<PRNewswire> Belstaff, 2017년 가을 겨울 ‘해적기’ 컬렉션 선보여
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(런던 2017년 1월 9일 PRNewswire=연합뉴스) Belstaff는 2017년 가을 시즌을 대비해 밀리터리 유산 주제로 남성 의류와 여성 의류를 통일했다. ‘해적기’ 해군에서 영감을 받은 컬렉션은 제2차 세계 대전에서 영국 왕립 해군이 착용하던 군복에 대한 찬사이자 증거다. 당시 영국 왕립 해군의 군복은 선원, 갑판장 및 잠수함 승무원을 보호하는 동시에 혹독한 바다의 상태를 견뎌야 했다. 주머니가 4개인 면랍 모토사이클 재킷이 탄생한 곳은 바로 바다였다.
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이 컬렉션은 색, 다양한 섬유 및 낡은 느낌을 연출하는 여러 가지 특별한 빈티지 왁스 처리로 바다 생활의 혹독한 현실을 해석한다. 피코트와 더플코트 같은 고전적인 해양 실루엣을 충실하게 재현했으며, 수제 왁스 방수 면과 가죽을 사용해 해양 아우터웨어의 세련된 기능성을 강화했다. 이 컬렉션에서는 파카가 핵심적인 역할을 수행한다. 이 파카를 강조하는 것은 1960년 Belstaff가 군대를 위해 만든 예전 옷을 바탕으로 한 전문적인 악천후 버전이다.
컬렉션 크리에이티브 디렉터 Delphine Ninous는 “해군에서 영향을 받은 격식을 갖춘 제품은 부두에서 휴식을 취할 때 입기에 적절한 좀 더 험악하고 자유로운 제품과 대조를 이룬다”며 “이와 같은 일시적인 현실도피 감각은 해군 문신 문양과 해적기 같은 더욱 신랄한 요소에 반영되며, 반항심과 개성을 전달한다”고 말했다.
남성과 여성 의류에 동일한 색조를 적용한 이번 시즌에는 빨강, 갈색, 파랑 및 밀리터리 그린 같은 산업적인 색상에 초점을 맞췄다. 차콜 그레이, 검정 및 트루 네이비가 토대를 구축하고, 이를 바탕으로 스프루스 틸, 샌덜링, 카디널 레드 및 버니시트 골드 같은 더 밝은 색조가 부상한다. 가죽과 면랍 제품에서는 독특한 파티나 효과를 내기 위해 색에 오래된 효과를 주었다. 개인적인 터치를 부여하는 해군 문식 문양에서는 훨씬 더 밝고, 생기 넘치는 색을 이용했다.
배나 부두 생활 분위기를 재현하고자 프레젠테이션 공간 주변에 설치한 대형 금속 원기둥 앞에 다양한 높이의 모델을 배치했다. 입구에는 걸출한 남녀가 오토바이 주변에서 놀고 있는 모습을 연출했다.
Belstaff CEO Gavin Haig는 “자사는 영국 해군에 의류를 공급해온 역사를 자랑한다”며 “이번 컬렉션에서는 이 영감을 활용하고자 했으며, 특히 재료, 실루엣, 기능성 및 보호 측면에서 발전된 자사의 혁신을 고려했다. 남성과 여성 사이에서 공평하게 나뉜 프레젠테이션을 마침내 발표하고, 런던에서 이를 시도한 최초의 브랜드가 된 점에 자부심을 느낀다”고 말했다.
#JollyRoger @Belstaff
BELSTAFF 소개
Belstaff는 모험 정신이 깃들고, 자유를 갈망하는 독립적 정신의 보호를 지향하는 영국의 현대적인 전통 브랜드다. 두려움 없는 모험가나 스타일리쉬한 고객들은 92년의 오랜 역사에서 오늘날과 진취적인 미래에 굳건하게 자리 잡은 현대적인 생활방식에 적합한 Belstaff의 의상을 만나볼 수 있다.
Belstaff는 런던에 본사와 쇼룸을, 뉴욕, 밀라노 및 뮌헨에 쇼룸을 두고 있다. Belstaff는 현재 뉴 본드 스트리트에 위치한 플래그십 매장, 유럽과 미국 및 아시아의 12개 매장, 전 세계 곳곳에 있는 선별된 도매 유통, 그리고 웹사이트 http://www.belstaff.com을 통해 판매된다.
출처: Belstaff
Belstaff Presents the ‘Jolly Roger’ Collection for Autumn Winter 17
LONDON, January 9, 2017/PRNewswire/ -- For Fallཌྷ, Men's and Womenswear are unified in Belstaff's military heritage theme: the "Jolly Roger" naval inspired collection is tribute and testament to the clothing worn by the British Royal Navy throughout WWII. It had to endure the harshest conditions at sea, protecting sailors, boatswains and submariners, and it was upon the ocean that the four-pocket waxed cotton motorcycle jacket was born.
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The collection interprets the harsh realities of life at sea through colour, fabric diversity and an array of special vintage wax treatments for a worn-in look. Classic maritime silhouettes such as the pea coat and duffle coat have been faithfully reproduced, while waterproof hand-waxed cotton and leather reinforce the stylish functionality of naval outerwear. The parka plays an integral role, emphasised by a technical foul-weather version based on a Belstaff archive piece created for the military in 1960.
Collection Creative Director Delphine Ninous says "The formal naval-inspired pieces are contrasted with a more rugged and free-spirited look appropriate to downtime on the docks. This sense of temporary escapism is reflected in edgier elements such as naval tattoo designs and the Jolly Roger flag, giving a sense of rebellion and individuality."
Sharing the same colour palette across men's and womenswear, this season focuses on industrial tones of red, brown, blue and military green. Charcoal grey, black and true navy form a base from which emerge brighter hues such as spruce teal, sanderling, cardinal red and burnished gold. In leather and waxed cotton, colours have been given an aged effect for a unique patina. Much brighter and more vibrant colours are found in the naval tattoo motifs which add a personalised touch.
To recreate the mood of life on the ship or in the docks, models are positioned at varying heights in front of large metallic cylinders around the presentation space. At the entrance to the space, illustrious biker guys and girls hang out with their bikes.
Gavin Haig, Belstaff CEO said: "Belstaff has a history in dressing the British Navy and we wanted to tap into this inspiration, especially considering our progression in the field of innovation in materials, silhouettes, functionality and protection with this collection. We are proud to be finally presenting an evenly shared presentation between men's and women's and be one of the first brands to do so in the London schedule."
#JollyRoger @Belstaff
About BELSTAFF:
Belstaff is a modern British heritage brand steeped in the spirit of adventure, protecting independent spirits to venture free. In Belstaff, the fearless explorer and the stylish alike will discover clothing for a contemporary lifestyle influenced by Belstaff's rich 92 year history, yet firmly rooted in the present and forever forward-looking.
Belstaff is headquartered in London and showrooms reside there and in New York, Milan and Munich. Belstaff is currently sold through its flagship on New Bond Street, and twelve stores in Europe, the United States and Asia, through select wholesale distribution worldwide and on http://www.belstaff.com
Source: Belstaff
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