[PRNewswire] 볼보트럭, 장거리 운송 위한 하이브리드 동력전달장치 시험

입력 2017-02-28 18:28
[PRNewswire] 볼보트럭, 장거리 운송 위한 하이브리드 동력전달장치 시험

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(예테보리, 스웨덴 2017년 2월 28일 PRNewswire=연합뉴스) 볼보트럭이 장거리 운송에 맞게 설계된 최초의 하이브리드 트럭인 볼보 컨셉 트럭을 개발해 선보였다. 컨셉 트럭에는 여러 기술적 개선 사항이 적용되었으며 그중에서도 특히 연료 소비량과 CO2의 총 감소량이 약 30%에 이른다.

멀티미디어 보도자료를 보려면:

https://www.multivu.com/players/uk/8047351-volvo-trucks-concept-hybrid-powertrain/

볼보 컨셉 트럭은 볼보트럭이 처음 소개한 2016년 5월 이후 많은 발전을 거쳐 한층 더 향상된 모습을 보여주고 있다. 공기 역학 및 회전저항 개선, 중량 감소라는 개선점 외에도 이번 새로운 컨셉 트럭의 특징은 장거리 운송 부문 중대형 트럭 최초로 하이브리드 동력전달장치를 탑재했다는 점이다.

"볼보트럭은 전기이동성 분야의 최선두 자리에 서기 위한 노력과 연료 소비 및 배출 가스 절감이라는 과제에서 한계를 뛰어넘고자 노력을 끊임없이 기울이고 있습니다"라고 볼보트럭의 CEO 클라스 닐슨은 밝혔다. "앞으로 점점 더 재생 에너지를 추구하는 사회적 동향에 따라, 전기이동성과 하이브리드 기술의 중요성이 더 높아질 것으로 생각합니다. 볼보 컨셉 트럭의 동력전달장치는 운송 효율성 개선은 물론, 업계의 지속가능한 운송을 향한 노력을 지원할 수 있도록 개발되었습니다. 컨셉 트럭을 통해 얻게 될 소중한 지식과 경험은 한 단계 더 높은 기술을 개발하는 데 도움이 될 것입니다."

하이브리드 동력전달장치는 1% 이상의 가파른 경사길에서 내리막으로 주행할 때나 제동할 때 에너지를 회수시킴으로써 작동한다. 이렇게 회수된 에너지는 차량의 배터리에 저장되어 있다가 트럭이 전기 모드 상태로 평탄한 도로 또는 경사도가 낮은 길에 있을 때 트럭에 동력을 공급하는 데 사용된다. 볼보트럭의 운전자 지원 시스템인 I-See 역시 하이브리드 동력전달장치에 맞게 특별히 업그레이드되어 장착되어 있다. 이 시스템은 앞으로 나타날 지형을 분석하여 디젤 엔진과 전기 모터 중 가장 경제적이고 효율적인 선택을 내리는 동시에 회수된 에너지를 사용할 최적의 시간을 계산해낸다.

장거리 운송에서 하이브리드 동력전달장치는 주행 시간의 최대 30%까지 연소 엔진의 작동을 줄여줄 수 있을 것으로 예상된다. 이는 차량 종류, 사양 및 주행 사이클에 따라 다르지만 약 5-10%의 연료 절감 효과를 가져오게 된다. 또한, 최대 10km까지 완전 전기 모드로 주행 가능한 기능을 제공하고 있어, 이 전기모드로 트럭 운행시 배출되는 배기가스가 전혀 없는 것은 물론 소음 경감 효과까지도 얻을 수 있다.

"오늘날 장거리 운송은 운송 부문의 전체 에너지 소비량 중에서 상당 부분을 차지하고 있습니다. 하이브리드 기술을 사용할 때 얻을 수 있는 연료 및 배기가스 감소 효과는 매우 크며, 볼보트럭과 사회의 공통적인 미래 환경을 위한 목표에 한 걸음 더 중요한 발걸음을 내딛게 될 것입니다."라고 볼보트럭의 환경 및 혁신 담당 이사 라르스 마텐손은 밝혔다.

새로운 볼보 컨셉 트럭에는 공기역학 개선, 회전저항 저감 및 차량 중량 감소 등 이전 컨셉 차량의 여러 장점이 그대로 반영되어 있다. 볼보트럭의 수석 프로젝트 매니저 오케 오스젠은 "운송 효율성 증대를 위한 여러 새 기술을 검증하기 위한 플랫폼입니다."라고 설명했다. "이 기술 개발 중 일부는 이미 볼보트럭을 통해 소개된 것들이고 또 일부는 가까운 장래에 적용될 예정입니다. 하이브리드 동력전달장치는 볼보의 하이브리드 전기 버스에서 얻은 지식과 경험을 일부 바탕으로 제작되었습니다."

요약: 볼보 컨셉 트럭

- 볼보 컨셉 트럭은 스웨덴 에너지청과 미국 에너지부가 합작해 진행한 양국 연구 프로젝트의 스웨덴 측 결과물이다.

- 미국 컨셉 트럭인 슈퍼트럭 프로젝트는 북미 장거리 운송의 효율성을 개선시키기 위한 관련 연구 및 개발을 장려한 미국 에너지부의 슈퍼트럭 프로그램의 일환으로 개발되었다.

요약: 전기 하이브리드 동력전달장치

- 1% 이상의 가파른 경사 내리막길을 주행할 때 또는 제동할 때 에너지를 회수한다. 이렇게 회수된 에너지는 차량의 배터리에 저장되어 있다가 트럭이 전기 모드 상태로 평탄한 도로 또는 경사도가 낮은 길에 있을 때 트럭에 동력을 공급하는 데 사용된다.

- 볼보트럭의 운전자 지원 시스템인 I-See는 하이브리드 동력전달장치에 적합하게 개발되었으며 GPS와 전자 지도 정보를 사용하여 앞으로 전개될 지형을 분석한다. 고급 알고리즘을 통한 도로의 경사도와 예상 속도를 바탕으로, 시스템은 디젤엔진과 전기 모터의 가장 경제적이고 효율적인 사용을 계산하는 동시에 회수된 에너지를 사용하는 최적의 시간을 찾아낸다.

- 장거리 운송에서 하이브리드 동력전달장치가 주행 시간의 최대 30%까지 연소 엔진의 작동을 줄여줄 수 있을 것으로 예상된다. 이는 차량 종류 및 주행 사이클에 따라 다르지만 약 5-10%의 연료 절감 효과를 가져오게 된다.

사양: 볼보 컨셉 트럭

트럭 모델: 볼보 FH

엔진: 볼보 D13 Euro 6 Step C

볼보 컨셉 트럭 영상 보기[https://youtu.be/uV-54LlSbcw ]

고해상도 이미지 링크[https://ftp.gbg.spoon.se/_6Ye0xg5FG-F7LR ]

볼보 컨셉 트럭에 관한 자세한 내용 확인[http://www.volvotrucks.com/en-en/news-stories/press-release.html?pubid=20470 ]

볼보 슈퍼트럭에 관한 자세한 내용 확인[https://www.youtube.com/watch?v=KndAcoPLZQY ]

2017년 2월 28일

자세한 정보는 다음 연락처로 문의하시기 바랍니다.

이현철, 전화: +82 31 3794841, 이메일: hyunchul.lee@volvo.com

이 보도자료와 관련된 방송용 품질의 동영상을 보시려면 http://www.thenewsmarket.com/volvotrucks를 방문하십시오.

보도자료용 이미지와 동영상은 볼보트럭 이미지 및 영상 갤러리(http://images.volvotrucks.com)에서 확인하실 수 있습니다.

사진: http://mma.prnewswire.com/media/471801/Volvo_Concept_Truck.jpg

영상: https://www.multivu.com/players/uk/8047351-volvo-trucks-concept-hybrid-powertrain/

출처: 볼보트럭(Volvo Trucks)

Volvo Trucks' Latest Concept Vehicle Tests a Hybrid Powertrain for Long Haul Transport

- With Photo

GOTHENBURG, Sweden, February 28, 2017/PRNewswire/ -- With the Volvo Concept Truck, Volvo Trucks has developed its first hybrid vehicle designed for long haul applications. In combination with the vehicle's other improvements, the total reduction in fuel consumption and CO2 is around 30 per cent.

To view the Multimedia News Release, please click:

https://www.multivu.com/players/uk/8047351-volvo-trucks-concept-hybrid-powertrain/

Volvo Trucks first unveiled the Volvo Concept Truck in May 2016, and has now developed and enhanced the vehicle even further. In addition to the improvements in aerodynamics, rolling resistance and reduced weight, the new version also features a hybrid powertrain - one of the first of its kind for heavy-duty trucks in long haul applications.

"We strive to be at the forefront of electromobility and to constantly push the limits when it comes to reducing fuel consumption and emissions," says Claes Nilsson, CEO at Volvo Trucks. "Over the coming years, as society moves more and more towards renewable energy, we strongly believe that electromobility and hybrid technology will become increasingly important. The powertrain in our concept truck has been developed to improve transport efficiency and thereby help the industry towards sustainable transport. With the concept truck we will gain valuable knowledge and experience, which will help us develop the technology further."

The hybrid powertrain works by recovering energy when driving downhill on slopes steeper than one per cent, or when braking. The recovered energy is stored in the vehicle's batteries and used to power the truck in electric mode on flat roads or low gradients. An enhanced version of Volvo Trucks' driver support system I-See has been developed specially for the hybrid powertrain, which analyses upcoming topography to calculate the most economical and efficient choice between the diesel engine and the electric motor, as well as the optimal time to use the recovered energy.

In long haul transportation, it is estimated that the hybrid powertrain will allow the combustion engine to be shut off for up to 30 per cent of the driving time. This will save between 5-10 per cent in fuel, depending on the vehicle type or specification, and its drive cycle. It also offers the ability to drive in full electric mode for up to 10 kilometres, enabling the vehicle to operate with zero emissions and low noise.

"Today, long haul transport accounts for a significant share of the total energy consumption in the transportation sector. Using hybrid technology, the potential reduction in fuel and emissions is considerable and an important step towards reaching both our and society's environmental goals for the future," says Lars Martensson, Director Environment and Innovation, Volvo Trucks.

The Volvo Concept Truck also builds on many of the gains achieved by its predecessor, namely improved aerodynamics, rolling resistance and reduced vehicle weight. "This is a platform for verifying several new technologies for increasing transport efficiency," says Ake Othzen, Chief Project Manager, Volvo Trucks. "Some of these developments have already been introduced to our trucks, and some will be introduced in the near future. The hybrid powertrain is partly based on knowledge and experience from Volvo Buses' hybrid and electric buses."

Facts: Volvo Concept Truck

- The Volvo Concept Truck is the result of the Swedish part of a bilateral research project involving both the Swedish energy authority Energimyndigheten and the US Department of Energy.

- An American Concept Truck, the SuperTruck project, was developed as part of the US Department of Energy's SuperTruck programme, which promotes research and development to improve transport efficiency for long-haul operations in North America.

Facts: Electric hybrid powertrain

- Recovers energy when driving downhill on slopes steeper than one per cent, or when braking. The recovered energy is stored in the vehicle's batteries and used to power the truck in electric mode on flat roads or low gradients.

- An enhanced version of Volvo Trucks' driver support system I-See, which has been developed specially for the hybrid powertrain, analyses the upcoming topography using information from GPS and the electronic map. Using an advanced algorithm, based on the road's elevation and expected speed, the system calculates the most economical and efficient use of both the diesel engine and the electric motor, as well as the optimal times to use the recovered energy.

- In long haul transportation, it is estimated that the hybrid powertrain will allow the combustion engine to be shut off for up to 30 per cent of driving time. This will save between 5-10 per cent in fuel, depending on the vehicle and its drive cycle.

Specifications: Volvo Concept Truck

Truck model: Volvo FH

Engine: Volvo D13 Euro 6 Step C

See film about Volvo Concept Truck here [https://youtu.be/uV-54LlSbcw ]

Link to high res images [https://ftp.gbg.spoon.se/_6Ye0xg5FG-F7LR ]

Read more about Volvo Concept Truck here [http://www.volvotrucks.com/en-en/news-stories/press-release.html?pubid=20470 ]

Learn more about Volvo SuperTruck here [https://www.youtube.com/watch?v=KndAcoPLZQY ]

For further information, please contact:

Christina Magnusson, PR and Media Relations Volvo Trucks

phone: +46-31-3227636, e-mail: christina.ohlsson-jones@volvo.com

For broadcast-quality videos supporting this press release and more, please visit http://www.thenewsmarket.com/volvotrucks

Press images and films are available in the Volvo Trucks image and film gallery at http://images.volvotrucks.com

Note to Editors:

A picture/s accompanying this release is available through the PA Photowire. It can be downloaded from http://www.pa-mediapoint.press.net or viewed at http://www.mediapoint.press.net or http://www.prnewswire.co.uk.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471801/Volvo_Concept_Truck.jpg )

Video: https://www.multivu.com/players/uk/8047351-volvo-trucks-concept-hybrid-powertrain/

Source: Volvo Trucks

(끝)

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