[PRNewswire] BARC India, ‘EKAM’ 제품 라인으로 디지털 문제 해결

입력 2017-04-10 20:24
[PRNewswire] BARC India, ‘EKAM’ 제품 라인으로 디지털 문제 해결

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(뭄바이 2017년 4월 10일 PRNewswire=연합뉴스) BARC India가 자사의 디지털 측정 제품의 브랜드명과 로고 외에 많이들 기다려온 디지털 측정 서비스를 단계적으로 출시한다고 오늘 발표했다. 이 디지털 제품은 EKAM(산스크리트어로 ‘하나’를 뜻한다)이라는 브랜드명으로 출시될 예정이다. EKAM의 로고는 BARC India와 마찬가지로 네 가지 색(빨강, 파랑, 노랑 및 초록)에서 영감을 얻었다. 이 브랜딩은 TV와 디지털 전반에 걸쳐 모든 측정 제품을 위한 단일 플랫폼을 업계에 제공하고자 하는 BARC India의 집념을 강조한 것이다.

(로고: http://mma.prnewswire.com/media/488354/EKAM_BARC_Logo.jpg )

EKAM 라인은 EKAM Pulse, EKAM Beam, EKAM Stream, EKAM Ad-Scan 및 EKAM Integra 등으로 구성된다.

영상 광고 캠페인을 측정하는 EKAM Pulse는 BARC India가 출시하는 첫 번째 디지털 제품이다. 그다음으로 출시되는 EKAM Beam은 디지털 장치로 시청하는 선형 방송을 측정한다. EKAM Stream은 비선형 디지털 영상 콘텐츠는 물론 집중투자 디지털 영상 콘텐츠까지 측정한다. 또한, BARC India는 세계적으로 동종 최초의 제품인 EKAM Ad-Scan도 공급할 예정이다. EKAM Ad-Scan은 광고 자금이 어디에 사용되는지, 어느 부문에서 더 많은 디지털 광고를 만드는지 등을 살피며, 인도 디지털 광고에 대한 개관을 제공한다. EKAM 라인에서 나오는 마지막 제품인 EKAM Integra는 더욱 정확한 증분 도달률을 제공할 공통적이고 견고하며 독자적인 시청자 수를 제공한다. 이를 위해 BARC India는 TV 데이터를 디지털 영상 데이터와 연계시킬 예정이며, 여기에는 인구조사 측정 및 빅 데이터와 더불어 단일 소스 디지털 부스터 패널이 동원될 것으로 보인다.

오늘날 디지털 부문에서 광고주들은 몇 가지 문제에 직면해 있다. 그중 일부를 소개하자면 퍼블리셔/플랫폼에 대한 데이터 의존성, 광고 노출에 있어 정량화가 가능한 차이의 결핍, 여러 퍼블리셔/플랫폼 전반에 걸쳐 비복제된 고유한 도달률과 주기를 파악하지 못하는 무능력 및 ROI 지식 부족 등이 있다.

공동 업계 기업인 BARC India는 이와 같은 문제를 연구했으며, 업계별로 구체적인 수요에 따라 EKAM 제품 라인을 개발했다. EKAM 솔루션은 여러 장치에 걸쳐 브랜드, 캠페인, 제품 라인 또는 배치에 따라 비복제된 고유한 도달률과 주기를 제공함으로써 서로 다른 플랫폼과 이들이 제공하는 제품을 분석하고 비교한다. EKAM은 디지털 측면에서 단일 소스 패널, 대형 TV와 디지털 부스터 패널, 인구조사 수준의 광고 노출 및 빅 데이터 등을 바탕으로 증분 도달률 같은 핵심 수치를 보여줄 훨씬 더 견고하고 정확한 능력을 제공할 것으로 기대된다.

BARC India CEO Partho Dasgupta는 “자사의 디지털 라인 EKAM을 출시하게 돼 기쁘게 생각한다”며 “오늘날의 에코시스템은 파이프 및 장치에 상관없이 영상 광고는 물론 콘텐츠까지 측정해야 한다”고 말했다. 이어 “자사의 브랜드명에서도 알 수 있듯이, 자사는 TV와 디지털 측정을 통합하고자 하는 목표를 추구한다”면서 “자사는 향후 18~24개월에 걸쳐 EKAM 제품 라인을 출시할 계획이다. EKAM 라인은 독자적인 제삼자 측정, 시청자 확인 및 궁극적으로 영상 광고와 콘텐츠의 시인성 등을 업계에 제공할 것”이라고 설명했다.

BARC India 소개

BARC INDIA는 인도의 텔레비전 시청자 측정 시스템을 설계, 의뢰, 감독 및 소유하고자 하는 구체적인 목표로 2012년에 인도에서 설립된 공동 업계 기업이다. BARC India는 텔레비전 시청자 측정 분야의 세 핵심 이해관계자인 방송사, 광고주 및 광고&매체 대행사를 아우르는 합작투자사다. 이들 세 부문의 최고 기관(인도방송재단(IBF), 인도광고주학회(ISA), 인도광고대행사협회(AAAI))은 각각 세 업계를 대변한다. 이 3자 동맹을 통해 견고하고, 투명하며, 책임감 있는 지배 체제 내에서 거대하며, 끊임없이 진행되는 프로젝트를 시행하는 데 필요한 거대한 자원(지적 자원을 비롯해 금융 자원까지)을 이용한다. 인도 및 전 세계의 이해관계자들은 포괄적이고, 정확하며, 신뢰성 높고, 시의적절한 텔레비전 시청자 측정 시스템에 대한 중단 없는 접근성을 누리고 있다.

웹사이트: http://www.barcindia.co.in

트위터: @BARCIndia [https://twitter.com/BARCIndia ]

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Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-22-49226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

출처: Broadcast Audience Research Council India

BARC India to Solve the Digital Puzzle With its 'EKAM' Range of Products

MUMBAI, April 10, 2017/PRNewswire/ -- BARC India today announced the phased roll-out of its much-awaited digital measurement service along with the brand name and logo of its digital measurement products. The digital products will be launched under the brand name EKAM (Sanskrit for 'One'). The logo of EKAM draws inspiration from the four colors (red, blue, yellow and green) as BARC India. The branding highlights BARC India's commitment to provide industry with a single platform for all measurement products, across TV and digital.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/488354/EKAM_BARC_Logo.jpg )

The EKAM suite of products will include: EKAM Pulse, EKAM Beam, EKAM Stream, EKAM Ad-Scan and EKAM Integra.

EKAM Pulse will measure video ad campaigns and will be the first digital offering to be rolled-out by BARC India. EKAM Beam, the next product lined-up for release, will measure linear broadcast that is viewed on a Digital device. EKAM Stream, will measure both non-linear and pure-play digital video content. BARC India will also provide industry with EKAM Ad-Scan - which will be a global first-of-its-kind product. It will give an overview of digital ads in India, look at where the advertising money is being spent and which sectors are producing more digital ads. The final product in this suite - EKAM Integra - will help industry with common, robust and independent audience numbers that will give more accurate incremental reach figures. To do this, BARC India's TV data will be tied with digital video data with the help of single-source and digital booster panels on top of the census measurement and big data.

Advertisers in digital space face several issues today. These include: dependency on publishers/platforms for data, lack of quantifiable differences in impressions, inability to see unique and de-duplicated reach and frequency across publishers/platforms and lack of knowledge on ROI, among others.

BARC India, as a joint industry company, has been studying the problems and has developed the EKAM suite of products based on industry-specific needs. By providing unique reach and frequency across devices de-duplicated by brand, campaign, site or placement, the EKAM solutions will allow analysis and comparison of different platforms and their offerings. With a single-source panel, large TV and digital booster panels, census level impressions and Big Data on digital side, EKAM will offer a much more robust and accurate ability to show key metrics like incremental reach.

"We are happy to announce the launch of the EKAM, our digital offering. The ecosystem needs measurement of both - video ads and content, whatever the pipe and device maybe. As the brand name suggests, BARC India is working towards its goal of integrating TV and digital measurement. Our EKAM suite of products will be rolled out over the next 18-24 months. It will provide the industry with independent third-party measurement, verification of audience and eventually viewability of video ads and content," said Partho Dasgupta, CEO, BARC India.

About BARC India

BARC INDIA is a joint industry body set up in India in 2012 with the specific purpose of designing, commissioning, supervising and owning India's Television Audience Measurement System. BARC India is a joint venture bringing together the three key stakeholders in Television Audience Measurement, Broadcasters, Advertisers and Advertising & Media Agencies. Their respective apex bodies, the Indian Broadcasting Foundation (IBF), the Indian Society of Advertisers (ISA) and the Advertising Agencies Association of India (AAAI), represent the three industries. The three way alliance ensures that the sizable resources - financial as well as intellectual, required to mount such a massive, continuously running initiative are made available within a robust, transparent and accountable governance framework. Stakeholders, in India and around the world, enjoy uninterrupted access to comprehensive, accurate, reliable and timely television audience measurement system.

Web: http://www.barcindia.co.in

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Source: Broadcast Audience Research Council India

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