에 완벽하게 통합되었으며 이를 위해 서울에서 직접 소싱하고 컬트 품목, 트렌디한 제품과 전 세계 소비자들을 위한 주요 신상품을 물색하고 공급하는 전담팀을 운영한다.
선은 "나는 한국계 미국인으로서 한국의 창의적인 인물, 문화와 제품을 전 세계에 연결시키고 싶은 열망이 있었다"면서 "한국의 드라마와 한국의 미가 전 세계로 확산되는 것은 자연스러운 현상이다"라고 말한다.
K뷰티 팬 커뮤니티에 대한 국제적인 열망은 소셜 미디어에서 분명하다. 컨설팅 그룹 Preen.me에 의하면 인스타그램 사용자들이 2014년과 2016년 사이에 K뷰티에 대해 1,500만 건을 포스팅했으며 이 K뷰티 관련 인스타그램 포스팅은 소셜 상에서 5억 회 이상의 반응을 끌어냈다.
그러나 지금까지 사용자들은 인스타그램, 페이스북과 레딧과 같은 종합 플랫폼 내에서 분리됐다. 지난 12개월 동안 1,400만 시청자를 자랑하는 그 자신의 K드라마 사이트 Dramabeans.com뿐만 아니라 트위치와 같은 주제별 커뮤니티와 와인 애호가들의 소셜 네트워크 비비노의 성공을 목격한 선은 K뷰티에 관해 또래끼리 교류할 수 있는 비슷한 플랫폼을 만들기로 했다.
전문가의 교육 콘텐츠를 통해 커뮤니티를 지원하기 위해 선은 아시아계 미국인 미용 관련 미디어 리더들로 구성된 편집팀과 "K뷰티 부대"를 조직했다. 동 팀은 오드리 매거진의 전 편집장이었던 안나 M. 박이 편집장으로 이끌게 되며 K뷰티 관련 최고의 영어 블로거인 주드 차오가 자유 에디터로 합류한다. 다른 투고 에디터로는 코리언 뷰티의 비밀: 최고의 스킨케어와 메이크업을 위한 실용 가이드의 저자 코코 박, K뷰티의 유력 인사인 쉐릴 도너슨 뿐만 아니라 다수의 선도적인 미용 분야 블로거들이 포함된다.
선은 "K뷰티는 아시아인 혹은 한국인만을 위한 것이 아니다"면서 "실제, 올바른 K뷰티 제품은 전 세계 모든 사람의 피부에 완벽하게 맞는다. 우리 팀에 합류한 필자와 유력 인사들은 아시아인, 남미 출신, 아프리카계 미국인이며 우리의 고객들은 중동에서부터 남미와 호주 등 다양하다"라고 말한다.
전 세계 시장에서 K뷰티의 첫 물결은 소매점과 이커머스에 크게 집중되었다. 선과 그의 팀은 K뷰티 2.0이라는 광범위한 소셜 쇼핑 커뮤니티를 구상하고 있다.
연락처:
Jude Chao, W2Beauty
이메일 jude@w2beauty.com
W2Beauty
2017년에 시작된 W2Beauty[http://www.w2beauty.com/ ]는 커뮤니티, 쇼핑과 편집 기사로 구성되어 K뷰티에 관한 모든 것을 다루는 원스톱 사이트이다. W2Beauty는 미국을 기반으로 한 회사이지만 한국에 직접 소싱팀을 운영함으로써 고객들이 미국 회사로서의 신용, 서비스와 신뢰와 함께 한국인 전문가들의 진정한 본국 지원을 받을 수 있다.
사진 - http://mma.prnewswire.com/media/546250/W2Beauty_Create_K_Beauty_Social_Network.jpg
Asian American Influencers Create K-Beauty Social Network Jude Chao, Anna Park, James Sun
출처: W2Beauty
Asian-American Media Leaders Launch World's First K-Beauty Social Network At KCON
-- First Asian-American finalist on Donald Trump's The Apprentice builds the Facebook of Korean beauty
LOS ANGELES, Aug. 21, 2017 /PRNewswire/ -- South Korean exports have ignited a global craze, and among those exports, Korean cosmetics―commonly known as K-beauty―are among the most popular and profitable, with US sales hitting $225M in 2016 [http://www.post-gazette.com/life/fashion/2017/05/22/K-Beauty-skincare-cosmetic-products-from-South-Korea-popular-in-United-States/stories/201705220006 ].
In response to the rise of K-beauty, tech entrepreneur James Sun has assembled a team of Asian-American media leaders and influencers to launch the world's first K-beauty-focused social network at W2Beauty.com. The W2Beauty social network is fully integrated with an editorial and shopping site, which utilizes a Seoul-based direct sourcing and fulfillment team to identify and provide cult items, trending products, and major new releases to global consumers.
Sun says, "As a Korean-American, I've had a desire to bridge the creative talents, culture, and products from Korea to the rest of the world. Korean dramas and Korean beauty are a natural extension of this global phenomenon."
International K-beauty fans' hunger for community is apparent on social media. According to consulting group Preen.me, Instagram users created 15 million posts about K-beauty between 2014 and 2016, with K-beauty Instagram posts having received over 500M social interactions.
Until now, however, users have been segregated among generic platforms like Instagram, Facebook, and Reddit. Seeing the success of other subject matter-focused communities, like Twitch and the wine lovers' social network Vivino, as well as his own K-drama site Dramabeans.com, which boasts over 14M users in the past 12 months, Sun set out to provide a similar platform for K-beauty fans to engage in peer-to-peer interactions.
To support the community with expert educational content, Sun assembled an editorial team and "K-Beauty Squad," featuring leaders from Asian-American and beauty media. The team is led by editor in chief Anna M. Park, former EIC of Audrey magazine, and top English-language K-beauty blogger Jude Chao as editor at large. Other contributing editors include Coco Park, author of Korean Beauty Secrets: A Practical Guide to Cutting-Edge Skincare and Makeup, K-beauty influencer Sheryll Donerson, as well as an array of leading beauty vloggers.
Sun says, "K-beauty is not only for Asians or Koreans. In fact, the right K-beauty products can be perfect for skin types all around the world. Our team of writers and influencers are Asian, Latina, African American, and we have customers from the Middle East to Latin America to Australia."
The first wave of K-Beauty in the global market was heavily focused on retail and ecommerce. Sun and his team envision their comprehensive social shopping community as K-beauty 2.0.
Contact:
Jude Chao, W2Beauty
jude@w2beauty.com
About W2Beauty
Launched in 2017, W2Beauty [http://www.w2beauty.com/ ] is the one-stop destination for everything K-beauty with community, shopping, and editorials. W2Beauty is a US-based company with a direct sourcing team located in South Korea, enabling customers to enjoy the credibility, service, and trust of a US company with the true insider access and expertise of the Korean team.
Photo - http://mma.prnewswire.com/media/546250/W2Beauty_Create_K_Beauty_Social_Network.jpg
Asian American Influencers Create K-Beauty Social Network Jude Chao, Anna Park, James Sun
Source: W2Beauty
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